Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAlfa-PiHP en ADB-BUTINACA verboden vanaf vandaag

Alfa-PiHP en ADB-BUTINACA verboden vanaf vandaag

63 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dub Soldier zei:
Geen idee hoe het daarmee staat
Klik om te vergroten...
Ligt nog in de Eerste Kamer, er wordt gewacht op de antwoorden van het Kabinet op schriftelijke vragen van de politici in de EK. Daarna procedurele vergadering over hoe de wet behandeld gaat worden en dan debat en stemming en DAN wordt pas duidelijk vanaf wanneer.
Het gaat overigens niet om alle stofgroepen. In verschillende topics staat al deze info al:
Neo-Shulginist zei:
De partijen die voor het stofgroepenverbod hebben gestemd in de Tweede Kamer hebben een ruime meerderheid in de Eerste Kamer. De kans is daarom heel groot dat de wet wordt aangenomen. De Eerste Kamer kan alleen kiezen: aannemen of verwerpen. Dus de wet moet in zijn volledigheid worden overgenomen. Andere drugs kunnen dus niet toegevoegd worden aan het huidige voorstel.

Ik heb nog even gecheckt, en de planning voor het bespreken van het stofgroepenverbod is nog niet ingedeeld. Dus het is onbekend wanneer de Eerste Kamer gaat stemmen over het wetsvoorstel. Juni 2024 lijkt mij een veel te vroege verwachting, aangezien er nog flink wat geregeld moet worden door de ministeries voordat de wet er kan komen. Zo moet het NFI meer capaciteit krijgen om drugstests te doen, en moeten bedrijven allerlei ontheffingen krijgen zodat ze niet ineens onbedoeld strafbaar handelen. Daarnaast wil de Kamer ook een brede voorlichtingscampagne opzetten om alle drugsgebruikers te informeren over de gevaren van alle drugs. Ik zie niet hoe het kabinet die dingen allemaal al geregeld gaat krijgen voor juni. Een aangepaste begroting (die nodig zal zijn) wordt pas op Prinsjesdag gepresenteerd voor 2025. Als de ministeries en de Eerste Kamer dus echt heel erg hun best gaan doen om de wet heel snel door te voeren, dan wordt de wet dus op 1 januari 2025 ingevoerd. Maar vroeger dan dat acht ik onwaarschijnlijk. En later dan 1 januari 2025 zou me ook totaal niet verbazen.

Doe dus nog maar even rustig aan. Dat idee van 'nu kopen, of anders verboden' is precies de marketing die rc-vendors nu gaan inzetten om nog even vette winsten te maken. Denk dus kritisch na over wat je allemaal wil kopen, en of je dat echt nodig hebt. Want vaak ga je ook meer drugs gebruiken als je meer hebt liggen.
Klik om te vergroten...
ljuv zei:

Verslag van de vergadering van de commissie voor Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS) op 30 januari 2024

www.eerstekamer.nl www.eerstekamer.nl

Gelijk aan het begin!
Leuk grapje van de voorzitter ook die erg graag de stoffen wil onderzoeken vgm😂
De meeste EK leden willen inbreng doen of vragen stellen, maar willen zich eerst nog verder inlezen. Ze zijn ook “allemaal overspamd door heel veel mails”. Hihi. Ze willen mensen spreken die hun benaderd hebben!
Over een maand wordt de wet behandeld in de commissievergadering. Daarna nog plenair maar is nog niet duidelijk wanneer.

https://www.eerstekamer.nl/wetsvoorstel/36159_tegengaan_productie_van_en hier wordt tzt de stand van zaken geüpdatet.
Klik om te vergroten...
ljuv zei:
Neh - is vendors onzin: Het gaat om fenetylamines, cannabinoïden en 4-aminopiperidines. En pyrro’s vallen daar onder (cathinonen), tryptamines niet.

Dit artikel (staat al een paar keer in dit topic en nog vaker in andere) geeft een heel overzicht met welke stoffen er wel en welke stoffen er niet ondervallen: https://www.changingperspective.info/nieuws/lijst-stoffen-verboden/
Klik om te vergroten...
ljuv zei:
Overigens, zojuist de eerste procedurele behandeling in de commissie VWS te zien geweest vanaf 1 minuut 50. Geen idee waarom het beeld het niet doet maar je kan het wel horen:

https://www.eerstekamer.nl/vod_debat_gemist?id=vma5bjbnjvuh


Je hoort dat verschillende partijen een (schriftelijke) inbreng doen binnen twee weken (de datum is weer verlengd, want de woordvoerder van de VVD is ziek.) Hierop moet de regering (Pia Dijkstra inmiddels) antwoord geven, en pas na dat antwoord wordt er een besluit genomen over de procedure.
Dat kan betekenen dat het meteen voor een plenaire vergadering zal worden geagendeerd, dus op zijn vroegst over 3 weken op 19 maart. Maar het kan ook betekenen dat er nog meer vragen gaan worden gesteld, die dan weer moeten worden beantwoord.
Duuuuuuus.... duurt allemaal nog wel ffkes.
Klik om te vergroten...
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik kreeg net zoals waarschijnlijk velen van jullie een email van een bekende rc vendor waarin staat dat A-PiHP en ADB-BUTINACA vanaf vandaag verboden zijn en niet meer verkocht mogen worden. Ik kon zo snel geen officiële bekendmaking vinden. Heeft iemand meer informatie?
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik heb inmiddels de officiële bekendmaking gevonden. Het bericht van de vendor klopt en een paar andere stoffen, waaronder 2-methyl-AP-237, worden ook verboden. 3-MMC gaat van lijst II naar lijst I van de Opiumwet.

Staatsblad 2024, 90 | Overheid.nl > Officiële bekendmakingen

zoek.officielebekendmakingen.nl zoek.officielebekendmakingen.nl
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#4
Weer een pyrro minder op de markt 👏
Wel het 1ste wat ik er van lees.
Komt helemaal onaangekondigd binnen.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#5
De andere stoffen die verboden worden zijn etazeen (etodesnitazeen), etonitazepyn (N-pyrrolidino etonitazeen) en protonitazeen. Ik ken deze stoffen zelf niet.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#6
OtherShore zei:
De andere stoffen die verboden worden zijn etazeen (etodesnitazeen), etonitazepyn (N-pyrrolidino etonitazeen) en protonitazeen. Ik ken deze stoffen zelf niet.
Klik om te vergroten...

Volledig onbekende stoffen gaan er uit maar de cathinones en NEP laten ze gewoon lekker hun gang gaan.
Begrijp de gedachtegang bij dat verbannen soms niet.
V
VJ_LSD72Lid
01-01-2024, 00:00
#7
OtherShore zei:
De andere stoffen die verboden worden zijn etazeen (etodesnitazeen), etonitazepyn (N-pyrrolidino etonitazeen) en protonitazeen. Ik ken deze stoffen zelf niet.
Klik om te vergroten...
Zijn dit niet stoffen welke versneden worden met heroïne of als als heroïne verkocht worden? Levensgevaarlijk spul.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#8
PsyTekz zei:
Wel het 1ste wat ik er van lees.
Komt helemaal onaangekondigd binnen.
Klik om te vergroten...
Volgens mij heeft niemand dit aan zien komen. Ik heb er niemand over gehoord. Ze hebben het gister officieel bekendgemaakt en het verbod gaat vandaag in. Ik ben er ook niet echt rouwig om, maar voor sommige mensen zal het wel schrikken zijn.

PsyTekz zei:
Begrijp de gedachtegang bij dat verbannen soms niet.
Klik om te vergroten...
Ik ook niet 😅 NEP is idd ook een stof die hoog op mijn lijstje zou staan.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#9
VJ_LSD72 zei:
Zijn dit niet stoffen welke versneden worden met heroïne of als als heroïne verkocht worden? Levensgevaarlijk spul.
Klik om te vergroten...
Ik heb het even snel opgezocht. Het zijn idd sterke opiaten.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#10
Blijf uit de buurt van alle BUTTINACAS!

trust me
B
BelowTheFlowLid
01-01-2024, 00:00
#11
PsyTekz zei:
Begrijp de gedachtegang bij dat verbannen soms niet.
Klik om te vergroten...
Ik dus nooit niet .... ehh, ik bedoel natuurlijk: begrijp ik nooit !

Maar in dit geval ben ik zeer tevreden dat gebruik gemaakt wordt van de verfoeilijke ban.
Alle drugs zijn slecht (denken velen), maar sommige zijn "meer slecht".

OtherShore zei:
NEP is idd ook een stof die hoog op mijn lijstje zou staan.
Klik om te vergroten...
Het probleem met NEP is volgens mij een educatie-probleem:
> prima bruikbaar bij een langzame ROA (oraal), zeer beperkte dosis (40 mg, max 50 ?) en pas flink vertraagd herdoseren (na 4+ uur, if at all).
> Maar destructief bij snellere ROA's
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#12
lol wat een vreemde manier
mdphp en nep blijven legaal .....
F
Fisherman's friendLid
01-01-2024, 00:00
#13
PsyTekz zei:
Wel het 1ste wat ik er van lees.
Komt helemaal onaangekondigd binnen.
Klik om te vergroten...
Ik krijg hier al weken, misschien al maanden berichten over van vendors.

Er is een vendor die alle stoffen die onder het aankomende stoffenverbod vallen al heeft geselecteerd.

Van weer een andere vendor krijg ik berichten dat bromazolam er uit gaat.

Ik ben er zelf niet zo mee bezig wat nou wanneer verboden wordt en waarom.

Het klopt tot nu toe wel nog elke keer met de datums die de vendors gaven , en de datums dat het werkelijk verboden is geworden.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#14
BelowTheFlow zei:
Het probleem met NEP is volgens mij een educatie-probleem:
> prima bruikbaar bij een langzame ROA (oraal), zeer beperkte dosis (40 mg, max 50 ?) en pas flink vertraagd herdoseren (na 4+ uur, if at all).
> Maar destructief bij snellere ROA's
Klik om te vergroten...
Volgens mij is een groter probleem dat het zo moreish is. Ik kon er echt niet vanaf blijven ook al had ik doseringen enzo van PW opgezocht.

Ik heb 't eerder gepost in een topic over junkie acties... Gooide ik het in de prullenbak omdat ik veel te hard ging. Een uur later haalde ik de hele prullenbak overhoop om 't poeder terug te vinden en ging ik vrolijk verder. En ook echt weken depri naderhand.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#15
LucidLucy zei:
Wait what? Mijn hoofdmiddel is ineens zomaar verboden geraakt? (Afgezien van de afkondigingen van vendors die al ruim een jaar aanhouden)
Klik om te vergroten...
Ja, maar dit staat dus los van het stofgroepen verbod, dus voor de meeste mensen was het een verassing. Het was blijkbaar een wijziging op basis van een internationaal besluit dat genomen is op 15 maart. @ljuv heeft het hierboven uitgelegd.

LucidLucy zei:
Nu MDPHP en NEP nog...
Klik om te vergroten...
Ja idd 🙂
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#16
OtherShore zei:
Ja, maar dit staat dus los van het stofgroepen verbod, dus voor de meeste mensen was het een verassing. Het was blijkbaar een wijziging op basis van een internationaal besluit dat genomen is op 15 maart. @ljuv heeft het hierboven uitgelegd.
Klik om te vergroten...

Ja snap ik. Meestal worden de adviezen van WHO wel opgevolgd. Vandaar waarschijnlijk ook de, voor ons onbekende stoffen, die ook verboden zijn geraakt.

Dat MDPHP dat dan nog niet is, is wel opvallend. Ik dacht dat die ongeveer gelijktijdig met a-pihp op de markt was. Kan ernaast zitten.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#17
LucidLucy zei:
Dat MDPHP dat dan nog niet is, is wel opvallend. Ik dacht dat die ongeveer gelijktijdig met a-pihp op de markt was. Kan ernaast zitten.
Klik om te vergroten...
Volgens mij heb je gelijk hoor en idd opvallend, want MDPHP, het welbekende “monkey dust”, is in Groot-Brittannië toch een groot probleem geweest. Dat is vrij uitgebreid in het nieuws geweest. Hier in Nederland speelt het toch wat minder heb ik het idee.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#18
OtherShore zei:
Volgens mij heb je gelijk hoor en idd opvallend, want MDPHP, het welbekende “monkey dust”, is in Groot-Brittannië toch een groot probleem geweest. Dat is vrij uitgebreid in het nieuws geweest. Hier in Nederland speelt het toch wat minder heb ik het idee.
Klik om te vergroten...
denk toch ook dat het verschilt aan de manier waarop je het gebruikt (met hoe veel naamsbekendheid het krijgt bijv )
ik deed vaak de pellets en die kick lijkt me wel anders dan bijv het roken ervan laat staan injecteren

en misschien zijn NEP en MDPHP (mij beide echt heel bekend ) nog niet zo bekend bij de WHO
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#19
Dirkjan zei:
In de kronkel, een bekende coffeesfhop in Nijmegen, waren vier toeristen onwel geworden nadat ze met ADB-BUTINACA bespoten wiet hadden gerookt en met spoed werden ze afgevoerd.
Klik om te vergroten...
Ja dat zegt natuurlijk helemaal niks ondanks ik het met je waarschuwing eens ben.
In dit geval kan het zoveel redenen hebben. Alleen al het niet goed verspreiden van dit potente goedje is daar 1 voorbeeld van.

Even algemeen:
Ik ben in dit goedje getrapt al bezorgd het (me zover ik merk) geen negatieve effecten en ben ik al behoorlijk gaan minderen. Dit zou onmogelijk zijn volgens vele reddit posts want zo verslavend en potent..... Tja dat is het ook, maar onmogelijk zeker niet.

Mensen moeten eens leren dat het vaak HEEEUUULE andere omstandigheden zijn in die landen en 1 van de daarbij behorende gevolgen is dat de zuiverheid vaak veel slechter is en was dan wij hier hebben. Met daarbij dat er van alles en nog wat verkocht wordt onder dezelfde naam.

Ik ben nu in een week gehalveerd in gebruik en merk ondanks dat ik nog van tramadol afkick en opbouw zit niet heel veel van. Mijn onrustige maag kan ik wel hieraan toeschrijven maar verder weinig last op wat anxiety aanvalletjes na maar die zijn niks met de tramadol afkick die ik enkele weken hiervoor heb en heb gehad.

Maaaaaaar het slooop er wel heeeel snel in en voor ik het wist was mijn tolerantie een keer drie binnen enkele maanden..... Dus dat is het gevaarlijke aan dit goedje buiten dat we de metabolisme nog niet goed en volledig onderzocht hebben, het werkt kort en dus redosen is snel een gewoonte en voor je het weet moet je er stil bij staan om die vape eens weg te leggen. Ik maak er namelijk vape liquid van.

Dus absoluut oppassen en eigenlijk gewoon nooit aan deze troep beginnen want het sluipt er veel meer in dan gewone wiet wat al niet aan te bevelen is in de meeste gevallen.

Mijn plan, als ik er zo weinig last van hou, dat ik over een maand op nagenoeg nul zit en alleen nog bij wiet hou.... Dit doe ik door elke week me liquid te verdunnen want Cold turkey begin ik niet aan want heb net een afkick periode achter de rug van die Tramadol. Lastige alleen is dat ik in ziektewet nog zit en in conflict met werk, dus thuis zit en dan is het lastiger om er vanaf te blijven. Maar aan de andere kant... de uren dat ik werkte gebruikte ik ook niks al had ik toen wel erg drang als ik thuis kwam haha. Het is best lekker maar lekker van wegblijven want een gewoon wietje blijft toch gewoon beterderderder
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#20
Mezelf zei:
Ja dat zegt natuurlijk helemaal niks ondanks ik het met je waarschuwing eens ben.
In dit geval kan het zoveel redenen hebben. Alleen al het niet goed verspreiden van dit potente goedje is daar 1 voorbeeld van.

Even algemeen:
Ik ben in dit goedje getrapt al bezorgd het (me zover ik merk) geen negatieve effecten en ben ik al behoorlijk gaan minderen. Dit zou onmogelijk zijn volgens vele reddit posts want zo verslavend en potent..... Tja dat is het ook, maar onmogelijk zeker niet.

Mensen moeten eens leren dat het vaak HEEEUUULE andere omstandigheden zijn in die landen en 1 van de daarbij behorende gevolgen is dat de zuiverheid vaak veel slechter is en was dan wij hier hebben. Met daarbij dat er van alles en nog wat verkocht wordt onder dezelfde naam.

Ik ben nu in een week gehalveerd in gebruik en merk ondanks dat ik nog van tramadol afkick en opbouw zit niet heel veel van. Mijn onrustige maag kan ik wel hieraan toeschrijven maar verder weinig last op wat anxiety aanvalletjes na maar die zijn niks met de tramadol afkick die ik enkele weken hiervoor heb en heb gehad.

Maaaaaaar het slooop er wel heeeel snel in en voor ik het wist was mijn tolerantie een keer drie binnen enkele maanden..... Dus dat is het gevaarlijke aan dit goedje buiten dat we de metabolisme nog niet goed en volledig onderzocht hebben, het werkt kort en dus redosen is snel een gewoonte en voor je het weet moet je er stil bij staan om die vape eens weg te leggen. Ik maak er namelijk vape liquid van.

Dus absoluut oppassen en eigenlijk gewoon nooit aan deze troep beginnen want het sluipt er veel meer in dan gewone wiet wat al niet aan te bevelen is in de meeste gevallen.

Mijn plan, als ik er zo weinig last van hou, dat ik over een maand op nagenoeg nul zit en alleen nog bij wiet hou.... Dit doe ik door elke week me liquid te verdunnen want Cold turkey begin ik niet aan want heb net een afkick periode achter de rug van die Tramadol. Lastige alleen is dat ik in ziektewet nog zit en in conflict met werk, dus thuis zit en dan is het lastiger om er vanaf te blijven. Maar aan de andere kant... de uren dat ik werkte gebruikte ik ook niks al had ik toen wel erg drang als ik thuis kwam haha. Het is best lekker maar lekker van wegblijven want een gewoon wietje blijft toch gewoon beterderderder
Klik om te vergroten...
Hoe zit het met de dissocciatie van dit middel? Dat vond ik altijd enorm frustrerend op wiet vroeger, als je dan een paar weken was gestopt en je tolerantie weer laag was, dan kon je na een paar trekjes altijd enorm slecht gaan. Dat was gewoon pcp ala ketamine voor mij. En dat is niet wat je verwacht.

Herkennen mensen dit? Wiet kan best psychedelisch en dissociatief zijn als je lichaam er niet meer aan gewend is;.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."