Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBromazolam

Bromazolam

96 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
K
KoLijntjeLid
01-01-2024, 00:00
#1
dupont zei:
Goed voornemen. Maar denk maar niet dat jij dat logboek bij gaat werken als je na 3mg nog een pilletje neemt. Onder Benzo's geef je geen fuck. Tenminste, ik niet :wink:
Klik om te vergroten...
Dus op het moment zelf ‘weet’ je wat je doet? Maar boeit je het gewoon niet?
B
BelowTheFlowLid
01-01-2024, 00:00
#2
Relmuis zei:
Vond nog meer:

Bekijk bijlage 56672

Ook nog sealed, ik denk dat eeo fee ze erin gelegd heeft.
0,5 mg
Was met 3 mg ook een ramp geworden.
Klik om te vergroten...
Hoop dat jij jouw tanden nog hebt !
F
Fisherman's friendLid
01-01-2024, 00:00
#3
Twee hele dagen is wel extreem voor 1 bromazolam.
Maar dat is wel een beetje wat het spul doet.
Geheugenverlies.
Vooral als je het combineerd met andere middelen is mijn ervaring.
K
KoLijntjeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hi, ik heb 4 dagen geleden eens bromazolan geprobeerd. Een pellet van 3 mg. Daarna heb ik gewoon 2 dagen geheugenverlies gehad. Ik ben letterlijk alles kwijt. En nog steeds voel ik me vreemd. Is dit normaal? Ik heb verder geen andere drugs of RC’s gehad.
H
HappyMindLid
01-01-2024, 00:00
#5
Mindless zei:
Zou ik ook denken maar vraag me af hoe goed je dat doorhebt (dat je een grens over bent gegaan die je nu nuchter stelt) als je eenmaal echt op dat punt zit waar zulke dingen gebeuren.
Klik om te vergroten...
Je denken en redeneren is absoluut niet meer rationeel na benzo's. Want soms heb je niet door hoe ver je onder invloed bent en dan wordt het gevaarlijk.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mindless zei:
Zou ik ook denken maar vraag me af hoe goed je dat doorhebt (dat je een grens over bent gegaan die je nu nuchter stelt) als je eenmaal echt op dat punt zit waar zulke dingen gebeuren.
Klik om te vergroten...
Ik viel een keer, gewoon op de slaapkamer. Het was meer terug vallen (in bed) en toen dacht ik wel, ok dit is nieuw.

Toen slikte ik van die illegale lorazepam dus kan net zo goed iets anders zijn geweest. Ja dat vallen was de grens en dat besefte ik nog.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#7
HappyMind zei:
Je denken en redeneren is absoluut niet meer rationeel na benzo's. Want soms heb je niet door hoe ver je onder invloed bent en dan wordt het gevaarlijk.
Klik om te vergroten...
Lijkt me super eng om in zo'n staat te zijn. Voel me soms wel (terecht of niet) genoodzaakt sporadisch een kleine hoeveelheid te nemen, maar heb geluk heel gauw een hekel te krijgen aan het verdovende (ook emotioneel gezien) effect van benzo's.

Alinde zei:
Ik viel een keer, gewoon op de slaapkamer. Het was meer terug vallen (in bed) en toen dacht ik wel, ok dit is nieuw.

Toen slikte ik van die illegale lorazepam dus kan net zo goed iets anders zijn geweest. Ja dat vallen was de grens en dat besefte ik nog.
Klik om te vergroten...
Dat is goed dat dat besef er nog was.

Vraag me voor mezelf alleen af hoe dat is op nog hogere doseringen. Dat je het op een gegeven moment niet meer ziet en/of dat het je niet meer kan schelen.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Voor mij geldt dat ik op de dag van het vallen, mijn moeder gebeld heb en dat zij mij opgehaald heeft. Volgens mij sloeg het pas een dag later echt in.

Oh wacht die keer was wel de legale lorazepam, alleen een beetje veel.

Paar weken later heb ik mijn medicatie in beheer gegeven en 7 mnd later klinische opname. Ja bij mij was dat vallen wel de grens over ja.
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#9
Hoe meer spierverslappend en hoe hoger de dosis, hoe meer kans op vallen?
Daar lijkt het bij mij op.
Het lastige is dat mensen totaal verschillend reageren op benzos, zowel reguliere als rcs.
De een komt niet meer uit de stoel van 5 mg diazepam en de ander merkt niks van 20.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik val normaal nooit. Laatst door alcoholgebruik gevallen gewoon in huis. Ik heb onderburen en die horen dat echt wel.

Inmiddels helemaal clean maar vorige week keihard gevallen over een winkelmandje. Ik ben wat zwaar en het gaf een mega-klap.

Het alcohol-gebeuren is hier niet onopgemerkt voorbij gegaan wegens politie en ambulance. Toen ik laatst nuchter ook weer viel, hoopte ik vooral dat de buurt zich geen zorgen ging maken.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#11
Alinde zei:
Ik viel een keer, gewoon op de slaapkamer. Het was meer terug vallen (in bed) en toen dacht ik wel, ok dit is nieuw.

Toen slikte ik van die illegale lorazepam dus kan net zo goed iets anders zijn geweest. Ja dat vallen was de grens en dat besefte ik nog.
Klik om te vergroten...

Goed dat je dit van jezelf herkende en daar een grens trok!

Beetje off-topic, maar: ik val/struikel ook zonder benzo’s wel vaker. 😂 Zit een beetje bij ons in de genen. Het is zelfs zo dat mijn vader zó vaak een klungelige misstap maakt dat mijn zus, haar vriend en ik het gekscherend ‘een Petertje’ (naar m’n vader) noemen als we zelf weer eens dom struikelen of ons onhandig stoten.

We hebben ook regelmatig blauwe en/of bloedende tenen hierdoor, lol.

Ik ga er eens op letten of dit na benzo’s erger is. Eigenlijk nooit zo bewust opgemerkt. Zal best zo zijn trouwens, na alcohol wordt het er in elk geval ook niet bepaald beter op.

* Edit: Of plottwist, mijn vader zit al zijn leven lang stiekem aan de benzo’s. 🤨🤔
H
HappyMindLid
01-01-2024, 00:00
#12
Roze Olifant zei:
Beetje off-topic, maar: ik val/struikel ook zonder benzo’s wel vaker. 😂 Zit een beetje bij ons in de genen. Het is zelfs zo dat mijn vader zó vaak een klungelige misstap maakt dat mijn zus, haar vriend en ik het gekscherend ‘een Petertje’ (naar m’n vader) noemen als we zelf weer eens dom struikelen of ons onhandig stoten.
Klik om te vergroten...
Ik heb hier inderdaad ook geen benzo's voor nodig. Onhandig op een puur nature manier 😂 Ik herken het alleen niet bij familieleden dus het is iets persoonlijk vrees ik.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#13
Alinde zei:
Ik val normaal nooit. Laatst door alcoholgebruik gevallen gewoon in huis. Ik heb onderburen en die horen dat echt wel.

Inmiddels helemaal clean maar vorige week keihard gevallen over een winkelmandje. Ik ben wat zwaar en het gaf een mega-klap.

Het alcohol-gebeuren is hier niet onopgemerkt voorbij gegaan wegens politie en ambulance. Toen ik laatst nuchter ook weer viel, hoopte ik vooral dat de buurt zich geen zorgen ging maken.
Klik om te vergroten...

Een mens mag ook soms gewoon eens vallen omdat een voorwerp in de weg ligt, niet omdat we beschonken/gedrogeerd zijn! Liever niet natuurlijk, want vallen is stom, zeker in het openbaar, en dan echt zo schaamtevol opstaan van ‘ehhh jongens, niet waar, er is hier helemaal niets gebeurd’ (en dit is dan nog de gunstigste versie, in een minder gunstige versie kan iemand niet opstaan/heeft pijn).

Ik ben aan het overwegen naar de supermarkt te gaan maar het sneeuwt en na deze valpraat ben ik nog banger voor een full-on gênante valpartij buiten. :’)

@Alinde: Ik heb overigens veel respect voor jouw zelfreflecterende vermogen, dat wilde ik even melden. Ik volg je graag. Zet ‘m op verder.
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#14
HappyMind zei:
Onhandig op een puur nature manier 😂
Klik om te vergroten...
Herkenbaar.
Maar dat is puur lompigheid, daar hoef ik niet voor onder invloed te zijn.
Met 3 mg bromazolam moest ik me aan de muren vasthouden, maar ik wist wel waardoor het kwam, had geen geheugenverlies in de periode na inname.
Alcohol vind ik het meest genant, niet om dat vallen, daar voel je toch niks van, maar het daarna uitleggen aan omstanders dat je niet dronken bent...
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Roze Olifant zei:
Een mens mag ook soms gewoon eens vallen omdat een voorwerp in de weg ligt, niet omdat we beschonken/gedrogeerd zijn! Liever niet natuurlijk, want vallen is stom, zeker in het openbaar, en dan echt zo schaamtevol opstaan van ‘ehhh jongens, niet waar, er is hier helemaal niets gebeurd’ (en dit is dan nog de gunstigste versie, in een minder gunstige versie kan iemand niet opstaan/heeft pijn).

Ik ben aan het overwegen naar de supermarkt te gaan maar het sneeuwt en na deze valpraat ben ik nog banger voor een full-on gênante valpartij buiten. :’)

@Alinde: Ik heb overigens veel respect voor jouw zelfreflecterende vermogen, dat wilde ik even melden. Ik volg je graag. Zet ‘m op verder.
Klik om te vergroten...
Dank je wel!!

het is vooral dat de buurman zich oprecht zorgen maakte. Ik ben ook in zeer verwarde toestand daar in huis geweest maar weet dat nauwelijks meer.

Hij zag de ene dag politie, de andere dag ambulance en heeft ook contact met de familie gehad.

toen was ik net thuis en viel ik weer… vond het voor hem vooral vervelend. Hij is op leeftijd.
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#16
Roze Olifant zei:
Een mens mag ook soms gewoon eens vallen
Klik om te vergroten...
Evolutie komt met beperkingen.
Het ging goed totdat we op twee poten zijn gaan lopen.
Daarna is het alleen maar achteruit gegaan.
Een mens kan niet hard rennen en in bomen klimmen zit er niet er ook niet meer in.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#17
Relmuis zei:
Evolutie komt met beperkingen.
Het ging goed totdat we op twee poten zijn gaan lopen.
Daarna is het alleen maar achteruit gegaan.
Een mens kan niet hard rennen en in bomen klimmen zit er niet er ook niet meer in.
Klik om te vergroten...

Altijd lache om als viervoeter de homo sapiens te ridiculiseren, vind je niet Muis? Hebben wij het toch weer goed bekeken.

—

Oké, nu echt weer on topic, excuses @KoLijntje!

* Oh, en nu ik je toch tag, ik pas de titel van dit topic waarin een kleine typo staat (‘Bromazolan’ in plaats van ‘Bromazolam’) even aan, zodat lezers die op deze term zoeken het ook kunnen vinden.
M
MDMAutistLid
01-01-2024, 00:00
#18
Probeer het op een gegeven moment ook los te laten. Het aller krachtigste is je mind. Denk jezelf vooral niet "gek". Lach om je geheugenverlies 🙂 Het is allemaal ok zolang je het zelf niet voedt 🤗
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#19
MDMAutist zei:
Probeer het op een gegeven moment ook los te laten. Het aller krachtigste is je mind. Denk jezelf vooral niet "gek". Lach om je geheugenverlies 🙂 Het is allemaal ok zolang je het zelf niet voedt 🤗
Klik om te vergroten...

In het geval van @KoLijntje is dit een oké advies aangezien het om een eenmalige gebeurtenis gaat, waarschijnlijk een persoonlijke gevoeligheid. 🙂

Maar een - misschien wat overbodige - kanttekening in het kader van harm reduction: in het algemeen is geheugenverlies bij regelmatig of overmatig benzo-/alcoholgebruik of gebruik van andere verdovende middelen toch echt wel een teken aan de wand, en daarmee een potentieel gevaarlijk symptoom dat je maar beter serieus kunt nemen. Zowel op de korte termijn (van ongemakkelijke/onhandige tot ronduit acuut gevaarlijke/ernstige situaties) als op de langere termijn (bijv. cognitieve restklachten) kunnen de gevolgen niet om te lachen zijn.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#20
Relmuis zei:
Evolutie komt met beperkingen.
Het ging goed totdat we op twee poten zijn gaan lopen.
Daarna is het alleen maar achteruit gegaan.
Een mens kan niet hard rennen en in bomen klimmen zit er niet er ook niet meer in.
Klik om te vergroten...
Ik ga hier nu te serieus op in, maar dat we dat niet meer kunnen is omdat we het niet meer doen, niet omdat we het potentieel niet kunnen.

Ik geloof dat wij de enigen naast apen zijn die schouders hebben die erop gemaakt zijn om te klimmen en vooral te slingeren. Maar om de een of andere reden associëren we dat soort dingen met kinderen: alleen kinderen doen dat. Maar rennen, klimmen en vooral slingeren zijn super goed voor je gezondheid. Wil je niet slingeren, ga dan in ieder geval zo nu en dan aan een stang of tak hangen. Hartstikke goed voor je en kan een hoop kwalen voorkomen.

Oké nu weer genoeg serieus gedaan.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."