Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsRC vervanger van Pep

RC vervanger van Pep

42 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#1
2FMP/2FA (hoe ze het ook noemen) geeft vrijwel dezelfde werking als speed, het zou echter alleen wel eens een stuk ongezonder kunnen wezen voor je aangezien er fluoratoom in het molecuul zit.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik dacht dat 2-FA en 2-FMA vooral functioneel waren? :)
z
zaagmansLid
01-01-2024, 00:00
#3
bobsacamano zei:
Hey allemaal,

Wat zou de RC vervanger zijn voor pep? Ben best benieuwd.
Klik om te vergroten...

2-FA en Pentedrone
M
MIA-1985Lid
01-01-2024, 00:00
#4
3-FMP of 3-FA is erg goed vergelijkbaar, misschien zelfs wel lekkerder.

Wat er ook wel op lijkt is dex-amfetamine. Ook erg lekker, zelfs als je even je moet schoonmaken/opruimen haha :grin:
j
jonathanvdplasLid
01-01-2024, 00:00
#5
JMThomas zei:
2FMP/2FA (hoe ze het ook noemen) geeft vrijwel dezelfde werking als speed, het zou echter alleen wel eens een stuk ongezonder kunnen wezen voor je aangezien er fluoratoom in het molecuul zit.
Klik om te vergroten...

dat er een fluoratoom in zit wilt niets zeggen over de (on)gezonheid van een chemische stof. Echt totaal niet. verder is er (naar mijn weten) nog geen gepubliceerd onderzoek gedaan naar de effecten van 2-fa, maar er wordt vanuit gegaan dat dit vooral effect heeft op je dopamine en noradrenaline niveaus (en niet op je serotonine). Persoonlijk denk ik na zelf een aantal keer te gebruiken dat de schade heel goed meevalt ivm reguliere speed in recreatieve dosissen. Uiteraard is deze ervaring totaal niet wetenschapelijk onderbouwd.
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#6
2-APB (hydrochloride)
Methiopropamine 3’-thiophene isomer (hydrochloride)
3-Fluorophenmetrazine (hydrochloride)
MDA 2-aldoxime analog
​MDA 2-amido analog RM
5-MAPB (hydrochloride)
6-MAPB (hydrochloride)
MMDMA (hydrochloride) RM
5-EAPB (hydrochloride)
​2-MAPB (hydrochloride)
Methiopropamine (hydrochloride)
(±)-MDA (hydrochloride)
(±)-Ethylphenidate (hydrochloride)
Thiopropamine
N-hydroxy MDA (hydrochloride)
Bromo-DragonFLY (hydrochloride)
2-Ethylamino-1-phenylbutane
4-Iodoamphetamine (hydrochloride)
2-Chloroamphetamine

laat even weten wat je ervan vond, ik kan nog exact 155 meer opnoemen. maargoed, als je echt goed research wilt doen kun je niet alles tegelijk proberen he.

van bijna geen enkele is de LD50 of LD100 bij mensen bekend, dus misschien kun je er nog aardig aan bijverdienen. je kan ze trouwens allemaal op bestelling bij een vakhandel in nederland ophalen.

kijk maar wat je ermee doet.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#7
jonathanvdplas zei:
JMThomas zei:
2FMP/2FA (hoe ze het ook noemen) geeft vrijwel dezelfde werking als speed, het zou echter alleen wel eens een stuk ongezonder kunnen wezen voor je aangezien er fluoratoom in het molecuul zit.
Klik om te vergroten...

dat er een fluoratoom in zit wilt niets zeggen over de (on)gezonheid van een chemische stof. Echt totaal niet. verder is er (naar mijn weten) nog geen gepubliceerd onderzoek gedaan naar de effecten van 2-fa, maar er wordt vanuit gegaan dat dit vooral effect heeft op je dopamine en noradrenaline niveaus (en niet op je serotonine). Persoonlijk denk ik na zelf een aantal keer te gebruiken dat de schade heel goed meevalt ivm reguliere speed in recreatieve dosissen. Uiteraard is deze ervaring totaal niet wetenschapelijk onderbouwd.
Klik om te vergroten...


Het zegt niet alles over de (on)gezondheid maar volgens mij zeker wel wat. Fluor is het meest negatief reactieve geladen atoom in het periodiek systeem, de reden waarom je bijvoorbeeld je tandpasta niet doorslikt.
Vooral wanneer een fluor bevattende stof wordt gemetaboliseerd kan dit de nodige neurotoxiciteit met zich mee brengen, amfetamine verwante stoffen worden echter bijna allemaal in zijn geheel weer uit gescheiden waardoor fluor aan amfetamine geplakt relatief gezien een stuk minder neurotoxisch maakt. Fluor heeft echter zelfs gebonden aan een amfetamine molecuul nog steeds ongebonden (zeer) negatief geladen reactieve elektrolyten wat alsnog neurotoxiciteit met zich mee kan brengen.

Des te 'plakkeriger' een molecuul is voor een receptor des te meer binding en reactiviteit dit molecuul heeft met deze receptor. Bij 4FA komt de serotogene activiteit vrijwel alleen van de toevoeging van 1 fluor atoom aan het amfetamine molecuul, het fluor atoom van 4FA maakt dus langdurig actief contact met de serotogene receptor terwijl deze 7 losse zeer reactief negatief geladen elektrolyten heeft, het is heel aannemelijk dat dit schade veroorzaakt aan serotogene receptoren.
Van 4CA is bijvoorbeeld bekend dat deze in dierlijk onderzoek wordt gebruikt om bij proefdieren selectief serotogene receptoren kapot te maken, het enige verschil met 4FA en 4CA qua structuur is dat het fluor atoom is vervangen met een chlooratoom, een chloor atoom is een atoom met sterke gelijkenissen aan fluor, deze is bijvoorbeeld eveneens zeer negatief reactief geladen.

Nu denk ik dat 4FA sporadisch gebruik vrijwel geen kwaad kan, ik heb het zelf ook wel eens 4FA geprobeerd. Dit aangezien bij het gebruik van 4CA op proefdieren zeer hoge hoeveelheden 4CA worden gebruikt kort achter elkaar toegediend. het menselijk (CZS/)lichaam heeft een wonderbaarlijk vermogen om zichzelf te herstellen zolang deze maar af en toe rust krijgt.
Maar het lijkt me niet verstandig om al te vaak (of teveel) 4FA te consumeren, zoals met vrijwel alle drugs natuurlijk.

Nu spoor ik een beetje af van het onderwerp aangezien 4FA geen 2FA is maar bij 2FA gaat het om hele andere gebruikershoeveelheden dan bij 4FA, van 4FA heb je relatief slechts kleine hoeveelheden nodig en pak je op een veel minder frequentere basis dan 2FA (mag ik hopen in ieder geval). 2FA leent zich veel beter voor 'dagelijkse' consumptie. Fluor blijft een reactief lichaamsonvriendelijk stofje waar je beter niet teveel van naar binnen kunt werken plus het risico dat deze receptor binding aangaat ter hoogte van het fluoratoom is ook bij 2FA wel aanwezig.

Het probleem bij neurologisch onderzoek is dat je het vrijwel niet wetenschappelijk kunt onderbouwen, zo is 'contaminatie' niet te voorkomen, kan niet concreet gemaakt worden hoe iets schadelijk is, kan er altijd sprake zijn van andere onderliggende oorzaken die je niet kunt uitsluiten, etc. Lang verhaal kort, onderzoek kan nooit zwart op wit zeggen dat 'drugs schadelijk zijn' net als dat er van MDMA en alcohol gebruik niet gezegd kan worden dat het hersenschade oplevert, we kunnen enkel spreken over samenhang. De complexiteit van de hersens is simpelweg te groot om causaal verband te kunnen aantonen.
Wat ik probeer te zeggen is, er zal nooit (overtuigend) aangetoond kunnen worden dat 2FA ongezond is, maar dat betekend nog niet dat 2FA wel gezond is.

Voor RC vendors is fluor een zeer goedkoop en makkelijk verkrijgbare stof die zeer makkelijk bind en dus zeer stabiele stoffen oplevert. Als je echter kijkt naar mensen die er verstand van hebben zul je merken dat ze altijd drugs met fluor (en andere meer risicovolle atomen) vermijden. Zo staat er vrij letterlijk in Pikhal door A. Shulgin vermeld dat er voor hem maar 1 reden is om fluor toe te voegen en dat is zodat je onderzoek kunt doen naar de neuropsychologische werking aangezien fluor straling afgeeft.

Ik denk dat fluor bevattende stoffen prima af en toe met mate gebruikt kunnen worden maar wel dergelijk een verhoogde belasting voor gezondheid met zich mee brengen en dus beter niet al te excessief gebruikt kunnen worden. We kunnen alleen maar speculeren maar naar mijn mening kom je met gezond verstand nog het verst.
k
kennethvdsLid
01-01-2024, 00:00
#8
3FMP
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#9
4-Fluoramfetamine. Schoner gevoel, minder last van een crash, en niet geheel onbelangrijk: lekker slapen erna!
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#10
Alleen 'helaas' werkt 4-FA wel significant op je serotonine waardoor je hier ook wel fatsoenlijke pauzes bij moet nemen. Niet echt een vervanger voor pep te noemen dus, naar mijn mening.
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#11
Slapen zat er ook echt niet in hoor na 4FA.

Exceptional Insight zei:
4-Fluoramfetamine. Schoner gevoel, minder last van een crash, en niet geheel onbelangrijk: lekker slapen erna!
Klik om te vergroten...
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#12
ooscaar zei:
Alleen 'helaas' werkt 4-FA wel significant op je serotonine waardoor je hier ook wel fatsoenlijke pauzes bij moet nemen. Niet echt een vervanger voor pep te noemen dus, naar mijn mening.
Klik om te vergroten...
Als je op een verantwoorde manier wilt gebruiken, zou je sowieso na elk gebruik een pauze moeten inlassen. Wil jij een vervanger voor speed voor dagelijks gebruik? Als dat het geval is, denk ik dat ik heel kort door de bocht kan zeggen dat die er niet is.

bobsacamano zei:
Slapen zat er ook echt niet in hoor na 4FA.
Klik om te vergroten...
Niet? Ik heb nu al een kleine vijf jaar extreem veel last van slapeloosheid en zelfs ik kon erna slapen. Different strokes for different folks, I guess..
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik bedoel meer dat een pauze van drie maanden na 'een vervanger van pep' nogal veel is. Voor pep lijkt een pauze van zo een twee a drie weken mij voldoende.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#14
ooscaar zei:
Ik bedoel meer dat een pauze van drie maanden na 'een vervanger van pep' nogal veel is. Voor pep lijkt een pauze van zo een twee a drie weken mij voldoende.
Klik om te vergroten...
Fair enough. Ik ben nooit echt trouw geweest aan pauzes inlassen in m'n gebruik, dus eigenlijk zou ik me hier niet in moeten mengen.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#15
Exceptional Insight zei:
ooscaar zei:
Alleen 'helaas' werkt 4-FA wel significant op je serotonine waardoor je hier ook wel fatsoenlijke pauzes bij moet nemen. Niet echt een vervanger voor pep te noemen dus, naar mijn mening.
Klik om te vergroten...
Als je op een verantwoorde manier wilt gebruiken, zou je sowieso na elk gebruik een pauze moeten inlassen. Wil jij een vervanger voor speed voor dagelijks gebruik? Als dat het geval is, denk ik dat ik heel kort door de bocht kan zeggen dat die er niet is.
Klik om te vergroten...

Dagelijkse vervanger van amfetamine is nog best haalbaar denk ik, zijn een paar 100miljoen mensen in de VS die dexamfetamine krijgen voorgeschreven voor dagelijks gebruik en methylfenidaat verschilt qua werking ook niet zo bar veel.

Het is dat amfetamine doseren in 10mg hoeveelheden zo'n gepruts is anders zou ik mijn methylfenidaat gebruik er mee vervangen. :mrgreen:
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#16
Jmths zei:
Dagelijkse vervanger van amfetamine is nog best haalbaar denk ik, zijn een paar 100miljoen mensen in de VS die dexamfetamine krijgen voorgeschreven voor dagelijks gebruik en methylfenidaat verschilt qua werking ook niet zo bar veel.
Klik om te vergroten...
Is dit niet hetzelfde als tegen een alcoholist zeggen dat hij z'n biertje moet inruilen voor wijn?
S
SummerLid
01-01-2024, 00:00
#17
ooscaar zei:
Ik heb hier nul ervaring mee, maar ik heb wel eens wat gelezen over 2-fma. Schijnt vergelijkbaar te zijn met pep en ook niet je serotonine aan te spreken. Ik weet het dus niet zeker, dus dat is ook een extra zoekopdracht waard :wink:
Klik om te vergroten...
Ik had zelf 60 mg nasaal en merkte niks maat ik heb ook adhd, volgende keer gewoon ochtend vroeg 70 mg proberen ben benieuwd of dat wat doet ..
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#18
Summer zei:
Ik had zelf 60 mg nasaal en merkte niks maat ik heb ook adhd, volgende keer gewoon ochtend vroeg 70 mg proberen ben benieuwd of dat wat doet ..
Klik om te vergroten...

Sow ... negen jaar later een bericht :)
N
NathanielLid
01-01-2024, 00:00
#19
Kordie zei:
Sow ... negen jaar later een bericht :)
Klik om te vergroten...
T + 4.730.400 : Geen merkbaar effect, nog steeds wakker tho... Zo nog één bump (winkwinknodgenodge)

ot: Geen ervaring met -fMa's behalve 4- maar op basis van mijn toch vrij uitgebreide "onderzoek" zou ik zeggen 3-fa.
I
ILoveRCsLid
01-01-2024, 00:00
#20
Bobsacamano zei:
Hey allemaal,

Wat zou de RC vervanger zijn voor pep? Ben best benieuwd. Ik vind de kwaliteit van RC geleverde producten op puurheid vaak wel echt veel beter. En vind pep eigenlijk gewoon rommel. Maar goed Ritalin heb ik ook in huis maar is weer net niet heftig genoeg :wink:

Ben benieuwd.

gr,

Bob
Klik om te vergroten...
Niet echt RC's maar eigenlijk zou ik zeggen PPAP, BPAP, en Selegeline. of makkelijkste verkrijgbaar Cyclazodone

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."