#1
Ik begrijp ooit die huisartsen niet.
Ze layen mensen die een verslaving opbiechten nogal eens in de kou staan....
Ze layen mensen die een verslaving opbiechten nogal eens in de kou staan....
Ik ben bezig om me leven weer op een rit te krijgen, vast verblijfplaats, werk etc. Dan laat ik 3m gelijk vallen.Dit begon bij mij met 3mmc in 2019 en vanaf dat punt heb ik half ass gesprekken met tactus gehad en dat soort dingen.
Vanaf dat punt heb ik langzaam aan alles wat ik opbouwde weer net zo hard afgebroken. Kon net voldoende blijven functioneren om een studie te starten om vervolgens weer keihard onderuit te gaan.
Leuke baan gevonden en een contract gekregen, 2 jaar volgehouden voor ook dat niet meer ging.
Beter worden met ermee omgaan bestaat niet, soms lijkt het even goed te gaan maar op den duur gaat alles wat je doet eraan kapot.
Ik kan niet invullen voor een ander maar zoals je het omschrijft kan je beter meteen korte metten maken met deze rommel en professionele hulp aanpakken. Geen af en toe of gecontroleerd gebruiken. Het is erop of eronder met dit spul.
Ik kan je geen ander advies meegeven dan pak dit nu serieus en volledig aan, bespaar jezelf de ellende want voor je t weet ben je jaren verder en die bodem van de put is best wel klote diep.
Ik zou het omdraaien.Ik ben bezig om me leven weer op een rit te krijgen, vast verblijfplaats, werk etc. Dan laat ik 3m gelijk vallen.
Waarom nu niet? Vraag ik mezelf ook af.
Dit is inderdaad de beste volgorde. Verslaving los je niet op door te verhuizen of met ander werk. Eerst herstel en dan je leven op de rit.Ik zou het omdraaien.
Begin met 3M laten vallen, dan kun je daarna je leven op de rit krijgen met een plek om te wonen en werk vinden.
Je verslaving spreekt in je bericht, niet jij.
Waarom nu niet? Vraag ik mezelf ook af.
Ik merk inderdaad aan mezelf uitstel gedrag.Omdat je een verslaving hebt. Die wil jou koste wat het kost in gebruik houden. Dat stemmetje die je vertelt dat je wilt stoppen dat is de ECHTE Vito!
Verslaving zal alles willen bagatelliseren; of dingen verzinnen zodat je nog eventjes kan doorgaan met gebruiken.
Ik lees het allemaal terug in de berichten die je post.
10 gram 3-mmc is gewoon levensgevaarlijk. Meer kan ik er niet over zeggen. Tikkende tijdbom tot er iets ernstigs gebeurd psychisch of cardiaals ofzo. Zoek hulp man.
Vertel maar eens eerlijk wat er aan de hand is dan. Ik durf te wedden dat de problemen die je ervaart allemaal met verslaving te maken hebben.Heb hulp gevraagd aan de huisarts (afwachting van) en heb eind deze maand afspraak met de praktijkondersteuner (niet vanwege verslaving maar zal wel benoemd worden).
Hier spreekt weer je verslaving. Je kunt in de tussentijd naar meetings gaan en hier met mensen over herstel praten. Afwachten is nergens voor nodig.Verder is het afwachten.
Dat vind ik iets te sterk verwoord. @Vito53 woonde begeleid, dus er zijn waarschijnlijk problemen die los staan van verslaving.Ik durf te wedden dat de problemen die je ervaart allemaal met verslaving te maken hebben.
Neemt niet weg natuurlijk dat je door je verslaving aan te pakken een heleboel problemen tegelijk aan kunt pakken en het aanpakken van de verslaving is altijd stap één, want alleen door de verslaving aan te pakken krijg je zicht op de andere problemen die nog spelen.Ben sinds Februari dakloos vanwege drugsgebruik in begeleid wonen.
Ben in 2021 begeleid gaan wonen vanwege thuis situatie en was toen nog geen sprake van verslaving.Dat vind ik iets te sterk verwoord. @Vito53 woonde begeleid, dus er zijn waarschijnlijk problemen die los staan van verslaving.
Ik ga me vandaag verdiepen in meetings om erover te praten.Neemt niet weg natuurlijk dat je door je verslaving aan te pakken een heleboel problemen tegelijk kunt aanpakken.
Ik doelde meer op de problemen die bij de huisarts zijn aangekaart zonder verslaving te benoemen. Dat is zo herkenbaar...Dat vind ik iets te sterk verwoord. @Vito53 woonde begeleid, dus er zijn waarschijnlijk problemen die los staan van verslaving.
Ah okay, nu snap ik je. Voor mij ook herkenbaar. Toen ik voor het eerst naar de huisarts ging met mijn problemen heb ik mijn verslaving ook verzwegen. Ja, dan kom je geen stap verder.Ik doelde meer op de problemen die bij de huisarts zijn aangekaart zonder verslaving te benoemen. Dat is zo herkenbaar...
Oh wat was arme Shikantaza toch depressief. Hij moest echt een pilletje daarvoor hoor. Maar eerlijk zijn over m'n drugsgebruik ho maar.
Ik heb vorige week benoemd dat ik 3mmc gebruik en dat weekend ook gebruikt had. Heb toen ook benoemd dat het vanaf 3 gram is.Ah okay, nu snap ik je. Voor mij ook herkenbaar. Toen ik voor het eerst naar de huisarts ging met mijn problemen heb ik mijn verslaving ook verzwegen. Ja, dan kom je geen stap verder.
Als je naar de huisarts eerlijk bent over je gebruik zal de huisarts in de meeste gevallen eerst zeggen: “Laten we eerst wat doen aan je verslaving. Dan kijken we daarna wel welke problemen er overblijven.” Want het kan maar zo zijn dat die depressie of die angstklachten na een tijdje clean zijn zomaar verdwijnen en anders moet je toch clean zijn om echt aan die problemen te kunnen werken.
Hoe eerlijk ben je geweest over je gebruik naar je huisarts toe @Vito53? Want het klinkt alsof het probleem nog niet echt serieus genomen wordt.
Vertel maar eens van de 12 gram en kijk waar het gesprek dan heen gaat.Ik heb vorige week benoemd dat ik 3mmc gebruik en dat weekend ook gebruikt had. Heb toen ook benoemd dat het vanaf 3 gram is.
Misschien heb ik het meer laten over brengen alsof het geen probleem was maar aangezien ik er nu toch steeds meer tegen aan loop ga ik dit als een probleem aankaarten eerst volgende afspraak.
Alles wat je opbouwt mét drugs, gaat niet bestaan zonder drugs.Ik ben bezig om me leven weer op een rit te krijgen, vast verblijfplaats, werk etc. Dan laat ik 3m gelijk vallen.
Zeg dat wel.Ik zou het omdraaien.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."