Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Raver zei: Omdat je een verslaving hebt. Die wil jou koste wat het kost in gebruik houden. Dat stemmetje die je vertelt dat je wilt stoppen dat is de ECHTE Vito! Verslaving zal alles willen bagatelliseren; of dingen verzinnen zodat je nog eventjes kan doorgaan met gebruiken. Ik lees het allemaal terug in de berichten die je post. 10 gram 3-mmc is gewoon levensgevaarlijk. Meer kan ik er niet over zeggen. Tikkende tijdbom tot er iets ernstigs gebeurd psychisch of cardiaals ofzo. Zoek hulp man. Klik om te vergroten... Ik merk inderdaad aan mezelf uitstel gedrag. Heb hulp gevraagd aan de huisarts (afwachting van) en heb eind deze maand afspraak met de praktijkondersteuner (niet vanwege verslaving maar zal wel benoemd worden). Verder is het afwachten. 10 gram is alweer 12 gram geworden. Dat en 2 nachten gaat het niet snel weer gebeuren, ondanks dat ik op dit moment geen klachten ervaar ben ik bewust van de risico op mentale en fysieke gezondheid."
"OtherShore zei: Dat vind ik iets te sterk verwoord. @Vito53 woonde begeleid, dus er zijn waarschijnlijk problemen die los staan van verslaving. Klik om te vergroten... Ben in 2021 begeleid gaan wonen vanwege thuis situatie en was toen nog geen sprake van verslaving. OtherShore zei: Neemt niet weg natuurlijk dat je door je verslaving aan te pakken een heleboel problemen tegelijk kunt aanpakken. Klik om te vergroten... Ik ga me vandaag verdiepen in meetings om erover te praten."
"OtherShore zei: Ah okay, nu snap ik je. Voor mij ook herkenbaar. Toen ik voor het eerst naar de huisarts ging met mijn problemen heb ik mijn verslaving ook verzwegen. Ja, dan kom je geen stap verder. Als je naar de huisarts eerlijk bent over je gebruik zal de huisarts in de meeste gevallen eerst zeggen: “Laten we eerst wat doen aan je verslaving. Dan kijken we daarna wel welke problemen er overblijven.” Want het kan maar zo zijn dat die depressie of die angstklachten na een tijdje clean zijn zomaar verdwijnen en anders moet je toch clean zijn om echt aan die problemen te kunnen werken. Hoe eerlijk ben je geweest over je gebruik naar je huisarts toe @Vito53? Want het klinkt alsof het probleem nog niet echt serieus genomen wordt. Klik om te vergroten... Ik heb vorige week benoemd dat ik 3mmc gebruik en dat weekend ook gebruikt had. Heb toen ook benoemd dat het vanaf 3 gram is. Misschien heb ik het meer laten over brengen alsof het geen probleem was maar aangezien ik er nu toch steeds meer tegen aan loop ga ik dit als een probleem aankaarten eerst volgende afspraak."
"Dag dames en heren, Ik heb besloten begin november dat ik zo goed als ga stoppen. Nu heb ik dat 3 weken volgehouden. Ik heb vandaag 4 gram gehaald en ga hopelijk niet eens nachtje doorhalen. Volgend weekend heb ik een "snuif feestje" met vrienden maar daarna stoppen we ook allemaal weer. Ik hoop na volgend weekend dit jaar niet meer te gaan gebruiken. Ik heb begin november punt gezet achter mijn ruige tiener jaren en wil zo min mogelijk nog gaan gebruiken. Ik zal er niet vies van zijn, maar wil niet elk weekend weer 10 gram er door heen halen. Ik doe dit zonder professionele hulp, mijn huisarts en praktijkondersteuner zijn bewust ervan dat ik gestopt ben, maar ik zal wel laten weten over dit weekend en aankomend weekend. Voor de rest gaat het goed, mijn leefomstandigheden zijn nog niet heel goed, maar ik krijg hulp erbij. Ik vind dat ik goed opweg ben en ik hou ook vast om dit voort te zetten. Bedankt voor alle tips, steun. Ik ben jullie dankbaar. Dit artikel is doorbraak geweest om te gaan stoppen. Heeft iemand anders soortgelijke probleem of vragen? Stuur gerust een bericht."
"Hallo ik ben Vito, ben 20 jaar en snuivende 3mmc gebruiker. Ik ben ook nieuw op het forum dus hoop dat ik dit bericht goed plaats. Vanaf Augustus 2023 ben ik een 3mmc gebruiker. Hoewel de periode tussen Augustus tot November niet veel heb gebruikt. Sinds December 2023 gebruik ik vrijwel elk weekend en heel zelden door de weeks. Van toen tot nu is mijn tolerantie opgebouwd en gebruik ik ook een stuk meer als toen. Destijds zal ik hooguit genoeg hebben aan 2 gram voor 24 uur. Ik heb afgelopen weekend bijgehouden hoeveel ik gebruik en duur ervan. Zaterdag rond 21:00 begonnen met 3mmc tot aan heden (Maandag 21-10). Tot nu toe heb ik bijna 10 gram er doorheen en 1 gram nog liggen. Nu moet ik wel zeggen, het komt nauwlijks voor dat ik 2 nachten doorhaal. Normaal als het van Zaterdag avond tot Zondag nacht is (ongeveer 26-30 uur gebruiken) gebruik ik 5-7 gram. Nu ben ik al een beste poos lezer van deze forum en lees ik veel ervaringen van andere 3mmc gebruikers. Het valt mij op dat mijn gebruikshoeveelheid veels te hoog is en vraag ik me af welke risico's brengt dat met zich mee?"
"Ulixes zei: Naast alle gezondheidsrisico’s ook een verslavingsrisico. Ik denk dat het goed is om hulp te zoeken als je na zulke hoeveelheden nog niet genoeg hebt. Het is nu maandag. Wat maakt het dat je nu nog bezig bent? Klik om te vergroten... Ik heb al degelijke gesprekken met huisarts. Die weet van mijn gebruik maar is er nog niet inhouderlijk op in gegaan. Voor mezelf de aantal heb ik eigenlijk standaard bij 5 gram. Dat haal ik dan op. Betekend niet dat het op hoeft, maar gaat het meestal wel. En omgeving speelt ook een rol. Vaak ben ik met vrienden en dan gaat het niet zo heel hard maar zoals dit weekend heb ik vrijwel alleen door gebracht nouja 10 gram in 45 uur. Gemiddeld een gram per 4,5 uur. Het niet willen stoppen. Had vannacht drang naar meer en heb me erin mee laten slepen."
"_shikantaza zei: Verslaving maakt uiteindelijk alles kapot. Je gezondheid, zowel mentaal als fysiek. Je financieën, vriendschappen, familiebanden, opleiding of werk. Maar als je op tijd weet te stoppen zal de schade beperkt blijven. Wacht daar niet te lang mee. 10 gram 3-MMC in een weekend is echt veel en veels te veel. Klik om te vergroten... Helaas heb ik genoeg verloren al. Ben sinds Februari dakloos vanwege drugsgebruik in begeleid wonen. Nouja vanaf daar ben ik ook bijna elk weekend gaan gebruiken en heb ik mijn geestelijke gezondheid ook enkele keren in gevaar gebracht. Aangezien ik moeite heb om te willen stoppen betrek ik daar instanties bij in. Wel beetje laat maar liever te laat als nooit."
"klxaasx zei: Vriend. weggooien week vrij nemen uitzieken aansterken veel drinken goed eten geloof me het maakt meer kapot dan je lief is of lief kan gaan worden.... me dm staat voor je open, de hottest hel of hel meegemaakt door die ***** zooi Klik om te vergroten... Gaat misschien in verkeerde keelgat schieten maar voor vandaag maak ik t op, morgen hooguit brak en voor de rest heb ik eigenlijk geen klachten. Ik ga aankomend weekend proberen over te slaan, maar kan niks beloven. En bedankt voor je aanbod, zal je straks een berichtje sturen!"
"StraatPiraat zei: Dit begon bij mij met 3mmc in 2019 en vanaf dat punt heb ik half ass gesprekken met tactus gehad en dat soort dingen. Vanaf dat punt heb ik langzaam aan alles wat ik opbouwde weer net zo hard afgebroken. Kon net voldoende blijven functioneren om een studie te starten om vervolgens weer keihard onderuit te gaan. Leuke baan gevonden en een contract gekregen, 2 jaar volgehouden voor ook dat niet meer ging. Beter worden met ermee omgaan bestaat niet, soms lijkt het even goed te gaan maar op den duur gaat alles wat je doet eraan kapot. Ik kan niet invullen voor een ander maar zoals je het omschrijft kan je beter meteen korte metten maken met deze rommel en professionele hulp aanpakken. Geen af en toe of gecontroleerd gebruiken. Het is erop of eronder met dit spul. Ik kan je geen ander advies meegeven dan pak dit nu serieus en volledig aan, bespaar jezelf de ellende want voor je t weet ben je jaren verder en die bodem van de put is best wel klote diep. Klik om te vergroten... Ik ben bezig om me leven weer op een rit te krijgen, vast verblijfplaats, werk etc. Dan laat ik 3m gelijk vallen. Waarom nu niet? Vraag ik mezelf ook af. Verkeerde leefomgeving helpt niet mee en het willen stoppen zit er niet in. Moet ik er wel bij zeggen, ik denk de laatste tijd ontzettend veel na over stoppen. Bedankt voor je advies."