Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsRC zonder serotonine release

RC zonder serotonine release

34 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
D
DruggersLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik ben op zoek naar een RC die zoals 4-fma etc werkt, maar dan met veel minder of geen release van serotonine. Nu komt die blijkbaar bij 4-fma aardig wat vrij (al merk ik amper een kater 150mg oraal gebruik).

Wat raden jullie aan? En wat voor dosis zou ik dan moeten pakken gezien mijn hoeveelheid inname 4fma om beetje op hetzelfde niveau te komen?
r
ricorieksLid
01-01-2024, 00:00
#2
is er volgens mij niet...
G
GeneesmiddelLid
01-01-2024, 00:00
#3
Druggers zei:
Ik ben op zoek naar een RC die zoals 4-fma etc werkt, maar dan met veel minder of geen release van serotonine. Nu komt die blijkbaar bij 4-fma aardig wat vrij (al merk ik amper een kater 150mg oraal gebruik).

Wat raden jullie aan? En wat voor dosis zou ik dan moeten pakken gezien mijn hoeveelheid inname 4fma om beetje op hetzelfde niveau te komen?
Klik om te vergroten...
2-FMA of 4F-MPH hebben geen serotonine affiniteit maar dat betekent ook minder euforie. 2-FMA is praktisch dexamfetamine en 4F-MPH lijkt op Methylfenidaat. Er is niet echt een stim met euforie zonder serotonine. Weet niet in wat voor setting je gebruikt, maar je kunt wel eens kijken naar lage dosis 1P-LSD. Ook heel euforisch en beetje stimulerend.
d
dissoliefhebberLid
01-01-2024, 00:00
#4
Geneesmiddel zei:
2-FMA of 4F-MPH hebben geen serotonine affiniteit maar dat betekent ook minder euforie. 2-FMA is praktisch dexamfetamine en 4F-MPH lijkt op Methylfenidaat. Er is niet echt een stim met euforie zonder serotonine. Weet niet in wat voor setting je gebruikt, maar je kunt wel eens kijken naar lage dosis 1P-LSD. Ook heel euforisch en beetje stimulerend.
Klik om te vergroten...
1P-LSD geeft juist veel serotonine vrij volgens mij, als elke psychodelica.
T
TrippiLid
01-01-2024, 00:00
#5
dissoliefhebber zei:
1P-LSD geeft juist veel serotonine vrij volgens mij, als elke psychodelica.
Klik om te vergroten...
Nee weinig tot geen, het hecht wel aan de serotonine receptor maar dat is weer wat anders. Ik vind de euforie ook niet erg vergelijkbaar met die van bijvoorbeeld MDMA.

Ik denk dat het lastig is om echt hevige euforie te krijgen van een middel dat je serotoninevoorraad volledig intact laat.
D
DruggersLid
01-01-2024, 00:00
#6
Geneesmiddel zei:
2-FMA of 4F-MPH hebben geen serotonine affiniteit maar dat betekent ook minder euforie. 2-FMA is praktisch dexamfetamine en 4F-MPH lijkt op Methylfenidaat. Er is niet echt een stim met euforie zonder serotonine. Weet niet in wat voor setting je gebruikt, maar je kunt wel eens kijken naar lage dosis 1P-LSD. Ook heel euforisch en beetje stimulerend.
Klik om te vergroten...
Ik wil het graag eens op een feestje gebruiken, maar dan mijn seretoine beetje met rust te laten. En dan de euforie vooral van de dopamine en noradrenaline receptors komt.
r
ricorieksLid
01-01-2024, 00:00
#7
is er niet ...
als je het gewoon 1 x in de zoveel tijd het op een feetje gebruikt is er weinig aan de hand.
G
GeneesmiddelLid
01-01-2024, 00:00
#8
dissoliefhebber zei:
1P-LSD geeft juist veel serotonine vrij volgens mij, als elke psychodelica.
Klik om te vergroten...
Nee dat klopt niet, het zijn geen releasers. Zie reactie van @Trippi
Druggers zei:
Ik wil het graag eens op een feestje gebruiken, maar dan mijn seretoine beetje met rust te laten. En dan de euforie vooral van de dopamine en noradrenaline receptors komt.
Klik om te vergroten...
Misschien gewoon racemische amfetamine dan? Aka straat speed
d
dissoliefhebberLid
01-01-2024, 00:00
#9
Trippi zei:
Nee weinig tot geen, het hecht wel aan de serotonine receptor maar dat is weer wat anders. Ik vind de euforie ook niet erg vergelijkbaar met die van bijvoorbeeld MDMA.

Ik denk dat het lastig is om echt hevige euforie te krijgen van een middel dat je serotoninevoorraad volledig intact laat.
Klik om te vergroten...
Ik denk dat je gelijk hebt ik wist het ook niet zeker. Ik heb idd geen echte euforie na 1p-lsd ervaren. Wel moest ik soms hard lachen.
L
LotPonyLid
01-01-2024, 00:00
#10
onmogelijke queeste, een soort 4fma vinden zonder serotonine affiniteit. denk dat dit lastig te doen is.

4F-MPH (wat een soort sterkerer ritalin is) is nice, een goeie opkikker, en gaf mij de eerste dag rond de 30mg aardig wat energieke euforie.
maar de dag erna al niet meer, toen alleen maar werklust en zekere onrust.

misschien kun je eens kratom proberen. geen rc, maar ga je je wel lekker van voelen. lees wel even goed over de verslavingsgevaren.
w
welterustenLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik wilde een topic starten met precies dezelfde vraag. Ben ook op zoek naar iets wat ik vaker op feestjes kan gebruiken. Vandaar dat ik deze post eventjes omhoog bump.

Begrijp ik het goed dat 4-FA wel energie geeft maar niet tot geen aanslag op je serotonine is?
En dat de enige plan B voor dit geval straat speed zal zijn?

Hoop dat iemand dit leest en mij verder kan helpen :).
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#12
welterusten zei:
Ik wilde een topic starten met precies dezelfde vraag. Ben ook op zoek naar iets wat ik vaker op feestjes kan gebruiken. Vandaar dat ik deze post eventjes omhoog bump.

Begrijp ik het goed dat 4-FA wel energie geeft maar niet tot geen aanslag op je serotonine is?
En dat de enige plan B voor dit geval straat speed zal zijn?

Hoop dat iemand dit leest en mij verder kan helpen :).
Klik om te vergroten...
Kun je opzoeken op psychonautwiki. Entactogenen zijn meestal (of altijd?) Serotonine releasers, 4FA ook. Voor Dopamine kun je beter een andere Amfetamine kiezen zoals 2FA of de gewone Amfetamine.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#13
welterusten zei:
Begrijp ik het goed dat 4-FA wel energie geeft maar niet tot geen aanslag op je serotonine is?
Klik om te vergroten...
4-FA in dit hele topic niet genoemd. Heb je het over 4-FMA? 4-FMA werkt op serotonine. 4-FA trouwens ook, maar daar kun je toch niet meer aankomen, want 4-FA is al jaren verboden.

4F-MPH werkt niet op serotonine. 2–FA en 2–FMA ook niet. Geven alle drie wel energie.
w
welterustenLid
01-01-2024, 00:00
#14
OtherShore zei:
4-FA in dit hele topic niet genoemd. Heb je het over 4-FMA? 4-FMA werkt op serotonine. 4-FA trouwens ook, maar daar kun je toch niet meer aankomen, want 4-FA is al jaren verboden.

4F-MPH werkt niet op serotonine. 2–FA en 2–FMA ook niet. Geven alle drie wel energie.
Klik om te vergroten...
oh sorry, ik bedoelde inderdaad 2-FA in plaats van 4-FA.

2-FA heeft mijn interesse nu wel te pakken.
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#15
Trippi zei:
Nee weinig tot geen, het hecht wel aan de serotonine receptor maar dat is weer wat anders. Ik vind de euforie ook niet erg vergelijkbaar met die van bijvoorbeeld MDMA.

Ik denk dat het lastig is om echt hevige euforie te krijgen van een middel dat je serotoninevoorraad volledig intact laat.
Klik om te vergroten...
NN-DMT
I
ILoveRCsLid
01-01-2024, 00:00
#16
Druggers zei:
Ik ben op zoek naar een RC die zoals 4-fma etc werkt, maar dan met veel minder of geen release van serotonine. Nu komt die blijkbaar bij 4-fma aardig wat vrij (al merk ik amper een kater 150mg oraal gebruik).

Wat raden jullie aan? En wat voor dosis zou ik dan moeten pakken gezien mijn hoeveelheid inname 4fma om beetje op hetzelfde niveau te komen?
Klik om te vergroten...
2-FA of 2-FMA, voor zover ik weet is over t algemeen is 2 geen serotonine, 3 een beetje en 4 het meest. MDMA is dan ook 3,4-Methylenedioxymethamphetamine. (ja het is een methamphetamine welke al serotonine laat vrij komen maar dan nog met een extra methyl ring zoals 3-mmc waardoor het effect meer serotonine word dan wat anders. en dan ook nog 3,4 racemaat denk ik? of op beide posities gebonden. kan zijn dat ik er compleet naast zit maar dit is hoe ik het begrijp). zo is 3-MMA (3-Methyl-Methamphetamine) alleen maar serotonine en voor de rest niks. 0.0 stimulerend.
w
welterustenLid
01-01-2024, 00:00
#17
ILoveRCs zei:
2-FA of 2-FMA, voor zover ik weet is over t algemeen is 2 geen serotonine, 3 een beetje en 4 het meest. MDMA is dan ook 3,4-Methylenedioxymethamphetamine. (ja het is een methamphetamine welke al serotonine laat vrij komen maar dan nog met een extra methyl ring zoals 3-mmc waardoor het effect meer serotonine word dan wat anders. en dan ook nog 3,4 racemaat denk ik? of op beide posities gebonden. kan zijn dat ik er compleet naast zit maar dit is hoe ik het begrijp). zo is 3-MMA (3-Methyl-Methamphetamine) alleen maar serotonine en voor de rest niks. 0.0 stimulerend.
Klik om te vergroten...
Wow super interessant dat het cijfer al best veel kan zeggen over de werking. Bedankt voor je reactie.
Ik zoek dus iets wat alleen maar stimulerend is. Jij zegt dus 2-FA of 2-FMA een kans geven?
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#18
Snuffelaar zei:
NN-DMT
Klik om te vergroten...

Ik vind NN-DMT meer eindeloos fascinerend, fucking boeiend en existentieel shocking dan dat ik het nou zou noemen als een middel dat euforisch of recreatief is.

Waarschijnlijk kun je er wel intense euforie op ervaren als het precies net zo uitkomt, maar in een topic waar het over stims en entactogenen gaat, is dit toch wel een HEEL ander beestje uit een complete andere dimensie. Deze hoort hier niet thuis en past niet bij de vraag van TS.

Ik weet wel dat je gewoon (jouw) antwoord gaf op de vraag hoor, maar ik meld het maar even, voordat de een of andere hier puur lurkende/lezende onervaren naïeveling totaal onwetend vrolijk aan een DMT-pijp gaat lopen hijsen om even wat lekkere euforie te ervaren. :’)

Want dan kom je van een koude kermis thuis, met wat pech mogelijk zelfs mentaal getraumatiseerd in zekere zin.
I
ILoveRCsLid
01-01-2024, 00:00
#19
welterusten zei:
Wow super interessant dat het cijfer al best veel kan zeggen over de werking. Bedankt voor je reactie.
Ik zoek dus iets wat alleen maar stimulerend is. Jij zegt dus 2-FA of 2-FMA een kans geven?
Klik om te vergroten...
Ja echt he, volgens mij is het ook zo dat 4 het meest neurotoxisch is en 2 het mist. Ja 2-FA en 2-FMA komen meest in de buurt van speed. 2-FA word vergeleken met Dexamphetamine. 2-FMA word vergeleken met Lisdexamphetamine volgens psychonautwiki. 3-FA zou weer moeten lijken of methamphetamine. Let er wel op dat je het oraal neemt, snuiven werkt zo goed als niet. vergeleken met normale straat amphetamine prijs (5 euro) is t ook erg prijzig dus beter niet verspillen door te snuiven.
w
welterustenLid
01-01-2024, 00:00
#20
ILoveRCs zei:
Ja echt he, volgens mij is het ook zo dat 4 het meest neurotoxisch is en 2 het mist. Ja 2-FA en 2-FMA komen meest in de buurt van speed. 2-FA word vergeleken met Dexamphetamine. 2-FMA word vergeleken met Lisdexamphetamine volgens psychonautwiki. 3-FA zou weer moeten lijken of methamphetamine. Let er wel op dat je het oraal neemt, snuiven werkt zo goed als niet. vergeleken met normale straat amphetamine prijs (5 euro) is t ook erg prijzig dus beter niet verspillen door te snuiven.
Klik om te vergroten...
Oh goede tip, anders had ik het namelijk wel gesnoven waarschijnlijk. Dankjewel.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."