Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGebruikershoeveelheid 3mmc

Gebruikershoeveelheid 3mmc

32 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
П
ПустоLid
01-01-2024, 00:00
#1
Afgelopen week nog op bezoek geweest bij een maatje in een kliniek waar een vrouw haar lichaam was begeven vanwege de 3mmc ze moest met rolstoel naar binnen worden gebracht wat ze kon niet meer lopen. Als je langdurig zulke hoeveelheden gebruikt staat je dat te wachten of een hart aanval ofso
L
LionXLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ben je aan het solliciteren naar een hartaanval? Die hoeveelheden zijn een enorme en gevaarlijke overbelasting voor je lichaam.
Stop er meteen mee voor de komende maanden. Even je lichaam laten herstellen!
Sterkte!
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#3
Denk dat zelf stoppen zonder echte hulp niet gaat lukken. Maar succes en sterkte.

Wat je hoeveelheden betreft: bizar veel. Je put je lichaam en geest uit op deze manier.
Een doodlopende weg 🙏
V
Vito53Lid
01-01-2024, 00:00
#4
StraatPiraat zei:
Dit begon bij mij met 3mmc in 2019 en vanaf dat punt heb ik half ass gesprekken met tactus gehad en dat soort dingen.
Vanaf dat punt heb ik langzaam aan alles wat ik opbouwde weer net zo hard afgebroken. Kon net voldoende blijven functioneren om een studie te starten om vervolgens weer keihard onderuit te gaan.

Leuke baan gevonden en een contract gekregen, 2 jaar volgehouden voor ook dat niet meer ging.

Beter worden met ermee omgaan bestaat niet, soms lijkt het even goed te gaan maar op den duur gaat alles wat je doet eraan kapot.

Ik kan niet invullen voor een ander maar zoals je het omschrijft kan je beter meteen korte metten maken met deze rommel en professionele hulp aanpakken. Geen af en toe of gecontroleerd gebruiken. Het is erop of eronder met dit spul.

Ik kan je geen ander advies meegeven dan pak dit nu serieus en volledig aan, bespaar jezelf de ellende want voor je t weet ben je jaren verder en die bodem van de put is best wel klote diep.
Klik om te vergroten...
Ik ben bezig om me leven weer op een rit te krijgen, vast verblijfplaats, werk etc. Dan laat ik 3m gelijk vallen.
Waarom nu niet? Vraag ik mezelf ook af. Verkeerde leefomgeving helpt niet mee en het willen stoppen zit er niet in.
Moet ik er wel bij zeggen, ik denk de laatste tijd ontzettend veel na over stoppen.

Bedankt voor je advies.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#5
Vito53 zei:
Ik ben bezig om me leven weer op een rit te krijgen, vast verblijfplaats, werk etc. Dan laat ik 3m gelijk vallen.
Waarom nu niet? Vraag ik mezelf ook af.
Klik om te vergroten...
Ik zou het omdraaien.
Begin met 3M laten vallen, dan kun je daarna je leven op de rit krijgen met een plek om te wonen en werk vinden.

Je verslaving spreekt in je bericht, niet jij.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Zeehond zei:
Ik zou het omdraaien.
Begin met 3M laten vallen, dan kun je daarna je leven op de rit krijgen met een plek om te wonen en werk vinden.

Je verslaving spreekt in je bericht, niet jij.
Klik om te vergroten...
Dit is inderdaad de beste volgorde. Verslaving los je niet op door te verhuizen of met ander werk. Eerst herstel en dan je leven op de rit.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#7
Vito53 zei:
Waarom nu niet? Vraag ik mezelf ook af.
Klik om te vergroten...

Omdat je een verslaving hebt. Die wil jou koste wat het kost in gebruik houden. Dat stemmetje die je vertelt dat je wilt stoppen dat is de ECHTE Vito!

Verslaving zal alles willen bagatelliseren; of dingen verzinnen zodat je nog eventjes kan doorgaan met gebruiken.
Ik lees het allemaal terug in de berichten die je post.

10 gram 3-mmc is gewoon levensgevaarlijk. Meer kan ik er niet over zeggen. Tikkende tijdbom tot er iets ernstigs gebeurd psychisch of cardiaals ofzo. Zoek hulp man.
V
Vito53Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Raver zei:
Omdat je een verslaving hebt. Die wil jou koste wat het kost in gebruik houden. Dat stemmetje die je vertelt dat je wilt stoppen dat is de ECHTE Vito!

Verslaving zal alles willen bagatelliseren; of dingen verzinnen zodat je nog eventjes kan doorgaan met gebruiken.
Ik lees het allemaal terug in de berichten die je post.

10 gram 3-mmc is gewoon levensgevaarlijk. Meer kan ik er niet over zeggen. Tikkende tijdbom tot er iets ernstigs gebeurd psychisch of cardiaals ofzo. Zoek hulp man.
Klik om te vergroten...
Ik merk inderdaad aan mezelf uitstel gedrag.
Heb hulp gevraagd aan de huisarts (afwachting van) en heb eind deze maand afspraak met de praktijkondersteuner (niet vanwege verslaving maar zal wel benoemd worden). Verder is het afwachten.

10 gram is alweer 12 gram geworden. Dat en 2 nachten gaat het niet snel weer gebeuren, ondanks dat ik op dit moment geen klachten ervaar ben ik bewust van de risico op mentale en fysieke gezondheid.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#9
Vito53 zei:
Heb hulp gevraagd aan de huisarts (afwachting van) en heb eind deze maand afspraak met de praktijkondersteuner (niet vanwege verslaving maar zal wel benoemd worden).
Klik om te vergroten...
Vertel maar eens eerlijk wat er aan de hand is dan. Ik durf te wedden dat de problemen die je ervaart allemaal met verslaving te maken hebben.

Vito53 zei:
Verder is het afwachten.
Klik om te vergroten...
Hier spreekt weer je verslaving. Je kunt in de tussentijd naar meetings gaan en hier met mensen over herstel praten. Afwachten is nergens voor nodig.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#10
_shikantaza zei:
Ik durf te wedden dat de problemen die je ervaart allemaal met verslaving te maken hebben.
Klik om te vergroten...
Dat vind ik iets te sterk verwoord. @Vito53 woonde begeleid, dus er zijn waarschijnlijk problemen die los staan van verslaving.
Vito53 zei:
Ben sinds Februari dakloos vanwege drugsgebruik in begeleid wonen.
Klik om te vergroten...
Neemt niet weg natuurlijk dat je door je verslaving aan te pakken een heleboel problemen tegelijk aan kunt pakken en het aanpakken van de verslaving is altijd stap één, want alleen door de verslaving aan te pakken krijg je zicht op de andere problemen die nog spelen.
V
Vito53Lid
01-01-2024, 00:00
#11
OtherShore zei:
Dat vind ik iets te sterk verwoord. @Vito53 woonde begeleid, dus er zijn waarschijnlijk problemen die los staan van verslaving.
Klik om te vergroten...
Ben in 2021 begeleid gaan wonen vanwege thuis situatie en was toen nog geen sprake van verslaving.

OtherShore zei:
Neemt niet weg natuurlijk dat je door je verslaving aan te pakken een heleboel problemen tegelijk kunt aanpakken.
Klik om te vergroten...
Ik ga me vandaag verdiepen in meetings om erover te praten.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#12
OtherShore zei:
Dat vind ik iets te sterk verwoord. @Vito53 woonde begeleid, dus er zijn waarschijnlijk problemen die los staan van verslaving.
Klik om te vergroten...
Ik doelde meer op de problemen die bij de huisarts zijn aangekaart zonder verslaving te benoemen. Dat is zo herkenbaar...

Oh wat was arme Shikantaza toch depressief. Hij moest echt een pilletje daarvoor hoor. Maar eerlijk zijn over m'n drugsgebruik ho maar.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#13
_shikantaza zei:
Ik doelde meer op de problemen die bij de huisarts zijn aangekaart zonder verslaving te benoemen. Dat is zo herkenbaar...

Oh wat was arme Shikantaza toch depressief. Hij moest echt een pilletje daarvoor hoor. Maar eerlijk zijn over m'n drugsgebruik ho maar.
Klik om te vergroten...
Ah okay, nu snap ik je. Voor mij ook herkenbaar. Toen ik voor het eerst naar de huisarts ging met mijn problemen heb ik mijn verslaving ook verzwegen. Ja, dan kom je geen stap verder.

Als je naar de huisarts eerlijk bent over je gebruik zal de huisarts in de meeste gevallen eerst zeggen: “Laten we eerst wat doen aan je verslaving. Dan kijken we daarna wel welke problemen er overblijven.” Want het kan maar zo zijn dat die depressie of die angstklachten na een tijdje clean zijn zomaar verdwijnen en anders moet je toch clean zijn om echt aan die problemen te kunnen werken.

Hoe eerlijk ben je geweest over je gebruik naar je huisarts toe @Vito53? Want het klinkt alsof het probleem nog niet echt serieus genomen wordt.
V
Vito53Lid
01-01-2024, 00:00
#14
OtherShore zei:
Ah okay, nu snap ik je. Voor mij ook herkenbaar. Toen ik voor het eerst naar de huisarts ging met mijn problemen heb ik mijn verslaving ook verzwegen. Ja, dan kom je geen stap verder.

Als je naar de huisarts eerlijk bent over je gebruik zal de huisarts in de meeste gevallen eerst zeggen: “Laten we eerst wat doen aan je verslaving. Dan kijken we daarna wel welke problemen er overblijven.” Want het kan maar zo zijn dat die depressie of die angstklachten na een tijdje clean zijn zomaar verdwijnen en anders moet je toch clean zijn om echt aan die problemen te kunnen werken.

Hoe eerlijk ben je geweest over je gebruik naar je huisarts toe @Vito53? Want het klinkt alsof het probleem nog niet echt serieus genomen wordt.
Klik om te vergroten...
Ik heb vorige week benoemd dat ik 3mmc gebruik en dat weekend ook gebruikt had. Heb toen ook benoemd dat het vanaf 3 gram is.
Misschien heb ik het meer laten over brengen alsof het geen probleem was maar aangezien ik er nu toch steeds meer tegen aan loop ga ik dit als een probleem aankaarten eerst volgende afspraak.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#15
Vito53 zei:
Ik heb vorige week benoemd dat ik 3mmc gebruik en dat weekend ook gebruikt had. Heb toen ook benoemd dat het vanaf 3 gram is.
Misschien heb ik het meer laten over brengen alsof het geen probleem was maar aangezien ik er nu toch steeds meer tegen aan loop ga ik dit als een probleem aankaarten eerst volgende afspraak.
Klik om te vergroten...
Vertel maar eens van de 12 gram en kijk waar het gesprek dan heen gaat.
T
TaktakLid
01-01-2024, 00:00
#16
Damn. Serieuze hoeveelheden.

Hoge tolerantie en zo ‘n grote hoeveelheden. Kan zo snel gaan bij dit goedje.

Zelf meegemaakt. Je kan me altijd berichten.

Zoek a.u.b. professionele hulp.

Je kan het.
S
StraatPiraatLid
01-01-2024, 00:00
#17
Vito53 zei:
Ik ben bezig om me leven weer op een rit te krijgen, vast verblijfplaats, werk etc. Dan laat ik 3m gelijk vallen.
Klik om te vergroten...
Alles wat je opbouwt mét drugs, gaat niet bestaan zonder drugs.
Zeehond zei:
Ik zou het omdraaien.
Klik om te vergroten...
Zeg dat wel.
V
Vito53Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Dag dames en heren,

Ik heb besloten begin november dat ik zo goed als ga stoppen. Nu heb ik dat 3 weken volgehouden.
Ik heb vandaag 4 gram gehaald en ga hopelijk niet eens nachtje doorhalen. Volgend weekend heb ik een "snuif feestje" met vrienden maar daarna stoppen we ook allemaal weer.

Ik hoop na volgend weekend dit jaar niet meer te gaan gebruiken. Ik heb begin november punt gezet achter mijn ruige tiener jaren en wil zo min mogelijk nog gaan gebruiken. Ik zal er niet vies van zijn, maar wil niet elk weekend weer 10 gram er door heen halen.

Ik doe dit zonder professionele hulp, mijn huisarts en praktijkondersteuner zijn bewust ervan dat ik gestopt ben, maar ik zal wel laten weten over dit weekend en aankomend weekend.

Voor de rest gaat het goed, mijn leefomstandigheden zijn nog niet heel goed, maar ik krijg hulp erbij. Ik vind dat ik goed opweg ben en ik hou ook vast om dit voort te zetten.

Bedankt voor alle tips, steun. Ik ben jullie dankbaar. Dit artikel is doorbraak geweest om te gaan stoppen.
Heeft iemand anders soortgelijke probleem of vragen? Stuur gerust een bericht.
D
DamiusLid
01-01-2024, 00:00
#19
Goedemorgen @Vito53, goed om weer van je te horen.

Ik lees erg veel twijfel in je verhaal. Dat zit 'm in woorden als "zo goed als ga stoppen", " hopelijk niet eens een nachtje doorhalen", "hoop niet meer te gaan gebruiken", "zo min mogelijk", "niet vies van zijn, maar niet elk weekend 10 gram". Laat ik heel eerlijk zijn: dit klinkt niet als een besluit. Ik lees hier een wens, geschreven onder invloed van de 3mmc, dat gelijk maakt dat je tijdens het schrijven al met jezelf in conflict bent. Je voelt je nu mogelijk lekker, maar je weet dat het niet goed voor je is. Je schrijf je goede voornemens op, maar je formuleert het niet stellig.

Als jij weer aan het roer wilt staan om jouw eigen koers te varen, dan begint dat met het nemen van een principieel besluit naar jezelf toe. Door nu, voor onbepaalde periode, geen 3mmc meer te gebruiken. Geen achterdeurtjes open laten. Bij mij hielp professionele begeleiding ontzettend. Jij schrijft dat je met de groep samen 'allemaal' wilt stoppen. Ik geloof daar niet in. Dit is jouw proces als individu. Vakkundige begeleiding vormt geen trigger maar een oplossing. In tegenstelling tot gebruikende of 'stoppende' vrienden.

Je komt straks in je comedown terecht. Misschien helpt het om eens alle negatieve effecten op papier te zetten, zodat je die ook kunt teruglezen wanneer je opnieuw op het punt staat te gebruiken. Maar de kernvraag is en blijft: in hoeverre wil jij weer de regie over je eigen leven?
#
#AsiaLid
01-01-2024, 00:00
#20
Vito53 zei:
Ik heb al degelijke gesprekken met huisarts. Die weet van mijn gebruik maar is er nog niet inhouderlijk op in gegaan.

Voor mezelf de aantal heb ik eigenlijk standaard bij 5 gram. Dat haal ik dan op. Betekend niet dat het op hoeft, maar gaat het meestal wel.
En omgeving speelt ook een rol. Vaak ben ik met vrienden en dan gaat het niet zo heel hard maar zoals dit weekend heb ik vrijwel alleen door gebracht nouja 10 gram in 45 uur. Gemiddeld een gram per 4,5 uur.

Het niet willen stoppen. Had vannacht drang naar meer en heb me erin mee laten slepen.
Klik om te vergroten...
Best wel zorgwekkend dat de huisarts Niks onderneemt gezien huidige situatie

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."