Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEerste keer 6APB - dosering

Eerste keer 6APB - dosering

44 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
K
KoningTotoLid
01-01-2024, 00:00
#1
@jackhan ik werd ook erg naar toen de 6apb was uitgewerkt. Kotsen en enorme hoofdpijn.

Had ook iets te veel genomen (200mg). Dat hielp vast ook niet mee. Effect was wel oke maar niet heel bijzonder. Sindsdien geen behoefte meer gevoeld om dit te gebruiken. Geef mij maar lekker 3mmc.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#2
Couplegoal zei:
Hoi mijn vrouw en ik zijn ook van plan om voor het eerst 6apb te nemen in thuis setting.
We zijn allebei redelijk vertrouwd met xtc 2cb 2cb-fly truffels enz.
Graag zou ik van jullie willen weten waar mee te beginnen
Ik zat aan 150 mg voor mijn vrouw te denken 63 kilo
En 180/190 voor mezelf 98 kilo
Wat is jullie ervaringen nog hier mee en zit ik zo redelijk aan een goede dosering
Mvg allemaal
Klik om te vergroten...
De dosering is wat hoog. Doe eerst maar eens 100 mg voor je vrouw en 140 mg voor jezelf.
j
jackhanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik heb inmiddels 6APB gebruikt en zal mijn bevindingen even delen.

Na het lezen van nog meer ervaringen van anderen kwam ik er op uit dat 150mg een geschikte dosis is om mee te starten en zeker niet te gek (dat is richting de 200mg).
Ik heb hiervoor pallets gebruikt waarbij getest is op 6apb en een significante dosis 5apb, qua daadwerkelijk mg kan ik dus niks zeggen en gaan we af op de vendor.

Tijdsverloop
T+1 al vrij snel minimale hoeveelheid extra lucht/boeren. Hier was ik op voorbereid gezien er meer mensen misselijkheid van worden.
En de eerste tonen begin door te komen. Mijn benen voelen wat lichter en ik word wat meer mellow.
T+2 Oké we zitten er nu lekker in en het is allemaal heel geleidelijk gegaan. Energie is goed en ik heb af en toe de neiging om wat meer te praten, als dit nog uren aanhoudt dan is het lekker spul.
Het is inderdaad allemaal wat neutraler dan X maar dat kan ook aan de dosis liggen.
T+2.5 Oei wat is dat, ik voel wat pijntjes van het dansen. Met X wordt dat altijd onderdrukt. Niet op focussen verder en lekker doordansen.
T+2.5 tm T+4 dit zou de piek moeten zijn maar ik krijg steeds meer last en minder energie. Ik heb geen booster of ander spul mee dus ik kan ook niks bijnemen (bewust ook gedaan) maar daar baal ik toch wel van waardoor ik zowel lichamelijk als geestelijk er niet helemaal lekker meer inzit.
T+6 Wat een anticlimax, ik heb er geen zin meer in, mijn lichaam voelt vermoeid en het hele hardgaan wat bij X geen probleem is is er niet en ik ga naar huis.

De dosis leek dus voor mijn doeleinden te laag. Hard gaan op een festival.
Voor een mildere setting voelde dit wel prima. Een licht roesje als je aangeschoten bent en fijne vibe.

Maar daarna begon de hell pas echt, heeft iemand hier ervaring mee?
Ik was de hele tijd nog wel onder invloed op een fijne manier en kon niet slapen. Daar was ik wel op voorbereid, maar wat ik niet had verwacht was de hoofdpijn.
Ik heb nog nooit zulke hoofdpijn gehad, met X heb ik daar nooit last van.
Continue steken voor 8 uur lang, geen enkele houding werkte, de hoofdpijn zat aan de achterkant van mijn hoofd.
Ik heb wel genoeg gedronken (vergelijkbaar met normaal, 3-4 x 500 ml), wel was het vrij warm binnen maar niet veel meer tov andere feestjes.

Ik zou namelijk graag nog een keer gebruiken en dan 180mg proberen. Maar die hoofdpijn was het echt niet waard.
Het was ook vreemd dat de hoofdpijn pas na het feestje insloeg en urenlang aanhield. Mogelijk toch te warm en daarna de avondlucht in waar het koeler was?

De volgende dag voelde ik me weer helemaal prima. Niet moe, geen hoofdpijn, niet neerslachtig.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#4
jackhan zei:
Ik heb inmiddels 6APB gebruikt en zal mijn bevindingen even delen.

Na het lezen van nog meer ervaringen van anderen kwam ik er op uit dat 150mg een geschikte dosis is om mee te starten en zeker niet te gek (dat is richting de 200mg).
Ik heb hiervoor pallets gebruikt waarbij getest is op 6apb en een significante dosis 5apb, qua daadwerkelijk mg kan ik dus niks zeggen en gaan we af op de vendor.

Tijdsverloop
T+1 al vrij snel minimale hoeveelheid extra lucht/boeren. Hier was ik op voorbereid gezien er meer mensen misselijkheid van worden.
En de eerste tonen begin door te komen. Mijn benen voelen wat lichter en ik word wat meer mellow.
T+2 Oké we zitten er nu lekker in en het is allemaal heel geleidelijk gegaan. Energie is goed en ik heb af en toe de neiging om wat meer te praten, als dit nog uren aanhoudt dan is het lekker spul.
Het is inderdaad allemaal wat neutraler dan X maar dat kan ook aan de dosis liggen.
T+2.5 Oei wat is dat, ik voel wat pijntjes van het dansen. Met X wordt dat altijd onderdrukt. Niet op focussen verder en lekker doordansen.
T+2.5 tm T+4 dit zou de piek moeten zijn maar ik krijg steeds meer last en minder energie. Ik heb geen booster of ander spul mee dus ik kan ook niks bijnemen (bewust ook gedaan) maar daar baal ik toch wel van waardoor ik zowel lichamelijk als geestelijk er niet helemaal lekker meer inzit.
T+6 Wat een anticlimax, ik heb er geen zin meer in, mijn lichaam voelt vermoeid en het hele hardgaan wat bij X geen probleem is is er niet en ik ga naar huis.

De dosis leek dus voor mijn doeleinden te laag. Hard gaan op een festival.
Voor een mildere setting voelde dit wel prima. Een licht roesje als je aangeschoten bent en fijne vibe.

Maar daarna begon de hell pas echt, heeft iemand hier ervaring mee?
Ik was de hele tijd nog wel onder invloed op een fijne manier en kon niet slapen. Daar was ik wel op voorbereid, maar wat ik niet had verwacht was de hoofdpijn.
Ik heb nog nooit zulke hoofdpijn gehad, met X heb ik daar nooit last van.
Continue steken voor 8 uur lang, geen enkele houding werkte, de hoofdpijn zat aan de achterkant van mijn hoofd.
Ik heb wel genoeg gedronken (vergelijkbaar met normaal, 3-4 x 500 ml), wel was het vrij warm binnen maar niet veel meer tov andere feestjes.

Ik zou namelijk graag nog een keer gebruiken en dan 180mg proberen. Maar die hoofdpijn was het echt niet waard.
Het was ook vreemd dat de hoofdpijn pas na het feestje insloeg en urenlang aanhield. Mogelijk toch te warm en daarna de avondlucht in waar het koeler was?

De volgende dag voelde ik me weer helemaal prima. Niet moe, geen hoofdpijn, niet neerslachtig.
Klik om te vergroten...
Hoofdpijn kan ook komen als je te veel drinkt en niet kunt plassen. Heb je geprobeerd om iets zouts binnen te krijgen? Zoals cup-a-soup of chips ofzo? Daarnaast kunnen twee pilletjes paracetamol ook wel helpen.
j
jackhanLid
01-01-2024, 00:00
#5
Neo-Shulginist zei:
Hoofdpijn kan ook komen als je te veel drinkt en niet kunt plassen. Heb je geprobeerd om iets zouts binnen te krijgen? Zoals cup-a-soup of chips ofzo? Daarnaast kunnen twee pilletjes paracetamol ook wel helpen.
Klik om te vergroten...
Oh dat was ik nog vergeten te vermelden, ik kon prima plassen.
Daarom vond ik het ook zo vreemd. Een vriend met wie ik was en het ook voor het eerst 6APB nam had er ook last van (zelfde dosis).

Ik heb verder niks geprobeerd te eten savonds, had geen eetlust verder. Wel de volgende dag gewoon kunnen eten maar toen was de hoofdpijn ook weggetrokken.

Paracetamol had ik bewust vermeden omdat ik niet zo goed wist wat er aan de hand was en dan niet nog meer stofjes in mijn lichaam wil hebben.
P
PeteSapaiLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik had ook hoofdpijn beide keren na een (waarschijnlijk - ik vermoed dat mijn roze pellets heel erg ondergedoseerd waren) lage dosis, maar toch niet zo erg als jij, denk ik. Ook was dat niet op heel warme dagen. (Nu ik erover nadenk heb ik misschien beide keren pas in de avond laat geplast, dus misschien was dat het probleem..?) Het was wel naar genoeg dat ik er niet van kon slapen, dus ik heb 400mg iboprofen genomen en dat hielp enorm! Dus mocht je het nog een keer willen proberen: wanneer je de hoofdpijn voelt opkomen 400-600mg ibu (of 1 a 2 paracetamol) nemen.
M
MarcieMarcLid
01-01-2024, 00:00
#7
jackhan zei:
Oh dat was ik nog vergeten te vermelden, ik kon prima plassen.
Daarom vond ik het ook zo vreemd. Een vriend met wie ik was en het ook voor het eerst 6APB nam had er ook last van (zelfde dosis).

Ik heb verder niks geprobeerd te eten savonds, had geen eetlust verder. Wel de volgende dag gewoon kunnen eten maar toen was de hoofdpijn ook weggetrokken.

Paracetamol had ik bewust vermeden omdat ik niet zo goed wist wat er aan de hand was en dan niet nog meer stofjes in mijn lichaam wil hebben.
Klik om te vergroten...
Echt zo bijzonder om te lezen dit! Mijn ervaringen, met verschillende batches, zijn echt totaal anders dan die van jou. Ik ga wel redelijk hard, niet zoals de eerste pieken MDMA maar wel hard en stabiel. Geen hoofdpijntjes of andere pijntjes en/of ongemakkelijkheden. Ik vraag me toch af waar dat hem in zit.
j
jackhanLid
01-01-2024, 00:00
#8
MarcieMarc zei:
Echt zo bijzonder om te lezen dit! Mijn ervaringen, met verschillende batches, zijn echt totaal anders dan die van jou. Ik ga wel redelijk hard, niet zoals de eerste pieken MDMA maar wel hard en stabiel. Geen hoofdpijntjes of andere pijntjes en/of ongemakkelijkheden. Ik vraag me toch af waar dat hem in zit.
Klik om te vergroten...
Andere hoeveelheden en verhouding 6apb/5apb misschien?

Ik heb nu pellets gebruikt en geen poeder zoals ik las in jouw posts. Want ik zag ook dat jij 150mg nam wat overeen zou moeten komen met mijn dosis.
Wat versta jij onder hardgaan, flinke dot energie en dansen alsof er geen morgen meer bestaat?
Voor volgende keer heb ik nog dezelfde pillen liggen dus als ik de dosis verhoog is het in ieder geval uit dezelfde batch.

@PeteSapai vervelend dat jij dit ook al had bij lage dosis. Misschien hebben we dezelfde pillen gehad (kleur komt iig overeen), dat is het nadeel van testen ze zeggen niet hoeveel er in zit. Wel frappant dat je dan weer niet kon plassen en ik nergens last van had.

Je leest natuurlijk wel vaker dat sommigen en hogere dosis nodig hebben omdat ze minder gevoelig ervoor zijn.
Daarnaast denk ik dat het ook wel afhangt van welke setting je zit. Ik ken ook genoeg mensen die thuis gebruiken of op rustige feestjes staan, dan is je perceptie van hard gaan ook ineens heel anders.
P
PeteSapaiLid
01-01-2024, 00:00
#9
Nieuwe ervaring!

Na leuke, milde ervaringen met pellets heb ik vorig jaar poeder besteld en een half jaar geleden thuis 140mg getest. Die deed niet heel veel, maar wel meer dan de 1 1/4 roze pil (zou 160mg moeten zijn, deed nagenoeg niets). Dus gister besloot ik 190 te nemen (en van het bevrijdingsfestivalsfeertje te genieten). Om 13:10 nam ik alles, ongeveer een uur later begon het heel rustig op te komen en mertke ik de eerste effecten, zonder enige negatieve. Het voelde heel erg hetzelfde als 2 pillen vorig jaar: een chille roes, maar lang niet wat ik ooit had verwacht n.a.v. mensen die zeiden "als een raket" te gaan.

Vanwege het idee "veel drinken + niet plassen = misschien hoofdpijn" heb ik weinig gedronken. En ik hoefde niet te plassen, maar kon het wel! Dit bleek echter niet de oplossing, want tussen 21 en 22u voelde ik toch een milde hoofdpijn opkomen, dus heb 200mg ibu genomen en dat hielp.

Maar toen... tegen 23:00 voelde ik ineens heel snel een misselijkheid opkomen, en 2 minuten later leegde ik mijn maag. Raar, dat had ik op de pillen helemaal niet. Ik was een beetje bang dat dit aan zou houden, maar na het overgeven was het gevoel vrijwel direct weg.

tl;dr: 190mg, geen negetieve come-up, fijn maar vrij mild gevoel, na 9-10u wat hoofdpijn en 1x overgeven.
j
jackhanLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik heb net bijna alle topics doorgelezen over 6APB.
Hieronder een samenvatting, klopt dit ongeveer?

Ik heb pellets succinaat van 120mg, pellets schijnen het minst potent te zijn.
Ze zijn getest en er zit voornamelijk 6apb in en deels 5apb, hoeveel mg en in welke verhouding kon niet verteld worden.

De meeste zeggen met poeder dat 150 wat underwhelming is dus ik kwam uit op 180mg met pellets (makkelijk ook ivm met breken, kom je op 1.5 uit) voor een eerste keer.
Na 2 uur eventueel een booster van 60mg (halve pil).

Heeft lichaamsgewicht nog invloed?
Ik weet dus niet of 5apb meer doet met je per mg want zoals aangegeven kon de verhouding niet worden gezegd, ik vermoed dat het minimaal is maar moet ik daar nog rekening mee houden?
M
MarcieMarcLid
01-01-2024, 00:00
#11
Pellets kun je mi in twijfel trekken. Niemand kan garanderen dat daar ook 120mg in zit. Het beste zou je kunnen werken met poeder en een weegschaal met 3 cijfers achter de punt en lege capsules. Zo kun je precies afwegen wat je naar binnen wil harken.

De ene batch is de andere niet. Vergelijk het met 2 batches MDMA waar de eve batch 60% zuiver is en de andere 80% maar toch exact hetzelfde gewicht hebben.

Advies: Begin het te hoog met doseren, de space kan lang duren. Wanneer je te hoog inzet zit je lang in een space die wellicht te pittig is en dan haal je er geen goede ervaring uit. Bouw het op.
Is de eerste keer underwhelming dan ga je 3mnd later iets hoger doseren. Het is de reis, de zoektocht naar jouw specifieke sweet-spot. Is je batch op? Dan begin je weer opnieuw met je zoektocht.

Uit eerdere berichten en ervaringen schijnt lichaamsgewicht, in tegenstelling tot MDMA, veel minder van invloed te zijn. Set/setting/geestelijke gesteldheid daarintegen speelt wel degelijk een rol.

Resume : Niet kloten met pellets maar poeder nemen, dosering opbouwen en zorg dat je lekker in je vel zit. En vooral, enjoy the flight!
j
jackhanLid
01-01-2024, 00:00
#12
MarcieMarc zei:
Pellets kun je mi in twijfel trekken. Niemand kan garanderen dat daar ook 120mg in zit. Het beste zou je kunnen werken met poeder en een weegschaal met 3 cijfers achter de punt en lege capsules. Zo kun je precies afwegen wat je naar binnen wil harken.

De ene batch is de andere niet. Vergelijk het met 2 batches MDMA waar de eve batch 60% zuiver is en de andere 80% maar toch exact hetzelfde gewicht hebben.

Advies: Begin het te hoog met doseren, de space kan lang duren. Wanneer je te hoog inzet zit je lang in een space die wellicht te pittig is en dan haal je er geen goede ervaring uit. Bouw het op.
Is de eerste keer underwhelming dan ga je 3mnd later iets hoger doseren. Het is de reis, de zoektocht naar jouw specifieke sweet-spot. Is je batch op? Dan begin je weer opnieuw met je zoektocht.

Uit eerdere berichten en ervaringen schijnt lichaamsgewicht, in tegenstelling tot MDMA, veel minder van invloed te zijn. Set/setting/geestelijke gesteldheid daarintegen speelt wel degelijk een rol.

Resume : Niet kloten met pellets maar poeder nemen, dosering opbouwen en zorg dat je lekker in je vel zit. En vooral, enjoy the flight!
Klik om te vergroten...
Ja een volgende keer zal ik dan wel poeder halen. Maar voor nu, ze zullen eerder onderdoseren dan overdoseren toch? Dus als ik nu mik op 180 wat een aardige dosis is zit ik wel goed mocht het wat lager uitvallen?
Ik wil namelijk ook niet te laag doseren gezien bijnemen niet echt lekker werkt
M
MarcieMarcLid
01-01-2024, 00:00
#13
jackhan zei:
Ja een volgende keer zal ik dan wel poeder halen. Maar voor nu, ze zullen eerder onderdoseren dan overdoseren toch? Dus als ik nu mik op 180 wat een aardige dosis is zit ik wel goed mocht het wat lager uitvallen?
Ik wil namelijk ook niet te laag doseren gezien bijnemen niet echt lekker werkt
Klik om te vergroten...
Geen idee, kan ik geen zinnig antwoord op geven. Het zijn louter adviezen.
j
jackhanLid
01-01-2024, 00:00
#14
Iemand die mogelijk ervaring heeft met 6apb pellets en hier wat zinnigs over kan zeggen? Is 180mg aan pellets een redelijk OK dosis? Dan hoef ik me verder geen zorgen te maken als ik iets naar binnen gooi omdat de test geen uitslag geeft over aantal mg 😅
H
Hebbenze?Lid
01-01-2024, 00:00
#15
jackhan zei:
Iemand die mogelijk ervaring heeft met 6apb pellets en hier wat zinnigs over kan zeggen? Is 180mg aan pellets een redelijk OK dosis? Dan hoef ik me verder geen zorgen te maken als ik iets naar binnen gooi omdat de test geen uitslag geeft over aantal mg 😅
Klik om te vergroten...
Ik heb roze 130mg geprobeerd en de gele 100mg, de laatste keer dat ik die gele had zagen ze er allemaal niet identiek uit. Vermoeden is dat de dosering zoals geadverteerd ook niet klopt.
j
jackhanLid
01-01-2024, 00:00
#16
Hebbenze? zei:
Ik heb roze 130mg geprobeerd en de gele 100mg, de laatste keer dat ik die gele had zagen ze er allemaal niet identiek uit. Vermoeden is dat de dosering zoals geadverteerd ook niet klopt.
Klik om te vergroten...
Is je ervaring eerder dat het te weinig is of juist teveel?
H
Hebbenze?Lid
01-01-2024, 00:00
#17
jackhan zei:
Is je ervaring eerder dat het te weinig is of juist teveel?
Klik om te vergroten...
Vind het moeilijk te zeggen. Al mijn ervaringen waren niet zo intens als dat iedereen beschrijft
j
jackhanLid
01-01-2024, 00:00
#18
Hebbenze? zei:
Vind het moeilijk te zeggen. Al mijn ervaringen waren niet zo intens als dat iedereen beschrijft
Klik om te vergroten...
Was je dosering dan ook maar 1 pil? Of had je meer genomen dan de 130 en 100mg die je noemt?
De dosis is namelijk vrij laag als ik dat vergelijk met anderen die eerder richting 160-190 zitten
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#19
jackhan zei:
Iemand die mogelijk ervaring heeft met 6apb pellets en hier wat zinnigs over kan zeggen? Is 180mg aan pellets een redelijk OK dosis? Dan hoef ik me verder geen zorgen te maken als ik iets naar binnen gooi omdat de test geen uitslag geeft over aantal mg 😅
Klik om te vergroten...
De eerste keer (met een nieuwe batch) kan je maar beter even voorzichtig zijn. 180 milligram kan al best veel zijn. Als het per ongeluk nog sterker is dan loop je veel kans op misselijkheid en een loom gevoel. Beter een klein beetje minder nemen en er rekening mee houden dat het die eerste keer proberen nog niet super sterk was.
B
BelowTheFlowLid
01-01-2024, 00:00
#20
Neo-Shulginist zei:
De eerste keer (met een nieuwe batch) kan je maar beter even voorzichtig zijn. 180 milligram kan al best veel zijn. Als het per ongeluk nog sterker is dan loop je veel kans op misselijkheid en een loom gevoel. Beter een klein beetje minder nemen en er rekening mee houden dat het die eerste keer proberen nog niet super sterk was.
Klik om te vergroten...
Mee eens, in principe ...
Maar best lastig wanneer de frequentie van 1 keer in 3 maanden gevolgd wordt.

Bovendien is de volgende pellet niet per sé even sterk. Er bestaat er ook enorme variatie binnen een batch
(pleidooi voor legalisatie !)

Beetje te weinig is wel veel beter dan te veel. Fluide is leuk, maar niet in dit opzicht.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."