Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAfvallen

Afvallen

80 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
X
XTsee44Lid
01-01-2024, 00:00
#1
dupont zei:
Jouw huisarts kan je doorverwijzen naar een diëtist, en bij morbide obesitas kan de HA wel iets voorschrijven. Maar ga het erest maar eens zelf proberen. Geen suiker in je koffie of thee, geen frisdrank en niet snoepen. Kom je al een aardig eind mee. Beetje lichaamsbeweging erbij en wat geduld en je zult gewicht verliezen.
Klik om te vergroten...
Ja hartelijk bedankt. Hier was ik natuurlijk zelf nooit opgekomen.
Jammer dat zulk hoog gekwalificeerd commentaar niet gefilterd word.
Fijn dat je de tijd neemt om een seroloeuze vraag in het belachelijke te trekken.
N
New DawnLid
01-01-2024, 00:00
#2
XTsee44 zei:
Ja hartelijk bedankt. Hier was ik natuurlijk zelf nooit opgekomen.
Jammer dat zulk hoog gekwalificeerd commentaar niet gefilterd word.
Klik om te vergroten...

..? Wat @dupont hier toevoegt is gewoon uitstekend advies dat nog niet genoemd is?..

We weten helemaal niets van jou, behalve dat je drugs zoekt om een probleem op te lossen...
Je hebt nog niets verteld over je persoonlijke situatie, wij weten niet wat je al geprobeerd hebt?

Het kan goed zijn dat voor jouw specifieke situatie "huisarts & diëtist" het beste antwoord is.

XTsee44 zei:
Fijn dat je de tijd neemt om een seroloeuze vraag in het belachelijke te trekken.
Klik om te vergroten...

Jammer dat je de tijd nam om een serieus antwoord af te zeiken.
N
New DawnLid
01-01-2024, 00:00
#3
Jane Margolis zei:
Raad je aan om eerst even de film 'requiem for a dream' te gaan kijken, denk dat je dan wel inziet dat dit geen gezonde manier van afvallen is en hopelijk schrikt het je ook af.

Toch? @De Apotheker
Klik om te vergroten...

Absoluut, wat een film!

Of kijk op zijn minst deze samenvatting:

J
Javelin FGM-148FLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mondkapje zei:
Zeker niet! Onthoud dat inname van 1 calorie uit suiker niet te vergelijken is met 1 calorie uit vet. Inname van 1 calorie uit glucose heeft al hele andere effecten dan 1 uit fructose, beide suikers.
Klik om te vergroten...
Voor afvallen maakt voor je lijf helemaal niets uit of jij je 1400kcal om af te vallen uit 3 reepjes chocolade krijgt of van 2 plakjes brood met kaas, yoghurt, Ceasar salade en zo.
Als je maar deficit van kcal creëert .
Dat 2 reepjes chocolade zijn minder gezond ivm de suikerspiegel, trek , te kort aan bepaalde mineralen en vitaminen is een andere verhaal
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#5
Indi(ca) zei:
Dus is een snelle stofwisseling dan echt iets? Ik ben eerlijk gezegd best lui. Loop s'ochtends 3 minuten naar mijn bushalte en dan vanaf een andere bushalte ongever 5 minuten naar school. Ik heb een liftpas op school dus ik loop eigenlijk nooit de trappen op. Enigste is dat ik in de pauzes buiten de poort moet roken en dan terug naar huis het zelfde vanaf de bushaltes. En ik eet echt VEEL. Heb een keer bijgehouden voor een weekje en zit eigenlijk elke dag tussen de 2500-3500 kcal. Ik ben een dame (😂) van 167 en 52 kg. Mijn gewicht schommelt altijd tussen de 50 en 53 kg. Ik eet super veel en ik wil heel graag aankomen maar meer eten kan gewoon niet want ik eet eigenlijk al bijna elk moment van de dag.
Klik om te vergroten...
Onmogelijk dat je met jouw lengte en gewicht niet aankomt met een inname van 2500-3500kcal.

Tenzij je een sporter bent.
r
reDStoneLid
01-01-2024, 00:00
#6
HuisbaasBob zei:
Zo simpel is het inderdaad. Heb je het gevoel simpelweg niet meer naar binnen te kunnen werken op een dag? Drink dan gewoon 3 a 4 grote glazen Brinta
Klik om te vergroten...
Boekwijt is ook een goedkope manier. Tis een beetje of je beton cement of mortel uit de bouw, naar binnen werkt. Ze eten het nog steeds graag op het platteland in oost-europa las ik. Lekker goedkoop.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#7
reDStone zei:
Boekwijt is ook een goedkope manier. Tis een beetje of je beton cement of mortel uit de bouw, naar binnen werkt. Ze eten het nog steeds graag op het platteland in oost-europa las ik. Lekker goedkoop.
Klik om te vergroten...
Je snapt toch dat hij sarcastisch was?
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#8
reDStone zei:
Een goedkope en snelle manier om snel wat aan te komen is, Brinta.

Brinta met koude melk en wat suiker, kan je snel naar binnen werken. Het is niet echt lekker, maar je kan zo snel even een hoop calorieen naar binnen werken.
Als je naast wat je normaal eet, 3 a 4 grote glazen Brinta met melk en suiker per dag, erbij neemt, zal je in een week of 3 , 4 wel een paar kilo extra hebben.
Klik om te vergroten...
Pro tip: schepje 100% pindkaas erbij. Lekkerder (naar mijn mening) en makkelijke calorieën erbij.
r
reDStoneLid
01-01-2024, 00:00
#9
CuriousExplorer zei:
Je snapt toch dat hij sarcastisch was?
Klik om te vergroten...

Jawel, maar het is onzin. Je kan wel gewoon door blijven eten, ook al heb je geen trek of hongergevoel meer. Kwestie van andere dingen gaan eten die je dan wel weg krijgt.
Gekookte eieren, rauw vlees/vis etc etc, dingen waardoor je toch genoeg brandstof binnen krijgt. Ook al eet je maar een beetje.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#10
FredKroket zei:
Pro tip: schepje 100% pindkaas erbij. Lekkerder (naar mijn mening) en makkelijke calorieën erbij.
Klik om te vergroten...
Of nog beter
Granola (met honing) mengen met stukjes chocolade en melk.
Zoveel lekkerder 🎉
r
reDStoneLid
01-01-2024, 00:00
#11
Iig iets wat tjokvol met eiwitten zit, maar geen vet. Anders is die lever alleen maar bezig dat vet af te breken. En hij moet die eiwitten gaan verdelen.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#12
CuriousExplorer zei:
Of nog beter
Granola (met honing) mengen met stukjes chocolade en melk.
Zoveel lekkerder 🎉
Klik om te vergroten...
Oh lekker. Ik krijg honger
I
Indi(ca)Lid
01-01-2024, 00:00
#13
HuisbaasBob zei:
Het kan zijn dat je om een of andere reden heel slecht voedingsstoffen op neemt, maar aannemelijker is dat je het aantal calorieën erg overschat
Klik om te vergroten...
Ik heb een tijd bij een diëtiste gelopen en zelfs met het plan van hun ben ik niet aangekomen. Bloedgeprikt ook niks mis mee. Als ik een dag mijn voeding bijhoud dan weeg ik het precies af dus misschien klopt mijn app dan niet...IMG_8072.png

Heb wel een eetstoornis gehad (anorexia) daarvoor altijd best zwaar geweest en kwam gemakkelijker aan dan nu maar sinds dien lijkt aankomen onmogelijk. Tegen mij was juist gezegd voor ik begon met herstellen dat mijn lichaam in de spaarstand zat dus ik waarschijnlijk snel aan zou komen omdat mijn lichaam alles zou op slaan. Wellicht heeft dit er dan iets mee te maken. Voor mij is het verder geen probleem, vind het alleen jammer dat ik als vrouw totaal geen vrouwelijke vormen heb hier door en dat ik het grootste gedeelte van de dag bezig ben met eten naar binnen werken maar goed dat is voor andere natuurlijk weer een droom dus heb ook niks te klagen.
H
HuisbaasBobLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik kan natuurlijk niet zien wat er nog meer bij je ontbijt en lunch staat, of de hoeveelheid maar het ziet er zover redelijk gebalanceerd uit en daar moet je flink van eten om aan de 3000 kcal te komen.
Ik wil niet beweren dat je liegt of het fout doet, want ik weet uiteraard niks van jouw situatie

Maar voor perspectief heb ik gekeken wat er in zo'n grote bak lasagna Bolognese 1kg zit uit de supermarkt, die zijn 1500 kcal. Daar moet je er dus 2 van eten.

McDonalds heeft een calculator, om aan 3000 te komen kon ik het volgende bij elkaar sprokkelen
Big Mac, cheese burger, 2 hamburgers, grote friet met mayo, filet o fish, milkshake en een mcflurry.

Bijna 2 hele broden, of bijvoorbeeld 6 kant& klaar stamppot maaltijden van de Albert Heijn.

Wellicht een idee, mocht je zelf twijfelen over de hoeveelheden, om een keer 3 dagen op een rij aan de 3000 te komen dmv verpakte maaltijden waar de kcal op staan want ik kan me gewoon moeilijk en voorstelling maken van een vrouw van 50 kg die 2kg lasagna soldaat maakt👻
D
DruktemakerLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik heb echt geen zin om alle reacties door te kijken.

Eet 6 kleinere porties op een dag en ga gewoon eens experimenteren met voedsel wat je normaliter niet eet. Dan ontdek je kapot lekkere dingen die je anders niet zo zou bedenken en ben je ook zeker verzadigd!

Waaronder rijstwafels met filet american en ei, gehaktballetjes met kipgehakt en broccoli (50/50) in tomatensaus. Ik kan nog rustig even doorgaan, maar dit zijn wel mijn favorietjes en zeker het proberen waard!
C
Cath-R-EllaLid
01-01-2024, 00:00
#16
Nou ik ben 10kg aangekomen door men medicatie (abilify). Ik hoop hier zo snel mogelijk mee te stoppen en dus ook weer te vermageren want dit vind ik niks!
L
Louise91Lid
01-01-2024, 00:00
#17
XTsee44 zei:
Hallo mede forumgebruikers.
Ik wil een vraagje in de groep gooien
Heeft iemand een suggestie mbt Chemicals die er voor zorgen dat eetbehoefte (suiker / koolhydraten) verminderen.
Belangrijk is wel dat ik functioneel blijf.
Ik ben heel benieuwd.
Groet
Klik om te vergroten...
Ik heb laatst 4fmph getest en los van mijn zeer positieve ervaring merkte ik dat mijn eetlust daardoor nagenoeg weg was. Ik nam 7,5 mg in de ochtend, nog eens in de middag en dat was het. Hierbij was ik ook wat functioneler dan zonder.
S
StraffeNeelLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik doe het Sonja-Wakkerdieet met pep, niet zo super gezond maar wel gezellig. Zit nu op 80 kg, da's voor mij mager zat. M'n vrouw wil toch graag nog een beetje buik om tegenaan te liggen.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#19
XTsee44 zei:
Fijn dat je de tijd neemt om een seroloeuze vraag in het belachelijke te trekken.
Klik om te vergroten...
Jouw serieuze vraag?
Je bedoelt een pilletje vinden waarmee je afvalt?
Graag wat zelfreflectie.

@dupont is een gerespecteerd lid, zou fijn zijn als jij hem ook met respect behandelt.
Hij geeft juist een heel goed inhoudelijk antwoord, wat ook de beste en meest gezonde optie is voor jou.

Succes en een fijne dag 🤩
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#20
Indi(ca) zei:
dat een gebakken ei met kaas spek en mayonaise gezonder is dan een banaan of appel. Mijn moeder deed dat een paar jaar geleden en was wel 7kg afgevallen binnen 1,5 week dus ik weet niet wat ik moet geloven😂
Klik om te vergroten...

Wacht wat? Dit klinkt als een heerlijke droom!
Mag er dan nog hot sauce over m'n eitje of is dat teveel van het goede? Er mag opzich wel 12kg af.

De laatste keer dat ik 12kg afviel, heb ik het ook in 2 weken geflikt. Door in de bergen gewoon zoveel te klimmen en te hiken, dat er niet tegenop te eten viel. Zelfs op de rustdag besloten we toch maar om naar de klimhal te gaan 😂

Wat een boel comments ook over 's ochtends niet eten zeg! Ik heb dat nog nooit geprobeerd. Ben echt opgevoed met de ideeën dat ontbijt het belangrijkste is en brood het enige wat je mag eten als ontbijt en lunch. Ik zou kapot gaan als ik 's ochtends niet eet. In elk geval de eerste dagen dan.....

@XTsee44 drugs gebruiken om eetlust te verminderen is in mijn optiek een slecht idee. Zeker als dit vanuit zelfmedicatie gebeurt, dus zonder toezicht van een arts.

Ik ken er wel een aantal hoor, die zich helemaal waagden aan 'stackers en crackers'. Maar vaak ligt hier andere problematiek aan de grondslag. En bij deze personen ging dit van het ene extreem in een eetstoornis naar een ander extreem. En dan krijg je er nog een stoornis in het gebruik van middelen op de koop toe bij.

Mijn mening is dat dagelijks middelengebruik niet duurzaam is. Zeker niet als dit echt prestatie gericht is (afvallen, beter concentreren, etc).

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."