Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums4-MPD dagelijks onderzoek (adhd)

4-MPD dagelijks onderzoek (adhd)

124 antwoorden
15 weergaven
18-5-2026
W
WauzelingLid
01-01-2024, 00:00
#1
tony211 zei:
Ik denk echter niet dat 50mg een recreatieve dosering is, maar goed dat kan aan de kwaliteit van de batches liggen.
Klik om te vergroten...
Ik durf vrijwel zeker te zeggen dat 50mg een recreatieve dosis is, want toen ik 50mg tot me had genomen stond ik gewoon kneiter strak. Een therapeutische dosis (voor bij een middel zoals dit) hoort minimaal aanwezig te zijn, zodat je een duwtje in de rug ontvangt en als normaal mens kan functioneren. Als je zelf niet vind dat de 50mg een recreatieve dosis is dan denkt tolerantie dat denk ik wel.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#2
Wauzeling zei:
dan denkt tolerantie dat denk ik wel.
Klik om te vergroten...
of je nu medicatie of drugs gebruikt voor bijna alles krijg je tzt wel tolerantie
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#3
Wauzeling zei:
Ik durf vrijwel zeker te zeggen dat 50mg een recreatieve dosis is, want toen ik 50mg tot me had genomen stond ik gewoon kneiter strak. Een therapeutische dosis (voor bij een middel zoals dit) hoort minimaal aanwezig te zijn, zodat je een duwtje in de rug ontvangt en als normaal mens kan functioneren. Als je zelf niet vind dat de 50mg een recreatieve dosis is dan denkt tolerantie dat denk ik wel.
Klik om te vergroten...
Als je altijd stims op dagelijkse basis misbruikt zal dat wel anders ervaren worden🤪

Nee maar 3x20mg dex is opzich niet heullll gek. Wel aan de hoge kant, maar ken mensen die meer voorgeschreven krijgen (@Snuffelaar vgm ook????) Ik dacht dat een totaaldosis van 80mg het maximale is, maar dit moeten behandelaren heul goed kunnen beargumenteren. Het vooral te doen dat de uitwerkingstijd enorm kan verschillen…

Maar dit alles kán je niet weten of proberen als je al “onder” de andere middelen zit.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#4
Voorzorgen bij Dexamfetamine voorschriften is het gevaar van misbruik. Geen enkele psychiater gaat dit nog voorschrijven voor TS. Expliciet vragen om een medicijn werkt nooit goed; sterker nog. Werkt altijd tegen.

Een andere psychiater helpt niet want die word volledig voorgelicht door het dossier van @tony211 . Een nieuwe psychiater is niet perse een nieuwe start ofzo. Wat dat betreft zullen ze elkaar nooit tegenspreken.

In mijn dossier staat bijvoorbeeld ook geschiedenis van medicijnmisbruik en verslaving. Ritalin was al teveel gevraagd ; ik kreeg alleen Wellbutrin.
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#5
ljuv zei:
Als je altijd stims op dagelijkse basis misbruikt zal dat wel anders ervaren worden🤪

Nee maar 3x20mg dex is opzich niet heullll gek. Wel aan de hoge kant, maar ken mensen die meer voorgeschreven krijgen (@Snuffelaar vgm ook????) Ik dacht dat een totaaldosis van 80mg het maximale is, maar dit moeten behandelaren heul goed kunnen beargumenteren. Het vooral te doen dat de uitwerkingstijd enorm kan verschillen…

Maar dit alles kán je niet weten of proberen als je al “onder” de andere middelen zit.
Klik om te vergroten...
Vroeger inderdaad wel, momenteel een half jaartje niets. Binnen twee weken eens bespreken met m'n nieuwe psychiater om het opnieuw proberen op te starten.

Ze kunnen inderdaad echt wel moeilijk doen op vlak van adhd medicatie hoor. Is de reden waarom ik momenteel zonder zit maar ik trek het niet meer zo.

M'n oude psychiater moest écht aan een soort doktersraad toestemming vragen om van 2x20mg naar 3x20mg te mogen gaan, omdat het niet genoeg was om de dag door te komen.

Crazy.

Om te antwoorden op OP, dit is best veel gevraagd. Het medicijn is nog steeds taboe. Zou eerder eens met je psy praten over waar de root van het probleem zit ipv zelf met oplossingen te komen. Suggesteren kan altijd. Met de meeste psychiaters valt wel te praten en te puzzelen denk ik.

Dacht nooit dex te kunnen krijgen door m'n overvol dossier omtrent drug problematiek. Dat voorstel kwam uit ambulante hulp toen ze me vroegen waarom ik altijd speed gebruikte tijdens moeilijke momenten.

Je wil het waarschijnlijk niet horen maar zelfmedicatie is een dom idee en bla bla bla but true.

Alsook


ljuv zei:
Dat moet ook wel wederzijds zijn om echt ergens te komen
Klik om te vergroten...
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#6
OtherShore zei:
Waarom? Daar was een reden voor neem ik aan.
Klik om te vergroten...
Clozapine is een beetje de laatste optie wanneer behandeling van mentale problemen (incl. verslaving) onbehandelbaar worden verklaard. Dat kan na jaren proberen van verschillende medicatie en trajecten. Ken iemand die er echt goed op functioneert na meer dan 10 jaar instabiliteit.
J
Jules2020Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Snuffelaar zei:
Clozapine is een beetje de laatste optie wanneer behandeling van mentale problemen (incl. verslaving) onbehandelbaar worden verklaard. Dat kan na jaren proberen van verschillende medicatie en trajecten. Ken iemand die er echt goed op functioneert na meer dan 10 jaar instabiliteit.
Klik om te vergroten...
Ja, en ik ben een nette goed verzorgde jongeman die terecht kwam in de psychiatrie en vreselijk werd behandeld.
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#8
Wauzeling zei:
Rode verf
Klik om te vergroten...
Wat ruikt naar blauwe verf en is niet rood?

Spoiler: 👀
Toch rode verf
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#9
Raver zei:
Ik kan gewoon niet met me hoofd bij de naïviteit van TS.

Spiegels genoeg voorgehouden denk ik. Er speelt waarschijnlijk meer dan dat er gedeeld word hier.

Met deze dringende persoonlijkheid en de ongelofelijke waanzin die daarbij te pas komt tja, geen psychiater die dit gaat voorschrijven.



Vals. Je vervangt gewoon je stimulanten verslaving met ADHD medicatie onder de mom van ADHD behandeling.

Maar zelf zal je dit weer ontkennen maar er zijn weinig tot geen leden die dit ook maar een beetje van je aannemen. Laat staan een professional. 😅

Weet je wat drugsgebruik verminderd? Persoonlijke verandering en de wil om te stoppen met gebruiken. Die lees ik echt niet terug in je verhaal dus gooi die utopie maar uit je hoofd dat je zal minderen met gebruiken als je Dex oid gebruikt.

Dex verliest ook het stimulerende effect na verloop van tijd.. Wat ga je dan doen?

Extra bijnemen? Want ADHD klachten?

GHB en benzo's waren voor mij ook zelfmedicatie? Is dat dan geen verslaving want ik heb ptss en verschillende angstproblemen?
Klik om te vergroten...
Als ik hier een klein beetje mag op inpikken. Dex brengt me zoveel rust en opluchting dat de zin in andere stimulanten grotendeels doet verdwijnen. Noem het ergens misschien een vervanging van verslaving maar het blijft ook medicatie. Volgens m'n psychiater is het minderen van cravings zeker een geldige reden om verder te gaan met dex (maar absoluut niet de hoofd/enige reden).
S
SneeuwStormLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik ben niet verslaafd, ik ben een gewoontedier. Best wel humor.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#11
Snuffelaar zei:
Volgens m'n psychiater is het minderen van cravings zeker een geldige reden om verder te gaan met dex (maar absoluut niet de hoofd/enige reden).
Klik om te vergroten...
Waar, maar psychiaters zijn erg voorzichtig met het voorschrijven van dex als er sprake is van verslavingsproblematiek en al helemaal als iemand actief in gebruik zit en zelf aanstuurt op het voorschrijven van dex. Het risico op misbruik is dan te groot. Ik denk dat de TS daar een beetje tegenaan loopt (als hij al ADD heeft, want dat blijft een beetje vaag).
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#12
Snuffelaar zei:
Als ik hier een klein beetje mag op inpikken. Dex brengt me zoveel rust en opluchting dat de zin in andere stimulanten grotendeels doet verdwijnen. Noem het ergens misschien een vervanging van verslaving maar het blijft ook medicatie. Volgens m'n psychiater is het minderen van cravings zeker een geldige reden om verder te gaan met dex (maar absoluut niet de hoofd/enige reden).
Klik om te vergroten...

Het blijft ook een amfetamine. Tuurlijk is het medicatie maar ik geloof niet dat dat perse de rede is van TS. Daarom schrijven ze het niet zomaar voor. Dex is wel echt even een andere klasse dan de varianten van Methylfenidaat.

Fijn dat het voor jou zo werkt en dan is er ook echt niks mis mee. Zie het een beetje hetzelfde als dat ik vroeger Baclofen heb geslikt voor GHB cravings. Enkele maandjes toen geloof II.
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#13
OtherShore zei:
Waar, maar psychiaters zijn erg voorzichtig met het voorschrijven van dex als er sprake is van verslavingsproblematiek en al helemaal als iemand actief in gebruik zit en zelf aanstuurt op het voorschrijven van dex. Het risico op misbruik is dan te groot. Ik denk dat de TS daar een beetje tegenaan loopt (als hij al ADD heeft, want dat blijft een beetje vaag).
Klik om te vergroten...
Bij het ambulant centrum voor verslavingshulp waar ik ging zijn ze van mening dat dex bij iedereen met een stim probleem mag worden geprobeerd. Als ze het misbruiken wordt het gewoon stopgezet.
J
Jules2020Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik wil het eigenlijk opgelost hebben en er niet over praten. Ik voel zoveel meningen: kom er toch voor uit. Dit was de eerste keer misbruik.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#15
Raver zei:
Dex is wel echt even een andere klasse dan de varianten van Methylfenidaat.
Klik om te vergroten...
tuurlijk het ene is amfetamine het andere niet en doet het tegenovergestelde van elkaar
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#16
Snuffelaar zei:
Bij het ambulant centrum voor verslavingshulp waar ik ging zijn ze van mening dat dex bij iedereen met een stim probleem mag worden geprobeerd.
Klik om te vergroten...
Ook zonder ADHD diagnose? Ik denk dat er in Nederland minimaal een diagnose ADHD moet zijn en dan nog wordt er bij mensen met verslavingsproblematiek meestal de voorkeur gegeven aan methylfenidaat met verlengde afgifte of lisdexamfetamine omdat die minder verslavend zouden moeten zijn.
C
CyndaquilLid
01-01-2024, 00:00
#17
tony211 zei:
4MPD is racemisch. Zou het ietsje langer werken, zou dat wel fijn zijn. Ik ben me een partij rustig en gewoon content. Ik zit niet aan de crack of hero.
Alle machtig, wat een gedachtegangen altijd. Omgekeerde xtc voor schizofrenie behandelingen vinden we weer doodnormaal. God samme.
Klik om te vergroten...
MDMA behandelingen zijn nog (al heletijd) in onderzoeks fase en dat is echt niet dagenlijks maar 1x per paar maanden.
Uiteindelijk zit je wel aan een zwaar middel dat vergelijkbaar is met cocaine of NEP.
Probeer maar is een week zonder te gaan om te kijken of je niet verslaafd bent of wat de bijwerkingen zijn.
Want elke keer als je weer een nieuwe dosis neemt dan verdwijnen de bijwerkingen voor even.
J
Jules2020Lid
01-01-2024, 00:00
#18
OtherShore zei:
Op deze gedachte kom je steeds terug: “Schrijf me maar wat voor want dan ga ik minder gebruiken”. Maar de meeste psychiaters zullen er niet zo over denken: die denken dat jou iets voorschrijven alleen maar olie op het vuur gooien is. Dus in deze gedachte zullen ze niet meegaan.



Dit soort dingen blijf je ook zeggen, alsof 4-MPD een relatief onschuldig middel is met bewezen medische waarde en dat is maar zeer de vraag. We weten er niet zo veel over, dus je neemt sowieso risico’s, maar wat we er wel over weten is dat 4-MPD geen functionele stimulant is maar een recreatieve die past in het rijtje cathinonen zoals NEP en 3-mmc. Uit ervaringsverslagen blijkt dat veel mensen nare bijwerkingen hebben bij dit middel. Nou niet bepaald een middel met medische waarde dus, zo op het eerste gezicht.

Ik twijfel nog steeds op je wel de diagnose ADD hebt. Verder vraag ik me nog steeds af welke andere diagnoses je hebt. Dat kan ook een rol spelen bij welke medicijnen je voorgeschreven krijgt. Maar goed, daar wil je niet verder op ingaan en dat moet je zelf weten. Ik wens je verder het beste toe. Ik hoop dat je niet teveel schade oploopt door je gebruik. Je bent je eigen proefkonijn met rcs, zoals ze altijd zeggen.
Klik om te vergroten...
Dank je. Ik heb bewezen adhd. Ik ben wel klaar met dat gezeur. Ik kan goed werken op 4-mpd, maar ik wens absoluut medicatie. Krijg ik dat niet, ga ik door. Anders komt er niks uit me en vind ik het leven niks aan, met een wolk in me hoofd.
J
Jules2020Lid
01-01-2024, 00:00
#19
SneeuwStorm zei:
Ik ben niet verslaafd, ik ben een gewoontedier. Best wel humor.
Klik om te vergroten...
Elke dosering is er 1 die ik kan skippen, weerstaan. Maar waarom zou ik? Dan heb ik last van sombere wolken in mijn hoofd. Dat was al zo voor het begin van het gebruik. Het begon in mijn puberteit, en als kind was ik erg druk en lette ik nooit op in de klas, altijd afgeleid door iets. Vogels of zo.
J
Jules2020Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Snuffelaar zei:
Als ik hier een klein beetje mag op inpikken. Dex brengt me zoveel rust en opluchting dat de zin in andere stimulanten grotendeels doet verdwijnen. Noem het ergens misschien een vervanging van verslaving maar het blijft ook medicatie. Volgens m'n psychiater is het minderen van cravings zeker een geldige reden om verder te gaan met dex (maar absoluut niet de hoofd/enige reden).
Klik om te vergroten...
Dex brengt me zoveel rust en opluchting dat de zin in andere stimulanten grotendeels doet verdwijnen.

Hier herken ik me helemaal in, alleen ben ik niet zo gezegend als jou. En moet ik het zelf betalen, zeggen mensen dat het keiharde drugs is; verlies je vrienden.
het is een hulpmiddel voor mij.

Had ik maar zo’n psychiater, die luistert.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234567
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."