Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBromazolam

Bromazolam

96 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#1
Roze Olifant zei:
ik zelf niet heilig ben
Klik om te vergroten...
Er zijn weinig heiligen op dit forum. :innocent:

Voor mezelf:
0,75 tot 1,5 waarbij de laatste al zwaar is.
Hoogst genomen dosering; 3 mg.
Veel en veel te zwaar.
Nooit langer genomen dan één dag en incidenteel.
Dan lijkt er weinig aan de hand.

Zal straks een wat testjes uit de vriendenkring van bromazolam bekijken.
Fris en fruitig na 6 uur slaap op 3 mg en op de bank wakker worden van 0,75 heb ik al gehoord.
Over één ding zijn we het al eens; die pellets zijn te hoog gedoseerd.
H
HappyMindLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik heb m'n telefoonhoesje tijdens een bromazolam slaapje zo goed verstopt dat ik hem helemaal nergens meer kan vinden. Ben nog steeds benieuwd hoe ik zo creatief heb kunnen zijn 😂
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#3
Relmuis zei:
Er zijn weinig heiligen op dit forum. :innocent:

Voor mezelf:
0,75 tot 1,5 waarbij de laatste al zwaar is.
Hoogst genomen dosering; 3 mg.
Veel en veel te zwaar.
Nooit langer genomen dan één dag en incidenteel.
Dan lijkt er weinig aan de hand.

Zal straks een wat testjes uit de vriendenkring van bromazolam bekijken.
Fris en fruitig na 6 uur slaap op 3 mg en op de bank wakker worden van 0,75 heb ik al gehoord.
Over één ding zijn we het al eens; die pellets zijn te hoog gedoseerd.
Klik om te vergroten...

Houden zo!

Iemand die helemaal geen benzotolerantie heeft, slaapt met wat geluk al als een roosje op 1 mg etizolam als die persoon een dag aan de stimulanten gezeten heeft.

Als je regelmatig benzo’s gebruikt zoals ikzelf ook doe, bij mij gaat dit overigens dus echt met periodes - ik ben een van nature angstig en moeilijk slapend mens, dus dan ligt overmatig benzogebruik altijd in vlagen op de loer - en tevens ook als een bijwerking van voorgeschreven stimulerende medicatie (allemaal geen excuses overigens, maar wel redenen)… dan is 2.5 mg bromazolam helaas niet eens zo heel sterk meer.

Dat betekent dus dat als ik gewoon eerlijk naar mezelf ben, wat ik over het algemeen ben, ook ik simpelweg teveel en te vaak benzo’s gebruik.

De enige geruststelling die ik hierbij voor mezelf heb is dat ik er dus wel een rem op zet. Op een bepaald moment - vaak de dosering van één pellet, hoewel dat een slechte raadgever is want ik ben het met je eens dat de pellets voor de gewone gebruiker meestal (veel) te zwaar gedoseerd zijn - ga ik gewoon echt niet verder de hoogte in met doseren. Dan maar wakker liggen of angst voelen.

Maar het blijft een struggle: mentaal maar ook fysiek om na zo’n periode weer af te bouwen en dan dus tijdelijk te moeten leven met ‘meer angst’. Op mijn doseringen is dit te doen, maar het is ongemakkelijk en toch altijd een strijd in je hoofd. Ik wil echt liever niet weten hoe hels de hel is als je ontzettend grote hoeveelheden gewend bent.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#4
18 jaar benzo’s geslikt. Ben nooit uit bed gevallen of van de fiets gepleurd en daar zou ook echt wel een grens liggen voor mij.

Vreselijk.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#5
Alinde zei:
18 jaar benzo’s geslikt. Ben nooit uit bed gevallen of van de fiets gepleurd en daar zou ook echt wel een grens liggen voor mij.

Vreselijk.
Klik om te vergroten...
Zou ik ook denken maar vraag me af hoe goed je dat doorhebt (dat je een grens over bent gegaan die je nu nuchter stelt) als je eenmaal echt op dat punt zit waar zulke dingen gebeuren.
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#6
Roze Olifant zei:
dan maar wakker liggen
Klik om te vergroten...
Yep.
Dat is een goed werkend trucje.
Wat is het ergste dat er kan gebeuren?
Dat je niet slaapt of wat doezelt.
Er zijn ergere dingen.
H
HappyMindLid
01-01-2024, 00:00
#7
Mindless zei:
Zou ik ook denken maar vraag me af hoe goed je dat doorhebt (dat je een grens over bent gegaan die je nu nuchter stelt) als je eenmaal echt op dat punt zit waar zulke dingen gebeuren.
Klik om te vergroten...
Je denken en redeneren is absoluut niet meer rationeel na benzo's. Want soms heb je niet door hoe ver je onder invloed bent en dan wordt het gevaarlijk.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mindless zei:
Zou ik ook denken maar vraag me af hoe goed je dat doorhebt (dat je een grens over bent gegaan die je nu nuchter stelt) als je eenmaal echt op dat punt zit waar zulke dingen gebeuren.
Klik om te vergroten...
Ik viel een keer, gewoon op de slaapkamer. Het was meer terug vallen (in bed) en toen dacht ik wel, ok dit is nieuw.

Toen slikte ik van die illegale lorazepam dus kan net zo goed iets anders zijn geweest. Ja dat vallen was de grens en dat besefte ik nog.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#9
HappyMind zei:
Je denken en redeneren is absoluut niet meer rationeel na benzo's. Want soms heb je niet door hoe ver je onder invloed bent en dan wordt het gevaarlijk.
Klik om te vergroten...
Lijkt me super eng om in zo'n staat te zijn. Voel me soms wel (terecht of niet) genoodzaakt sporadisch een kleine hoeveelheid te nemen, maar heb geluk heel gauw een hekel te krijgen aan het verdovende (ook emotioneel gezien) effect van benzo's.

Alinde zei:
Ik viel een keer, gewoon op de slaapkamer. Het was meer terug vallen (in bed) en toen dacht ik wel, ok dit is nieuw.

Toen slikte ik van die illegale lorazepam dus kan net zo goed iets anders zijn geweest. Ja dat vallen was de grens en dat besefte ik nog.
Klik om te vergroten...
Dat is goed dat dat besef er nog was.

Vraag me voor mezelf alleen af hoe dat is op nog hogere doseringen. Dat je het op een gegeven moment niet meer ziet en/of dat het je niet meer kan schelen.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Voor mij geldt dat ik op de dag van het vallen, mijn moeder gebeld heb en dat zij mij opgehaald heeft. Volgens mij sloeg het pas een dag later echt in.

Oh wacht die keer was wel de legale lorazepam, alleen een beetje veel.

Paar weken later heb ik mijn medicatie in beheer gegeven en 7 mnd later klinische opname. Ja bij mij was dat vallen wel de grens over ja.
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#11
Hoe meer spierverslappend en hoe hoger de dosis, hoe meer kans op vallen?
Daar lijkt het bij mij op.
Het lastige is dat mensen totaal verschillend reageren op benzos, zowel reguliere als rcs.
De een komt niet meer uit de stoel van 5 mg diazepam en de ander merkt niks van 20.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik val normaal nooit. Laatst door alcoholgebruik gevallen gewoon in huis. Ik heb onderburen en die horen dat echt wel.

Inmiddels helemaal clean maar vorige week keihard gevallen over een winkelmandje. Ik ben wat zwaar en het gaf een mega-klap.

Het alcohol-gebeuren is hier niet onopgemerkt voorbij gegaan wegens politie en ambulance. Toen ik laatst nuchter ook weer viel, hoopte ik vooral dat de buurt zich geen zorgen ging maken.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#13
Alinde zei:
Ik viel een keer, gewoon op de slaapkamer. Het was meer terug vallen (in bed) en toen dacht ik wel, ok dit is nieuw.

Toen slikte ik van die illegale lorazepam dus kan net zo goed iets anders zijn geweest. Ja dat vallen was de grens en dat besefte ik nog.
Klik om te vergroten...

Goed dat je dit van jezelf herkende en daar een grens trok!

Beetje off-topic, maar: ik val/struikel ook zonder benzo’s wel vaker. 😂 Zit een beetje bij ons in de genen. Het is zelfs zo dat mijn vader zó vaak een klungelige misstap maakt dat mijn zus, haar vriend en ik het gekscherend ‘een Petertje’ (naar m’n vader) noemen als we zelf weer eens dom struikelen of ons onhandig stoten.

We hebben ook regelmatig blauwe en/of bloedende tenen hierdoor, lol.

Ik ga er eens op letten of dit na benzo’s erger is. Eigenlijk nooit zo bewust opgemerkt. Zal best zo zijn trouwens, na alcohol wordt het er in elk geval ook niet bepaald beter op.

* Edit: Of plottwist, mijn vader zit al zijn leven lang stiekem aan de benzo’s. 🤨🤔
H
HappyMindLid
01-01-2024, 00:00
#14
Roze Olifant zei:
Beetje off-topic, maar: ik val/struikel ook zonder benzo’s wel vaker. 😂 Zit een beetje bij ons in de genen. Het is zelfs zo dat mijn vader zó vaak een klungelige misstap maakt dat mijn zus, haar vriend en ik het gekscherend ‘een Petertje’ (naar m’n vader) noemen als we zelf weer eens dom struikelen of ons onhandig stoten.
Klik om te vergroten...
Ik heb hier inderdaad ook geen benzo's voor nodig. Onhandig op een puur nature manier 😂 Ik herken het alleen niet bij familieleden dus het is iets persoonlijk vrees ik.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#15
Alinde zei:
Ik val normaal nooit. Laatst door alcoholgebruik gevallen gewoon in huis. Ik heb onderburen en die horen dat echt wel.

Inmiddels helemaal clean maar vorige week keihard gevallen over een winkelmandje. Ik ben wat zwaar en het gaf een mega-klap.

Het alcohol-gebeuren is hier niet onopgemerkt voorbij gegaan wegens politie en ambulance. Toen ik laatst nuchter ook weer viel, hoopte ik vooral dat de buurt zich geen zorgen ging maken.
Klik om te vergroten...

Een mens mag ook soms gewoon eens vallen omdat een voorwerp in de weg ligt, niet omdat we beschonken/gedrogeerd zijn! Liever niet natuurlijk, want vallen is stom, zeker in het openbaar, en dan echt zo schaamtevol opstaan van ‘ehhh jongens, niet waar, er is hier helemaal niets gebeurd’ (en dit is dan nog de gunstigste versie, in een minder gunstige versie kan iemand niet opstaan/heeft pijn).

Ik ben aan het overwegen naar de supermarkt te gaan maar het sneeuwt en na deze valpraat ben ik nog banger voor een full-on gênante valpartij buiten. :’)

@Alinde: Ik heb overigens veel respect voor jouw zelfreflecterende vermogen, dat wilde ik even melden. Ik volg je graag. Zet ‘m op verder.
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#16
HappyMind zei:
Onhandig op een puur nature manier 😂
Klik om te vergroten...
Herkenbaar.
Maar dat is puur lompigheid, daar hoef ik niet voor onder invloed te zijn.
Met 3 mg bromazolam moest ik me aan de muren vasthouden, maar ik wist wel waardoor het kwam, had geen geheugenverlies in de periode na inname.
Alcohol vind ik het meest genant, niet om dat vallen, daar voel je toch niks van, maar het daarna uitleggen aan omstanders dat je niet dronken bent...
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Roze Olifant zei:
Een mens mag ook soms gewoon eens vallen omdat een voorwerp in de weg ligt, niet omdat we beschonken/gedrogeerd zijn! Liever niet natuurlijk, want vallen is stom, zeker in het openbaar, en dan echt zo schaamtevol opstaan van ‘ehhh jongens, niet waar, er is hier helemaal niets gebeurd’ (en dit is dan nog de gunstigste versie, in een minder gunstige versie kan iemand niet opstaan/heeft pijn).

Ik ben aan het overwegen naar de supermarkt te gaan maar het sneeuwt en na deze valpraat ben ik nog banger voor een full-on gênante valpartij buiten. :’)

@Alinde: Ik heb overigens veel respect voor jouw zelfreflecterende vermogen, dat wilde ik even melden. Ik volg je graag. Zet ‘m op verder.
Klik om te vergroten...
Dank je wel!!

het is vooral dat de buurman zich oprecht zorgen maakte. Ik ben ook in zeer verwarde toestand daar in huis geweest maar weet dat nauwelijks meer.

Hij zag de ene dag politie, de andere dag ambulance en heeft ook contact met de familie gehad.

toen was ik net thuis en viel ik weer… vond het voor hem vooral vervelend. Hij is op leeftijd.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."