Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBromazolam

Bromazolam

96 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
Z
ZeebatsLid
01-01-2024, 00:00
#1
KoLijntje zei:
Dus op het moment zelf ‘weet’ je wat je doet? Maar boeit je het gewoon niet?
Klik om te vergroten...
Ja je bent soort van jezelf (tenzij je echt overdreven veel hebt genomen) alleen je vergeet alles soort van direct.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#2
KoLijntje zei:
Dus op het moment zelf ‘weet’ je wat je doet? Maar boeit je het gewoon niet?
Klik om te vergroten...
Geen idee :) Ik ben wel eens onder de blauwe plekken wakker geworden en kon me alleen flarden herinneren van de nacht en zag dat het wasrek op mijn kamer helemaal naar de klote was. Was ik daar blijkbaar op gevallen ofzo maar met 0 herinneringen aan hoe of wat. Echt fucked up.

En dan heb ik wel eens verhalen gelezen van mensen die een grote voorraad Benzo's in huis haalden en dan zo veel namen dat ze weken of maanden kwijt zijn waarin ze een ongenschijnlijk normaal leven hebben geleid met persoonlijke verzorging en werk en normale conversaties met familie maar dan met 0 herinneringen. En zelf Amerikanen die in een andere staat in een ander appartment wakker werden. Hadden ze een inter-state verhuizing geregeld onder invloed en wisten daar niets meer van. Ik kan er om lachen, ik vind het zelfs heel erg grappig om me dat WTF-moment voor te stellen maar als het mij zou overkomen zou ik het echt heel naar vinden.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Was dat een combinatie met alcohol?
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Alinde zei:
Was dat een combinatie met alcohol?
Klik om te vergroten...
Nee niet eens. Avondje aan de snats gezeten en toen 3 pellets van eoa RC Benzo genomen. Gele pellets waren het en ik gok 0,5mg Clonazolam. Dat waren sneaky kleine rakkertjes. Teringzooi 😅.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#5
dupont zei:
Nee niet eens. Avondje aan de snats gezeten en toen 3 pellets van eoa RC Benzo genomen. Gele pellets waren het en ik gok Clonazolam. Dat waren sneaky kleine rakkertjes. Teringzooi 😅.
Klik om te vergroten...
Uh ja ik kan het niet eens lezen. Pellets met snats. Heb zelf van benzo's nooit zulke zwarte gaten gehad eigenlijk.
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik heb ook heel vaak dat mijn vriend 's ochtends naar zijn werk gaat bijvoorbeeld en ik hem gewoon gedag kus en verder ga slapen. Maar later totaal geen idee meer hebt dat hij weg is.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#7
Alinde zei:
Uh ja ik kan het niet eens lezen. Pellets met snats. Heb zelf van benzo's nooit zulke zwarte gaten gehad eigenlijk.
Klik om te vergroten...
Wees maar blij. Zo leuk was het niet. Clonazolam stond er ook wel om bekend dat het blackouts gaf maar het boeide me allemaal niet toen joh.

snats = snuif. Bij mij vrijwel altijd Coke. Pellet = klein pilletje, denk formaat zoetje.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Er hadden ergere dingen kunnen gebeuren dan een kapot wasrek. Heftig.
K
KoLijntjeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Alinde zei:
Was dat een combinatie met alcohol?
Klik om te vergroten...
Nee, geen alcohol of andere drugs op.
K
KoLijntjeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Perenijsje zei:
Ik heb ook heel vaak dat mijn vriend 's ochtends naar zijn werk gaat bijvoorbeeld en ik hem gewoon gedag kus en verder ga slapen. Maar later totaal geen idee meer hebt dat hij weg is.
Klik om te vergroten...
Het lijkt dus op je korte termijn-geheugen te ‘werken’ als ik het zo hoor. Je slaat niets op eigenlijk…
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#11
dupont zei:
Goed voornemen. Maar denk maar niet dat jij dat logboek bij gaat werken als je na 3mg nog een pilletje neemt. Onder Benzo's geef je geen fuck. Tenminste, ik niet :wink:
Klik om te vergroten...

Same here, ik ben ook met 1.25mg begonnen in augustus en nu zit ik op 18-21mg. Heb nou eigenlijk standaard schema dus houd het verder niet meer echt bij. Wel een paar dagen gedaan.
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#12
KoLijntje zei:
Het lijkt dus op je korte termijn-geheugen te ‘werken’ als ik het zo hoor. Je slaat niets op eigenlijk…
Klik om te vergroten...

Ja precies, echt niet normaal hoe vergeetachtig ik nou ben hoor.
En van de week nog weer uit bed gevallen en ik laat van alles uit mijn handen vallen Ik praat heel raar slisserig/dronken, fiets als een dronkaard, dus dat doe ik nu niet meer. En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Echt de slechtste beslissing van vorig jaar ooit om dat spul te kopen.
K
KoLijntjeLid
01-01-2024, 00:00
#13
dupont zei:
Geen idee :) Ik ben wel eens onder de blauwe plekken wakker geworden en kon me alleen flarden herinneren van de nacht en zag dat het wasrek op mijn kamer helemaal naar de klote was. Was ik daar blijkbaar op gevallen ofzo maar met 0 herinneringen aan hoe of wat. Echt fucked up.

En dan heb ik wel eens verhalen gelezen van mensen die een grote voorraad Benzo's in huis haalden en dan zo veel namen dat ze weken of maanden kwijt zijn waarin ze een ongenschijnlijk normaal leven hebben geleid met persoonlijke verzorging en werk en normale conversaties met familie maar dan met 0 herinneringen. En zelf Amerikanen die in een andere staat in een ander appartment wakker werden. Hadden ze een inter-state verhuizing geregeld onder invloed en wisten daar niets meer van. Ik kan er om lachen, ik vind het zelfs heel erg grappig om me dat WTF-moment voor te stellen maar als het mij zou overkomen zou ik het echt heel naar vinden.
Klik om te vergroten...
Echt bizar.. na een bepaalde tijd (binnen 24 uur) hebben je lichaam en je lever toch een stof afgebroken uit je bloed zou je zeggen? Geen enkele stof kan weken in je bloed blijven zitten. Of bedoel je dat ze eenmaal begonnen en daarna bleven bijnemen?
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#14
KoLijntje zei:
Echt bizar.. na een bepaalde tijd (binnen 24 uur) hebben je lichaam en je lever toch een stof afgebroken uit je bloed zou je zeggen? Geen enkele stof kan weken in je bloed blijven zitten. Of bedoel je dat ze eenmaal begonnen en daarna bleven bijnemen?
Klik om te vergroten...
Ja, ze bleven nemen en dus permanent onder invloed. Maar ze vergeten dan ook dat ze bijgenomen hebben natuurlijk dus kan heel hard gaan.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#15
Perenijsje zei:
Ja precies, echt niet normaal hoe vergeetachtig ik nou ben hoor.
En van de week nog weer uit bed gevallen en ik laat van alles uit mijn handen vallen Ik praat heel raar slisserig/dronken, fiets als een dronkaard, dus dat doe ik nu niet meer. En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Echt de slechtste beslissing van vorig jaar ooit om dat spul te kopen.
Klik om te vergroten...

Het was in jouw geval achteraf een slechte beslissing om bromazolam te kopen ja, met de kennis van nu had je dat niet gedaan, maar de slechtste beslissing zit hem vooral in veel te vaak veel teveel kalmeringsmiddelen nemen zonder de (vrij algemeen bekende) gevolgen daarvan te overdenken.

Ik ben zelf ook benzogevoelig, dus ook zeker niet heilig. Maar persoonlijk merk ik weinig verschil tussen bijvoorbeeld flualprazolam, bromazolam en clonazolam (behalve werkingstijden, en dat de één wat meer sederend of angstremmend is dan de ander), zolang je de sterkte van een pellet ‘aanvoelt’ en de dosering daarop aanpast en zo laag mogelijk blijft doseren.

Ik ervaar bromazolam in die zin niet perse als een enorme monsterbenzo in vergelijking tot andere benzo’s, maar je moet zien te voorkomen dat je tolerantie krijgt en daardoor hoger gaat doseren.

Als je daartoe niet in staat bent, en er dus echt niet mee kunt omgaan, dan is het niet specifiek een slechte beslissing om bromazolam te kopen, maar om iedere RC-benzo die op de markt is te kopen.

Ik probeer hiermee zeker niet bromazolam te verdedigen, want het is absoluut link spul, maar het probleem ligt hem in het (geen) maat weten te houden met benzo’s ansich, je houding/handelen ten opzichte van benzo’s in het algemeen, meer dan in de broma, het middel, zelf. Tenslotte ben je broma gaan bestellen omdat je óók te snel door de door je huisarts voorgeschreven benzo’s heen was herinner ik me.

Nu is je acute probleem natuurlijk wel de broma, omdat je dit paardenmiddel zo gigantisch snel hebt opgebouwd. Maar de aard van het issue leggen in ‘het was de slechtste beslissing van het jaar om dat spul te kopen’ vind ik net iets te makkelijk - de slechtste beslissing van het jaar is de manier waarop je bromazolam bent gaan gebruiken.

Al lijkt het me zacht uitgedrukt zeer aangewezen om dit nooit meer van je leven te kopen als je er uiteindelijk vanaf bent. :wink:
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#16
Roze Olifant zei:
zolang je de sterkte van een pellet ‘aanvoelt’ en de dosering daarop aanpast en zo laag mogelijk blijft doseren.
Klik om te vergroten...
Wat is voor jou persoonlijk nog een aanvaardbare dosis van bromazolam?
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#17
@Roze Olifant Ja oké maar als ik in eerste instantie die Bromazolam of welke andere benzo niet had besteld had het ook niet zo uit de hand kunnen lopen.
En dat was ook helemaal niet mijn bedoeling natuurlijk, want ik wilde gewoon alleen 1.5 week ter overbrugging voor het slapen (net zoals die lorazepam/oxazepam) gebruiken en uiteindelijk is het op dit drama uitgelopen.

Ik heb vanochtend gebeld wanneer ze MDO hebben van de week maar dat goed de receptioniste niet zeggen en mijn behandelaar is vrij vandaag. Dus hopelijk belt de receptioniste vandaag nog terug en anders morgen hem zelf maar even appen.

Toch wel handig om te weten wanneer dat is zodat ik een beetje rekening kan houden wanneer die detox toch begint. Als dat MDO pas vrijdag is dan duurt het nog wel even dus.
En nee die afkick wordt hell en wil ik later niet nog eens meemaken.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#18
Relmuis zei:
Wat is voor jou persoonlijk nog een aanvaardbare dosis van bromazolam?
Klik om te vergroten...

Ik heb pillen van 2.5 mg. Ik heb nooit meer genomen dan die dosis. Ik weet dat dit voor mensen zonder tolerantie mensen al (te)veel is, maar ik heb - met fases - wel een bepaalde benzotolerantie (gehad) waar ik mezelf dan weer vanaf moet helpen. Met bromazolam weiger ik boven die dosering te gaan, ook in zeer moeilijke insomniaperiodes.

Let op: daarmee praat ik dit alsnog niet goed. Vandaar ook mijn toevoeging eerder dat ik zelf niet heilig ben, benzo’s zijn ook mijn zwakke punt.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#19
Roze Olifant zei:
Nu is je acute probleem natuurlijk wel de broma, omdat je dit paardenmiddel zo gigantisch snel hebt opgebouwd. Maar de aard van het issue leggen in ‘het was de slechtste beslissing van het jaar om dat spul te kopen’ vind ik net iets te makkelijk - de slechtste beslissing van het jaar is de manier waarop je bromazolam bent gaan gebruiken.
Klik om te vergroten...
Tegelijkertijd is dit ook wel de belangrijkste stroman van mensen die verslaafd zijn om toch weer te gaan gebruiken.

Soms kan een ietwat gedramatiseerd beeld juist functioneel zijn omdat het twijfel over wel/niet gebruiken strikt van de hand wijst. Als bromazolam gewoon puur evil is, dan weet je zeker dat je er niks mee te maken wil hebben. Zo houd je de focus op andere zaken.
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#20
Roze Olifant zei:
ik zelf niet heilig ben
Klik om te vergroten...
Er zijn weinig heiligen op dit forum. :innocent:

Voor mezelf:
0,75 tot 1,5 waarbij de laatste al zwaar is.
Hoogst genomen dosering; 3 mg.
Veel en veel te zwaar.
Nooit langer genomen dan één dag en incidenteel.
Dan lijkt er weinig aan de hand.

Zal straks een wat testjes uit de vriendenkring van bromazolam bekijken.
Fris en fruitig na 6 uur slaap op 3 mg en op de bank wakker worden van 0,75 heb ik al gehoord.
Over één ding zijn we het al eens; die pellets zijn te hoog gedoseerd.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."