#1
Als je aanleg voor depressie hebt gebruik je beter geen recreatieve drugs. Gun je hoofd de rust.
Vooral geen stimulerende drugs, omdat die activiteit van dopamine en serotonine verhogen, waarna het brein zich ongevoelig maakt voor dat soort prikkels. Daardoor verminderen stimulerende drugs de werken van antidepressiva zoals citalopram; die al niet bekend staan om hun enorm grote effectiviteit.Als je aanleg voor depressie hebt gebruik je beter geen recreatieve drugs. Gun je hoofd de rust.
Tuurlijk. Ik heb zelf ook hele domme dingen gedaan - een stuk dommer dan 3MMC en een SSRI. Je houdt alleen wel je depressie in stand op deze manier. Ga maar eens na of er een verband is tussen je depressie en drugsgebruik. Ik was na 4 jaar cokegebruik echt heel ongelukkig, en nu ik clean ben nergens meer last van.Dat weet ik ook allemaal wel maar soms doe je onverstandige dingen omdat dat je daar nou eenmaal behoefte aan kan hebben.
Snap ik, knap dat je clean bent maatje. Ik ben alleen geen chronische gebruiker, die depressie heeft een andere oorsprong. Laatste keer 3M is meer dan een jaar geleden. Wil niet zeggen dat ik er niet ook ooit obsessief mee bezig was. Maar ik waardeer je zorgen.Tuurlijk. Ik heb zelf ook hele domme dingen gedaan - een stuk dommer dan 3MMC en een SSRI. Je houdt alleen wel je depressie in stand op deze manier. Ga maar eens na of er een verband is tussen je depressie en drugsgebruik. Ik was na 4 jaar cokegebruik echt heel ongelukkig, en nu ik clean ben nergens meer last van.
Het gaat niet om de oorsprong van je depressie, maar je zult geen uitweg vinden, als je gaat mixen is misschien eerder de zorg.. Zou je niet eerst de depressie willen overwinnen en dan de SSRI afbouwen en dan weer gaan genieten van niet voorgeschreven drugs?Snap ik, knap dat je clean bent maatje. Ik ben alleen geen chronische gebruiker, die depressie heeft een andere oorsprong. Laatste keer 3M is meer dan een jaar geleden. Wil niet zeggen dat ik er niet ook ooit obsessief mee bezig was. Maar ik waardeer je zorgen.
Tis beter voor je om eerst je ad af te bouwen en te herstellen van je depressie dan gelijktijdig drugs en AD nemen.Snap ik, knap dat je clean bent maatje. Ik ben alleen geen chronische gebruiker, die depressie heeft een andere oorsprong. Laatste keer 3M is meer dan een jaar geleden. Wil niet zeggen dat ik er niet ook ooit obsessief mee bezig was. Maar ik waardeer je zorgen.
Toen ik 18 was en al een depressie en psychische klachten had, maar gewoon heel dom was, heb ik regelmatig xtc gebruikt. Ook niet ‘chronisch’ maar geloof me het heeft enorme invloed de dagen / weken erna. Ik had toen geen antidepressiva alleen. Maar ik merkte echt wel verschil met mijn ‘dip’ vergeleken met die van mijn vrienden.Snap ik, knap dat je clean bent maatje. Ik ben alleen geen chronische gebruiker, die depressie heeft een andere oorsprong. Laatste keer 3M is meer dan een jaar geleden. Wil niet zeggen dat ik er niet ook ooit obsessief mee bezig was. Maar ik waardeer je zorgen.
Weet je dit uit ervaring? Ik wil namelijk niet stoppen met de ad want het doet wel degelijk iets voor me. Maar liefst wil ik wel eens in de zoveel maanden uit m'n bol. Ik lees op reddit best wel gemengde verhalen. Sommige mensen zeggen: werkt zoals normaal, weinig aan de hand. Anderen zeggen : dom idee, verminderde werking. Beetje verwarrend dus.Tis beter voor je om eerst je ad af te bouwen en te herstellen van je depressie dan gelijktijdig drugs en AD nemen.
Kans op onverwachte bijwerkingen neemt aanzienlijk toe dan. En de 3m is veel minder effectief, echter zul je wel een kater ervaren. Helemaal 3 x kut met peren dus.
Lees de rest van de reacties hier.Weet je dit uit ervaring? Ik wil namelijk niet stoppen met de ad want het doet wel degelijk iets voor me. Maar liefst wil ik wel eens in de zoveel maanden uit m'n bol. Ik lees op reddit best wel gemengde verhalen. Sommige mensen zeggen: werkt zoals normaal, weinig aan de hand. Anderen zeggen : dom idee, verminderde werking. Beetje verwarrend dus.
Pro-tip: als je uit je bol wil gaan kun je ook kiezen voor psychedelica, dissociatieven of GABA-agonisten.Weet je dit uit ervaring? Ik wil namelijk niet stoppen met de ad want het doet wel degelijk iets voor me. Maar liefst wil ik wel eens in de zoveel maanden uit m'n bol. Ik lees op reddit best wel gemengde verhalen. Sommige mensen zeggen: werkt zoals normaal, weinig aan de hand. Anderen zeggen : dom idee, verminderde werking. Beetje verwarrend dus.
Hmm ik dacht dat trippen op SSRIs uitgesloten was? Maarja het is wel dé @Neo-Shulginist die't zegt 🤔Pro-tip: als je uit je bol wil gaan kun je ook kiezen voor psychedelica, dissociatieven of GABA-agonisten.
Niet dat ik je per se wil aanraden om met andere/nieuwe drugs te experimenteren maar stimulerende middelen fucken te veel met je citalopram.
![]()
Wat er gebeurt als je mdma en antidepressiva combineert
Hoe gevaarlijk is het om te proberen om high te worden terwijl je aan de SSRI's zit?www.vice.com
SSRI's dempen het effect van psychedelica inderdaad. Maar het is vooral zo dat je beter geen tripmiddelen kunt nemen als je niet zo lekker in je vel zit. Door tripmiddelen ga je intenser onbewuste gevoelens ervaren. Zeker als er dan ook nog iets onverwachts gebeurt in de omgeving, dan kan je door een negatieve mindset sneller op tilt slaan. De kans is dan dus groter dat je daardoor een onprettige ervaring krijgt.Hmm ik dacht dat trippen op SSRIs uitgesloten was? Maarja het is wel dé @Neo-Shulginist die't zegt 🤔
Ja, maar een verschil is wel dat ze farmaceutische S-ketamine gebruiken onder medisch toezicht. Vooral professionele begeleiding is belangrijk omdat ketamine een verslavend effect heeft en chronisch gebruik erg schadelijk is voor de blaas. Dus je hebt eigenlijk toezicht nodig om het risico op verslaving te verminderen (zeker als je depressief bent).Ketamine wordt ook ingezet voor treatment resistant depressie. Ik vind het zelf een heel nare drug maar het is misschien best een goede optie voor @Wisknudde (vette username)
Alcohol is ook een GABA-agonistBenzo's voor de lol, nah. Ze bevorderen ook depressie net als alcohol.
Ik heb hier ervaring mee. Werkt niet zoals je het wil. Eigenlijk gewoon niet behalve dat je niet kan slapen. Dus: beter niet doen. Da’s t korte antwoord.Beste forummers. Ik slik sinds een paar maanden Citalopram 30mg en heb sindsdien een keer dexamfetamine gebinged, dit ging prima hoewel ik het effect weinig aan vond. Nu wil ik binnenkort een avond feesten en zou het liefst miauw gebruiken. Heeft iemand ervaring met 3mmc (of analogen) icm Citalopram ? Werkt het zoals normaal ? Ik hoor het graag.
Groetjes !
Ik heb overigens wel een positieve ervaring met ssri’s en pscychedelica. Is maar gebaseerd op 1x maar; voor t eerst (1p)lsd gebruikt terwijl ik al ongeveer 6 maanden ssri’s (sertraline 50mg) gebruikte. Super fijne en goeie ervaring! Waar ik lang ‘kracht’ uit heb gehaald. Ik vond het leven tijdens t gebruik ervan zo fijn, en dat neem ik nog steeds mee en pas ik nog steeds toe in m’n leven nu. Ik denk met een glimlach terug aan hoe ik toen t leven zag. Ik besef me nu soms dat t dus wel in me zit. En dat die tyfus depressie dus echt niet altijd gelijk heeft.SSRI's dempen het effect van psychedelica inderdaad. Maar het is vooral zo dat je beter geen tripmiddelen kunt nemen als je niet zo lekker in je vel zit. Door tripmiddelen ga je intenser onbewuste gevoelens ervaren. Zeker als er dan ook nog iets onverwachts gebeurt in de omgeving, dan kan je door een negatieve mindset sneller op tilt slaan. De kans is dan dus groter dat je daardoor een onprettige ervaring krijgt.
Ik zit even m’n eigen bericht terug te lezen. En het lijkt zo alsof ik drugsgebruik icm met SSRI’s toejuich. Das natuurlijk niet zo. Ik heb geluk gehad met m’n goeie ervaring, dat besef ik me. Daarom daarna ook geen psychedelische middelen meer gebruikt, omdat ik respect voor t middel heb gekregen. Wilde alleen mijn eigen ervaring wel weergeven met middelen gebruik en AD.Ik heb overigens wel een positieve ervaring met ssri’s en pscychedelica. Is maar gebaseerd op 1x maar; voor t eerst (1p)lsd gebruikt terwijl ik al ongeveer 6 maanden ssri’s (sertraline 50mg) gebruikte. Super fijne en goeie ervaring! Waar ik lang ‘kracht’ uit heb gehaald. Ik vond het leven tijdens t gebruik ervan zo fijn, en dat neem ik nog steeds mee en pas ik nog steeds toe in m’n leven nu. Ik denk met een glimlach terug aan hoe ik toen t leven zag. Ik besef me nu soms dat t dus wel in me zit. En dat die tyfus depressie dus echt niet altijd gelijk heeft.
was m’n eerste x (1p)lsd en het was echt magisch mooi. T feit dat dat in me zit, om te voelen.. Heb ik echt heel lang baat bij gehad.
Maar alsnog, dit is een eenmalige ervaring die ik nooit heb herhaald. Ben blij dat het zo goed is gegaan toentertijd, maar het was natuurlijk helemaal niet slim. Beter probeer je het inderdaad niet, want waar ik de positieve ervaring niet vergeet.. ga je een negatieve ervaring helemaal niet vergeten. En je al helemaal niet verder helpen. Depressie is echt een bitch.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."