Er zijn weinig heiligen op dit forum.
Voor mezelf:
0,75 tot 1,5 waarbij de laatste al zwaar is.
Hoogst genomen dosering; 3 mg.
Veel en veel te zwaar.
Nooit langer genomen dan één dag en incidenteel.
Dan lijkt er weinig aan de hand.
Zal straks een wat testjes uit de vriendenkring van bromazolam bekijken.
Fris en fruitig na 6 uur slaap op 3 mg en op de bank wakker worden van 0,75 heb ik al gehoord.
Over één ding zijn we het al eens; die pellets zijn te hoog gedoseerd.
Houden zo!
Iemand die helemaal geen benzotolerantie heeft, slaapt met wat geluk al als een roosje op 1 mg etizolam als die persoon een dag aan de stimulanten gezeten heeft.
Als je regelmatig benzo’s gebruikt zoals ikzelf ook doe, bij mij gaat dit overigens dus echt met periodes - ik ben een van nature angstig en moeilijk slapend mens, dus dan ligt overmatig benzogebruik altijd in vlagen op de loer - en tevens ook als een bijwerking van voorgeschreven stimulerende medicatie (allemaal geen excuses overigens, maar wel redenen)… dan is 2.5 mg bromazolam helaas niet eens zo heel sterk meer.
Dat betekent dus dat als ik gewoon eerlijk naar mezelf ben, wat ik over het algemeen ben, ook ik simpelweg teveel en te vaak benzo’s gebruik.
De enige geruststelling die ik hierbij voor mezelf heb is dat ik er dus wel een rem op zet. Op een bepaald moment - vaak de dosering van één pellet, hoewel dat een slechte raadgever is want ik ben het met je eens dat de pellets voor de gewone gebruiker meestal (veel) te zwaar gedoseerd zijn - ga ik gewoon echt niet verder de hoogte in met doseren. Dan maar wakker liggen of angst voelen.
Maar het blijft een struggle: mentaal maar ook fysiek om na zo’n periode weer af te bouwen en dan dus tijdelijk te moeten leven met ‘meer angst’. Op mijn doseringen is dit te doen, maar het is ongemakkelijk en toch altijd een strijd in je hoofd. Ik wil echt liever niet weten hoe hels de hel is als je ontzettend grote hoeveelheden gewend bent.