#1
Geen enkel ander middel kan me meer bekoren dan 2C-B. Nochtans heb ik over de jaren ervaring opgedaan met deze andere middelen: ketamine, 6-APB, 2F-DCK, 4-mmc, 3-mmc, 2-FMA, 4-FMA, truffels, LSD, wiet, mdma en ghb. Ik ga in onderstaande post uitlegge waarom 2C-B nog altijd mijn drug of choice is.
4 jaar geleden probeerde ik voor het eerst een random drug. en niet zoals de meeste hier die begonnen zijn met een jointje of een keer xtc op een dance event. Voor mij was dat 2C-B bij een goeie vriend op de bank thuis. Die vriend stuurde me dan en vroeg me om samen 2C-B te doen. Ik die in die tijd nog nooit van 2C-B had gehoord was wel nieuwsgierig en informeerde me online over de effecten, zoals de meeste wel doen, drugslab videos kijken. Het zou volgens mensen het midden wat houden tussen LSD en MDMA maar een controleerbare variant zijn. ik had nog nooit een drug gedaan, laat staan een hard drug, maar was uit verveling van corona wel down om het te probere, alhoewel ik wel veel stres had. Toen ik aankwam en we nadien in de woonkamer zaten haalde hij een geel pilletje boven en ik zou voor de eerste keer echt trippen. Maar ik had me wel voorgenomen de eerste keer niet te veel te doen. Ik herinnerde me nog dat toen het inkickte ik niet veel merkte maar als ik focuste wel licht patronen zag in de vloer of het plafond en alles plots grappig was. ik kreeg er ook een soort van warm gevoel van, en werd er praterig en sociaal door. Ik wist toen al dat het niet de laatste keer zou zijn dat ik 2C-B zou proberen.
Vooraleer ik op mijn ervaringen inga en waarom ik 2C-B zo geweldig vind wil ik eerst een leuk weetje delen. Dat is dat de uitvinder van het middel, Alexander Shulgin (ook bekend van de heruitvinder van MDMA), 2C-B het middel qua gevoel het dichste bij liefde kwam komen, en ik denk wel dat ik deze mening met hem deel.
En nu 4 jaar later en tonnen van ervaring meer met andere middelen, kom ik tot mijn besluit dat 2C-B mijn drug of choice blijft. Alhoewel het hier vrij zeldzaam is om aan te geraken, geniet ik er nog des temeer van als ik eindelijk nog eens 2C-B pilletje voorhandenn krijg. Ik dacht nu na 4 jaar nog na waarom precies 2C-B mijn drug of choice blijft en ga het hieronder proberen uitleggen met voorbeelden en vergelijkingen met andere middelen waar ik ook ervaring mee heb opgedaan ondertussen.
Het eerste wat ik echt het meest uitgesproken unieke effect vind van 2C-B is de oprechte empathie. Ik heb gemerkt dat 2C-B net zoals andere middelen zoals 4-mmc, 3-mmc en mdma heel sterke empathie uitlokt. Nu voor 2C-B vind ik binnen de klasse van de empathogenen de empathie het sterkst en het meest oprecht.
De empathie door 4-mmc en 3-mmc is echt sterk maar niet oprecht naar mijn mening en veel meer uit gedwongen nood aan sociaal zijn en interactie met anderen. bv. ik kon onder invloed van mefedron echt de meest sociale persoon in de kamer zijn, en zelf misschien mijn vijand mijn grootste geheim vertellen. Als ik een feestje had en ik heb dan de nood om met iedereen te praten dan waren daar bijvoorbeeld mensen bij waarmee ik niet door 1 deur kon. onder invloed van 4-mmc en zeker 3-mmc kon ik gewoon heel mijn leven beginnen vertellen aan die mense. En daar komt vooral dan spijt bij kijken denk ik. Bij 2C-B is die empathie en fascinatie oprecht voor de dingen die je meemaakt tijdens je trip en blijft de empathie niet alleen bij mensen maar ook naar dingen in je omgeving.
het tweede effect dat ik echt fascinerend vind aan 2C-B is het meer therapeutische effect, een beetje het effect dat het deelt met MDMA. Again 4-mmc en 3-mmc zijn echt effectieve empathogenen maar wat het mist van therapeutische effect is het fact dat je onder invloed meer luistert naar wat diegene te vertelle heeft en oprecht geinteresseerd bent én onthoud. Ik heb een tijd heel veel 3-mmc en 4-mmc gebruikt en het enige wat je echt vaak wilt is gewoon praten omdat het lekker voelt, niet om de inhoud. Ik praatte op zo'n avonden vaak met meer dan tientallen verschillende mensen op een feestje, de dag nadien stond ik op en kon ik me van de gesprekken, laat staan de inhoud, niets herinneren, ook al had ik ondertussen 20 nieuwe vrienden op insta.
Een ander therapeutisch voordeel van 2C-B is volgens mij fact dat 2C-B je doet nadenken over jezelf, en dat gene wat je ervaart op dat moment evalueert voor jezelf. opnieuw wil ik het graag vergelijken met 3-mmc en 4-mmc, de middelen zijn zo stimulerend en dwingend dat je geen tijd of zin hebt om over jezelf na te denken. De introspectie heeft meer weg van wat je kan ervaren als ik wiet deed of ket. Bovendien kan je echt 2C-B gebruiken als motivatie. ik herinner me nog dat ik de fascinatie van wat ik zag, bv de visuals en gedachten gebruikte om dagen nadien meer motivatie te hebben voor zwaar werk. Als ik bv savonds een leuke activiteit had gepland en moest een hele dag werken dan had ik er meer zin in en zag ik sneller het einde aan de tunnel bij wijze van spreken.
Nu wil ik eerder de voordelen op recreatief vlak geven die voor mij het er om deden.
Iets wat het deelt me alle andere empathogenen en psychedelica is dat muziek gewoon zo fantastisch klinkt! Dat in combinatie met de visuals vond ik in het begin het leukste aan 2C-B. Het is alsof wanneer je kijkt naar je omgeving, elk deel van de kamer een scene in een film is opzich, en alles harmonieus op elkaar is ingespeeld. vanaf je ook de muziek veranderdt of naar ergens anders kijkt, kreeg ik toch een volledig andere visuals met mindset.
Nog iets leuk aan 2C-B is dat de stimulatie zich vooral uit op het tactiele domein. Elk zenuwuiteinde kan je praktisch voelen en aanraking is echt het beste ooit. Zeker als iemand anders dat doet. Qua knuffelgehalte scoort het miss net niet zo hoog als MDMA maar moet het ervoor zeker niet onderdoen. Daarom ook dat het zo leuk is als je het middel gebruikt tijdens seks.
Een ander iets wat ik daar aanhaalde waren de visuals en blijven voor mij nog altijd het meest complex en leuk onder de psychedelica. LSD geeft echt heel verwarrende mooie visuals ook maar er is zo een grote headspace omtrent het middel dat je de dag nadien niet altijd kan beseffen wat je precies zag laat staan waarom. de visuals bij 2C-B zijn veel meer speels, heel kleurrijk voor mij, meer mandala like. En alsof er vaak wormen of levende beestjes kruipen over de muren. Ik kon dan even ook wegknipperen en nuchter zijn en als je dan 5 seconden langer staart, komen de visuals10 x in sterkteterug. Ten opzichte van andere middelen, de empathie bij mdma is overweldigend, maar heeft geen prachtige visuals zoals 2C-B. De visuals bij LSD zijn mooi maar oncontroleerbaar. Ik vergelijk LSD en 2C-B altijd beetje met mariokart in een flipperkast, bij LSD is elke kamer, ruimte of plein zoals een flipperkast, je doet 1 keer je ogen open en heel het beeld is geintegreerd, alle zelfde lampen hebben een andere kleur, op elke rand van de stoep tot ver in de straat zijn er shiny fluorescerende stralen. Je hoofd heeft het precies al op voorhand geprogrammeerd hoe die ruimte eruit gaat zien. Bij 2C-B is het meer alsof je de kart bent en controleert waar je naartoe gaat in de flipperkast. Je hebt een normaal beeld en vanaf je even knippert verandert je beeld licht vanuit het centrum vanwaar je kijkt, hoe langer je kijkt hoe meer alles gaat bewegen. als je naar iets anders wilt kijke, krijg je weer iets anders te zien.
Een eerder lichamelijk voordeel van 2C-B is voor mij dat deze geen katers geven. MDMA is fantastisch, en u eerste keer x bv blijft u u hele leven bij. Wat u ook kan bijblijven, vooral als je veel gepakt hebt is je verschrikkelijke kater de dag nadien. Voor mij uitte zich dit altijd in een soort van traagheid en sadness in my mind 2 dagen na ik x doe. De dag nadien ben ik vaak gwn nog oprecht high van de mdma. 2C-B geeft een soort stabiliteit de dag nadien. De eerste keren dat ik 2C-B deed merkte ik echt gewoon zelf een beter humeur de dag na mijn trip. Moest je me wijsmaken dat 2C-B antidepressieve eigenschappen heeft, dan neem ik dit per direct als waarheid aan!
Iets anders lichamelijk dat ik wil aanhalen tov andere empathogenen en vooral cathinonen is de vermoedelijke neurotoxiciteit of cardiotoxiteit onder de middelen van de klassen , ook al zijn het allemaal empathogenen. Cathinonen zoals 4-mmc en 3-mmc zijn echt leuk omdat zo een extra energetische push geven maar vaak merkte ik dat mijn hartslag echt extreem de hoogte inging, kan dus niet zo wauw zijn voor je hart denk ik. Bovendien gaan er tegenwoodig alle mogelijke cathinones de ronde onder de namen mefedron, 3-mmc. Waaronder de beruchte 3- en 4-cmc en vooral die laatste is al bewezen neurotoxisch te zijn in muizen (https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7334283/). Als je dan denkt liever voor de alternatieve empathogenen te gaan van de RC klasse benzofuranen zoals 6-APB en 5-APB, blijkt dit ook al niet zo een goed idee, beide middelen vertonen namelijk een zeer hoge affiniteit voor de 5-HT2B receptor (groter dan die van MDMA) die zorgt voor contractie van de hartslag dus ook niet gezond kan zijn in mijn ogen.
Nog iets van voordeel ten opzichte van zijn meer stimulerende broers/zussen is dat 2C-B niet verslavend is (al dus toch niet voor mij). Again 3-mmc en 4-mmc zijn leuk ma zo stimulerend dat ze u doen blijven wakker houden en blijven gebruiken. De cravings voor 3-mmc zijn echt gemeen hard, ik denk niet dat dit nieuwe info is voor de meeste die dit lezen xD Op die manier blijft 3mmc je grootste vriend en vijand tegelijk
) Ik kreeg van 3mmc vaak meer een gevoel van 'ik wil dat dit feestje niet stopt' of meer instante heimwee en van 2C-B had ik altijd meer een gevoel van voldoening en zelfwaardering.
Een specifiek voordeel tov MDMA is het zogenoemde 'losing the magic' effect dat veel mensen ervaren naarmate ze x meerdere malen in hun leven doen. Nu moet ik zeggen, al mijn vrienden die ooit al 2C-B hebben gedaan , hebben geen vermindering van effect ooit al gevoeld. Zelf als we echt intensief gebruikten.
voor diegenen die meer het geile zoeken in empathogenen en deze laatste gebruiken om seks te hebben onder invloed, heb ik ook goed nieuws. 2C-B het beste middel hiervoor! Niemand gaat ontkennen dat seks onder invloed van x, ghb en zeker 3-mmc and 4-mmc extreem geil kan zijn. De seks voor mij op 2C-B was altijd het beste. Je hebt geen problemen dat je geen stijve zou krijgen en de seks was ook meer slow en oprecht. bij 3-mmc of meth is de seks echt veel meer ruw en gericht op eigen genot. Bij 2C-B haal je meer genot van je partner te zien genieten dan je eigenlijke eigen genot naar mijn ervaring.
Bovendien vele ongemakken van andere empathogenen deelt 2C-B amper of niet zoals knarsentanden, amper kunnen eten of niet kunnen plassen. Mischien toch een nadeel is dat het wel net zoals andere empathogenen doppen van pupillen geeft. Door de controleerbaarheid en afwezigheid van die ongemakken is 2C-B ook echt gewoon een middel dat je kan nemen waardoor je (tot op bepaalde dosis) nuchter kan lijken. Het komt ook in vlagen het effect dus nuchtere episodes zijn zeker niet zeldzaam. Ik herinner me nog vaak dat ik gewoon naar vrienden kon bellen en helemaal nuchter kon acten, tis gewoon een kwestie van set en setting.Of tijdens het trippen we allemaal in een lachkick schieten en opeens allmaal toch voor een kwartier sober zijn. Men kan dan wel niet verwachten dat men wanneer men naar een pretpark zou gaan met vrienden, men nuchter zou kunnen acten.
Als laatste wil ik het het grootste praktische en voor sommige miss belangrijkste voordeel aangeve en dais dat 2C-B -dan toch ni voor mij- geen tot weinig tolerantie opbouwde. Ik denk dat dit ook een van de hoofdredene is voor mij waarom ik 2C-B zo geweldig vindt. Ik heb geen idee waarom dit is (als er mensen zijn die een idee hebben?). En dat is ook direct een van de weinige voordelen ten opzichte van andere klassieke psychedelica. Ten tijde dat ik 2C-B in overvloed had tripte ik soms dagen na elkaar, zonder effectverlies. Ik moest echt al weken aan een stuk regelmatig gebruiken om effect verlies te hebbe.
Dus redenen genoeg om te kunnen zeggen dat 2C-B mijn guilty pleasure is en zal blijven binnen de huidige markt van circulerende RC's xD
4 jaar geleden probeerde ik voor het eerst een random drug. en niet zoals de meeste hier die begonnen zijn met een jointje of een keer xtc op een dance event. Voor mij was dat 2C-B bij een goeie vriend op de bank thuis. Die vriend stuurde me dan en vroeg me om samen 2C-B te doen. Ik die in die tijd nog nooit van 2C-B had gehoord was wel nieuwsgierig en informeerde me online over de effecten, zoals de meeste wel doen, drugslab videos kijken. Het zou volgens mensen het midden wat houden tussen LSD en MDMA maar een controleerbare variant zijn. ik had nog nooit een drug gedaan, laat staan een hard drug, maar was uit verveling van corona wel down om het te probere, alhoewel ik wel veel stres had. Toen ik aankwam en we nadien in de woonkamer zaten haalde hij een geel pilletje boven en ik zou voor de eerste keer echt trippen. Maar ik had me wel voorgenomen de eerste keer niet te veel te doen. Ik herinnerde me nog dat toen het inkickte ik niet veel merkte maar als ik focuste wel licht patronen zag in de vloer of het plafond en alles plots grappig was. ik kreeg er ook een soort van warm gevoel van, en werd er praterig en sociaal door. Ik wist toen al dat het niet de laatste keer zou zijn dat ik 2C-B zou proberen.
Vooraleer ik op mijn ervaringen inga en waarom ik 2C-B zo geweldig vind wil ik eerst een leuk weetje delen. Dat is dat de uitvinder van het middel, Alexander Shulgin (ook bekend van de heruitvinder van MDMA), 2C-B het middel qua gevoel het dichste bij liefde kwam komen, en ik denk wel dat ik deze mening met hem deel.
En nu 4 jaar later en tonnen van ervaring meer met andere middelen, kom ik tot mijn besluit dat 2C-B mijn drug of choice blijft. Alhoewel het hier vrij zeldzaam is om aan te geraken, geniet ik er nog des temeer van als ik eindelijk nog eens 2C-B pilletje voorhandenn krijg. Ik dacht nu na 4 jaar nog na waarom precies 2C-B mijn drug of choice blijft en ga het hieronder proberen uitleggen met voorbeelden en vergelijkingen met andere middelen waar ik ook ervaring mee heb opgedaan ondertussen.
Het eerste wat ik echt het meest uitgesproken unieke effect vind van 2C-B is de oprechte empathie. Ik heb gemerkt dat 2C-B net zoals andere middelen zoals 4-mmc, 3-mmc en mdma heel sterke empathie uitlokt. Nu voor 2C-B vind ik binnen de klasse van de empathogenen de empathie het sterkst en het meest oprecht.
De empathie door 4-mmc en 3-mmc is echt sterk maar niet oprecht naar mijn mening en veel meer uit gedwongen nood aan sociaal zijn en interactie met anderen. bv. ik kon onder invloed van mefedron echt de meest sociale persoon in de kamer zijn, en zelf misschien mijn vijand mijn grootste geheim vertellen. Als ik een feestje had en ik heb dan de nood om met iedereen te praten dan waren daar bijvoorbeeld mensen bij waarmee ik niet door 1 deur kon. onder invloed van 4-mmc en zeker 3-mmc kon ik gewoon heel mijn leven beginnen vertellen aan die mense. En daar komt vooral dan spijt bij kijken denk ik. Bij 2C-B is die empathie en fascinatie oprecht voor de dingen die je meemaakt tijdens je trip en blijft de empathie niet alleen bij mensen maar ook naar dingen in je omgeving.
het tweede effect dat ik echt fascinerend vind aan 2C-B is het meer therapeutische effect, een beetje het effect dat het deelt met MDMA. Again 4-mmc en 3-mmc zijn echt effectieve empathogenen maar wat het mist van therapeutische effect is het fact dat je onder invloed meer luistert naar wat diegene te vertelle heeft en oprecht geinteresseerd bent én onthoud. Ik heb een tijd heel veel 3-mmc en 4-mmc gebruikt en het enige wat je echt vaak wilt is gewoon praten omdat het lekker voelt, niet om de inhoud. Ik praatte op zo'n avonden vaak met meer dan tientallen verschillende mensen op een feestje, de dag nadien stond ik op en kon ik me van de gesprekken, laat staan de inhoud, niets herinneren, ook al had ik ondertussen 20 nieuwe vrienden op insta.
Een ander therapeutisch voordeel van 2C-B is volgens mij fact dat 2C-B je doet nadenken over jezelf, en dat gene wat je ervaart op dat moment evalueert voor jezelf. opnieuw wil ik het graag vergelijken met 3-mmc en 4-mmc, de middelen zijn zo stimulerend en dwingend dat je geen tijd of zin hebt om over jezelf na te denken. De introspectie heeft meer weg van wat je kan ervaren als ik wiet deed of ket. Bovendien kan je echt 2C-B gebruiken als motivatie. ik herinner me nog dat ik de fascinatie van wat ik zag, bv de visuals en gedachten gebruikte om dagen nadien meer motivatie te hebben voor zwaar werk. Als ik bv savonds een leuke activiteit had gepland en moest een hele dag werken dan had ik er meer zin in en zag ik sneller het einde aan de tunnel bij wijze van spreken.
Nu wil ik eerder de voordelen op recreatief vlak geven die voor mij het er om deden.
Iets wat het deelt me alle andere empathogenen en psychedelica is dat muziek gewoon zo fantastisch klinkt! Dat in combinatie met de visuals vond ik in het begin het leukste aan 2C-B. Het is alsof wanneer je kijkt naar je omgeving, elk deel van de kamer een scene in een film is opzich, en alles harmonieus op elkaar is ingespeeld. vanaf je ook de muziek veranderdt of naar ergens anders kijkt, kreeg ik toch een volledig andere visuals met mindset.
Nog iets leuk aan 2C-B is dat de stimulatie zich vooral uit op het tactiele domein. Elk zenuwuiteinde kan je praktisch voelen en aanraking is echt het beste ooit. Zeker als iemand anders dat doet. Qua knuffelgehalte scoort het miss net niet zo hoog als MDMA maar moet het ervoor zeker niet onderdoen. Daarom ook dat het zo leuk is als je het middel gebruikt tijdens seks.
Een ander iets wat ik daar aanhaalde waren de visuals en blijven voor mij nog altijd het meest complex en leuk onder de psychedelica. LSD geeft echt heel verwarrende mooie visuals ook maar er is zo een grote headspace omtrent het middel dat je de dag nadien niet altijd kan beseffen wat je precies zag laat staan waarom. de visuals bij 2C-B zijn veel meer speels, heel kleurrijk voor mij, meer mandala like. En alsof er vaak wormen of levende beestjes kruipen over de muren. Ik kon dan even ook wegknipperen en nuchter zijn en als je dan 5 seconden langer staart, komen de visuals10 x in sterkteterug. Ten opzichte van andere middelen, de empathie bij mdma is overweldigend, maar heeft geen prachtige visuals zoals 2C-B. De visuals bij LSD zijn mooi maar oncontroleerbaar. Ik vergelijk LSD en 2C-B altijd beetje met mariokart in een flipperkast, bij LSD is elke kamer, ruimte of plein zoals een flipperkast, je doet 1 keer je ogen open en heel het beeld is geintegreerd, alle zelfde lampen hebben een andere kleur, op elke rand van de stoep tot ver in de straat zijn er shiny fluorescerende stralen. Je hoofd heeft het precies al op voorhand geprogrammeerd hoe die ruimte eruit gaat zien. Bij 2C-B is het meer alsof je de kart bent en controleert waar je naartoe gaat in de flipperkast. Je hebt een normaal beeld en vanaf je even knippert verandert je beeld licht vanuit het centrum vanwaar je kijkt, hoe langer je kijkt hoe meer alles gaat bewegen. als je naar iets anders wilt kijke, krijg je weer iets anders te zien.
Een eerder lichamelijk voordeel van 2C-B is voor mij dat deze geen katers geven. MDMA is fantastisch, en u eerste keer x bv blijft u u hele leven bij. Wat u ook kan bijblijven, vooral als je veel gepakt hebt is je verschrikkelijke kater de dag nadien. Voor mij uitte zich dit altijd in een soort van traagheid en sadness in my mind 2 dagen na ik x doe. De dag nadien ben ik vaak gwn nog oprecht high van de mdma. 2C-B geeft een soort stabiliteit de dag nadien. De eerste keren dat ik 2C-B deed merkte ik echt gewoon zelf een beter humeur de dag na mijn trip. Moest je me wijsmaken dat 2C-B antidepressieve eigenschappen heeft, dan neem ik dit per direct als waarheid aan!
Iets anders lichamelijk dat ik wil aanhalen tov andere empathogenen en vooral cathinonen is de vermoedelijke neurotoxiciteit of cardiotoxiteit onder de middelen van de klassen , ook al zijn het allemaal empathogenen. Cathinonen zoals 4-mmc en 3-mmc zijn echt leuk omdat zo een extra energetische push geven maar vaak merkte ik dat mijn hartslag echt extreem de hoogte inging, kan dus niet zo wauw zijn voor je hart denk ik. Bovendien gaan er tegenwoodig alle mogelijke cathinones de ronde onder de namen mefedron, 3-mmc. Waaronder de beruchte 3- en 4-cmc en vooral die laatste is al bewezen neurotoxisch te zijn in muizen (https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7334283/). Als je dan denkt liever voor de alternatieve empathogenen te gaan van de RC klasse benzofuranen zoals 6-APB en 5-APB, blijkt dit ook al niet zo een goed idee, beide middelen vertonen namelijk een zeer hoge affiniteit voor de 5-HT2B receptor (groter dan die van MDMA) die zorgt voor contractie van de hartslag dus ook niet gezond kan zijn in mijn ogen.
Nog iets van voordeel ten opzichte van zijn meer stimulerende broers/zussen is dat 2C-B niet verslavend is (al dus toch niet voor mij). Again 3-mmc en 4-mmc zijn leuk ma zo stimulerend dat ze u doen blijven wakker houden en blijven gebruiken. De cravings voor 3-mmc zijn echt gemeen hard, ik denk niet dat dit nieuwe info is voor de meeste die dit lezen xD Op die manier blijft 3mmc je grootste vriend en vijand tegelijk
Een specifiek voordeel tov MDMA is het zogenoemde 'losing the magic' effect dat veel mensen ervaren naarmate ze x meerdere malen in hun leven doen. Nu moet ik zeggen, al mijn vrienden die ooit al 2C-B hebben gedaan , hebben geen vermindering van effect ooit al gevoeld. Zelf als we echt intensief gebruikten.
voor diegenen die meer het geile zoeken in empathogenen en deze laatste gebruiken om seks te hebben onder invloed, heb ik ook goed nieuws. 2C-B het beste middel hiervoor! Niemand gaat ontkennen dat seks onder invloed van x, ghb en zeker 3-mmc and 4-mmc extreem geil kan zijn. De seks voor mij op 2C-B was altijd het beste. Je hebt geen problemen dat je geen stijve zou krijgen en de seks was ook meer slow en oprecht. bij 3-mmc of meth is de seks echt veel meer ruw en gericht op eigen genot. Bij 2C-B haal je meer genot van je partner te zien genieten dan je eigenlijke eigen genot naar mijn ervaring.
Bovendien vele ongemakken van andere empathogenen deelt 2C-B amper of niet zoals knarsentanden, amper kunnen eten of niet kunnen plassen. Mischien toch een nadeel is dat het wel net zoals andere empathogenen doppen van pupillen geeft. Door de controleerbaarheid en afwezigheid van die ongemakken is 2C-B ook echt gewoon een middel dat je kan nemen waardoor je (tot op bepaalde dosis) nuchter kan lijken. Het komt ook in vlagen het effect dus nuchtere episodes zijn zeker niet zeldzaam. Ik herinner me nog vaak dat ik gewoon naar vrienden kon bellen en helemaal nuchter kon acten, tis gewoon een kwestie van set en setting.Of tijdens het trippen we allemaal in een lachkick schieten en opeens allmaal toch voor een kwartier sober zijn. Men kan dan wel niet verwachten dat men wanneer men naar een pretpark zou gaan met vrienden, men nuchter zou kunnen acten.
Als laatste wil ik het het grootste praktische en voor sommige miss belangrijkste voordeel aangeve en dais dat 2C-B -dan toch ni voor mij- geen tot weinig tolerantie opbouwde. Ik denk dat dit ook een van de hoofdredene is voor mij waarom ik 2C-B zo geweldig vindt. Ik heb geen idee waarom dit is (als er mensen zijn die een idee hebben?). En dat is ook direct een van de weinige voordelen ten opzichte van andere klassieke psychedelica. Ten tijde dat ik 2C-B in overvloed had tripte ik soms dagen na elkaar, zonder effectverlies. Ik moest echt al weken aan een stuk regelmatig gebruiken om effect verlies te hebbe.
Dus redenen genoeg om te kunnen zeggen dat 2C-B mijn guilty pleasure is en zal blijven binnen de huidige markt van circulerende RC's xD