#1
Ik wilde al vragen waarom je 2-FA bent gaan gebruiken als medicijn. Omdat je veel druk ervaart van studeren, dus.Mee eens, maar die deadlines komen er deze week nog allemaal aan en zoals bijna iedere student heb ik gewacht tot het laatste moment. Ik stop a.s. zaterdag. Heb wel voorgenomen om de gram die ik nu op te maken en dan niet nog een nieuw zakje te openen. Ik weet niet of ik withdrawls moet krijgen mrja 2FA lijkt dat niet te hebben, wel beetje down maar dat is het dan vgm(als iemand al ervaring heeft met abrupt stoppen met 2FA hoor ik t graag)
Allereerst wil ik zeggen dat je leerprestaties juist achteruit gaan bij gebruik van stimulerende middelen. Doordat stimulerende middelen de slaap verstoren gaat je geheugen minder goed werken. Ook word je focus minder goed, zeker op langere termijn, waardoor het lastiger wordt om inzichten te halen uit de dingen die je bestudeert.
Het enige waar stimulerende middelen bij kunnen helpen is motivatie op de korte termijn.
Als je de afgelopen tijd niet gemotiveerd genoeg bent geweest om je studiewerk bij te houden, dan kun je nu extra druk ervaren om het alsnog te doen natuurlijk. Maar onthoud dat rust nemen ook onderdeel is van studeren! Als je ontspannen bent dan kun je beter creatieve ideeën ontwikkelen, werkt je geheugen beter, en heb je ook betere focus. Wat je dus nodig hebt is een goede balans tussen inspanning en ontspanning. Dat lijkt me iets om aan te gaan werken in de nabije toekomst.
Research chemicals zijn niet bedoeld om op regelmatige basis te nemen. De middelen zijn ongetest, wat betekent dat we geen idee hebben hoe ze werken in het lichaam. Je zegt zelf al iets over verschil in metabolisme. Nou, het had dus helemaal niet uitgemaakt of je wel/niet farmacologie had gestudeerd. Want we weten gewoon niks over het metabolisme van 2-FA. Dat betekent dus ook dat we niet weten welke lichaamsweefsels mogelijk beschadigd kunnen raken door gebruik. Eenmalig experimenteren met rc's is daarom al risicovol: je kan zo maar klachten krijgen waarvan we niet wisten dat het bestond. Maar als je regelmatig rc's neemt dan wordt de kans steeds groter dat je met zulke gezondheidsklachten te maken krijgt.
Wat betreft de druk op de borst, dat lijkt me een ernstige, maar voorspelbare, bijwerking van regelmatig stimulerende middelen nemen in hoge dosis. Ik heb het nog even nagezocht, en je nam de helft van de dagen een driedubbele hoge dosis. Het verbaast me dan niet dat je hart dan gaat protesteren.
Houd er wel even rekening mee dat als je stopt met 2-FA gebruiken, dat je dan eerst even een dip ervaart. Je motivatie kan kelderen, je zal je vaker moe voelen, je hebt misschien moeite met concentreren, en je kunt ook stemmingsklachten krijgen of paniekaanvallen. Dat zijn bijwerkingen van stimulerende middelen. Het duurt even een paar weken voordat je weer helemaal hersteld bent.
Mocht het nou echt niet lukken om je te focussen op je studiewerk, ga dan eens op bezoek bij de decaan of studentenpsycholoog. Onderwijsinstellingen hebben expres dit soort hulpverlening in huis, omdat moeite met motivatie, planning, en stress heel veel voorkomen bij studenten. De klachten die je ervaart zijn dus (helaas) heel normaal (binnen het huidige onderwijs). Een planning maken helpt om een goede balans tussen inspanning en ontspanning te vinden. En in die planning kan je ook gewoon momenten opnemen waarin je los kunt gaan. Want het is ook belangrijk om te genieten van deze tijd
Wat wel echt essentieel is: vertel aan artsen altijd welke drugs je hebt gebruikt. Want dat kan enorm meespelen in wat voor behandeling je nodig hebt. (Huis)artsen hebben beroepsgeheim, dus ze mogen niks aan anderen vertellen, en hebben gezworen om je te helpen in jouw belang. Stap dus over de schaamte heen en laat jezelf helpen.