Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAntidepressiva en 3mmc

Antidepressiva en 3mmc

45 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Als je aanleg voor depressie hebt gebruik je beter geen recreatieve drugs. Gun je hoofd de rust.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#2
dupont zei:
Als je aanleg voor depressie hebt gebruik je beter geen recreatieve drugs. Gun je hoofd de rust.
Klik om te vergroten...
Vooral geen stimulerende drugs, omdat die activiteit van dopamine en serotonine verhogen, waarna het brein zich ongevoelig maakt voor dat soort prikkels. Daardoor verminderen stimulerende drugs de werken van antidepressiva zoals citalopram; die al niet bekend staan om hun enorm grote effectiviteit.
W
WisknuddeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dat weet ik ook allemaal wel maar soms doe je onverstandige dingen omdat dat je daar nou eenmaal behoefte aan kan hebben.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#4
Miauw is 4mmc dus wat wil je nouuuuuu

Het werkt waarschijnlijk minder goed waardoor je meer gaat pakken (en cravings zijn al beheurlijk bij 3mmc). Het is een ssri en een drug dat op de serotonine werkt, waar je dus een wisselwerking kunt verwachten. Je vergroot de kans op het serotoninesyndroom.
Sowieso kunnen drugs als sos, xtc, 3mmc je psychische klachten aanwakkeren of verergeren.

Dus nee, het werkt niet zoals normaal en nee, het is niet veilig🤷🏻‍♀️
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#5
Zou eerst stoppen met AD en zorgen dat je geen spiegel meer in je bloed hebt. Dan werken dergelijke middelen naar behoren.

Of het slim is om daar mee te stoppen kan ik niet bepalen maar het lijkt me dat je dat niet zomaar voorgeschreven krijgt.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Wisknudde zei:
Dat weet ik ook allemaal wel maar soms doe je onverstandige dingen omdat dat je daar nou eenmaal behoefte aan kan hebben.
Klik om te vergroten...
Tuurlijk. Ik heb zelf ook hele domme dingen gedaan - een stuk dommer dan 3MMC en een SSRI. Je houdt alleen wel je depressie in stand op deze manier. Ga maar eens na of er een verband is tussen je depressie en drugsgebruik. Ik was na 4 jaar cokegebruik echt heel ongelukkig, en nu ik clean ben nergens meer last van.
W
WisknuddeLid
01-01-2024, 00:00
#7
dupont zei:
Tuurlijk. Ik heb zelf ook hele domme dingen gedaan - een stuk dommer dan 3MMC en een SSRI. Je houdt alleen wel je depressie in stand op deze manier. Ga maar eens na of er een verband is tussen je depressie en drugsgebruik. Ik was na 4 jaar cokegebruik echt heel ongelukkig, en nu ik clean ben nergens meer last van.
Klik om te vergroten...
Snap ik, knap dat je clean bent maatje. Ik ben alleen geen chronische gebruiker, die depressie heeft een andere oorsprong. Laatste keer 3M is meer dan een jaar geleden. Wil niet zeggen dat ik er niet ook ooit obsessief mee bezig was. Maar ik waardeer je zorgen.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Wisknudde zei:
Snap ik, knap dat je clean bent maatje. Ik ben alleen geen chronische gebruiker, die depressie heeft een andere oorsprong. Laatste keer 3M is meer dan een jaar geleden. Wil niet zeggen dat ik er niet ook ooit obsessief mee bezig was. Maar ik waardeer je zorgen.
Klik om te vergroten...
Het gaat niet om de oorsprong van je depressie, maar je zult geen uitweg vinden, als je gaat mixen is misschien eerder de zorg.. Zou je niet eerst de depressie willen overwinnen en dan de SSRI afbouwen en dan weer gaan genieten van niet voorgeschreven drugs?
Maar netjes dat je meer dan een jaar geen 3M hebt gepakt, terwijl je er obsessief mee bezig bent geweest.
Depressies zijn zwaar minder, succes met verwerken van de oorsprong!
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#9
Wisknudde zei:
Snap ik, knap dat je clean bent maatje. Ik ben alleen geen chronische gebruiker, die depressie heeft een andere oorsprong. Laatste keer 3M is meer dan een jaar geleden. Wil niet zeggen dat ik er niet ook ooit obsessief mee bezig was. Maar ik waardeer je zorgen.
Klik om te vergroten...
Tis beter voor je om eerst je ad af te bouwen en te herstellen van je depressie dan gelijktijdig drugs en AD nemen.

Kans op onverwachte bijwerkingen neemt aanzienlijk toe dan. En de 3m is veel minder effectief, echter zul je wel een kater ervaren. Helemaal 3 x kut met peren dus.
S
ShitzooiLid
01-01-2024, 00:00
#10
Wisknudde zei:
Snap ik, knap dat je clean bent maatje. Ik ben alleen geen chronische gebruiker, die depressie heeft een andere oorsprong. Laatste keer 3M is meer dan een jaar geleden. Wil niet zeggen dat ik er niet ook ooit obsessief mee bezig was. Maar ik waardeer je zorgen.
Klik om te vergroten...
Toen ik 18 was en al een depressie en psychische klachten had, maar gewoon heel dom was, heb ik regelmatig xtc gebruikt. Ook niet ‘chronisch’ maar geloof me het heeft enorme invloed de dagen / weken erna. Ik had toen geen antidepressiva alleen. Maar ik merkte echt wel verschil met mijn ‘dip’ vergeleken met die van mijn vrienden.

verder wist ik lang niet dat met antidepressiva drugs als xtc 3mmc mdma etc niet werken. Dus alsnog wel eens gebruikt. Geloof me je hebt er niks aan. Je blijft bijpakken en bijnemen met het idee dat het effect wel komt. Maar nee. Je werkt jezelf alleen maar de klote in zonder het gewenste effect. Maar wel de nadelige dip de dagen erna. Het is het totaal niet waard als je het mij vraagt.

o en mijn depressie kwam / komt ook niet vanuit drugs gebruik. Maar ik kan je vertellen dat het je depressie echt wel erger maakt.
W
WisknuddeLid
01-01-2024, 00:00
#11
FredKroket zei:
Tis beter voor je om eerst je ad af te bouwen en te herstellen van je depressie dan gelijktijdig drugs en AD nemen.

Kans op onverwachte bijwerkingen neemt aanzienlijk toe dan. En de 3m is veel minder effectief, echter zul je wel een kater ervaren. Helemaal 3 x kut met peren dus.
Klik om te vergroten...
Weet je dit uit ervaring? Ik wil namelijk niet stoppen met de ad want het doet wel degelijk iets voor me. Maar liefst wil ik wel eens in de zoveel maanden uit m'n bol. Ik lees op reddit best wel gemengde verhalen. Sommige mensen zeggen: werkt zoals normaal, weinig aan de hand. Anderen zeggen : dom idee, verminderde werking. Beetje verwarrend dus.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#12
1682154328524.png


3mmc werkt aardig op serotonine


1682154139377.png


3mmc = geeft serotine af
citalopram = blokkeert de opname van serotine

vermoedelijke kans op serotoninesyndroom
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#13
Wisknudde zei:
Weet je dit uit ervaring? Ik wil namelijk niet stoppen met de ad want het doet wel degelijk iets voor me. Maar liefst wil ik wel eens in de zoveel maanden uit m'n bol. Ik lees op reddit best wel gemengde verhalen. Sommige mensen zeggen: werkt zoals normaal, weinig aan de hand. Anderen zeggen : dom idee, verminderde werking. Beetje verwarrend dus.
Klik om te vergroten...
Lees de rest van de reacties hier.

Ik heb zelf nooit ad gebruikt maar een vriend wel en hij merkte toen weinig van mdma. En wel een kater.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#14
Wisknudde zei:
Weet je dit uit ervaring? Ik wil namelijk niet stoppen met de ad want het doet wel degelijk iets voor me. Maar liefst wil ik wel eens in de zoveel maanden uit m'n bol. Ik lees op reddit best wel gemengde verhalen. Sommige mensen zeggen: werkt zoals normaal, weinig aan de hand. Anderen zeggen : dom idee, verminderde werking. Beetje verwarrend dus.
Klik om te vergroten...
Pro-tip: als je uit je bol wil gaan kun je ook kiezen voor psychedelica, dissociatieven of GABA-agonisten.

Niet dat ik je per se wil aanraden om met andere/nieuwe drugs te experimenteren maar stimulerende middelen fucken te veel met je citalopram.

www.vice.com

Wat er gebeurt als je mdma en antidepressiva combineert

Hoe gevaarlijk is het om te proberen om high te worden terwijl je aan de SSRI's zit?
www.vice.com www.vice.com
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#15
Neo-Shulginist zei:
Pro-tip: als je uit je bol wil gaan kun je ook kiezen voor psychedelica, dissociatieven of GABA-agonisten.

Niet dat ik je per se wil aanraden om met andere/nieuwe drugs te experimenteren maar stimulerende middelen fucken te veel met je citalopram.

www.vice.com

Wat er gebeurt als je mdma en antidepressiva combineert

Hoe gevaarlijk is het om te proberen om high te worden terwijl je aan de SSRI's zit?
www.vice.com www.vice.com
Klik om te vergroten...
Hmm ik dacht dat trippen op SSRIs uitgesloten was? Maarja het is wel dé @Neo-Shulginist die't zegt 🤔

Ketamine wordt ook ingezet voor treatment resistant depressie. Ik vind het zelf een heel nare drug maar het is misschien best een goede optie voor @Wisknudde (vette username :))

Benzo's voor de lol, nah. Ze bevorderen ook depressie net als alcohol.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#16
dupont zei:
Hmm ik dacht dat trippen op SSRIs uitgesloten was? Maarja het is wel dé @Neo-Shulginist die't zegt 🤔
Klik om te vergroten...
SSRI's dempen het effect van psychedelica inderdaad. Maar het is vooral zo dat je beter geen tripmiddelen kunt nemen als je niet zo lekker in je vel zit. Door tripmiddelen ga je intenser onbewuste gevoelens ervaren. Zeker als er dan ook nog iets onverwachts gebeurt in de omgeving, dan kan je door een negatieve mindset sneller op tilt slaan. De kans is dan dus groter dat je daardoor een onprettige ervaring krijgt.

Ik raad het dus ook niet aan. Maar ik denk wel dat psychedelica minder interacteren met antidepressiva dan stimulanten. En ik snap best dat je niet altijd 100% nuchter wil blijven, zeker als je depressief bent. Dus dan maar liever wat anders dan stimulerende middelen.

dupont zei:
Ketamine wordt ook ingezet voor treatment resistant depressie. Ik vind het zelf een heel nare drug maar het is misschien best een goede optie voor @Wisknudde (vette username :))
Klik om te vergroten...
Ja, maar een verschil is wel dat ze farmaceutische S-ketamine gebruiken onder medisch toezicht. Vooral professionele begeleiding is belangrijk omdat ketamine een verslavend effect heeft en chronisch gebruik erg schadelijk is voor de blaas. Dus je hebt eigenlijk toezicht nodig om het risico op verslaving te verminderen (zeker als je depressief bent).
Daarnaast staat de effectiviteit van de behandeling op langere termijn nog niet goed vast, en het is ook de vraag of ketamine net zo goed werkt bij mensen met comorbide stoornissen. Dus ik zou ook hier niet zeggen van 'ja ketamine is een goed idee'.

dupont zei:
Benzo's voor de lol, nah. Ze bevorderen ook depressie net als alcohol.
Klik om te vergroten...
Alcohol is ook een GABA-agonist :wink:
En alcoholgebruik kan inderdaad bijdragen aan een depressie, of een depressie verlengen. Maar alcohol kan in lage dosis in de juiste setting ook even los maken zodat je wat minder zit te piekeren en wat meer open staat voor sociaal contact. Juist die momenten van sociale geborgenheid en zorgeloos beleven zijn heel belangrijk om naar toe te werken. Dus ik denk niet dat je qua depressie per se moet adviseren dat je beter geen alcohol kan drinken. Twee glazen op een avond, bij voorkeur van een drank waarvan je kunt genieten en met een persoon die je graag mag, kan dus tot op zekere hoogte functioneel zijn.
Uiteraard verhoogt alcohol de kans op kanker en hart- en vaatziekten, dus ook dit is niet per se DE goede keus.
L
LieskeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Wisknudde zei:
Beste forummers. Ik slik sinds een paar maanden Citalopram 30mg en heb sindsdien een keer dexamfetamine gebinged, dit ging prima hoewel ik het effect weinig aan vond. Nu wil ik binnenkort een avond feesten en zou het liefst miauw gebruiken. Heeft iemand ervaring met 3mmc (of analogen) icm Citalopram ? Werkt het zoals normaal ? Ik hoor het graag.

Groetjes !
Klik om te vergroten...
Ik heb hier ervaring mee. Werkt niet zoals je het wil. Eigenlijk gewoon niet behalve dat je niet kan slapen. Dus: beter niet doen. Da’s t korte antwoord.
Of ik altijd zo slim ben geweest? Nee absoluut niet. Helaas gaat t daarom ook niet zo goed met mij 🙃

Heb wel eens (2 jaar geleden denk ik) bewust 2 weken m’n meds niet genomen en toen XTC gebruikt. Dat werkte wel toen. Was een heftige 2 weken overigens ineens zomaar zonder m’n meds. Eerlijk, avondje was het waard. Alsnog raad ik t niet aan. Toentertijd bewust aan m’n partner gezegd dat ik 2 weken geen antidepressiva nam ivm dat feestje toen. Hij wist er dus van en checkte me regelmatig. Zomaar stoppen is heftig. Niet doen. Waren lange 2 weken.
2 jaar later nu, depressie is nog niet weg. Af en toe nog steeds op zoek naar ‘verdoven’. Daarom ben ik nu dus nog wakker, terwijl ik amper wat heb gevoeld. Zonde dus. Ik moet nu op de blaren zitten met m’n plafonddienst.

Hoop dat je wat aan m’n (veel te eerlijke) antwoord hebt.
L
LieskeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Neo-Shulginist zei:
SSRI's dempen het effect van psychedelica inderdaad. Maar het is vooral zo dat je beter geen tripmiddelen kunt nemen als je niet zo lekker in je vel zit. Door tripmiddelen ga je intenser onbewuste gevoelens ervaren. Zeker als er dan ook nog iets onverwachts gebeurt in de omgeving, dan kan je door een negatieve mindset sneller op tilt slaan. De kans is dan dus groter dat je daardoor een onprettige ervaring krijgt.
Klik om te vergroten...
Ik heb overigens wel een positieve ervaring met ssri’s en pscychedelica. Is maar gebaseerd op 1x maar; voor t eerst (1p)lsd gebruikt terwijl ik al ongeveer 6 maanden ssri’s (sertraline 50mg) gebruikte. Super fijne en goeie ervaring! Waar ik lang ‘kracht’ uit heb gehaald. Ik vond het leven tijdens t gebruik ervan zo fijn, en dat neem ik nog steeds mee en pas ik nog steeds toe in m’n leven nu. Ik denk met een glimlach terug aan hoe ik toen t leven zag. Ik besef me nu soms dat t dus wel in me zit. En dat die tyfus depressie dus echt niet altijd gelijk heeft.
was m’n eerste x (1p)lsd en het was echt magisch mooi. T feit dat dat in me zit, om te voelen.. Heb ik echt heel lang baat bij gehad.
Maar alsnog, dit is een eenmalige ervaring die ik nooit heb herhaald. Ben blij dat het zo goed is gegaan toentertijd, maar het was natuurlijk helemaal niet slim. Beter probeer je het inderdaad niet, want waar ik de positieve ervaring niet vergeet.. ga je een negatieve ervaring helemaal niet vergeten. En je al helemaal niet verder helpen. Depressie is echt een bitch.
L
LieskeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Lieske zei:
Ik heb overigens wel een positieve ervaring met ssri’s en pscychedelica. Is maar gebaseerd op 1x maar; voor t eerst (1p)lsd gebruikt terwijl ik al ongeveer 6 maanden ssri’s (sertraline 50mg) gebruikte. Super fijne en goeie ervaring! Waar ik lang ‘kracht’ uit heb gehaald. Ik vond het leven tijdens t gebruik ervan zo fijn, en dat neem ik nog steeds mee en pas ik nog steeds toe in m’n leven nu. Ik denk met een glimlach terug aan hoe ik toen t leven zag. Ik besef me nu soms dat t dus wel in me zit. En dat die tyfus depressie dus echt niet altijd gelijk heeft.
was m’n eerste x (1p)lsd en het was echt magisch mooi. T feit dat dat in me zit, om te voelen.. Heb ik echt heel lang baat bij gehad.
Maar alsnog, dit is een eenmalige ervaring die ik nooit heb herhaald. Ben blij dat het zo goed is gegaan toentertijd, maar het was natuurlijk helemaal niet slim. Beter probeer je het inderdaad niet, want waar ik de positieve ervaring niet vergeet.. ga je een negatieve ervaring helemaal niet vergeten. En je al helemaal niet verder helpen. Depressie is echt een bitch.
Klik om te vergroten...
Ik zit even m’n eigen bericht terug te lezen. En het lijkt zo alsof ik drugsgebruik icm met SSRI’s toejuich. Das natuurlijk niet zo. Ik heb geluk gehad met m’n goeie ervaring, dat besef ik me. Daarom daarna ook geen psychedelische middelen meer gebruikt, omdat ik respect voor t middel heb gekregen. Wilde alleen mijn eigen ervaring wel weergeven met middelen gebruik en AD.
Eindconclusie: mijn depressie is er iig niet minder om geworden (helaas).. herstel moet op nr 1 staan en drugs gaan je daar nooit bij helpen. I am still learning the hard way..
W
WisknuddeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Beste forummers. Ik slik sinds een paar maanden Citalopram 30mg en heb sindsdien een keer dexamfetamine gebinged, dit ging prima hoewel ik het effect weinig aan vond. Nu wil ik binnenkort een avond feesten en zou het liefst miauw gebruiken. Heeft iemand ervaring met 3mmc (of analogen) icm Citalopram ? Werkt het zoals normaal ? Ik hoor het graag.

Groetjes !

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."