Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBeste RC om niks te voelen

Beste RC om niks te voelen

64 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
P
PlatessaychunliLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoi, dit is misschien een rare vraag maar ik nam net een clonazolam in om te slapen (inmiddels verboden helaas) en ik merk dat ik er juist hard van word terwijl ik kort daarvoor nog heel emotioneel was. Ik zoek dus een soortgelijke benzo die je emoties onderdrukt en je 'koud' maakt i.v.m. persoonlijke omstandigheden. Heeft iemand een aanrader? Ik heb overigens niks aan berichten over anti-depressiva of psychologen want ik sta al op een wachtlijst. Dus alle aanraders zijn welkom
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Dat is echt super sad.

Die Benzo s (en het onderdrukken van de emoties) maken alles veel erger :(

En ookal sta je op een wachtlijst er zijn genoeg dingen die je voor jezelf kunt doen.
n
nauseaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Zou er echt echt niet aan beginnen, het voelt tijdelijk goed maar als je eenmaal stopt (wat half onmogelijk is) komt alles tien keer zo hard aan. Die wachtlijsten zijn een verschrikking maar laat je alsjeblieft niet ontmoedigen, benzo's leveren zo veel puinzooi op je gaat je erger en erger voelen. Ik ken je situatie natuurlijk niet maar zet door, het leven is vaak niet leuk maar benzo's gaan het niet beter maken. Veel sterkte, ik hoop dat je snel bij een psychiater/psycholoog terecht kan die je kan helpen.
J
JohnGaltLid
01-01-2024, 00:00
#4
Sporten?
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#5
Waarom wil je hard zijn? Zijn je gevoelens te groot of ongewenst of allebei? Om wat voor gevoelens gaat het?

Als je drugs gaat gebruiken om niet te voelen kom je meestal al snel in de problemen. In het begin voelt drugsgebruik vaak nog als een kleine vakantie. Maar na de vakantie worden je gevoelens weer sterker en daardoor neemt het verlangen om te gebruiken weer toe. Voordat je het weet ben je continu onder invloed. Een benzodiazepines verslaving is echt geen pretje. Een verslaving kan ook gevolgen hebben voor je behandeling, want dat moet je eigenlijk drugsvrij zijn.

Overigens snap ik dit niet helemaal:
Coldasice zei:
Ik heb overigens niks aan berichten over anti-depressiva of psychologen want ik sta al op een wachtlijst.
Klik om te vergroten...
Je huisarts kan je gewoon antidepressiva voorschrijven, maar ik weet niet of dat voor jou de beste optie is.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Coldasice zei:
Hoi, dit is misschien een rare vraag maar ik nam net een clonazolam in om te slapen (inmiddels verboden helaas) en ik merk dat ik er juist hard van word terwijl ik kort daarvoor nog heel emotioneel was. Ik zoek dus een soortgelijke benzo die je emoties onderdrukt en je 'koud' maakt i.v.m. persoonlijke omstandigheden. Heeft iemand een aanrader? Ik heb overigens niks aan berichten over anti-depressiva of psychologen want ik sta al op een wachtlijst. Dus alle aanraders zijn welkom
Klik om te vergroten...
Begin er niet aan. Je bent na een paar weken dagelijks Benzo gebruik al afhankelijk, en er weer af komen is een hel. Dat heb ik meerdere malen meegemaakt. Nooit meer voor mij. Depressie is er niets bij.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#7
Lees je hier eens in over benzodiazepine verslaving. 1 van de ergste afkickverschijnselen ever. En rc benzo gebruiken om je gevoelens te onderdrukken is het begin van het einde.
P
PlatessaychunliLid
01-01-2024, 00:00
#8
dupont zei:
Begin er niet aan. Je bent na een paar weken dagelijks Benzo gebruik al afhankelijk, en er weer af komen is een hel. Dat heb ik meerdere malen meegemaakt. Nooit meer voor mij. Depressie is er niets bij.
Klik om te vergroten...
Kan ik je een pb sturen?
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mindless zei:
Dan klinkt dat krankzinnig eerlijk gezegd
Klik om te vergroten...
Dit heeft volgens mij ook te maken met het feit dat het oa ook kan worden ingezet als anti-epilecticum.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#10
@Mindless Ik heb zelf ook een redelijk probleemloze ontwenning gehad van benzos, maar het gevaar van lichamelijk afhankelijkheid is niet de enige reden om voorzichtig te zijn met benzos.

Zoals je zelf al zegt: mensen worden echt lamgelegd met benzos. Met benzos kun je moeilijke emoties soms jaren onderdrukken, maar op een gegeven moment komen de emoties terug. Ze worden te groot om te negeren of benzos hebben niet meer het gewenste effect omdat je tolerantie torenhoog wordt.

En dan sta je voor een lastig probleem: Nu komen al die problemen waar je benzos voor nam terug, maar dan intenser. Ondertussen ben je het omgaan met moeilijke ervaringen en emoties aardig verleerd, maar nu moet je ineens weer aan de bak. Voor veel mensen is dat erg lastig, soms bijna onmogelijk. Dus dat is wel iets dat je echt wilt voorkomen.

Daarom denk ik dat het huidige inzicht (nooit langer dan twee weken aaneengesloten benzos voorschrijven/gebruiken) correct is. Ook bij recreatief gebruik zou ik me daar aan houden. Nog beter zou zijn: nooit meer dan twee keer per maand en nooit op aaneengesloten dagen.
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#11
Casrus zei:
Bij mij helaas het omgekeerde. Ik had liever een universitair diploma gehad dan een ontwikkelde persoonlijkheid.
Klik om te vergroten...
Ik denk dat je hier ooit nog wel op terugkomt. Een ontwikkelde persoonlijkheid draagt heel veel bij aan het voelen van verbintenis en het vormen van diepgaande connecties, wat uiteindelijk voor oprecht geluk zorgt. Als je aan oudere mensen vraagt wat ze het meest gelukkig gemaakt heeft in hun leven, dan zal vrijwel niemand zeggen dat hun officiële studiepapiertjes of een daaruit volgende carrière daarvoor gezorgd heeft. Eenzaamheid is dodelijk en het antigif is verbintenis, iets wat nooit te koop zal zijn of te verkrijgen is door een goede student te zijn geweest.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#12
OtherShore zei:
@Mindless Ik heb zelf ook een redelijk probleemloze ontwenning gehad van benzos, maar het gevaar van lichamelijk afhankelijkheid is niet de enige reden om voorzichtig te zijn met benzos.

Zoals je zelf al zegt: mensen worden echt lamgelegd met benzos. Met benzos kun je moeilijke emoties soms jaren onderdrukken, maar op een gegeven moment komen de emoties terug. Ze worden te groot om te negeren of benzos hebben niet meer het gewenste effect omdat je tolerantie torenhoog wordt.

En dan sta je voor een lastig probleem: Nu komen al die problemen waar je benzos voor nam terug, maar dan intenser. Ondertussen ben je het omgaan met moeilijke ervaringen en emoties aardig verleerd, maar nu moet je ineens weer aan de bak. Voor veel mensen is dat erg lastig, soms bijna onmogelijk. Dus dat is wel iets dat je echt wilt voorkomen.
Klik om te vergroten...
Daar heb ik dus persoonlijk geluk mee, dat ik die emotionele afvlakking haat. Ik ben er ook vrij gevoelig voor. Merk dat dingen me gauw niet meer boeien. Ja, de pijn/spanning is minder, maar ik vind het ronduit eng om mezelf minder tot niet te zien geven om dingen waarvan ik heel goed weet dat ik er nuchter wel om geef.

Gek genoeg leek dit nooit zo te zijn voor mijn vader. Maar hij is een heel ander persoonlijkheidstype dan ik. Super extravert, terwijl ik meer op mijn moeder lijk: introvert met extraverte momenten. Weet niet zeker of dat het verschil maakt, maar dat idee heb ik altijd (hoeft niet per se zo te zijn natuurlijk).

Bij meerdere dagen aaneen benzo's gebruiken zie ik die afvlakking toenemen. Het is praktisch onmogelijk om er dus aan te blijven zitten omdat ik mijn gevoel niet kwijt wil. Langere tijd dagelijks gebruiken is dus ook nooit voorgekomen.


OtherShore zei:
Daarom denk ik dat het huidige inzicht (nooit langer dan twee weken aaneengesloten benzos voorschrijven/gebruiken) correct is. Ook bij recreatief gebruik zou ik me daar aan houden. Nog beter zou zijn: nooit meer dan twee keer per maand en nooit op aangesloten dagen.
Klik om te vergroten...
Ja, ik blijf het absurd vinden dat die informatie gewoon op internet te vinden is en dat mijn vaders' dokter (en die van een miljoen andere Nederlanders zo te zien) doodleuk 15 jaar lang clonazepam blijft voorschrijven, zonder ook maar ooit te hebben vermeldt aan hem dat het aan te raden is niet langer dan 2 weken te gebruiken.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#13
Mindless zei:
Ja, ik blijf het absurd vinden dat die informatie gewoon op internet te vinden is en dat mijn vaders' dokter doodleuk 15 jaar lang clonazepam blijft voorschrijven, zonder ook maar ooit te hebben vermeldt aan hem dat het aan te raden is niet langer dan 2 weken te gebruiken.
Klik om te vergroten...
Ja, hier had ik het een tijdje terug ook met @dupont en @Torchic over. De richtlijnen ten aanzien van benzos zijn eigenlijk heel duidelijk, maar er zijn nog genoeg artsen die ervan afwijken. Ik denk dat sommige artsen benzos toch als iets relatief onschuldigs zien, misschien omdat ze fysiek niet zo schadelijk zijn.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#14
OtherShore zei:
Ja, hier had ik het een tijdje terug ook met @dupont en @Torchic over. De richtlijnen ten aanzien van benzos zijn eigenlijk heel duidelijk, maar er zijn nog genoeg artsen die ervan afwijken. Ik denk dat benzos vaak toch nog als iets redelijk onschuldigs worden gezien, misschien ook omdat ze fysiek niet zo schadelijk zijn.
Klik om te vergroten...
Ja, maar ik ben echt verre van iemand die zich verdiept in onderzoeken en dergelijke en zelfs ik weet dat het enorm schadelijk is om langduring benzodiazepinen te gebruiken. Hoe kan het in godsnaam dat zoveel doktoren dit na al die jaren nog niet weten. En ook: hoe kan een dokter niet eens de interesse hebben om zich te verdiepen in tenminste de directe dingen waar hij/zij mee werkt en mensen mee "behandeld". En imo ook: verdiepen in aangrenzende vakgebieden. Hoe vaak heb ik wel niet dingen aan dokters uit zitten leggen, die zij niet kenden omdat het niet strikt in hun straatje valt. Als je het je beroep maakt om mensen te genezen, hoe kun je dan in godsnaam niet geïnteresseerd zijn in dit alles. Je zou mensen moeten willen genezen: beter maken. Niet oneindig veel slechter.

Ik weet het niet. Dit is iets waar ik me altijd weer boos over maak. Ik kan het gewoon niet begrijpen. Kies je zo'n richting en doe je zo'n hoge studie en dan boeit het je niet wat je aanricht. Blijkbaar.
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#15
PapaverMan zei:
Ik zit niet op jouw kennis te wachten. Ik heb een leven aan ervaring en kennis op dit gebied. En mijn toon bepaal ik zelf wel. Zolang je dat betweterige NA-toontje tegen me aanslaat krijg je deze toon terug. Het is namelijk denigrerend en neerbuigend.. Mensen op een drugsforum gebruiken drugs. Die zitten niet op jouw gepreek en geoordeel te wachten, die willen gewoon betrouwbare info over het middel dat ze (gaan) gebruiken,
Klik om te vergroten...

PapaverMan zei:
Het lijkt hier vaak meer een NA-support group dan een drugsforum. Dat gemoraliseer altijd. Geef gewoon antwoord op de vraag mensen. De beste RC op dit moment om niks te voelen is 2-methyl-ap-237. Dat is namelijk een sterke opiaat, enkele malen potenter dan morfine. En opiaten zijn veel beter in emoties onderdrukken dan benzos.
Als je het bij benzo's wilt houden is je beste optie op dit moment denk ik bromazolam.
Klik om te vergroten...
Elke RC in bepaalde doseringen is genoeg om niks te voelen🤣 Dit moet je absoluut niet serieus nemen. Op een vraag als deze kan niemand antwoord geven lijkt mij.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#16
Mindless zei:
Ja, maar ik ben echt verre van iemand die zich verdiept in onderzoeken en dergelijke en zelfs ik weet dat het enorm schadelijk is om langduring benzodiazepinen te gebruiken. Hoe kan het in godsnaam dat zoveel doktoren dit na al die jaren nog niet weten. En ook: hoe kan een dokter niet eens de interesse hebben om zich te verdiepen in tenminste de directe dingen waar hij/zij mee werkt en mensen mee "behandeld". En imo ook: verdiepen in aangrenzende vakgebieden. Hoe vaak heb ik wel niet dingen aan dokters uit zitten leggen, die zij niet kenden omdat het niet strikt in hun straatje valt. Als je het je beroep maakt om mensen te genezen, hoe kun je dan in godsnaam niet geïnteresseerd zijn in dit alles. Je zou mensen moeten willen genezen: beter maken. Niet oneindig veel slechter.

Ik weet het niet. Dit is iets waar ik me altijd weer boos over maak. Ik kan het gewoon niet begrijpen. Kies je zo'n richting en doe je zo'n hoge studie en dan boeit het je niet wat je aanricht. Blijkbaar.
Klik om te vergroten...
Ja, het is inderdaad iets dat te makkelijk afgedaan blijkt te worden. Maar een huisarts is natuurlijk een generalist die van 1000 dingen een beetje weet, en over het algemeen geen specialist. Maargoed, ik weet wel zeker dat er kennis genoeg zou moeten zijn om terughoudender te zijn met Benzodiazepinen. IIRC is er zelf wel een verband aangetoond met verhoogde kans op Alzheimer's of Parkinson. Ik ben wel benieuwd wat er zou gebeuren als ze een keer na 3 maanden aan de Benzo's zelf zouden afbouwen. Voor psychiaters en hun pillen trouwens idem. Toen ik daar liep kreeg ik zonder weerwoord en blikken noch blozen een half jaar lang een flinke dosis Lorazepam. 🤗
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#17
dupont zei:
Ja, het is inderdaad iets dat te makkelijk afgedaan blijkt te worden. Maar een huisarts is natuurlijk een generalist die van 1000 dingen een beetje weet, en over het algemeen geen specialist. Maargoed, ik weet wel zeker dat er kennis genoeg zou moeten zijn om terughoudender te zijn met Benzodiazepinen. IIRC is er zelf wel een verband aangetoond met verhoogde kans op Alzheimer's of Parkinson. Ik ben wel benieuwd wat er zou gebeuren als ze een keer na 3 maanden aan de Benzo's zelf zouden afbouwen. Voor psychiaters en hun pillen trouwens idem. Toen ik daar liep kreeg ik zonder weerwoord en blikken noch blozen een half jaar lang een flinke dosis Lorazepam. 🤗
Klik om te vergroten...

Benzodiazepines (BZP) behoren tot de meest voorgeschreven psychofarmaca in Nederland. Ongeveer 1 op de 10 Nederlanders gebruikte in 2015 een benzodiazepine met een gemiddelde van 105 dagdoseringen per gebruiker.Het gebruik onder vrouwen (13%) is ongeveer 2 keer zo hoog als onder mannen (7%) en ouderen van boven de 65 jaar zijn daarbij duidelijk oververtegenwoordigd. (GGZstandaarden.nl)
Klik om te vergroten...
Er is gewoon geen excuus. Met zoveel mensen die gebruiken voor al zo lang moet letterlijk iedere dokter tegenwoordig weten hoe benzodiazepinen veilig gebruikt en afgebouwd dienen te worden.

Ja, dat verplicht eerst zelf door een benzo afbouw moeten gaan alvorens het te mogen voorschrijven zou een goede zijn, maar gaat hem natuurlijk niet worden. :wink:

Het engste vind ik dat doktoren het heus wel weten, maar het toch gewoon doen. Zo'n geavanceerde maatschappij en zulke primitieve, ineffectieve en schadelijke manieren van behandeling van veel kwalen.
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#18
PapaverMan zei:
Typisch weer. Je hebt ieen anecdote op het internet gelezen en op basis daarvan ga je even "harm reduction" geven?

Het is een fabeltje dat 2-methyl-ap-237 zo verschrikelijk caustisch is, zoals iedereen die het ooit heeft gesnoven zou moeten weten. Je lult dus niet alleen uit je nek, zoals de meeste mensen in dit topic, maar ook nog over een middel dat je niet eens kent.. En dat is dan "harm reduction"... herhalen van anecdotes van random internetgebruikers.....for fuck's sake man... Dit is al een eerstelijnsmiddel tegen pijn bij kanker in China sinds 1986. Het heeft vele klinische trials doorstaan. Vergeleken met RC's is het veiligheidsprofiel van dit middel ontzettend goed onderzocht en we hebben data van duizenden patiënten die het gebruikt hebben.

Wel is de kans natuurlijk groot dat TS verslaafd zou raken, maar dat weet iedereen, inclusief TS. Ik bedoel, duh, hij vraagt om een pil waardoor die niks meer voelt.. Lijkt me nogal duidelijk dat TS grote problemen heeft. Maar hij komt niet naar een drugsforum om te horen dat hij maar gelukkig moet zijn zonder middelen. Dat is gewoon minachting vermomd als medelijden.
Klik om te vergroten...
Dus het is voor jou overduidelijk dat TS grote problemen heeft maar dan zeg je tegen TS dat ie maar aan de zware opiaten moet gaan!...Wat een topper 🤣🥳🙏
T
TorchicLid
01-01-2024, 00:00
#19
Mindless zei:
Ja, maar ik ben echt verre van iemand die zich verdiept in onderzoeken en dergelijke en zelfs ik weet dat het enorm schadelijk is om langduring benzodiazepinen te gebruiken. Hoe kan het in godsnaam dat zoveel doktoren dit na al die jaren nog niet weten. En ook: hoe kan een dokter niet eens de interesse hebben om zich te verdiepen in tenminste de directe dingen waar hij/zij mee werkt en mensen mee "behandeld". En imo ook: verdiepen in aangrenzende vakgebieden. Hoe vaak heb ik wel niet dingen aan dokters uit zitten leggen, die zij niet kenden omdat het niet strikt in hun straatje valt. Als je het je beroep maakt om mensen te genezen, hoe kun je dan in godsnaam niet geïnteresseerd zijn in dit alles. Je zou mensen moeten willen genezen: beter maken. Niet oneindig veel slechter.

Ik weet het niet. Dit is iets waar ik me altijd weer boos over maak. Ik kan het gewoon niet begrijpen. Kies je zo'n richting en doe je zo'n hoge studie en dan boeit het je niet wat je aanricht. Blijkbaar.
Klik om te vergroten...
Daar blijf ik me ook keer op keer over verbazen.

In mijn zwangerschap heeft mijn huisarts mij twee soorten medicatie voorgeschreven die niet geslikt mogen worden als je in verwachting bent. Het scheelt dat ik eigenlijk altijd research doe voordat ik iets inneem maar er zullen genoeg mensen zijn die de huisarts klakkeloos geloven en daarmee mogelijk schade aanrichten aan de baby.

Was sowieso al niet zo tevreden over mijn huisarts maar nu ben ik er helemaal klaar mee en ga ik op zoek na een ander.
P
PapaverManLid
01-01-2024, 00:00
#20
Brakka Mang zei:
Dus het is voor jou overduidelijk dat TS grote problemen heeft maar dan zeg je tegen TS dat ie maar aan de zware opiaten moet gaan!...Wat een topper 🤣🥳🙏
Klik om te vergroten...
Ho ho, dat zeg ik helemaal niet. Wat iemand wel of niet gebruikt is niet mijn zaak. Ik geef gewoon antwoord op z'n vraag. En dat het nemen van een pil om je emoties te onderdrukken een slecht idee is dat weet TS zelf ook heus wel.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."