Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMijn bromazolam ervaring

Mijn bromazolam ervaring

64 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#1
Snot aap zei:
Zal het niet gewoon een standaard regel zijn: benzodiazepinen = 72 uur niet rijden?
Klik om te vergroten...
Nee, dat is niet zo. Er zijn benzos waar je na 16 uur of 8 uur al weer mag rijden. Hoe dat precies werkt weet ik ook niet…
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#2
Snot aap zei:
Nou rustig inwerkt? Als ik mijn bed dan alleen al zie slaap ik al bijna!
Klik om te vergroten...

Ik ben het met @OtherShore eens dat bromazolam juist een van de benzo’s is die het rustigst inwerkt. Soms zelfs opvallend lang. Vind het alleen daarom al een wat minder prettig middel, omdat ik hem dan twee uur van tevoren al zou moeten nemen. :’) Grappig dat dit zo verschilt per persoon.

Ik vind bromazolam op bescheiden dosis ook niet zo’n monsterbenzo als velen beschrijven, gewoon een prima niet al te zware doorslaper eigenlijk… maar je moet het niet dagelijks erin gaan gooien (liever ook niet wekelijks) en 3 mg is (veel) teveel.
S
Snot aapLid
01-01-2024, 00:00
#3
Roze Olifant zei:
Ik ben het met @OtherShore eens dat bromazolam juist een van de benzo’s is die het rustigst inwerkt. Soms zelfs opvallend lang. Vind het alleen daarom al een wat minder prettig middel, omdat ik hem dan twee uur van tevoren al zou moeten nemen. :’) Grappig dat dit zo verschilt per persoon.

Ik vind bromazolam op bescheiden dosis ook niet zo’n monsterbenzo als velen beschrijven, gewoon een prima niet al te zware doorslaper eigenlijk… maar je moet het niet dagelijks erin gaan gooien (liever ook niet wekelijks) en 3 mg is (veel) teveel.
Klik om te vergroten...
Vanmorgen weer de same shit different Day.....

Was een kleine 2 uur eerder gestopt met de pep 21:00 laatste dosis gehad, 5 uur smorgens 3mg bromazolam erin. Slapen geen probleem! Sliep weer zo weg. Maar 10.00 werd ik dit keer alweer wakker..... misschien toch een teken van enige tolerantie....???

Om ff een paar dingen op een rijtje te zetten:
Doordeweeks slaap ik van 22.00 tot 6.00 tussen de 7 a 8 uur per nacht (nuchter) of op natuurlijke supplement: valeriaan, gaba, magnesium en begin van de week wel eens wat melatonine om snel mijn ritme terug te krijgen. M.a.w gooi ik mijn ritme op de kop wat ook totaal niet optimaal is! Misschien ook de reden waarom ik niet kan doorslapen erop? Dat het komt door 13 uur na de laaste dosis pep lijkt mij vrij sterk aangezien ik daar ook wel enige tolerantie voor heb gekregen? En geen party dossisen tot mij neem.

Nu ben ik wel iemand zodra ik wakker ben, knalt direct mijn hele dagplanning door mijn hoofd en heb ik ookal snel de neiging direct aan de slag te gaan ermee.

Wat ik tot nu toe heb gedaan:
Kamer is pikkedonker dus dat is het niet. Wel wordt ik wakker door lichte geluiden na een x aantal uur. Wat ongetwijfeld ook wat verklaard waarom ik er nu niet op doorslaap? Dus zouden oordoppen nog een hulp optie kunnen zijn.

Dan heb ik nu na mijn inziens 3 opties over:
1: 1.5mg bromazolam + 1.5mg pyra zodat het langer werkt. Maarja volgens mijn is pyrazolam ook meer een angstremmer?

2: Eventueel zou ik het zelfde kunnen proberen met 1.5mg bromazolam en 15mg diazepam? But correct my if im wrong met de evaqulent..... nadeel: het lang doorwerkende verhaal... dus iemand suggesties wat nog tussen diazepam en bromazolam invalt? Rc of van de apotheek?

3. Dit is wat ik wel eens eerder deed: 2 a 3 dossisen ghb om te gaan slapen, en nee niet om ko te gaan ervan....en als ik sliep dan was dat vaak 3-4uur maar zodra ik wakker wordt een dosis bijnemen zodat ik toch die 6 a 7 uur kan maken. (Het verhaal van niet doorslapen was ook de reden voor bromazolam) en die 6 a 7 uur dat is echt het minimum wat ik nodig heb om mij zaterdags nog fit te kunnen voelen. Voordeel hiervan is ook dat mijn benzo tolerantie zal dalen! Hoe gek het ook klinkt! Gabba a vs gabba b verhaal? Zeg het maar? Het is echt zo is mijn ervaring. En ook kan ik dan zaterdagavond gewoon nuchter in de auto stappen, En dat ik na 1 a 2 maand weer een tijdje bromazolam zou kunnen gebruiken om door te kunnen slapen. Dit was overigens ook de reden om bromazolam te gaan gebruiken ipv ghb, zodat ik door kon slapen.

En ja....dit klinkt allemaal weer lekker verstandig....en dat is het niet i know! Maar om het nog enigzins "verantwoordelijk" te houden ga ik mijn benzo dosis ook absoluut niet verhogen. 3mg broma= 20mg-30mg diazepam?? als ik de ervaringen zo lees en dat is al hoog genoeg. Ook heb ik ooit van quetiapine gehoord als slaapmiddel, 1x 25mg gebruikt ervan en ja het werkte, maar ik voelde mij de dag erna compleet hersendood en een totaal ander mens wat ik als heel vreemd ervaarde en niet voor herhalingsvatbaar vond.


Het is een tijdelijke iets, ik gebruik het vrijdagavond/nacht regelmatig functioneel om thuis extra werk te kunnen verzetten op mijn computer wat mij aardig wat extra geld opleverd, en nee dat kan niet zaterdagmiddag....en aangezien ik de hele dag al zwaar lichamelijke werk heb doordeweeks val ik vrijdagavond zo in slaap zonder wat hulp achter de pc! Als ik een vrijdagavond dat niet kan of wil doen is er geen haar op mijn hoofd om wat middelen te nemen, dan lig ik 23.00 in bed. mijn link met drugs is momenteel aan mijn extra thuiswerk gekoppeld en oohja festivals..... 3 a max 4 per jaar en gelukkig niet aan andere dingen.

Ook zal ik mijn best doen dit topic zo nu en dan up te daten! Om te laten zien dat verantwoordelijk drugsgebruik zeker mogelijk is..... en ook voor mijzelf om het later terug te kunnen lezen of dat echt zo is, en ik niet alles op langer termijn "sneaky" ongewild ga opbouwen! Heb mij ook genoeg verdiept erin en veel verhalen van ex. Verslaafden gelezen hoe een verslaving zich kan opbouwen. Ik ben ook maar een mens en ook mij kan het overkomen dat zal ik zeker nooit gaan ontkennen!

Greetz snot aap, have a nice weekend! :smoke:
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#4
Snot aap zei:
Was een kleine 2 uur eerder gestopt met de pep 21:00 laatste dosis gehad, 5 uur smorgens 3mg bromazolam erin. Slapen geen probleem! Sliep weer zo weg. Maar 10.00 werd ik dit keer alweer wakker..... misschien toch een teken van enige tolerantie....???
Klik om te vergroten...
Als je wekelijks gebruikt zal er zeker sprake zijn van tolerantie. Je bent eigenlijk op zoek naar een middel dat garandeert dat je 6–7 uur slaapt. Bromazolam is in principe al dat middel, maar misschien heb je gewoon een hogere dosis nodig. Als je wekelijks blijft gebruiken zal die dosis waarschijnlijk alsmaar hoger worden.

Je zou als alternatief een keer diazepam kunnen proberen (pyrazolam is niet ideaal voor slaap). Welke dosis je precies nodig gaat hebben is lastig te zeggen, want we weten niet precies hoeveel diazepam equivalent is aan bromazolam. De juiste dosis zal ergens tussen de 15–30 mg diazepam liggen.

Een goed rc alternatief voor diazepam is norflurazepam. 10 mg zou voor jou de juiste dosis zijn denk ik.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#5
Miems zei:
Even vraagje. Ik heb naast oxazepam tegen ernstige angst en paniekaanvallen ook bromazepam gehad 3mg. Is dit nu het zelfde middel als bromazolam? Want bromazepam deed echt precies niks. Heb niet geslapen
Klik om te vergroten...
Bromazepam is echt een ander middel dan bromazolam en de dosis was erg laag. 3 mg bromazepam staat gelijk aan 5 mg diazepam, dus daar merk je niet zo veel van. 3 mg bromazolam daarentegen is een stevige dosis.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#6
OtherShore zei:
Misschien dat je eens moet denken aan een benzo met een extreem lange halfwaardetijd zoals diazepam (halfwaardetijd 32–205 uur) of flubromazepam (halfwaardetijd 100–220 uur) maar dat is wel extreem hoor. Eigenlijk niet aan te raden als slaappil. Dan ben je nog dagen van slag.
Klik om te vergroten...
En je kunt dagenlang niet autorijden.
Neem ze maar niet, die benzo's.
Het loopt snel uit de hand maar dat weet je allang....
M
MiemsLid
01-01-2024, 00:00
#7
@De Zandman Hoi maat, dat is lang geleden. Weetje nog wie ik omgeveer ben. Paar jaar terug was ik best actief (oxy verslaving) hoop dat het goed met je gaat
S
Snot aapLid
01-01-2024, 00:00
#8
OtherShore zei:
Als je wekelijks gebruikt zal er zeker sprake zijn van tolerantie. Je bent eigenlijk op zoek naar een middel dat garandeert dat je 6–7 uur slaapt. Bromazolam is in principe al dat middel, maar misschien heb je gewoon een hogere dosis nodig. Als je wekelijks blijft gebruiken zal die dosis waarschijnlijk alsmaar hoger worden.

Je zou als alternatief een keer diazepam kunnen proberen (pyrazolam is niet ideaal voor slaap). Welke dosis je precies nodig gaat hebben is lastig te zeggen, want we weten niet precies hoeveel diazepam equivalent is aan bromazolam. De juiste dosis zal ergens tussen de 15–30 mg diazepam liggen.

Een goed rc alternatief voor diazepam is norflurazepam. 10 mg zou voor jou de juiste dosis zijn denk ik.
Klik om te vergroten...
Precies, na uppers haal ik net met geluk 5 a 6 uur slaap.... gisternacht zelfde verhaal, 22.00 laaste dosis pep en 6.00 halve broma en halverwege de maaltijd de andere helft. Maar tering wat zijn die krengen hard zeg! Vervolgens van 6.30 tot 11.30 geslapen.... m.a.w heeft het weinig tot niks geholpen, de mate waarin de tolerantie zich opbouwt is echt absurd met benzo's! Heb een hele periode weekends ghb gebruikt wat in 1 jaar tijd van 2.5ml na 3.5ml is gegaan kwa dosis opzich vind ik dat niet heel gek ik zo'n lange periode? Maar dit spant de kroon! Nu denk ik niet dat het verstandig is om andere benzo's te proberen? Ze werken allemaal op je gabba a neurotransmitters dus stel ik zou diazepam nemen moet ik al bij +20 beginnen en volgende maand over de 30mg nemen? Zelfde geld voor broma, ik kan wel denken achja, ze kosten geen fuck dus pak wel 1.5 volgende week maar waar blijf ik dan? Volgend jaar heb ik er dan 5 van nodig om 5 uurtjes te kunnen slapen!:tearsofjoy: ik denk dat ff 1 a 2 maand geen benzo's een betere keuze is! Nu las ik iets over kratom? Waar kan ik dat mee vergelijken? Middelen zoals valeriaan is te zwak, wiet kan ik absoluut niet meer roken! Dat was eerder mijn slaapmiddel na uppers.... misschien dat jullie nog andere opties hebben? Anders neig ik er toch weer na om een kleine dosis ghb te gebruiken om te kunnen slapen en als ik na 3/4 uur weer wakker word nog 1 dosis om zo de 6 uur+ slaap te kunnen halen!

Verder bedankt voor het meedenken! En met normale antwoorden te komen! Lees de laaste tijd teveel "verstandige" antwoorden op dit forum waardoor veel mensen geen eens antwoord krijgen op hun vraag? maar alleen reacties krijgen van hoe gevaarlijk en verslavend het allemaal wel niet allemaal is! Goed bedoeld maar in mijn geval een beetje overbodig! i know im playing with fire.......

Peace out! And have a nice weekend!:stoned:
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#9
annihilation zei:
Sta er steeds van te kijken hoe makkelijk mensen pamnetjes enzo pakken.
Zit je aan de pep de hele nacht man up en kijk lekker naar je plafond en trek hem gewoon door.
Klik om te vergroten...
Als je van jezelf weet dat je alleen een benzo pakt na stims...

Zonder is wel beter ja.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#10
Snot aap zei:
Nu denk ik niet dat het verstandig is om andere benzo's te proberen?
Klik om te vergroten...
Als je tolerantie hebt voor de ene benzo heb je ook tolerantie voor de andere benzo. Zo is het wel. En tolerantie voor de hypnotische (slaapverwekkende) effecten treed als eerste op. Daar heb je nu last van.

Snot aap zei:
ik kan wel denken achja, ze kosten geen fuck dus pak wel 1.5 volgende week maar waar blijf ik dan? Volgend jaar heb ik er dan 5 van nodig om 5 uurtjes te kunnen slapen!:tearsofjoy:
Klik om te vergroten...
Ja, dit soort dingen kunnen snel uit de hand lopen 😅

Snot aap zei:
Nu las ik iets over kratom? Waar kan ik dat mee vergelijken?
Klik om te vergroten...
Kratom is eigenlijk een licht opiaat. Ik denk dat het voor slaap minder goed gaat werken dan een benzo. Is wel fijn spul hoor, maar voor slapen na een stim is het niet zo geschikt. Te zwak.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#11
Snot aap zei:
Verder bedankt voor het meedenken! En met normale antwoorden te komen! Lees de laaste tijd teveel "verstandige" antwoorden op dit forum waardoor veel mensen geen eens antwoord krijgen op hun vraag? maar alleen reacties krijgen van hoe gevaarlijk en verslavend het allemaal wel niet allemaal is! Goed bedoeld maar in mijn geval een beetje overbodig! i know im playing with fire.......
Klik om te vergroten...
Die waarschuwingen komen allemaal van mensen die hebben ervaren wat voor hel Benzo gebruik kan worden. En de meesten begonnen zoals jij: mij overkomt dat niet. En ik hoop het van harte, maar de tijd zal het leren.
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#12
Snot aap zei:
na uppers haal ik net met geluk 5 a 6 uur slaap
Klik om te vergroten...
Volgens mij is dat volkomen normaal.
Zelfs vrij lang na de laatste inname van niet eens heel veel speed geeft een dubbele dosis benzo niet veel meer slaap dan een uurtje of 6 (4-6?)
Ook de langwerkende benzos niet.
Of zijn er hier mensen die wel lang slapen na speedgebruik?
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#13
Relmuis zei:
Of zijn er hier mensen die wel lang slapen na speedgebruik?
Klik om te vergroten...
Ik niet in ieder geval. Maar wat ik ervan begrepen heb is dat het de TS in het begin wel lukte om na stims met benzos nog 7–8 uur slaap te pakken. Tja, zoiets lukt misschien de eerste paar keer maar daarna niet meer. Zo gauw er een klein beetje gewenning optreedt gaat dat niet meer lukken. Een langer werkende benzo gaat daar geen verandering in brengen.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#14
OtherShore zei:
Ik niet in ieder geval. Maar wat ik ervan begrepen heb is dat het de TS in het begin wel lukte om na stims met benzos nog 7–8 uur slaap te pakken. Tja, zoiets lukt misschien de eerste paar keer maar daarna niet meer. Zo gauw er een klein beetje gewenning optreedt gaat dat niet meer lukken. Een langer werkende benzo gaat daar geen verandering in brengen.
Klik om te vergroten...
Toen ik net begon met Coke, snoof ik een kwart of misschien halve gram weg op een avond, maar dat was al snel niet meer genoeg. Toen ik meerdere grammen op een avond wegwerkte kon ik Benzo's nemen maar sliep ik alsnog slecht of kort. En uiteraard ook wel enige gewenning aan Benzo's, maar bij mij was het vooral door het uit de hand gelopen Coke gebruik dat ik niet meer sliep.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#15
En nu, gebruik je nog steeds de witte sloper?
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#16
De Zandman zei:
En nu, gebruik je nog steeds de witte sloper?
Klik om te vergroten...
Gelukkig niet!
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#17
_shikantaza zei:
bij mij was het vooral door het uit de hand gelopen Coke gebruik dat ik niet meer sliep.
Klik om te vergroten...
Ja, benzos zullen na stims altijd minder goed werken, vooral als je gebruik uit de hand loopt (bij @Snot aap volgens mij nog niet het geval).

Ik denk persoonlijk dat @Snot aap zijn verwachtingen bij moet stellen. Met benzos ga je na stims, met een stukje gewenning en compleet afwijkend van je normale slaapritme, niet zomaar 8 uur of meer slapen. Er zijn dan teveel factoren die lange slaap in de weg zitten.
m
milesLid
01-01-2024, 00:00
#18
_shikantaza zei:
Toen ik net begon met Coke, snoof ik een kwart of misschien halve gram weg op een avond, maar dat was al snel niet meer genoeg. Toen ik meerdere grammen op een avond wegwerkte kon ik Benzo's nemen maar sliep ik alsnog slecht of kort. En uiteraard ook wel enige gewenning aan Benzo's, maar bij mij was het vooral door het uit de hand gelopen Coke gebruik dat ik niet meer sliep.
Klik om te vergroten...
Ik kan op coke eigenlijk bijna altijd wel slapen, op mdma ook, maar die hoeveelheden 2-fma die ik 2 weken geleden en gisteren gehad heb doe ik voorlopig ook niet weer, ik heb nog niet echt het idee dat er op korte termijn geslapen gaat worden
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#19
OtherShore zei:
Ja, benzos zullen na stims altijd minder goed werken, vooral als je gebruik uit de hand loopt (bij @Snot aap volgens mij nog niet het geval).

Ik denk persoonlijk dat @Snot aap zijn verwachtingen bij moet stellen. Met benzos ga je na stims, met een stukje gewenning en compleet afwijkend van je normale slaapritme niet zomaar 8 uur of meer slapen. Er zijn dan teveel factoren die lange slaap in de weg zitten.
Klik om te vergroten...
Ja… stimulanten zijn wakkerhouders. Het hoort erbij. Nog meer middelen in de mix gooien maakt het echt alleen maar erger.
L
Levensgenieter1507Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Zelf ervaar ik een hele gekke bijwerking en ben benieuwd of meer mensen dit hebben. In de eerste dagen erna, wanneer ik overdag even in slaap val (op de bank) dan beland ik soort van meteen in een super realistische droom. Alsof ik daar meteen naar toe wordt gekatapulteerd, terwijl ik net m'n ogen dicht heb. Het voelt mega realistisch, alsof het echt plaatsvindt op dat moment. Ik heb dit vooral op dag 2 na het gebruik en alleen bij overdag in slaap vallen op de bank.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."