#1
Nee, dat is niet zo. Er zijn benzos waar je na 16 uur of 8 uur al weer mag rijden. Hoe dat precies werkt weet ik ook niet…Zal het niet gewoon een standaard regel zijn: benzodiazepinen = 72 uur niet rijden?
Nee, dat is niet zo. Er zijn benzos waar je na 16 uur of 8 uur al weer mag rijden. Hoe dat precies werkt weet ik ook niet…Zal het niet gewoon een standaard regel zijn: benzodiazepinen = 72 uur niet rijden?
Nou rustig inwerkt? Als ik mijn bed dan alleen al zie slaap ik al bijna!
Vanmorgen weer de same shit different Day.....Ik ben het met @OtherShore eens dat bromazolam juist een van de benzo’s is die het rustigst inwerkt. Soms zelfs opvallend lang. Vind het alleen daarom al een wat minder prettig middel, omdat ik hem dan twee uur van tevoren al zou moeten nemen. :’) Grappig dat dit zo verschilt per persoon.
Ik vind bromazolam op bescheiden dosis ook niet zo’n monsterbenzo als velen beschrijven, gewoon een prima niet al te zware doorslaper eigenlijk… maar je moet het niet dagelijks erin gaan gooien (liever ook niet wekelijks) en 3 mg is (veel) teveel.

Als je wekelijks gebruikt zal er zeker sprake zijn van tolerantie. Je bent eigenlijk op zoek naar een middel dat garandeert dat je 6–7 uur slaapt. Bromazolam is in principe al dat middel, maar misschien heb je gewoon een hogere dosis nodig. Als je wekelijks blijft gebruiken zal die dosis waarschijnlijk alsmaar hoger worden.Was een kleine 2 uur eerder gestopt met de pep 21:00 laatste dosis gehad, 5 uur smorgens 3mg bromazolam erin. Slapen geen probleem! Sliep weer zo weg. Maar 10.00 werd ik dit keer alweer wakker..... misschien toch een teken van enige tolerantie....???
Bromazepam is echt een ander middel dan bromazolam en de dosis was erg laag. 3 mg bromazepam staat gelijk aan 5 mg diazepam, dus daar merk je niet zo veel van. 3 mg bromazolam daarentegen is een stevige dosis.Even vraagje. Ik heb naast oxazepam tegen ernstige angst en paniekaanvallen ook bromazepam gehad 3mg. Is dit nu het zelfde middel als bromazolam? Want bromazepam deed echt precies niks. Heb niet geslapen
En je kunt dagenlang niet autorijden.Misschien dat je eens moet denken aan een benzo met een extreem lange halfwaardetijd zoals diazepam (halfwaardetijd 32–205 uur) of flubromazepam (halfwaardetijd 100–220 uur) maar dat is wel extreem hoor. Eigenlijk niet aan te raden als slaappil. Dan ben je nog dagen van slag.
Precies, na uppers haal ik net met geluk 5 a 6 uur slaap.... gisternacht zelfde verhaal, 22.00 laaste dosis pep en 6.00 halve broma en halverwege de maaltijd de andere helft. Maar tering wat zijn die krengen hard zeg! Vervolgens van 6.30 tot 11.30 geslapen.... m.a.w heeft het weinig tot niks geholpen, de mate waarin de tolerantie zich opbouwt is echt absurd met benzo's! Heb een hele periode weekends ghb gebruikt wat in 1 jaar tijd van 2.5ml na 3.5ml is gegaan kwa dosis opzich vind ik dat niet heel gek ik zo'n lange periode? Maar dit spant de kroon! Nu denk ik niet dat het verstandig is om andere benzo's te proberen? Ze werken allemaal op je gabba a neurotransmitters dus stel ik zou diazepam nemen moet ik al bij +20 beginnen en volgende maand over de 30mg nemen? Zelfde geld voor broma, ik kan wel denken achja, ze kosten geen fuck dus pak wel 1.5 volgende week maar waar blijf ik dan? Volgend jaar heb ik er dan 5 van nodig om 5 uurtjes te kunnen slapen!Als je wekelijks gebruikt zal er zeker sprake zijn van tolerantie. Je bent eigenlijk op zoek naar een middel dat garandeert dat je 6–7 uur slaapt. Bromazolam is in principe al dat middel, maar misschien heb je gewoon een hogere dosis nodig. Als je wekelijks blijft gebruiken zal die dosis waarschijnlijk alsmaar hoger worden.
Je zou als alternatief een keer diazepam kunnen proberen (pyrazolam is niet ideaal voor slaap). Welke dosis je precies nodig gaat hebben is lastig te zeggen, want we weten niet precies hoeveel diazepam equivalent is aan bromazolam. De juiste dosis zal ergens tussen de 15–30 mg diazepam liggen.
Een goed rc alternatief voor diazepam is norflurazepam. 10 mg zou voor jou de juiste dosis zijn denk ik.

Als je van jezelf weet dat je alleen een benzo pakt na stims...Sta er steeds van te kijken hoe makkelijk mensen pamnetjes enzo pakken.
Zit je aan de pep de hele nacht man up en kijk lekker naar je plafond en trek hem gewoon door.
Als je tolerantie hebt voor de ene benzo heb je ook tolerantie voor de andere benzo. Zo is het wel. En tolerantie voor de hypnotische (slaapverwekkende) effecten treed als eerste op. Daar heb je nu last van.Nu denk ik niet dat het verstandig is om andere benzo's te proberen?
Ja, dit soort dingen kunnen snel uit de hand lopen 😅ik kan wel denken achja, ze kosten geen fuck dus pak wel 1.5 volgende week maar waar blijf ik dan? Volgend jaar heb ik er dan 5 van nodig om 5 uurtjes te kunnen slapen!![]()
Kratom is eigenlijk een licht opiaat. Ik denk dat het voor slaap minder goed gaat werken dan een benzo. Is wel fijn spul hoor, maar voor slapen na een stim is het niet zo geschikt. Te zwak.Nu las ik iets over kratom? Waar kan ik dat mee vergelijken?
Die waarschuwingen komen allemaal van mensen die hebben ervaren wat voor hel Benzo gebruik kan worden. En de meesten begonnen zoals jij: mij overkomt dat niet. En ik hoop het van harte, maar de tijd zal het leren.Verder bedankt voor het meedenken! En met normale antwoorden te komen! Lees de laaste tijd teveel "verstandige" antwoorden op dit forum waardoor veel mensen geen eens antwoord krijgen op hun vraag? maar alleen reacties krijgen van hoe gevaarlijk en verslavend het allemaal wel niet allemaal is! Goed bedoeld maar in mijn geval een beetje overbodig! i know im playing with fire.......
Volgens mij is dat volkomen normaal.na uppers haal ik net met geluk 5 a 6 uur slaap
Ik niet in ieder geval. Maar wat ik ervan begrepen heb is dat het de TS in het begin wel lukte om na stims met benzos nog 7–8 uur slaap te pakken. Tja, zoiets lukt misschien de eerste paar keer maar daarna niet meer. Zo gauw er een klein beetje gewenning optreedt gaat dat niet meer lukken. Een langer werkende benzo gaat daar geen verandering in brengen.Of zijn er hier mensen die wel lang slapen na speedgebruik?
Toen ik net begon met Coke, snoof ik een kwart of misschien halve gram weg op een avond, maar dat was al snel niet meer genoeg. Toen ik meerdere grammen op een avond wegwerkte kon ik Benzo's nemen maar sliep ik alsnog slecht of kort. En uiteraard ook wel enige gewenning aan Benzo's, maar bij mij was het vooral door het uit de hand gelopen Coke gebruik dat ik niet meer sliep.Ik niet in ieder geval. Maar wat ik ervan begrepen heb is dat het de TS in het begin wel lukte om na stims met benzos nog 7–8 uur slaap te pakken. Tja, zoiets lukt misschien de eerste paar keer maar daarna niet meer. Zo gauw er een klein beetje gewenning optreedt gaat dat niet meer lukken. Een langer werkende benzo gaat daar geen verandering in brengen.
Gelukkig niet!En nu, gebruik je nog steeds de witte sloper?
Ja, benzos zullen na stims altijd minder goed werken, vooral als je gebruik uit de hand loopt (bij @Snot aap volgens mij nog niet het geval).bij mij was het vooral door het uit de hand gelopen Coke gebruik dat ik niet meer sliep.
Ik kan op coke eigenlijk bijna altijd wel slapen, op mdma ook, maar die hoeveelheden 2-fma die ik 2 weken geleden en gisteren gehad heb doe ik voorlopig ook niet weer, ik heb nog niet echt het idee dat er op korte termijn geslapen gaat wordenToen ik net begon met Coke, snoof ik een kwart of misschien halve gram weg op een avond, maar dat was al snel niet meer genoeg. Toen ik meerdere grammen op een avond wegwerkte kon ik Benzo's nemen maar sliep ik alsnog slecht of kort. En uiteraard ook wel enige gewenning aan Benzo's, maar bij mij was het vooral door het uit de hand gelopen Coke gebruik dat ik niet meer sliep.
Ja… stimulanten zijn wakkerhouders. Het hoort erbij. Nog meer middelen in de mix gooien maakt het echt alleen maar erger.Ja, benzos zullen na stims altijd minder goed werken, vooral als je gebruik uit de hand loopt (bij @Snot aap volgens mij nog niet het geval).
Ik denk persoonlijk dat @Snot aap zijn verwachtingen bij moet stellen. Met benzos ga je na stims, met een stukje gewenning en compleet afwijkend van je normale slaapritme niet zomaar 8 uur of meer slapen. Er zijn dan teveel factoren die lange slaap in de weg zitten.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."