Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
Ā© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBenzo's en tolerantie (Bromazolam)

Benzo's en tolerantie (Bromazolam)

33 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo daar ben ik weer met een Public Service Announcement. Niet autorijden een dag of 3 na een reguliere dosis Bromazolam.

šŸš™šŸš«

Bij dagelijks gebruik, of om de dag beter helemaal niet meer autorijden totdat je een week of anderhalf clean bent.
C
CardboardLid
01-01-2024, 00:00
#2
Naar mijn ervaring treedt er bij Bromazolam snel(ler) tolerantie op (dan met andere, farmaceutische benzo's). Wees in het bijzonder voorzichtig met deze.
Ik vind 'm prettig tegen insomnia, echter kan het naar mijn idee beter niet meer dan 1 Ć” 2 x per week. Heb wel zeer uiteenlopende ervaringen gelezen over deze benzo - het wordt vergeleken met Alprazolam (Xanax), zelf vind ik Broma toch een pak sederender.
Oftewel, kijk ermee uit. Functioneel is 'ie zeker, zolang je genoeg pauzes houdt. Ik ben geen dokter maar als je tolerantie wilt voorkomen zou ik er (minstens) een week tussen laten, zeker gezien het een RC benzo is.

(edit) Zoals @Neo-Shulginist eerder zei, 3mg is hoog gedoseerd. Om te beginnen breek je het best deze pellets doormidden om mee te beginnen.
F
Fisherman's friendLid
01-01-2024, 00:00
#3
Zelfs bij 1 keer per week een dosis bromazolam bouw je tolerantie op.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Insomnia is vreselijk, ik weet het. Laten we daar duidelijk over zijn, iedere nacht plafonddienst is zwaar kloten.
Nu zijn er allemaal benzo's uitgevonden die daar hulp bij kunnen geven, alleen de ellende is dat er vaak razendsnel tolerantie ontstaat, en je steeds meer nodig hebt om hetzelfde effect te krijgen als toen je begon en na een week of twee iedere nacht benzo's te hebben genomen is voldoende om een verslaving te beginnen.
Mijn advies als ex benzo verslaafde is:. Begin er beter maar niet aan zelf zonder arts erbij te halen!
Ontwennen is heel erg vervelend en duurt ook nogal vaak lang.
Advies: ga naar je huisarts!
Daar moet je zijn met deze problemen.
Zelf gaan dokteren met benzo's, ik raad het ten zeerste af!
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#5
De Zandman zei:
Mijn advies als ex benzo verslaafde is:. Begin er beter maar niet aan zelf zonder arts erbij te halen!
Ontwennen is heel erg vervelend en duurt ook nogal vaak lang.
Advies: ga naar je huisarts!
Daar moet je zijn met deze problemen.
Zelf gaan dokteren met benzo's, ik raad het ten zeerste af!
Klik om te vergroten...
En ook met doktersadvies moet je opletten. Ik spreek veel mensen die van de huisarts benzo's voorgeschreven krijgen, maar eigenlijk niet doorhebben dat ze er lichamelijk zwaar afhankelijk van kunnen raken.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Neo-Shulginist zei:
En ook met doktersadvies moet je opletten. Ik spreek veel mensen die van de huisarts benzo's voorgeschreven krijgen, maar eigenlijk niet doorhebben dat ze er lichamelijk zwaar afhankelijk van kunnen raken.
Klik om te vergroten...
Ja precies. Voorlichting is vaak summier of ontbreekt in zijn geheel. Ik heb het meeste geleerd over benzo's, ontwenning, kindling en noem maar op van lotgenoten en van Da Interwebs. Dus supergoed dat mensen hier komen, er zijn hier genoeg ervaringsdeskundigen die prima weten, en uit kunnen leggen, dat die onschuldig ogende pilletjes sneaky bastards kunnen zijn.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#7
Sommige artsen schrijven erg makkelijk deze duivelse pillen voor, dat is waar.
Mijn huisarts doet dat niet.
Hij ziet zichzelf als dealer als hij mij verslavende middelen voorschrijft....
V
Vieze asbakLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik gebruik dagelijks 20mg escilatopram (milde antidepressiva/angstremmer) Om deze reden werken de meeste amfetamine drugs vrijwel niet. Ik experimenteer daardoor redelijk vaak met benzos, die blijken wel effect te hebben, met name de slaapversies.
Op dit moment blijkt Bromazolam of een soortgelijke variant zeer sterk te zijn (3mg). Heb de meeste wel getest en deden vrij weinig, ik ga hier van uit dat ik een uitzondering ben, maar als ik drie dagen wacht is ƩƩn voldoende om binnen 60 min te slapen. Tolerantie bouwt snel op. Heb in het begin dagelijks gebruikt maar geen nare ervaringen gehad. Ook niet met een hogere dosering (max 3). Voor mij werkt 3-4 dagen zonder perfect. Een week wachten zou ik aanraden.
Ben geen voorstander van dagelijks melatonine gebruik, wat soms wordt aangeraden. Dit stofje wordt dan minder aangemaakt en als het ware dus ook verslavend/tolererend.
V
Vieze asbakLid
01-01-2024, 00:00
#9
dupont zei:
Hallo daar ben ik weer met een Public Service Announcement. Niet autorijden een dag of 3 na een reguliere dosis Bromazolam.

šŸš™šŸš«

Bij dagelijks gebruik, of om de dag beter helemaal niet meer autorijden totdat je een week of anderhalf clean bent.
Klik om te vergroten...
Deze hele laas de harde manier moeten leren, doe t nooit meer šŸ’€
L
Lawaai PapegaaiLid
01-01-2024, 00:00
#10
Neo-Shulginist zei:
Pas overigens ook op met pillen bromazolam. Het meeste wat nu verkocht wordt is 3 milligram. Maar het lijkt erop dat die pillen dus te hoog gedoseerd zijn. Ik zou adviseren om geen hele pil daarvan te nemen.
Klik om te vergroten...
Klopt, ik heb na een avondje gebruik genoeg aan een halve om heerlijk te slapen
m
mrorangeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik adviseer je om niet aan de bromazolam te gaan. Sowieso niet dagelijks gebruiken, hooguit eens in de drie dagen. Uiteraard je eigen keuze, maar kijk uit met die designer benzo's. Je bouwt binnen no time tollerantie op. Ik spreek uit ervaring en lees net het topic van @Dirkjan: https://drugsforum.nl/threads/perma...azolam-kliniek-en-herstel.74777/#post-1869567
G
GembertheeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik denk dat het ook afhangt van je persoonlijkheid hoe je met benzodiazepine omgaat. Kun je bv maat houden? Hoe is je welzijn? Kan je tegen een stootje, of ben je eerder overgevoelig?

Zelf ben ik nooit hoger gaan doseren en door rustig af te bouwen had ik geen problemen met lichamelijke toleranties.

Beter niet zelf dokteren als je merkt dat je langer gebruikt dan je van plan was.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik raad iedereen af om op eigen houtje benzodiazepinen te gaan nemen.
Een verslaving heb je binnen no time te pakken en de weg terug is buitengewoon vervelend.
Benzodiazepinen. Makkelijk teveel, heel moeilijk terug!
T
TheRealJJ79Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik gebruik bromalozam en meer dan een jaar en met name om lekker in slaap te vallen na een avondje sos. Beter dit dan plafonddienst. Meestal werkt een halve prima. Geen bijverschijnsel en volgende dag prima!
H
HappyMindLid
01-01-2024, 00:00
#15
TheRealJJ79 zei:
Ik gebruik bromalozam en meer dan een jaar en met name om lekker in slaap te vallen na een avondje sos. Beter dit dan plafonddienst. Meestal werkt een halve prima. Geen bijverschijnsel en volgende dag prima!
Klik om te vergroten...
Hoe vaak per week neem je bromazolam?
T
TheRealJJ79Lid
01-01-2024, 00:00
#16
HappyMind zei:
Hoe vaak per week neem je bromazolam?
Klik om te vergroten...
1 x pw soms 2 x
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Benzo-vraagje: Iemand zei me dat het bij afbouw lorazepam beter is om helemaal geen koffie te drinken.

Is dit een algemeen advies?
T
TheRealJJ79Lid
01-01-2024, 00:00
#18
@HappyMind het blijft allemaal persoonlijk natuurlijk. Ik ga er goed op en er zyn ook perioden dat het lang niet gebruik. Ook altijd een halve.
T
TheRealJJ79Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Dus ik slaap er heerlijk op maar het zet ook mn gedachten uit
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#20
De Zandman zei:
Ik raad iedereen af om op eigen houtje benzodiazepinen te gaan nemen.
Een verslaving heb je binnen no time te pakken en de weg terug is buitengewoon vervelend.
Benzodiazepinen. Makkelijk teveel, heel moeilijk terug!
Klik om te vergroten...

šŸ‘

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."