Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWaarom er voor mij geen betere drug bestaat dan 2C-B

Waarom er voor mij geen betere drug bestaat dan 2C-B

34 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
H
HighmandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#1
Geen enkel ander middel kan me meer bekoren dan 2C-B. Nochtans heb ik over de jaren ervaring opgedaan met deze andere middelen: ketamine, 6-APB, 2F-DCK, 4-mmc, 3-mmc, 2-FMA, 4-FMA, truffels, LSD, wiet, mdma en ghb. Ik ga in onderstaande post uitlegge waarom 2C-B nog altijd mijn drug of choice is.

4 jaar geleden probeerde ik voor het eerst een random drug. en niet zoals de meeste hier die begonnen zijn met een jointje of een keer xtc op een dance event. Voor mij was dat 2C-B bij een goeie vriend op de bank thuis. Die vriend stuurde me dan en vroeg me om samen 2C-B te doen. Ik die in die tijd nog nooit van 2C-B had gehoord was wel nieuwsgierig en informeerde me online over de effecten, zoals de meeste wel doen, drugslab videos kijken. Het zou volgens mensen het midden wat houden tussen LSD en MDMA maar een controleerbare variant zijn. ik had nog nooit een drug gedaan, laat staan een hard drug, maar was uit verveling van corona wel down om het te probere, alhoewel ik wel veel stres had. Toen ik aankwam en we nadien in de woonkamer zaten haalde hij een geel pilletje boven en ik zou voor de eerste keer echt trippen. Maar ik had me wel voorgenomen de eerste keer niet te veel te doen. Ik herinnerde me nog dat toen het inkickte ik niet veel merkte maar als ik focuste wel licht patronen zag in de vloer of het plafond en alles plots grappig was. ik kreeg er ook een soort van warm gevoel van, en werd er praterig en sociaal door. Ik wist toen al dat het niet de laatste keer zou zijn dat ik 2C-B zou proberen.

Vooraleer ik op mijn ervaringen inga en waarom ik 2C-B zo geweldig vind wil ik eerst een leuk weetje delen. Dat is dat de uitvinder van het middel, Alexander Shulgin (ook bekend van de heruitvinder van MDMA), 2C-B het middel qua gevoel het dichste bij liefde kwam komen, en ik denk wel dat ik deze mening met hem deel.

En nu 4 jaar later en tonnen van ervaring meer met andere middelen, kom ik tot mijn besluit dat 2C-B mijn drug of choice blijft. Alhoewel het hier vrij zeldzaam is om aan te geraken, geniet ik er nog des temeer van als ik eindelijk nog eens 2C-B pilletje voorhandenn krijg. Ik dacht nu na 4 jaar nog na waarom precies 2C-B mijn drug of choice blijft en ga het hieronder proberen uitleggen met voorbeelden en vergelijkingen met andere middelen waar ik ook ervaring mee heb opgedaan ondertussen.

Het eerste wat ik echt het meest uitgesproken unieke effect vind van 2C-B is de oprechte empathie. Ik heb gemerkt dat 2C-B net zoals andere middelen zoals 4-mmc, 3-mmc en mdma heel sterke empathie uitlokt. Nu voor 2C-B vind ik binnen de klasse van de empathogenen de empathie het sterkst en het meest oprecht.
De empathie door 4-mmc en 3-mmc is echt sterk maar niet oprecht naar mijn mening en veel meer uit gedwongen nood aan sociaal zijn en interactie met anderen. bv. ik kon onder invloed van mefedron echt de meest sociale persoon in de kamer zijn, en zelf misschien mijn vijand mijn grootste geheim vertellen. Als ik een feestje had en ik heb dan de nood om met iedereen te praten dan waren daar bijvoorbeeld mensen bij waarmee ik niet door 1 deur kon. onder invloed van 4-mmc en zeker 3-mmc kon ik gewoon heel mijn leven beginnen vertellen aan die mense. En daar komt vooral dan spijt bij kijken denk ik. Bij 2C-B is die empathie en fascinatie oprecht voor de dingen die je meemaakt tijdens je trip en blijft de empathie niet alleen bij mensen maar ook naar dingen in je omgeving.

het tweede effect dat ik echt fascinerend vind aan 2C-B is het meer therapeutische effect, een beetje het effect dat het deelt met MDMA. Again 4-mmc en 3-mmc zijn echt effectieve empathogenen maar wat het mist van therapeutische effect is het fact dat je onder invloed meer luistert naar wat diegene te vertelle heeft en oprecht geinteresseerd bent én onthoud. Ik heb een tijd heel veel 3-mmc en 4-mmc gebruikt en het enige wat je echt vaak wilt is gewoon praten omdat het lekker voelt, niet om de inhoud. Ik praatte op zo'n avonden vaak met meer dan tientallen verschillende mensen op een feestje, de dag nadien stond ik op en kon ik me van de gesprekken, laat staan de inhoud, niets herinneren, ook al had ik ondertussen 20 nieuwe vrienden op insta.

Een ander therapeutisch voordeel van 2C-B is volgens mij fact dat 2C-B je doet nadenken over jezelf, en dat gene wat je ervaart op dat moment evalueert voor jezelf. opnieuw wil ik het graag vergelijken met 3-mmc en 4-mmc, de middelen zijn zo stimulerend en dwingend dat je geen tijd of zin hebt om over jezelf na te denken. De introspectie heeft meer weg van wat je kan ervaren als ik wiet deed of ket. Bovendien kan je echt 2C-B gebruiken als motivatie. ik herinner me nog dat ik de fascinatie van wat ik zag, bv de visuals en gedachten gebruikte om dagen nadien meer motivatie te hebben voor zwaar werk. Als ik bv savonds een leuke activiteit had gepland en moest een hele dag werken dan had ik er meer zin in en zag ik sneller het einde aan de tunnel bij wijze van spreken.

Nu wil ik eerder de voordelen op recreatief vlak geven die voor mij het er om deden.
Iets wat het deelt me alle andere empathogenen en psychedelica is dat muziek gewoon zo fantastisch klinkt! Dat in combinatie met de visuals vond ik in het begin het leukste aan 2C-B. Het is alsof wanneer je kijkt naar je omgeving, elk deel van de kamer een scene in een film is opzich, en alles harmonieus op elkaar is ingespeeld. vanaf je ook de muziek veranderdt of naar ergens anders kijkt, kreeg ik toch een volledig andere visuals met mindset.

Nog iets leuk aan 2C-B is dat de stimulatie zich vooral uit op het tactiele domein. Elk zenuwuiteinde kan je praktisch voelen en aanraking is echt het beste ooit. Zeker als iemand anders dat doet. Qua knuffelgehalte scoort het miss net niet zo hoog als MDMA maar moet het ervoor zeker niet onderdoen. Daarom ook dat het zo leuk is als je het middel gebruikt tijdens seks.

Een ander iets wat ik daar aanhaalde waren de visuals en blijven voor mij nog altijd het meest complex en leuk onder de psychedelica. LSD geeft echt heel verwarrende mooie visuals ook maar er is zo een grote headspace omtrent het middel dat je de dag nadien niet altijd kan beseffen wat je precies zag laat staan waarom. de visuals bij 2C-B zijn veel meer speels, heel kleurrijk voor mij, meer mandala like. En alsof er vaak wormen of levende beestjes kruipen over de muren. Ik kon dan even ook wegknipperen en nuchter zijn en als je dan 5 seconden langer staart, komen de visuals10 x in sterkteterug. Ten opzichte van andere middelen, de empathie bij mdma is overweldigend, maar heeft geen prachtige visuals zoals 2C-B. De visuals bij LSD zijn mooi maar oncontroleerbaar. Ik vergelijk LSD en 2C-B altijd beetje met mariokart in een flipperkast, bij LSD is elke kamer, ruimte of plein zoals een flipperkast, je doet 1 keer je ogen open en heel het beeld is geintegreerd, alle zelfde lampen hebben een andere kleur, op elke rand van de stoep tot ver in de straat zijn er shiny fluorescerende stralen. Je hoofd heeft het precies al op voorhand geprogrammeerd hoe die ruimte eruit gaat zien. Bij 2C-B is het meer alsof je de kart bent en controleert waar je naartoe gaat in de flipperkast. Je hebt een normaal beeld en vanaf je even knippert verandert je beeld licht vanuit het centrum vanwaar je kijkt, hoe langer je kijkt hoe meer alles gaat bewegen. als je naar iets anders wilt kijke, krijg je weer iets anders te zien.

Een eerder lichamelijk voordeel van 2C-B is voor mij dat deze geen katers geven. MDMA is fantastisch, en u eerste keer x bv blijft u u hele leven bij. Wat u ook kan bijblijven, vooral als je veel gepakt hebt is je verschrikkelijke kater de dag nadien. Voor mij uitte zich dit altijd in een soort van traagheid en sadness in my mind 2 dagen na ik x doe. De dag nadien ben ik vaak gwn nog oprecht high van de mdma. 2C-B geeft een soort stabiliteit de dag nadien. De eerste keren dat ik 2C-B deed merkte ik echt gewoon zelf een beter humeur de dag na mijn trip. Moest je me wijsmaken dat 2C-B antidepressieve eigenschappen heeft, dan neem ik dit per direct als waarheid aan!

Iets anders lichamelijk dat ik wil aanhalen tov andere empathogenen en vooral cathinonen is de vermoedelijke neurotoxiciteit of cardiotoxiteit onder de middelen van de klassen , ook al zijn het allemaal empathogenen. Cathinonen zoals 4-mmc en 3-mmc zijn echt leuk omdat zo een extra energetische push geven maar vaak merkte ik dat mijn hartslag echt extreem de hoogte inging, kan dus niet zo wauw zijn voor je hart denk ik. Bovendien gaan er tegenwoodig alle mogelijke cathinones de ronde onder de namen mefedron, 3-mmc. Waaronder de beruchte 3- en 4-cmc en vooral die laatste is al bewezen neurotoxisch te zijn in muizen (https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7334283/). Als je dan denkt liever voor de alternatieve empathogenen te gaan van de RC klasse benzofuranen zoals 6-APB en 5-APB, blijkt dit ook al niet zo een goed idee, beide middelen vertonen namelijk een zeer hoge affiniteit voor de 5-HT2B receptor (groter dan die van MDMA) die zorgt voor contractie van de hartslag dus ook niet gezond kan zijn in mijn ogen.

Nog iets van voordeel ten opzichte van zijn meer stimulerende broers/zussen is dat 2C-B niet verslavend is (al dus toch niet voor mij). Again 3-mmc en 4-mmc zijn leuk ma zo stimulerend dat ze u doen blijven wakker houden en blijven gebruiken. De cravings voor 3-mmc zijn echt gemeen hard, ik denk niet dat dit nieuwe info is voor de meeste die dit lezen xD Op die manier blijft 3mmc je grootste vriend en vijand tegelijk :wink:) Ik kreeg van 3mmc vaak meer een gevoel van 'ik wil dat dit feestje niet stopt' of meer instante heimwee en van 2C-B had ik altijd meer een gevoel van voldoening en zelfwaardering.

Een specifiek voordeel tov MDMA is het zogenoemde 'losing the magic' effect dat veel mensen ervaren naarmate ze x meerdere malen in hun leven doen. Nu moet ik zeggen, al mijn vrienden die ooit al 2C-B hebben gedaan , hebben geen vermindering van effect ooit al gevoeld. Zelf als we echt intensief gebruikten.

voor diegenen die meer het geile zoeken in empathogenen en deze laatste gebruiken om seks te hebben onder invloed, heb ik ook goed nieuws. 2C-B het beste middel hiervoor! Niemand gaat ontkennen dat seks onder invloed van x, ghb en zeker 3-mmc and 4-mmc extreem geil kan zijn. De seks voor mij op 2C-B was altijd het beste. Je hebt geen problemen dat je geen stijve zou krijgen en de seks was ook meer slow en oprecht. bij 3-mmc of meth is de seks echt veel meer ruw en gericht op eigen genot. Bij 2C-B haal je meer genot van je partner te zien genieten dan je eigenlijke eigen genot naar mijn ervaring.

Bovendien vele ongemakken van andere empathogenen deelt 2C-B amper of niet zoals knarsentanden, amper kunnen eten of niet kunnen plassen. Mischien toch een nadeel is dat het wel net zoals andere empathogenen doppen van pupillen geeft. Door de controleerbaarheid en afwezigheid van die ongemakken is 2C-B ook echt gewoon een middel dat je kan nemen waardoor je (tot op bepaalde dosis) nuchter kan lijken. Het komt ook in vlagen het effect dus nuchtere episodes zijn zeker niet zeldzaam. Ik herinner me nog vaak dat ik gewoon naar vrienden kon bellen en helemaal nuchter kon acten, tis gewoon een kwestie van set en setting.Of tijdens het trippen we allemaal in een lachkick schieten en opeens allmaal toch voor een kwartier sober zijn. Men kan dan wel niet verwachten dat men wanneer men naar een pretpark zou gaan met vrienden, men nuchter zou kunnen acten.

Als laatste wil ik het het grootste praktische en voor sommige miss belangrijkste voordeel aangeve en dais dat 2C-B -dan toch ni voor mij- geen tot weinig tolerantie opbouwde. Ik denk dat dit ook een van de hoofdredene is voor mij waarom ik 2C-B zo geweldig vindt. Ik heb geen idee waarom dit is (als er mensen zijn die een idee hebben?). En dat is ook direct een van de weinige voordelen ten opzichte van andere klassieke psychedelica. Ten tijde dat ik 2C-B in overvloed had tripte ik soms dagen na elkaar, zonder effectverlies. Ik moest echt al weken aan een stuk regelmatig gebruiken om effect verlies te hebbe.

Dus redenen genoeg om te kunnen zeggen dat 2C-B mijn guilty pleasure is en zal blijven binnen de huidige markt van circulerende RC's xD
H
Hebbenze?Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Mooi stuk. Geen last van bodyload? Ik heb dat altijd met tripmiddelen waardoor het voor mij niet prettig is te nemen
V
VJ_LSD72Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Inderdaad mooi geschreven en duidelijk verhaal. Als je ooit zonder 2C-B komt te zitten zijn er op dit moment nog een paar leuke alternatieven: Methallyescaline, 4-HO-MET en 5-MeO-MiPT bijvoorbeeld. De Methallyescaline gaat straks in de ban. Wees er snel bij.
D
Dick_van_LeeuwenLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik heb die visuals zelf pas echt bij rond de 20mg. Er is geen betere drug om muziek op te luisteren. Alsof je alle verschillende lagen eindelijk hoort. Met de ogen dicht trip ik er dan zelf een animatie bij.
X
XMRLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dick_van_Leeuwen zei:
Er is geen betere drug om muziek op te luisteren.
Klik om te vergroten...
Heb je al wel eens goede lsd geprobeerd? Naar mijn ervaring klinkt muziek daarop velen malen beter dan op 2c-b
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#6
2C-B en muziek is fijn. Vers fruit is geweldig!
I
InnerscoopLid
01-01-2024, 00:00
#7
Goed pleidooi, ik heb via via 10 pillen besteld, kan nog ff duren voor levering, maar ik heb de tijd (m'n laatste trip was dusdanig intens, dat ik daar echt wel ff tijd voor nodig heb om te integreren )
Highmandragora zei:
Als laatste wil ik het het grootste praktische en voor sommige miss belangrijkste voordeel aangeve en dais dat 2C-B -dan toch ni voor mij- geen tot weinig tolerantie opbouwde. Ik denk dat dit ook een van de hoofdredene is voor mij waarom ik 2C-B zo geweldig vindt. Ik heb geen idee waarom dit is (als er mensen zijn die een idee hebben?). En dat is ook direct een van de weinige voordelen ten opzichte van andere klassieke psychedelica
Klik om te vergroten...
Zoals ik het begrijp is dat 2c-b zich gedraagt als serotonine, terwijl andere middelen de serotonine aanmaak beïnvloeden, daar schijnt het verschil in gewenning in te zitten.
D
Dick_van_LeeuwenLid
01-01-2024, 00:00
#8
XMR zei:
Heb je al wel eens goede lsd geprobeerd? Naar mijn ervaring klinkt muziek daarop velen malen beter dan op 2c-b
Klik om te vergroten...
Inmiddels nog maar 2x lsd en veel vaker 2cb. Ik had zelf verwacht dat lsd mooier zou zijn qua muziek, maar misschien komt dat nog wel.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#9
Jaloers. Voor mij was 2C-B niets aan met een dikke bodyload. Geef mij maar LSD. Daar heb ik al die dingen op.
H
HighmandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#10
Hebbenze? zei:
Mooi stuk. Geen last van bodyload? Ik heb dat altijd met tripmiddelen waardoor het voor mij niet prettig is te nemen
Klik om te vergroten...
Ja misschien iets dat ik niet echt vernoemd heb is inderdaad de body load die er kan zijn. Bij mij is dat vaak beetje misselijkheid die wel weggaat zodra ik de piek bereikt heb. Zeker m’n maag kan wat opzetten vooral als ik gegeten had ervoor. Alhoewel die body load nog vrij mild is tov andere tripmiddelen bv lsd, lsa en zeker 2c-e. Ik wil graag al lang 2c-e doen maar mensen zeggen dat de body load echt een drempel is due de euforie en ervaring kan belemmeren.(mensen die hier ervaring mee hebben?)

ook valt het mij op bij hogere dosisse toch zeker een soort van vasoconstrictie die aanwezig is en voelbaar is. Ik krijg het vaak warm en dan snel weer koud. vooral in combinatie met andere middelen raad ik het niet aan. Bv. Met 4-mmc dachtik de euforie nog te vergrote maar het ept gwn het mystieke vage van de 2cb weg en meer vasoconstrictie die voelbaar wordt
W
WillemhebbenLid
01-01-2024, 00:00
#11
Staat mij niks bij dat de keren toen ik 2c-e nam dat de bodyload hoger was, wel geeft 2c-e bij mij een meer donkere kleurenpalet dan de gebruikelijke neon kleuren die ik bij 2c-b ervaar, bij 2ce heb ik vaker de kleuren oranje , bruin , donkerpaars en int algemeen zijn de lijnen/stroken zwart breder dan bij 2cb en 2c-e valt mentaal wel zwaarder dan 2cb, al vond ik dat juist wel iets hebben. Kon bij 2c-e altijd ermee spelen zeg maar, als ik de trip niet over mij heen liet komen,maar er tegen in ging , dan kon ik mij fysiek niet bewegen en dan ermee mee in flow, en kon mij weer bewegen, dan weer verzettn en geen beweging in mijn lichaam te krijgen, hoe erg ik het ook probeerden, zoiets ervaar ik niet bij 2cb
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#12
Highmandragora zei:
Als laatste wil ik het het grootste praktische en voor sommige miss belangrijkste voordeel aangeve en dais dat 2C-B -dan toch ni voor mij- geen tot weinig tolerantie opbouwde. Ik denk dat dit ook een van de hoofdredene is voor mij waarom ik 2C-B zo geweldig vindt. Ik heb geen idee waarom dit is (als er mensen zijn die een idee hebben?). En dat is ook direct een van de weinige voordelen ten opzichte van andere klassieke psychedelica. Ten tijde dat ik 2C-B in overvloed had tripte ik soms dagen na elkaar, zonder effectverlies. Ik moest echt al weken aan een stuk regelmatig gebruiken om effect verlies te hebbe.
Klik om te vergroten...
Dit komt waarschijnlijk omdat 2C-B een gedeeltelijke agonist is voor de 5-HT2a-receptor (zoals LSD), en tegelijkertijd een antagonist. In simpelere woorden: 2C-B triggert de 'tripreceptor' in het brein niet zo hard, waardoor het brein minder snel maatregelen neemt om de kunstmatige prikkel weg te nemen (via tolerantie).

www.frontiersin.org

Frontiers | Acute Pharmacological Effects of 2C-B in Humans: An Observational Study

2,5-dimethoxy-4-bromophenethylamine (2C-B) is a psychedelic phenylethylamine derivative, structurally similar to mescaline. It is a serotonin 5-hydroxytrypta...
www.frontiersin.org www.frontiersin.org
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#13
Highmandragora zei:
Geen enkel ander middel kan me meer bekoren dan 2C-B. Nochtans heb ik over de jaren ervaring opgedaan met deze andere middelen: ketamine, 6-APB, 2F-DCK, 4-mmc, 3-mmc, 2-FMA, 4-FMA, truffels, LSD, wiet, mdma en ghb. Ik ga in onderstaande post uitlegge waarom 2C-B nog altijd mijn drug of choice is.

4 jaar geleden probeerde ik voor het eerst een random drug. en niet zoals de meeste hier die begonnen zijn met een jointje of een keer xtc op een dance event. Voor mij was dat 2C-B bij een goeie vriend op de bank thuis. Die vriend stuurde me dan en vroeg me om samen 2C-B te doen. Ik die in die tijd nog nooit van 2C-B had gehoord was wel nieuwsgierig en informeerde me online over de effecten, zoals de meeste wel doen, drugslab videos kijken. Het zou volgens mensen het midden wat houden tussen LSD en MDMA maar een controleerbare variant zijn. ik had nog nooit een drug gedaan, laat staan een hard drug, maar was uit verveling van corona wel down om het te probere, alhoewel ik wel veel stres had. Toen ik aankwam en we nadien in de woonkamer zaten haalde hij een geel pilletje boven en ik zou voor de eerste keer echt trippen. Maar ik had me wel voorgenomen de eerste keer niet te veel te doen. Ik herinnerde me nog dat toen het inkickte ik niet veel merkte maar als ik focuste wel licht patronen zag in de vloer of het plafond en alles plots grappig was. ik kreeg er ook een soort van warm gevoel van, en werd er praterig en sociaal door. Ik wist toen al dat het niet de laatste keer zou zijn dat ik 2C-B zou proberen.

Vooraleer ik op mijn ervaringen inga en waarom ik 2C-B zo geweldig vind wil ik eerst een leuk weetje delen. Dat is dat de uitvinder van het middel, Alexander Shulgin (ook bekend van de heruitvinder van MDMA), 2C-B het middel qua gevoel het dichste bij liefde kwam komen, en ik denk wel dat ik deze mening met hem deel.

En nu 4 jaar later en tonnen van ervaring meer met andere middelen, kom ik tot mijn besluit dat 2C-B mijn drug of choice blijft. Alhoewel het hier vrij zeldzaam is om aan te geraken, geniet ik er nog des temeer van als ik eindelijk nog eens 2C-B pilletje voorhandenn krijg. Ik dacht nu na 4 jaar nog na waarom precies 2C-B mijn drug of choice blijft en ga het hieronder proberen uitleggen met voorbeelden en vergelijkingen met andere middelen waar ik ook ervaring mee heb opgedaan ondertussen.

Het eerste wat ik echt het meest uitgesproken unieke effect vind van 2C-B is de oprechte empathie. Ik heb gemerkt dat 2C-B net zoals andere middelen zoals 4-mmc, 3-mmc en mdma heel sterke empathie uitlokt. Nu voor 2C-B vind ik binnen de klasse van de empathogenen de empathie het sterkst en het meest oprecht.
De empathie door 4-mmc en 3-mmc is echt sterk maar niet oprecht naar mijn mening en veel meer uit gedwongen nood aan sociaal zijn en interactie met anderen. bv. ik kon onder invloed van mefedron echt de meest sociale persoon in de kamer zijn, en zelf misschien mijn vijand mijn grootste geheim vertellen. Als ik een feestje had en ik heb dan de nood om met iedereen te praten dan waren daar bijvoorbeeld mensen bij waarmee ik niet door 1 deur kon. onder invloed van 4-mmc en zeker 3-mmc kon ik gewoon heel mijn leven beginnen vertellen aan die mense. En daar komt vooral dan spijt bij kijken denk ik. Bij 2C-B is die empathie en fascinatie oprecht voor de dingen die je meemaakt tijdens je trip en blijft de empathie niet alleen bij mensen maar ook naar dingen in je omgeving.

het tweede effect dat ik echt fascinerend vind aan 2C-B is het meer therapeutische effect, een beetje het effect dat het deelt met MDMA. Again 4-mmc en 3-mmc zijn echt effectieve empathogenen maar wat het mist van therapeutische effect is het fact dat je onder invloed meer luistert naar wat diegene te vertelle heeft en oprecht geinteresseerd bent én onthoud. Ik heb een tijd heel veel 3-mmc en 4-mmc gebruikt en het enige wat je echt vaak wilt is gewoon praten omdat het lekker voelt, niet om de inhoud. Ik praatte op zo'n avonden vaak met meer dan tientallen verschillende mensen op een feestje, de dag nadien stond ik op en kon ik me van de gesprekken, laat staan de inhoud, niets herinneren, ook al had ik ondertussen 20 nieuwe vrienden op insta.

Een ander therapeutisch voordeel van 2C-B is volgens mij fact dat 2C-B je doet nadenken over jezelf, en dat gene wat je ervaart op dat moment evalueert voor jezelf. opnieuw wil ik het graag vergelijken met 3-mmc en 4-mmc, de middelen zijn zo stimulerend en dwingend dat je geen tijd of zin hebt om over jezelf na te denken. De introspectie heeft meer weg van wat je kan ervaren als ik wiet deed of ket. Bovendien kan je echt 2C-B gebruiken als motivatie. ik herinner me nog dat ik de fascinatie van wat ik zag, bv de visuals en gedachten gebruikte om dagen nadien meer motivatie te hebben voor zwaar werk. Als ik bv savonds een leuke activiteit had gepland en moest een hele dag werken dan had ik er meer zin in en zag ik sneller het einde aan de tunnel bij wijze van spreken.

Nu wil ik eerder de voordelen op recreatief vlak geven die voor mij het er om deden.
Iets wat het deelt me alle andere empathogenen en psychedelica is dat muziek gewoon zo fantastisch klinkt! Dat in combinatie met de visuals vond ik in het begin het leukste aan 2C-B. Het is alsof wanneer je kijkt naar je omgeving, elk deel van de kamer een scene in een film is opzich, en alles harmonieus op elkaar is ingespeeld. vanaf je ook de muziek veranderdt of naar ergens anders kijkt, kreeg ik toch een volledig andere visuals met mindset.

Nog iets leuk aan 2C-B is dat de stimulatie zich vooral uit op het tactiele domein. Elk zenuwuiteinde kan je praktisch voelen en aanraking is echt het beste ooit. Zeker als iemand anders dat doet. Qua knuffelgehalte scoort het miss net niet zo hoog als MDMA maar moet het ervoor zeker niet onderdoen. Daarom ook dat het zo leuk is als je het middel gebruikt tijdens seks.

Een ander iets wat ik daar aanhaalde waren de visuals en blijven voor mij nog altijd het meest complex en leuk onder de psychedelica. LSD geeft echt heel verwarrende mooie visuals ook maar er is zo een grote headspace omtrent het middel dat je de dag nadien niet altijd kan beseffen wat je precies zag laat staan waarom. de visuals bij 2C-B zijn veel meer speels, heel kleurrijk voor mij, meer mandala like. En alsof er vaak wormen of levende beestjes kruipen over de muren. Ik kon dan even ook wegknipperen en nuchter zijn en als je dan 5 seconden langer staart, komen de visuals10 x in sterkteterug. Ten opzichte van andere middelen, de empathie bij mdma is overweldigend, maar heeft geen prachtige visuals zoals 2C-B. De visuals bij LSD zijn mooi maar oncontroleerbaar. Ik vergelijk LSD en 2C-B altijd beetje met mariokart in een flipperkast, bij LSD is elke kamer, ruimte of plein zoals een flipperkast, je doet 1 keer je ogen open en heel het beeld is geintegreerd, alle zelfde lampen hebben een andere kleur, op elke rand van de stoep tot ver in de straat zijn er shiny fluorescerende stralen. Je hoofd heeft het precies al op voorhand geprogrammeerd hoe die ruimte eruit gaat zien. Bij 2C-B is het meer alsof je de kart bent en controleert waar je naartoe gaat in de flipperkast. Je hebt een normaal beeld en vanaf je even knippert verandert je beeld licht vanuit het centrum vanwaar je kijkt, hoe langer je kijkt hoe meer alles gaat bewegen. als je naar iets anders wilt kijke, krijg je weer iets anders te zien.

Een eerder lichamelijk voordeel van 2C-B is voor mij dat deze geen katers geven. MDMA is fantastisch, en u eerste keer x bv blijft u u hele leven bij. Wat u ook kan bijblijven, vooral als je veel gepakt hebt is je verschrikkelijke kater de dag nadien. Voor mij uitte zich dit altijd in een soort van traagheid en sadness in my mind 2 dagen na ik x doe. De dag nadien ben ik vaak gwn nog oprecht high van de mdma. 2C-B geeft een soort stabiliteit de dag nadien. De eerste keren dat ik 2C-B deed merkte ik echt gewoon zelf een beter humeur de dag na mijn trip. Moest je me wijsmaken dat 2C-B antidepressieve eigenschappen heeft, dan neem ik dit per direct als waarheid aan!

Iets anders lichamelijk dat ik wil aanhalen tov andere empathogenen en vooral cathinonen is de vermoedelijke neurotoxiciteit of cardiotoxiteit onder de middelen van de klassen , ook al zijn het allemaal empathogenen. Cathinonen zoals 4-mmc en 3-mmc zijn echt leuk omdat zo een extra energetische push geven maar vaak merkte ik dat mijn hartslag echt extreem de hoogte inging, kan dus niet zo wauw zijn voor je hart denk ik. Bovendien gaan er tegenwoodig alle mogelijke cathinones de ronde onder de namen mefedron, 3-mmc. Waaronder de beruchte 3- en 4-cmc en vooral die laatste is al bewezen neurotoxisch te zijn in muizen (https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7334283/). Als je dan denkt liever voor de alternatieve empathogenen te gaan van de RC klasse benzofuranen zoals 6-APB en 5-APB, blijkt dit ook al niet zo een goed idee, beide middelen vertonen namelijk een zeer hoge affiniteit voor de 5-HT2B receptor (groter dan die van MDMA) die zorgt voor contractie van de hartslag dus ook niet gezond kan zijn in mijn ogen.

Nog iets van voordeel ten opzichte van zijn meer stimulerende broers/zussen is dat 2C-B niet verslavend is (al dus toch niet voor mij). Again 3-mmc en 4-mmc zijn leuk ma zo stimulerend dat ze u doen blijven wakker houden en blijven gebruiken. De cravings voor 3-mmc zijn echt gemeen hard, ik denk niet dat dit nieuwe info is voor de meeste die dit lezen xD Op die manier blijft 3mmc je grootste vriend en vijand tegelijk :wink:) Ik kreeg van 3mmc vaak meer een gevoel van 'ik wil dat dit feestje niet stopt' of meer instante heimwee en van 2C-B had ik altijd meer een gevoel van voldoening en zelfwaardering.

Een specifiek voordeel tov MDMA is het zogenoemde 'losing the magic' effect dat veel mensen ervaren naarmate ze x meerdere malen in hun leven doen. Nu moet ik zeggen, al mijn vrienden die ooit al 2C-B hebben gedaan , hebben geen vermindering van effect ooit al gevoeld. Zelf als we echt intensief gebruikten.

voor diegenen die meer het geile zoeken in empathogenen en deze laatste gebruiken om seks te hebben onder invloed, heb ik ook goed nieuws. 2C-B het beste middel hiervoor! Niemand gaat ontkennen dat seks onder invloed van x, ghb en zeker 3-mmc and 4-mmc extreem geil kan zijn. De seks voor mij op 2C-B was altijd het beste. Je hebt geen problemen dat je geen stijve zou krijgen en de seks was ook meer slow en oprecht. bij 3-mmc of meth is de seks echt veel meer ruw en gericht op eigen genot. Bij 2C-B haal je meer genot van je partner te zien genieten dan je eigenlijke eigen genot naar mijn ervaring.

Bovendien vele ongemakken van andere empathogenen deelt 2C-B amper of niet zoals knarsentanden, amper kunnen eten of niet kunnen plassen. Mischien toch een nadeel is dat het wel net zoals andere empathogenen doppen van pupillen geeft. Door de controleerbaarheid en afwezigheid van die ongemakken is 2C-B ook echt gewoon een middel dat je kan nemen waardoor je (tot op bepaalde dosis) nuchter kan lijken. Het komt ook in vlagen het effect dus nuchtere episodes zijn zeker niet zeldzaam. Ik herinner me nog vaak dat ik gewoon naar vrienden kon bellen en helemaal nuchter kon acten, tis gewoon een kwestie van set en setting.Of tijdens het trippen we allemaal in een lachkick schieten en opeens allmaal toch voor een kwartier sober zijn. Men kan dan wel niet verwachten dat men wanneer men naar een pretpark zou gaan met vrienden, men nuchter zou kunnen acten.

Als laatste wil ik het het grootste praktische en voor sommige miss belangrijkste voordeel aangeve en dais dat 2C-B -dan toch ni voor mij- geen tot weinig tolerantie opbouwde. Ik denk dat dit ook een van de hoofdredene is voor mij waarom ik 2C-B zo geweldig vindt. Ik heb geen idee waarom dit is (als er mensen zijn die een idee hebben?). En dat is ook direct een van de weinige voordelen ten opzichte van andere klassieke psychedelica. Ten tijde dat ik 2C-B in overvloed had tripte ik soms dagen na elkaar, zonder effectverlies. Ik moest echt al weken aan een stuk regelmatig gebruiken om effect verlies te hebbe.

Dus redenen genoeg om te kunnen zeggen dat 2C-B mijn guilty pleasure is en zal blijven binnen de huidige markt van circulerende RC's xD
Klik om te vergroten...
Ik moet zeggen dat ik ook steeds meer fan word van 2C-B, des te vaker ik het gebruik. De eerste keer was ik niet zo onder de indruk. Wel mooie visuals, maar verder leek het niet echt mijn ding, en ik snapte mensen niet die 2C-B spiritueel vonden want mijn ervaring was juist vrij vlak (in vergelijking met bijvoorbeeld LSD en paddo's).

Later ben ik steeds vaker 2C-B gaan gebruiken na de MDMA, waar ik de meerwaarde begon te zien. 2C-B zorgt ervoor dat je niet zo crasht, waardoor ook de kater een stuk minder is. Bovendien is de trip lekker rustig en ietwat sereen.

Na jarenlang 2C-B uitsluitend na de MDMA ingenomen te hebben, probeerde ik laatst 2C-B als hoofdmiddel. En toen had ik min of meer dezelfde overtuiging als jij: lekker soepel tripmiddel, mooie visuals, een open geest, verder niet te veel poespas.

Wel word ik vaak misselijk van 2C-B. Dus dat is dan weer een beetje jammer.
P
PanLid
01-01-2024, 00:00
#14
Mooi verwoord!

Ik ervaar het grotendeels zoals jij het beschrijft. Er zitten wat mij betreft twee nadelen aan 2C-B: ik ga er minder stevig van op mijn benen staat (een beetje alsof ik dronken ben, vooral vervelend op trappen) en ik krijg de neiging om in een eigen bubbel te blijven.

Gelukkig is het gevoel heel goed te sturen en als ik eenmaal besloten heb uit mijn bubbel te stappen dan word ik er lekker sociaal van.
Het heeft, in een goede setting, iets weg van XTC. Je krijgt er niet zo veel energie van maar na een feestje ben ik daardoor de volgende dag lang niet zo moe.
p
paradoxioLid
01-01-2024, 00:00
#15
Zelf wel 2C-B-FLY gehad en 2C-D, 5-MeO-MiPT, 4-HO-MiPT, 4-HO-MET.

Nog altijd wel eens echte 2C-B willen proberen, als ik er ooit me handen op kan krijgen, zou er dan bijna een orgaan voor geven XD. Maar die zijn me toch net wat te dierbaar.

Sws zijn tripmiddelen me fav man!

Maar heb zo idee dat boven genoemde toch wel anders zijn de 2C-B. Omdat ik tussen elkaar al heel erg veel verschil merk.

Klinkt echt fantastisch wat je vertelt.

Ga trouwens volg weekend methalyllescaline proberen, had al besteld, en heb ook 4-aco-met, ook echt een aanrader, moet syntetische psylocybine zijn, maar dang, 15 min hij klapt in, en je zit gelijk in piek, van ene moment na andere moment was het net of ik op zee schip zat terwijl ik liep, alleen ging zelfs over de kop soms dat was zo raar, had het gevoel dat ik ging vallen, maar als ik zag, zag ik wel dat ik normaal stond, qua visuals alles bewoog, maar je zag wel wat het was, alleen het bewoog, beetje als dat worm idee dat jij zei.

Ook de bladeren in de bomen draaiden rondjes en de takken, en toch bleef de boom net zo groot, heb daar tijden na zitten kijken om te begrijpen hoe het niet uit verband raakte, maar kon het niet begrijpen. Was toen in het bos bij een festival waar ik was, maar het bos hoorde niet bij het festival, was in de ochtend en mensen keken me vreemd aan, omdat ik vet me evenwicht aan het houden was om niet te valen en had dat zelf ook wel door, voelde me daar vet shitty door eerst, maar dacht op het laatst ook van fak it, dan kijken ze maar.

Vondt het wel heel erg fijn lopen na een tijd, miste het gevoel vet erg na dat de trip eindigde, duurde 4 uren, toen hij wat afnam had ik nog bij genomen, maar geen effect, was te laat met bijnemen denk ik, weet eig niet eens zeker of je kon bij nemen.

Deed 150 mg 4-aco-met als start en gooide 100mg bij na ongv 4 u.

Heb dat ook weer besteld, ligt in me koelkast, kriebelt nu wel vet erg om te nemen, maar zoek eig een leuke setting en gelegenheid om weer te doen. Miss dat ik na de methalyllescaline volg weekend ga doen, maar weet niet of dat wel veel zin heeft eig, weet niet of het zelfde receptoren gebruikt etc.

Misschien hier iemand die dat weet?😁
H
HighmandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#16
XMR zei:
Heb je al wel eens goede lsd geprobeerd? Naar mijn ervaring klinkt muziek daarop velen malen beter dan op 2c-b
Klik om te vergroten...
jaa heb lsd ook al meerdere keren gedaan. En muziek klinkt naar mijn mening ja misschien iets intenser op lsd, maar leuker en vriendelijker op 2C-B. Het is recreatiever op 2c-b. op lsd begin ik door nummers over mezelf na te denken en dat kan prettig zijn of juist minder prettig. en bij 2C-B krijg ik juist iets meer positieve energie. ik vind persoonlijk muziek het aangenaamste klinken volgens lsd < 2cb < x.
m
mitchieeeLid
01-01-2024, 00:00
#17
2cb mooi spul met een blowtje erbij en bij z’n avond x aantal lachgas ballonen erbij te consumeren wat zich uit op een ontiegelijke visueel spektakel niet te beschrijven omschrijven
D
Dick_van_LeeuwenLid
01-01-2024, 00:00
#18
mitchieee zei:
2cb mooi spul met een blowtje erbij en bij z’n avond x aantal lachgas ballonen erbij te consumeren wat zich uit op een ontiegelijke visueel spektakel niet te beschrijven omschrijven
Klik om te vergroten...
Ik krijg zelf mindfucks wanneer ik 2cb combineer met blowen.
m
milesLid
01-01-2024, 00:00
#19
Vanavond een adresje gevonden voor 2cb, mooie bestelling gedaan, ik denk dat dat een mooi avondje wildeburg wordt.

Heeft iemand een idee of ze bij t testcentrum 2cb ook quantificeren, zou wel leuk zijn om te weten hoeveel er echt in die tabletten zit
S
StraffeNeelLid
01-01-2024, 00:00
#20
miles zei:
Vanavond een adresje gevonden voor 2cb, mooie bestelling gedaan, ik denk dat dat een mooi avondje wildeburg wordt.

Heeft iemand een idee of ze bij t testcentrum 3cb ook quantificeren, zou wel leuk zijn om te weten hoeveel er echt in die tabletten zit
Klik om te vergroten...
Weet ik eigenlijk ook niet, maar 17cb lijkt me niet te passen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."