Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDruk op de borst na maandje 2FA

Druk op de borst na maandje 2FA

25 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
I
IkwordtnietoudLid
01-01-2024, 00:00
#1
KoningToto zei:
Ik verwacht van HBO'ers niet dat ze weten dat er geen t komt na ik word. Maar ik neem HBO dan ook niet serieus. Het is meer een cursus of middelbare school deel 2 dan een echte studie. No offence.

OT: heel simpel, kappen met gebruiken.
Klik om te vergroten...
Hahahaha, je mag ervan uitgaan dat ik dat wel weet. Heb alleen geen reden om hier correct Nederlands te gebruiken zonder dat het onleesbaar wordt. En betreft HBO; ik betaal gewoon ruim 2200 euro per jaar zonder dat ik er veel van leer. Maar heb dat papiertje wel nodig voor een goeie baan:/
H
HappyMindLid
01-01-2024, 00:00
#2
LeoFla zei:
Dat is artistieke vrijheid
Klik om te vergroten...
LeoFlaflipje
I
IkwordtnietoudLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hi,

Dit is mn eerste post op dit forum, lezen was hier leuk maar had nooit echt de behoefte om een account te maken en iets te plaatsen. TOT NU.
Afgelopen 4-5 weken gebruikte ik 2FA. In totaal heb ik er 4 gram van dat spul doorheen gejast. Als ik de dagen tel die ik heb gebruikt zijn dat er 27-2=25(Heb 2 dagen pauze genomen tussendoor). dat komt neer op gemiddeld zo'n 160 mg per dag. Lijkt veel maar doordat mijn tolerantie in de 1e week al door het dak ging merk ik dat niet zo. Gebruik nu meestal 80 mg tijdens school(HBO) en 100 mg als ik daar klaar ben.

Hoewel, ik kreeg in de 2e week echt een ENORME druk op mijn borst. Onregelmatige hartslagen, het gevoel dat mijn hart niet synchroon klopt en af en toe hele erge steken. Ben toen diezelfde dag naar de dokter gegaan. Heb die dag de andere 100 mg niet bijgenomen dus het was al uitgewerkt toen ik bij de dokter was maar de druk hield echt hevig aan. Huisarts heeft een ECG afgenomen maar daar kwam niks uit. Ook geen onregelmatige hartslagen, dat lijkt trouwens vooral een bijwerking te zijn van de stimulatie zelf maar ik maak me meer zorgen over de erge druk en kloppende gevoel dat ik op de borst krijg.

Ik blijf gebruiken voor de komende week en dan ga ik een pauze nemen, o.a. ivm deadlines die ik heb. Moet er ook bij zeggen dat ik er tussendoor 50 mg 2FMA en 200 mg 4FMA doorheen heb gejast.

Mijn vraag is dus wat jullie als advies geven dat ik nu doe, en wat zou de pijn eventueel kunnen zijn? Het hield namelijk ook aan in de dagen dat ik rust nam.
Als nieuwe gebruiker van dit platform heb ik natuurlijk de voorwaarden goed gelezen en gezien dat je niet mag speculeren. Dus moet ik mijn vraag eigenlijk verwoorden in: Welke mogelijke cardiotoxische effecten kan 2FA hebben en komt dat overeen met mijn klachten? Ik wil natuurlijk een goede bron erbij hebben en de reden dat ik dit vraag is om te kijken of er iemand is die iets soortgelijks meemaakt en misschien dat ik een wetenschappelijk artikel over het hoofd heb gezien(wat me vrij stug lijkt gezien de bezochte websites).
Van 2FMA heb ik wel wat onderzoeken gelezen dat de metabolieten daarvan best cardiotoxisch en neurotoxisch zijn maar gezien de dosis dat ik het 1 keer tussendoor deed denk ik niet dat het veel invloed gehad zou kunnen hebben.
Verder was er echt bar weinig te vinden over 2FA en leken sommige onderzoeken te suggereren dat het op dezelfde manier uitgescheiden wordt als het erin gaat. Maar goed de onderzoeken gaven aan dat er een vermoeden is en nog niet wetenschappelijk is bewezen waar ik dus naar zoek.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#4
Stop met nemen. Echt heel erg dom dat je nu bewust nog een week gaat door gebruiken met deze serieuze klachten.
L
LeoFlaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Je klachten, zoals druk op de borst, onregelmatige hartslagen en pijn, zijn serieuze symptomen die niet genegeerd mogen worden.
De afwezigheid van afwijkingen in een ECG sluit niet alle mogelijke problemen uit. Ik weet ook niet of je eerlijk bent geweest tegen de dokter over je gebruik, maar dat is belangrijke informatie die je hem/haar best meegeeft als ze je onderzoeken.

2-FA is inderdaad weinig onderzocht, maar het is altijd interessant om studies naar gerelateerde, maar beter bekende stoffen eens te bekijken (zoals bijvoorbeeld 4-FA).

https://www.tandfonline.com/doi/full/10.3109/15563650.2014.974262

https://www.annemergmed.com/article/S0196-0644(17)31382-3/fulltext

Hopelijk kunnen deze studies je alvast een beter idee geven en je overhalen om onmiddellijk je gebruik te stoppen
Stay safe
I
IkwordtnietoudLid
01-01-2024, 00:00
#6
LeoFla zei:
2-FA is inderdaad weinig onderzocht, maar het is altijd interessant om studies naar gerelateerde, maar beter bekende stoffen eens te bekijken (zoals bijvoorbeeld 4-FA).
Klik om te vergroten...
thx voor je reactie, heb niks aan de huisarts gemeld. Maar er zit wel degelijk verschil tussen 2FA en 4FA waardoor het misschien andere metabolieten heeft. Ik moet er wel bij zeggen dat ik geen bioloog of scheikundige ben maar ondanks dat het isomeren zijn kan het wel anders gemetaboliseerd worden denk ik.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."