Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoeveel Gram 3MMC gevaarlijk

Hoeveel Gram 3MMC gevaarlijk

53 antwoorden
41 weergaven
18-5-2026
S
SelkeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Samen met mijn vrouw gebruiken we 3mmc 2 soms drie keer in de maand en dan gaat er 10 gram doorheen in ongeveer 48 uur. Geen klachten to nu toe maar wel hele geile sex.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#2
CuriousExplorer zei:
Ik wou maar gewoon meegeven dat 5gr veel lijkt (wat het ook is) maar dat 1,3gr op 1 nacht ook waanzinnig veel is.

Daarmee de vergelijking.

Edit : even veel moet inderdaad misschien even snel benoemd worden nu ik het terug lees. Jaja, je hebt gelijk @De Dunne 😄
Klik om te vergroten...
En dat terwijl ik altijd onvoldoendes had voor rekenen! 😂😂😂
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#3
gekkemanlol zei:
als je het zo bekijkt
Klik om te vergroten...
Ik bedoelde uiteraard "snelheid" van nemen en niet "totaliteit"
Had je een weekend genomen i.p.v 1 nacht zou het niet veel schelen. Dat was wat ik wou aantonen. Sorry als het onduidelijk was 😄
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#4
CuriousExplorer zei:
1,3gr in 1 nacht of 5gr in een weekend is geen wereld van verschil tbh. 😄

Ervanuitgaande dat jij 12u nam en hij ongeveer 48.

(Stiekem nam je dus evenveel ).

😄
Klik om te vergroten...
als je het zo bekijkt
S
SpacekeverLid
01-01-2024, 00:00
#5
FreidJohannes zei:
Goedemiddag Allemaal,

Ben me wat aan het inlezen over doseringen van 3mmc.
Ik heb het een paar keer gedaan en dan niet meer dan +- 125mg per keer slikken, en maximaal 2 innames met een tussentijd van +- 3 a 4 uur ertussen.

Laatst iets meer gebruikt: circa 0.75 gram over een periode van 13 uur ook met steeds minimaal 2 uur ertussen.

Mijn vraag is nu: Hoeveel gram per sessie is echt gevaarlijk en moet je oppassen voor een overdosis?

Ik probeer dit antwoord op het internet te vinden, maar heb nog niet iets concreets kunnen vinden.
Ik lees verhalen op het internet dat er bij sommige sessies gemakkelijk meerdere grammen doorheen kunnen gaan. Terwijl ik in eerste instantie dacht dat dit al aan de hoge kant is.
Klik om te vergroten...
Hoihoi, ben nieuw hier! En wat laat op de vraag maar misschien voor nieuwe lezers interessant; ik gebruik zelf best regelmatig. Ik heb vorige week tussen vrijdag en zondag (72 uur) 6 gram gebruikt. Nou weet ik dat dit extreem veel is, maar mijn hartslag en bloeddruk lijken weer teruggegaan te zijn naar normale waarden voor mij. Ik zou wel afraden om meer dan 1 gram, misschien 1,5 op een avond te gebruiken. Daarna word het meer een soort wedstrijd met jezelf over hoeveel je kan gebruiken. Hoop dat iemand er wat aan heeft! Groetjes
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#6
Spacekever zei:
Hoihoi, ben nieuw hier! En wat laat op de vraag maar misschien voor nieuwe lezers interessant; ik gebruik zelf best regelmatig. Ik heb vorige week tussen vrijdag en zondag (72 uur) 6 gram gebruikt. Nou weet ik dat dit extreem veel is, maar mijn hartslag en bloeddruk lijken weer teruggegaan te zijn naar normale waarden voor mij. Ik zou wel afraden om meer dan 1 gram, misschien 1,5 op een avond te gebruiken. Daarna word het meer een soort wedstrijd met jezelf over hoeveel je kan gebruiken. Hoop dat iemand er wat aan heeft! Groetjes
Klik om te vergroten...

Jeetje. Dat het nu goed gaat betekend niet dat het de volgende keer weer goed gaat. Ik zou je eigen advies van maximaal 1 gram zeker ten goede houden en niet dagen na elkaar bingen. Eigenlijk zou 300mg op een avond moeten genoeg zijn. Heel moeilijk met cathinones maar alles daarboven maakt het enkel maar gevaarlijker en schadelijker.
B
Be_a_voice_not_an_echoLid
01-01-2024, 00:00
#7
Blyatman zei:
m.psychonautwiki.org

3-MMC

3-Methylmethcathinone (also known as 3-MMC or metaphedrone[1]) is a novel stimulant-entactogen substance of the cathinone class. It is a structural analog of mephedrone (4-MMC) and was created as a legal designer drug after the banning of 4-MMC. The mechanism of action is not fully studied, but...
m.psychonautwiki.org m.psychonautwiki.org

De thresholds voor OD durf ik niet te zeggen. Misschien een ander lid. Maar er zijn niet voor niets hier eenheden aangegeven.
Klik om te vergroten...
Hoe moet ik die info interpreteren, de hoeveelheid die bij oraal wordt aangegeven, per hoeveel tijd is dat? Als je 300mg pakt is dus heavy doses, na hoeveel tijd kan je beetje ok weer bij pakken en hoeveel?
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#8
Naamvoorhier zei:
Hoe moet ik die info interpreteren, de hoeveelheid die bij oraal wordt aangegeven, per hoeveel tijd is dat? Als je 300mg pakt is dus heavy doses, na hoeveel tijd kan je beetje ok weer bij pakken en hoeveel?
Klik om te vergroten...

300mg is eigenlijk wat je moet nemen op 1 avond.
Gek he als je zo leest wat mensen wegsnuiven en slikken.
Ik ken haast niemand die 1 dosis van een cathinone neemt en dan stop zegt.
In werkelijkheid zou dat de leukste ervaring en de beste voor je lichaam moeten zijn.
Je kan na de comedown dan gewoon eten, slapen en de volgende dag fris inzetten.
B
Be_a_voice_not_an_echoLid
01-01-2024, 00:00
#9
PsyTekz zei:
300mg is eigenlijk wat je moet nemen op 1 avond.
Gek he als je zo leest wat mensen wegsnuiven en slikken.
Ik ken haast niemand die 1 dosis van een cathinone neemt en dan stop zegt.
In werkelijkheid zou dat de leukste ervaring en de beste voor je lichaam moeten zijn.
Je kan na de comedown dan gewoon eten, slapen en de volgende dag fris inzetten.
Klik om te vergroten...
Pfff, mijn “record” is 8,5 gram in drie dagen. Wist wel dat dat niet ok was, maar dan snap ik wel dat m’n lichaam aan het protesteren was. Bedankt voor je reactie!
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#10
roog&ka zei:
Samen met mijn vrouw gebruiken we 3mmc 2 soms drie keer in de maand en dan gaat er 10 gram doorheen in ongeveer 48 uur. Geen klachten to nu toe maar wel hele geile sex.
Klik om te vergroten...
Die je ook kunt hebben met een fractie van de 3mmc.

20-30 gram 3mmc/maand?
De klachten zullen vanzelf wel komen.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#11
roog&ka zei:
Samen met mijn vrouw gebruiken we 3mmc 2 soms drie keer in de maand en dan gaat er 10 gram doorheen in ongeveer 48 uur. Geen klachten to nu toe maar wel hele geile sex.
Klik om te vergroten...
De klachten komen vanzelf, zowel op basis van de idiote hoeveelheid als de frequentie.
Bovendien klinkt dit als een serieuze verslaving.

Er is zoveel informatie over het belang van pauzes bij gebruik van stimulanten. Waarom negeer je dat?

Als ik jou/jullie was zou ik het wat rustiger aan doen. Probeer samen andere leuke dingen te doen in jullie vrije tijd.
Met langere pauzes blijft het speciaal.
P
Piet ZahutLid
01-01-2024, 00:00
#12
Zeehond zei:
De klachten komen vanzelf, zowel op basis van de idiote hoeveelheid als de frequentie.
Bovendien klinkt dit als een serieuze verslaving.

Er is zoveel informatie over het belang van pauzes bij gebruik van stimulanten. Waarom negeer je dat?

Als ik jou/jullie was zou ik het wat rustiger aan doen. Probeer samen andere leuke dingen te doen in jullie vrije tijd.
Met langere pauzes blijft het speciaal.
Klik om te vergroten...
Mooi gezegd, vooral de laatste 3 zinnen!
F
FreidJohannesLid
01-01-2024, 00:00
#13
Goedemiddag Allemaal,

Ben me wat aan het inlezen over doseringen van 3mmc.
Ik heb het een paar keer gedaan en dan niet meer dan +- 125mg per keer slikken, en maximaal 2 innames met een tussentijd van +- 3 a 4 uur ertussen.

Laatst iets meer gebruikt: circa 0.75 gram over een periode van 13 uur ook met steeds minimaal 2 uur ertussen.

Mijn vraag is nu: Hoeveel gram per sessie is echt gevaarlijk en moet je oppassen voor een overdosis?

Ik probeer dit antwoord op het internet te vinden, maar heb nog niet iets concreets kunnen vinden.
Ik lees verhalen op het internet dat er bij sommige sessies gemakkelijk meerdere grammen doorheen kunnen gaan. Terwijl ik in eerste instantie dacht dat dit al aan de hoge kant is.
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#14
m.psychonautwiki.org

3-MMC

3-Methylmethcathinone (also known as 3-MMC or metaphedrone[1]) is a novel stimulant-entactogen substance of the cathinone class. It is a structural analog of mephedrone (4-MMC) and was created as a legal designer drug after the banning of 4-MMC. The mechanism of action is not fully studied, but...
m.psychonautwiki.org m.psychonautwiki.org

De thresholds voor OD durf ik niet te zeggen. Misschien een ander lid. Maar er zijn niet voor niets hier eenheden aangegeven.
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#15
FreidJohannes zei:
Goedemiddag Allemaal,

Ben me wat aan het inlezen over doseringen van 3mmc.
Ik heb het een paar keer gedaan en dan niet meer dan +- 125mg per keer slikken, en maximaal 2 innames met een tussentijd van +- 3 a 4 uur ertussen.

Laatst iets meer gebruikt: circa 0.75 gram over een periode van 13 uur ook met steeds minimaal 2 uur ertussen.

Mijn vraag is nu: Hoeveel gram per sessie is echt gevaarlijk en moet je oppassen voor een overdosis?

Ik probeer dit antwoord op het internet te vinden, maar heb nog niet iets concreets kunnen vinden.
Ik lees verhalen op het internet dat er bij sommige sessies gemakkelijk meerdere grammen doorheen kunnen gaan. Terwijl ik in eerste instantie dacht dat dit al aan de hoge kant is.
Klik om te vergroten...
Goed dat je het in ieder geval opzoekt!

Vraag jezelf ook tegelijk af naar wat voor antwoord je zoekt, want je geeft aan meer gebruikt te hebben onlangs. Je komt genoeg verhalen tegen waarin mensen meerdere grammen slikken/snuiven, maar gebruik dit alsjeblieft niet om hiermee voor jezelf goed te praten om meer te gebruiken in sessies.

Sommige grenzen zijn er ook om ze niet op te zoeken:grin:
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik zou het ook echt niet weten. Hier doe ik 24 uur met 0.7 gram ongeveer.

Alles daarboven voelt voor mij ook gewoon héél slecht.
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik denk dat vrijwel bijna niemand daadwerkelijk het feitelijke antwoord kan geven omtrent, wanneer is het een overdosis bij 3-mmc. Het is een combinatie van tijdsbestek + hoeveelheid wat je ingenomen hebt, en waar de threshold ligt waarbij je in deze combinatie daadwerkelijk de homeostasis gaat verstoren. Dus wanneer je echt problemen zullen optreden met ziekte of overlijden.
S
StraatPiraatLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik weet dat 3 gram in 24 uur mogelijk is zonder dood te gaan, maar meer als 1 gram raad ik echt ten zeerste af.
v
vaderLid
01-01-2024, 00:00
#19
Overdosis en daadwerkelijk overlijden aan een overdosis zijn 2 verschillende dingen.
Bij opiaten / opioïden, en de old-school barbituraten is een overdosis al gauw dodelijk; alles wordt gedempt, incl. je ademhaling.
En als je stopt met ademen dan is het meteen over en uit.

Bij stims/ amfetamine achtige stoffen zul je bij een overdosis vooral in eerste instantie lichamelijke ongemakken ervaren; sterk verhoogde lichaamstemperatuur, je hart die op hol slaat, afbraak van spierweefsel.
Gevaarlijker wordt het als je nieren en lever een flinke opdonder krijgen, en er in z'n geheel mee uitscheiden en je last krijgt van toevallen / epileptische aanvallen, of in coma raakt.
Wat echt meteen dodelijk kan zijn bij een stim-OD is een hersenbloeding.

3-MMC piekt hoofdzakelijk op de dopamine en noradrenaline receptors, en dan vooral die laatste.
Is onder de stims toch echt wel de king qua noradrenaline.
Eigenlijk helemaal niet zo handig, het is vooral de dopamine die een lekker gevoel geeft.
Als de dopamine begint uit te werken, of de receptors minder gevoelig worden door dat je te lang doorgaat, krijgt de noradrenaline de overhand.
Dit resulteert in gevoelens van onrust/ angst/ paniek, je spieren staan strak, je wordt heel schichtig en schrikachtig.
Je lichaam denkt dat je in een noodsituatie bent, je staat in de 'vecht of vlucht-modus'.
Hier kan je behoorlijk paranoia van worden, het lekkere gevoel is weg maar je lichaam schreeuwt nog steeds dat er een noodsituatie is...
Dan krijg je al gauw het welbekende 'wat heb ik gedaan - ik ga dood' gevoel.
Daarom vind ik 3-mmc inferieure troep.
Maar o zo lekker als je de eerste bom of lijn hebt genomen....
Een instant mood-lift, drugs zoals drugs moeten zijn.
Redelijk uniek, daar komt ook de vergelijking met coke vandaan denk ik.

Ik ga me niet uitlaten over acuut dodelijke hoeveelheden. Maar 4 en 3-mmc staat er om bekend dat men er ongelofelijk grote hoeveelheden van kan innemen zonder meteen om te vallen.
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#20
vader zei:
Daarom vind ik 3-mmc inferieure troep.
Maar o zo lekker als je de eerste bom of lijn hebt genomen....
Een instant mood-lift, drugs zoals drugs moeten zijn.
Klik om te vergroten...
Ja....zo een geweldige dikke fake mood-lift, kijk me eens happy zijn, omg wat ben jij lief...
geen aanval, just not my style

Over de OD net als de rest al zegt hangt van zoveel dingen af, maar, als iemand zonder grammen per dag gaat doen nemen...riskant.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."