Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEerste keer 6APB - dosering

Eerste keer 6APB - dosering

44 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
H
Hebbenze?Lid
01-01-2024, 00:00
#1
jackhan zei:
Iemand die mogelijk ervaring heeft met 6apb pellets en hier wat zinnigs over kan zeggen? Is 180mg aan pellets een redelijk OK dosis? Dan hoef ik me verder geen zorgen te maken als ik iets naar binnen gooi omdat de test geen uitslag geeft over aantal mg 😅
Klik om te vergroten...
Ik heb roze 130mg geprobeerd en de gele 100mg, de laatste keer dat ik die gele had zagen ze er allemaal niet identiek uit. Vermoeden is dat de dosering zoals geadverteerd ook niet klopt.
j
jackhanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hebbenze? zei:
Ik heb roze 130mg geprobeerd en de gele 100mg, de laatste keer dat ik die gele had zagen ze er allemaal niet identiek uit. Vermoeden is dat de dosering zoals geadverteerd ook niet klopt.
Klik om te vergroten...
Is je ervaring eerder dat het te weinig is of juist teveel?
H
Hebbenze?Lid
01-01-2024, 00:00
#3
jackhan zei:
Is je ervaring eerder dat het te weinig is of juist teveel?
Klik om te vergroten...
Vind het moeilijk te zeggen. Al mijn ervaringen waren niet zo intens als dat iedereen beschrijft
j
jackhanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hebbenze? zei:
Vind het moeilijk te zeggen. Al mijn ervaringen waren niet zo intens als dat iedereen beschrijft
Klik om te vergroten...
Was je dosering dan ook maar 1 pil? Of had je meer genomen dan de 130 en 100mg die je noemt?
De dosis is namelijk vrij laag als ik dat vergelijk met anderen die eerder richting 160-190 zitten
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#5
jackhan zei:
Iemand die mogelijk ervaring heeft met 6apb pellets en hier wat zinnigs over kan zeggen? Is 180mg aan pellets een redelijk OK dosis? Dan hoef ik me verder geen zorgen te maken als ik iets naar binnen gooi omdat de test geen uitslag geeft over aantal mg 😅
Klik om te vergroten...
De eerste keer (met een nieuwe batch) kan je maar beter even voorzichtig zijn. 180 milligram kan al best veel zijn. Als het per ongeluk nog sterker is dan loop je veel kans op misselijkheid en een loom gevoel. Beter een klein beetje minder nemen en er rekening mee houden dat het die eerste keer proberen nog niet super sterk was.
B
BelowTheFlowLid
01-01-2024, 00:00
#6
Neo-Shulginist zei:
De eerste keer (met een nieuwe batch) kan je maar beter even voorzichtig zijn. 180 milligram kan al best veel zijn. Als het per ongeluk nog sterker is dan loop je veel kans op misselijkheid en een loom gevoel. Beter een klein beetje minder nemen en er rekening mee houden dat het die eerste keer proberen nog niet super sterk was.
Klik om te vergroten...
Mee eens, in principe ...
Maar best lastig wanneer de frequentie van 1 keer in 3 maanden gevolgd wordt.

Bovendien is de volgende pellet niet per sé even sterk. Er bestaat er ook enorme variatie binnen een batch
(pleidooi voor legalisatie !)

Beetje te weinig is wel veel beter dan te veel. Fluide is leuk, maar niet in dit opzicht.
M
MarcieMarcLid
01-01-2024, 00:00
#7
BelowTheFlow zei:
Mee eens, in principe ...
Maar best lastig wanneer de frequentie van 1 keer in 3 maanden gevolgd wordt.

Bovendien is de volgende pellet niet per sé even sterk. Er bestaat er ook enorme variatie binnen een batch
(pleidooi voor legalisatie !)

Beetje te weinig is wel veel beter dan te veel. Fluide is leuk, maar niet in dit opzicht.
Klik om te vergroten...
En daarom vind ik poeder de betere optie. Even wat geklooi met caps vullen maar wel een stuk betrouwbaarder.
B
BelowTheFlowLid
01-01-2024, 00:00
#8
Eens, maar slechts gedeeltelijk.
Betrouwbaarder: daar zit de kern.

Een capsule vullen uit een zakje geeft een homogener resultaat dan voorgeperste pellets.

Tegelijk: het label op het zakje is niet altijd juist: pleidooi voor poeder, want dan kun je een sample uit het zakje laten testen

Maar ook: DIMS kwantificeert niet (behalve bij een XTC pil). Bij een poeder weet je dan dus wel of er psychoactieve rotzooi in zit, maar nooit hoe sterk het gewenste bestanddeel is.
Ik snap ook waarom, @Drugs Infolijn. Gaaf dat we in NL überhaupt kunnen testen.
M
ManPaardKrokodilLid
01-01-2024, 00:00
#9
@jackhan : laat weten hoe je ervaring is. Ik volg dit topic op de voet want wil volgende week ook voor de eerste keer aan de 6apb, met dezelfde overwegingen. Ik denk nu aan een iets lagere dosering om te beginnen en een kleine redose achter de hand te houden voor als het echt underwhelming aan zou voelen, alhoewel je dat pas na drie uur zou kunnen zeggen, zoals ik begrijp. Ik heb overigens wel poeder.
veel plezier vast
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#10
BelowTheFlow zei:
Eens, maar slechts gedeeltelijk.
Betrouwbaarder: daar zit de kern.

Een capsule vullen uit een zakje geeft een homogener resultaat dan voorgeperste pellets.

Tegelijk: het label op het zakje is niet altijd juist: pleidooi voor poeder, want dan kun je een sample uit het zakje laten testen

Maar ook: DIMS kwantificeert niet (behalve bij een XTC pil). Bij een poeder weet je dan dus wel of er psychoactieve rotzooi in zit, maar nooit hoe sterk het gewenste bestanddeel is.
Ik snap ook waarom, @Drugs Infolijn. Gaaf dat we in NL überhaupt kunnen testen.
Klik om te vergroten...
De zuiverheid van 6-APB wisselt niet zó enorm dat een weegschaal totaal onbetrouwbaar wordt.
Wel kun je bij een nieuwe batch het best altijd even extra voorzichtig zijn.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#11
BelowTheFlow zei:
Mee eens, in principe ...
Maar best lastig wanneer de frequentie van 1 keer in 3 maanden gevolgd wordt.
Klik om te vergroten...
Je kan toch gewoon je ervaring onhouden? Lijkt me niet dat het geheugen van @jackhan zo is aangetast dat 'ie na 3 maanden alles al is vergeten.
BelowTheFlow zei:
Bovendien is de volgende pellet niet per sé even sterk. Er bestaat er ook enorme variatie binnen een batch
(pleidooi voor legalisatie !)
Klik om te vergroten...
Is zo, maar die variatie geldt ook voor een hoge dosis. Dus dan alsnog: better safe than sorry.
M
MarcieMarcLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik heb in de praktijk ondervonden hoe belangrijk het is om bij een nieuwe batch weer opnieuw te zoeken naar de juiste dosering. Als ik uit mijn huidige batch net zo hoog had gedoseerd als mijn voorgaande dan was ik nog niet terug op aarde geweest denk ik. Prima overigens, nu doe ik nog langer met mijn huidige batch.

Pellets 6-APB vertrouw ik net zo min als dealerinformatie over de inhoud van XTC. Daarom laat ik ook altijd mijn XTC testen bij elke batch. Geen 100% garantie maar zie het meer als indicatief. Een spreiding van 20mg vind ik niet erg maar een verschil van 230mg (dealerinfo) tegen 130 (DIMS) vind ik wel waard om rekening mee te houden.
j
jackhanLid
01-01-2024, 00:00
#13
MarcieMarc zei:
Ik heb in de praktijk ondervonden hoe belangrijk het is om bij een nieuwe batch weer opnieuw te zoeken naar de juiste dosering. Als ik uit mijn huidige batch net zo hoog had gedoseerd als mijn voorgaande dan was ik nog niet terug op aarde geweest denk ik. Prima overigens, nu doe ik nog langer met mijn huidige batch.

Pellets 6-APB vertrouw ik net zo min als dealerinformatie over de inhoud van XTC. Daarom laat ik ook altijd mijn XTC testen bij elke batch. Geen 100% garantie maar zie het meer als indicatief. Een spreiding van 20mg vind ik niet erg maar een verschil van 230mg (dealerinfo) tegen 130 (DIMS) vind ik wel waard om rekening mee te houden.
Klik om te vergroten...
Maar jij hebt je nieuwe batch met poeder toch? Versnijden ze dat dan met andere troep dat je ineens zoveel harder ging? Want mijn pallet is wel alleen maar 6apb en 5apb.

Ik denk dat dealers over het algemeen meer pochen met hogere nummers en lager doseren dan andersom.

@ManPaardKrokodil ik ga ook pas volgende week nemen dus waarschijnlijk komt mijn antwoord te laat. Wat ik over het algemeen hier op het forum las is dat de meesten de eerste keer te laag nemen waardoor het wat underwhelming is. Ook extra bijdoseren heeft dan niet zo heel veel zin. Daarom dacht ik zelf dus aan een wat stevigere dosis.

Misselijk zijn dankzij een te hoge dosis is niet leuk, maar een saaie avond hebben is al helemaal niet leuk:yum:
M
MarcieMarcLid
01-01-2024, 00:00
#14
jackhan zei:
Misselijk zijn dankzij een te hoge dosis is niet leuk, maar een saaie avond hebben is al helemaal niet leuk:yum:
Klik om te vergroten...
Maar de hele avond/nacht vaag, je ballen eraf trippen/spacen en de gaten in je herinneringen slaan ook niet.

Gouden tip, beter te laag starten dan te hoog. Er is geen weg terug.
M
ManPaardKrokodilLid
01-01-2024, 00:00
#15
Mee eens, maar zoals @jackhan al zei: er wordt vaak beweerd dat bijnemen geen zin heeft. En toch snap ik dat niet. 6abp heeft juist een lange werking, dus als je dan wat voorzichtig begint en na een paar uur wat bijneemt... dat klinkt dan toch niet onlogisch?
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#16
ManPaardKrokodil zei:
Mee eens, maar zoals @jackhan al zei: er wordt vaak beweerd dat bijnemen geen zin heeft. En toch snap ik dat niet. 6abp heeft juist een lange werking, dus als je dan wat voorzichtig begint en na een paar uur wat bijneemt... dat klinkt dan toch niet onlogisch?
Klik om te vergroten...
6-APB komt maar langzaam op stoom. Dus pas na 2-3 uur wordt duidelijk hoe sterk het is. Stel je neemt dan bij, dan kost het opnieuw 2 uur voordat het werkt. De bijgepakte dosis werkt dan pas na 4 uur. Op dat tijdstip heb je al last van tolerantie waardoor je niet heel veel harder gaat. Wel verleng je dan de space aanzienlijk - terwijl je de intensiteit daarvan niet heel bijzonder vond.

Vandaar dat het niet heel veel zin heeft.
H
Hebbenze?Lid
01-01-2024, 00:00
#17
jackhan zei:
Was je dosering dan ook maar 1 pil? Of had je meer genomen dan de 130 en 100mg die je noemt?
De dosis is namelijk vrij laag als ik dat vergelijk met anderen die eerder richting 160-190 zitten
Klik om te vergroten...
1,5 gedaan, en eerste keer was 175 mg aan gele (100mg) en dat beviel nog t best. Ook nog afgewogen gedaan 180mg. Beviel ook niet helemaal. Helaas alleen de eerste keer er goed van genoten, daarna steeds maar vrij kort met later de minder leuke uitwerking er van. Zoals de laatste keer dat ik 180 poeder nam, het zo underwelming vond dat ik later een halve van 130 er bij had gedaan voor redose. Uiteindelijk uren lang gekotst en meer niet.

vond de 130mg pellets wel het snelst en het hardst er in klappen, bij mij dan.
MarcieMarc zei:
Maar de hele avond/nacht vaag, je ballen eraf trippen/spacen en de gaten in je herinneringen slaan ook niet.

Gouden tip, beter te laag starten dan te hoog. Er is geen weg terug.
Klik om te vergroten...
dit had ik dus bij de laatste keer😆 en voelde me honds beroerd. Niet zoals bij teveel MDMA
H
Hebbenze?Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Neo-Shulginist zei:
6-APB komt maar langzaam op stoom. Dus pas na 2-3 uur wordt duidelijk hoe sterk het is. Stel je neemt dan bij, dan kost het opnieuw 2 uur voordat het werkt. De bijgepakte dosis werkt dan pas na 4 uur. Op dat tijdstip heb je al last van tolerantie waardoor je niet heel veel harder gaat. Wel verleng je dan de space aanzienlijk - terwijl je de intensiteit daarvan niet heel bijzonder vond.

Vandaar dat het niet heel veel zin heeft.
Klik om te vergroten...
Bij mij dus niet, echt altijd binnen 45 minuten
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#19
Hebbenze? zei:
Bij mij dus niet, echt altijd binnen 45 minuten
Klik om te vergroten...

Onze ervaring is ook zoiets, al duurt het wel veel langer dan XTC in totaal.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#20
Hebbenze? zei:
Bij mij dus niet, echt altijd binnen 45 minuten
Klik om te vergroten...
Na 45 minuten is het nog niet volledig op stoom. Als je mensen adviseert om dan al bij te pakken dan is de kans groot dat ze onterecht een dubbele dosis nemen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."