Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoeveel Gram 3MMC gevaarlijk

Hoeveel Gram 3MMC gevaarlijk

53 antwoorden
42 weergaven
18-5-2026
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Blyatman zei:
Met 1 gram kan je al de 24 uur rond gaan. Ligt er maar net aan hoeveel je gebruikt, hoe vaak je bij pakt, en wat je tolerantie is.

uit eigen gebruik voorgaande keer zat ik op 0,7 voor circa 24 uur.
Klik om te vergroten...
Klopt, zoals bij elke drug.
Gebruik je nasaal? Want ik heb het tot hiertoe enkel in pilvorm en capsules gebruikt. Heeft toch ook meteen andere werking, minder direct effect, mr wat langere werkingsduur.
F
FreidJohannesLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dag Allen,

Bedankt voor jullie reacties en wijze woorden :).
Ik denk dat blijkt, na ook een zoektocht op het internet, dat er geen eenduidig antwoord te geven is over wanneer het echt te gevaarlijk wordt.
Maar dat we zeker wel kunnen vaststellen dat je van sommige hoeveelheden kunt zeggen dat het te hoog is.

Hier kwam mijn vraag ook vandaan: Omdat ik het gevoel heb dat de laatste hoeveelheden die ik heb gebruikt zeker aan de te hoge kant zaten.
De vraag is zeker niet als bedoeling om m'n eigen grenzen op te zoeken.

Dat het waarschijnlijk een te grote hoeveelheid voor mij was, blijkt wel aan hoe ik me nu 32 uur later na de laatste inname voel. Ervaar soms nog wel wat lichte space effecten en zeker ook de 'kater' gevoelens die het met zich mee kan brengen. Bij voorgaande gebruiken was ik de volgende dag meestal wel weer scherp, maar dat is nu zeker niet het geval.

Daarnaast heb ik +- 3 uur na de laatste inname een soort van toeval/epileptische aanval gehad die me ook redelijk heeft overvallen. Het duurde slechts enkele seconden, maar was toch even van de wereld en viel er toch van op de grond en maakte me een beetje verward. Enig onderzoek op de psychonautwiki heeft wel doen inzien dat dit soort dingen bij (hevig) gebruik van 3mmc kunnen voorkomen. Dus van absolute paniek is geen sprake, maar om te zeggen dat ik terugkijk op een prettige ervaring is zeker niet waar.

Ik verwacht dat ik me morgen wel weer wat 'normaler/stabieler' zal voelen. Heeft iemand een idee hoeveel dagen er nog effecten merkbaar kunnen zijn na gebruik? Zal wel te maken hebben dat bepaalde gedeeltes in de hersenen helemaal op zijn en weer bijgevuld moeten worden.

Al met al een ervaring om eens goed over na te denken en van te leren.
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Nihilist88 zei:
Klopt, zoals bij elke drug.
Gebruik je nasaal? Want ik heb het tot hiertoe enkel in pilvorm en capsules gebruikt. Heeft toch ook meteen andere werking, minder direct effect, mr wat langere werkingsduur.
Klik om te vergroten...
Nasaal, wel pilvorm recentelijk besteld van 150mg de stuk. Keer kijken hoe die werking is en hoe ze gaan vallen.
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Green Dude zei:
Ik spreek over mensen die serotonine-slurpers 2-jaarlijks gebruiken volgens de 1-1.5 mg/kg regel, en dit enkele jaren. Zij zweren bij hoog en laag dat ze hetzelfde gevoel blijven ervaren, en soms zelfs nog beter dan de keer ervoor. Ik mag er toch vanuit gaan dat als je een half jaar tussen je 'rolls' laat, je serotonine toch weer aangevuld is?
Klik om te vergroten...
Dit verklaar je nu pas uitgebreid nader. Different situation dus. En zeker niet iedereen hanteert de regels zoals ze voorgeschreven staan.
G
Green DudeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Blyatman zei:
Dit verklaar je nu pas uitgebreid nader. Different situation dus. En zeker niet iedereen hanteert de regels zoals ze voorgeschreven staan.
Klik om te vergroten...
Als je mijn reactie aandachtig terugleest merk je misschien wel op dat ik daarin niet spreek over mensen die het misbruiken. "Ik ken genoeg mensen die al jaren serotonine-slurpers nemen en nog steeds dezelfde hoeveelheid als hun eerste keer nemen". Dit was wat ik zei, weet niet hoe je daar misbruik in ziet, same situation dus. Ik heb in het algemeen wel vrienden die verantwoordelijk omgaan met drugs, veel handiger :wink:
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Green Dude zei:
Als je mijn reactie aandachtig terugleest merk je misschien wel op dat ik daarin niet spreek over mensen die het misbruiken. "Ik ken genoeg mensen die al jaren serotonine-slurpers nemen en nog steeds dezelfde hoeveelheid als hun eerste keer nemen". Dit was wat ik zei, weet niet hoe je daar misbruik in ziet, same situation dus. Ik heb in het algemeen wel vrienden die verantwoordelijk omgaan met drugs, veel handiger :wink:
Klik om te vergroten...
Zei ik misbruik? Ik zei namelijk nergens iets over misbruik. Dus als je aandachtig had gelezen had je dit niet geantwoord (met je dik gedrukte woorden die zeker geen positieve toevoeging geven) De pot verwijt de ketel overduidelijk. 😄 Ik zei alleen: different situation. En dat je verklaring meer informatie gaf. Niet zo zuur reageren nergens voor nodig.
S
StraatPiraatLid
01-01-2024, 00:00
#7
CuriousExplorer zei:
Het gaat specifiek over 3mmc.
Er zijn er, ik zei alleen dat er maar weinigen zijn.
( zeker als ik wat reports erop nalees)
Klik om te vergroten...
Ik zie hetzelfde, maar dat is denk ik gewoon omdat de drang tot compulsief herdoseren zoveel groter is en de kater veelal minder is als bij MDMA.

Ik raad zelf 3-mmc uberhaupt al af, maar dat is meer omdat ik en veel van mijn vrienden er totaal niet verantwoordelijk mee om kunnen gaan. Dan krijg je dat soort achterlijke doseringen. 3 gram in n weekend is 'normaal' geworden hier in de omgeving lijkt het wel.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#8
FreidJohannes zei:
Mijn vraag is nu: Hoeveel gram per sessie is echt gevaarlijk en moet je oppassen voor een overdosis?
Klik om te vergroten...
Een overdosis is wat dat betreft een beetje een misleidende term, omdat dat suggereert dat er een rechtsreeks verband is tussen de ingenomen dosis en gezondheidsproblemen. Maar er spelen allerlei andere factoren een rol. Daarom kan je beter denken in kans op gezondheidsklachten. En daarover is in het geval van 3-MMC heel weinig bekend.

Wel is duidelijk dat je van een hoeveelheid tot 150 milligram een verhoogde hartslag krijgt, de lichaamstemperatuur wat oploopt, je moeite krijgt met plassen, je hongergevoel verliest en niet meer goed kunt slapen. Vooral de verhoogde hartslag en lichaamstemperatuur zijn risicofactoren omdat die altijd binnen veilige waarden moeten blijven. Als je bijvoorbeeld 3-MMC neemt en flink gaat sporten of te intensief dansen, dan heb je al veel meer kans op acute hartklachten.

Daar komt dus nog een beetje de vraag bij: wat noem je 'echt gevaarlijk'? Hebben we het dan over acuut levensgevaar? Hebben we het over een ziekenhuisopname? Of hebben we het over sluipende gevaren zoals verslaving waar je haast niet meer van af komt?

Ziekenhuisopnames met 3-MMC komen enkele tientallen per jaar voor. Meestal hebben die mensen last van hartkloppingen, overmatig zweten, agitatie, angstklachten en paranoia. Welke dosis ze daarvoor hebben ingenomen wordt meestal niet bekendgemaakt, mede omdat dat heel lastig is om te controleren. (Soms wordt er in wetenschappelijke onderzoeken wel de concentratie in urine of bloedplasma gegeven, maar dan weet je nog niet hoeveel 3-MMC je daarvoor moet innemen).

Om terug te komen op je vraag kan 150 milligram 3-MMC waarschijnlijk in zeldzame gevallen al leiden tot hartklachten. Dan is er meestal wel nog wat anders aan de hand zoals een extreme omgeving (veel te warm, veel te intensief bewogen, ongevallen). Maar het risico van 3-MMC lijkt in acute zin niet zo heel groot. Mensen krijgen meer last van verslaving of depressie, wat meer chronische problemen zijn. Maar dat maakt ze natuurlijk niet minder vervelend.

Wat achtergrondinfo over de beoordeling van risico's van 3-MMC:

Risicobeoordeling 3-Methylmethcathinon (3-MMC) | RIVM

www.rivm.nl www.rivm.nl
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#9
FreidJohannes zei:
Ik verwacht dat ik me morgen wel weer wat 'normaler/stabieler' zal voelen. Heeft iemand een idee hoeveel dagen er nog effecten merkbaar kunnen zijn na gebruik? Zal wel te maken hebben dat bepaalde gedeeltes in de hersenen helemaal op zijn en weer bijgevuld moeten worden.
Klik om te vergroten...
De meest merkbare effecten na lang doorhalen met stimulanten zijn na 5 dagen voorbij. Maar het kan wel twee weken of soms nog wat langer duren voordat dingen als energieniveau, slaap, sekslust en humeur weer als vanouds zijn. Dat soort zaken merk je meestal niet heel goed op het moment zelf, maar wel als je kritisch reflecteert hoe je je in de week na 3-MMC voelt en hoe je je voelt als je een maand niks hebt genomen.
S
Shitty394Lid
01-01-2024, 00:00
#10
FreidJohannes zei:
Goedemiddag Allemaal,

Ben me wat aan het inlezen over doseringen van 3mmc.
Ik heb het een paar keer gedaan en dan niet meer dan +- 125mg per keer slikken, en maximaal 2 innames met een tussentijd van +- 3 a 4 uur ertussen.

Laatst iets meer gebruikt: circa 0.75 gram over een periode van 13 uur ook met steeds minimaal 2 uur ertussen.

Mijn vraag is nu: Hoeveel gram per sessie is echt gevaarlijk en moet je oppassen voor een overdosis?

Ik probeer dit antwoord op het internet te vinden, maar heb nog niet iets concreets kunnen vinden.
Ik lees verhalen op het internet dat er bij sommige sessies gemakkelijk meerdere grammen doorheen kunnen gaan. Terwijl ik in eerste instantie dacht dat dit al aan de hoge kant is.
Klik om te vergroten...
Ik ben 20 jaar weeg 63kg en ben 1,74 en ik snuif in het weekend 5Gram 3mmc weg in me eentje. Ik snap ook niet dat ik nog leef haha.
T
Trippy langkousLid
01-01-2024, 00:00
#11
FreidJohannes zei:
Goedemiddag Allemaal,

Ben me wat aan het inlezen over doseringen van 3mmc.
Ik heb het een paar keer gedaan en dan niet meer dan +- 125mg per keer slikken, en maximaal 2 innames met een tussentijd van +- 3 a 4 uur ertussen.

Laatst iets meer gebruikt: circa 0.75 gram over een periode van 13 uur ook met steeds minimaal 2 uur ertussen.

Mijn vraag is nu: Hoeveel gram per sessie is echt gevaarlijk en moet je oppassen voor een overdosis?

Ik probeer dit antwoord op het internet te vinden, maar heb nog niet iets concreets kunnen vinden.
Ik lees verhalen op het internet dat er bij sommige sessies gemakkelijk meerdere grammen doorheen kunnen gaan. Terwijl ik in eerste instantie dacht dat dit al aan de hoge kant is.
Klik om te vergroten...
Ik doseer vaak ook rond 120 mg dus dat zijn wel normale doseringen denk ik. Zie soms dat mensen veel hoger doseren maar dat zou voor mij veelste hoog zijn.
M
MetalGuyLid
01-01-2024, 00:00
#12
Shitty394 zei:
Ik ben 20 jaar weeg 63kg en ben 1,74 en ik snuif in het weekend 5Gram 3mmc weg in me eentje. Ik snap ook niet dat ik nog leef haha.
Klik om te vergroten...
Teringjantje... 5 gram in één weekend? 😱
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#13
MetalGuy zei:
Teringjantje... 5 gram in één weekend? 😱
Klik om te vergroten...
We zullen hem nog eens spreken over 5jaar.
Ik dacht dat ik 4m misbruikte, maar dit is nog eens ruim het dubbele van wat ik nam.

En ik weeg daarbij nog eens 18kg meer.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#14
Shitty394 zei:
Ik ben 20 jaar weeg 63kg en ben 1,74 en ik snuif in het weekend 5Gram 3mmc weg in me eentje. Ik snap ook niet dat ik nog leef haha.
Klik om te vergroten...
Skinny pete jom 😅
Ik woog ook ooit 67kg 176cm) en moest toen al extral small shirts en kleinste broekmaat kopen in de winkel. Ik vraag me af hoe jij het doet 😄
M
MetalGuyLid
01-01-2024, 00:00
#15
CuriousExplorer zei:
We zullen hem nog eens spreken over 5jaar.
Ik dacht dat ik 4m misbruikte, maar dit is nog eens ruim het dubbele van wat ik nam.

En ik weeg daarbij nog eens 18kg meer.
Klik om te vergroten...
5 gram kreeg ik tijdens mijn verslavingsperiode in twee weken nog niet weg. En dat vond ik al veel.

Maar over een jaar of 5 pas? Zal ie dan nog leven? 🤔
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#16
MetalGuy zei:
5 gram kreeg ik tijdens mijn verslavingsperiode in twee weken nog niet weg. En dat vond ik al veel.

Maar over een jaar of 5 pas? Zal ie dan nog leven? 🤔
Klik om te vergroten...
Hoop het toch.
M
MetalGuyLid
01-01-2024, 00:00
#17
CuriousExplorer zei:
Hoop het toch.
Klik om te vergroten...
Op hoop van zegen.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#18
het hoogste wat ik heb gebruikt was 1.3 gram in 1 nachtje en dat vond ik al veel
S
Shitty394Lid
01-01-2024, 00:00
#19
gekkemanlol zei:
het hoogste wat ik heb gebruikt was 1.3 gram in 1 nachtje en dat vond ik al veel
Klik om te vergroten...
Jaa zo begon het bij mij ook😕
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#20
gekkemanlol zei:
het hoogste wat ik heb gebruikt was 1.3 gram in 1 nachtje en dat vond ik al veel
Klik om te vergroten...
1,3gr in 1 nacht of 5gr in een weekend is geen wereld van verschil tbh. 😄

Ervanuitgaande dat jij 12u nam en hij ongeveer 48.

(Stiekem nam je dus evenveel ).

😄

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."