Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums4-MPD dagelijks onderzoek (adhd)

4-MPD dagelijks onderzoek (adhd)

124 antwoorden
18 weergaven
18-5-2026
J
Jules2020Lid
01-01-2024, 00:00
#1
OtherShore zei:
Je zegt steeds dat je bij wil dragen aan onderzoek, maar je doet een beetje vaag over je psychiatrische achtergrond. Je zegt alleen dat je ADHD hebt, maar er was blijkbaar veel meer aan de hand, want je hebt gedwongen opnames achter de rug, je krijgt antipsychotica voorgeschreven, etc. Blijkbaar heb je dus ook andere diagnoses. Dat is relevante informatie voor het zogenaamde ‘onderzoek’, maar daar wil je niet veel over kwijt.

Je zegt dat je geen medicatie krijgt omdat

En dat is toch ook zo? Je neemt elke dag 4-MPD. Dat is geen onschuldig stofje. Eigenlijk meer een recreatieve dan een functionele stimulant. Dus het vermoeden dat je aan de drugs zit klopt.

Als er sprake is van verslavingsproblematiek wordt dexamfetamine nou eenmaal niet voorgeschreven, want het risico op misbruik of verslaving is dan te groot. Dat is hier duidelijk het geval. Dus ik snap jouw psychiater wel.
Klik om te vergroten...
Ik had niet de intentie een heel verhaal op te hangen. Het heeft met dosering te maken en algemene zelfzorg.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#2
tony211 zei:
het is veiliger dan meeste psychiatrische medicatie. 100 procent.
Klik om te vergroten...

Dat is gebaseerd op jouw mening. Je wilt niet weten hoeveel studies er gedaan zijn over anti psychotica joh. Waanzin wat je nu uitspreekt echt ongelofelijk.
L
LeoFlaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Fuck 4mpd en fuck NEP trouwens ook, ik heb daarstraks mijn hele voorraad van deze kutchemicals vernietigd en doorgespoeld.

Als je ADHD perse zelf wil behandelen, ga dan voor phenidaten (mph, 4fmph, ipph, weet ik veel), of misschien functionele amfetaminen
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#4
Snuffelaar zei:
Zou eerder eens met je psy praten over waar de root van het probleem zit ipv zelf met oplossingen te komen.
Klik om te vergroten...
🫶🏻

tony211 zei:
Houdt me gebruik gewoon in stand, anders mindert dat uitermate.
Klik om te vergroten...
nee schat dat doe je echt zelf

tony211 zei:
Ik vind dat de gemiddelde psychiater een certificaat van goed gedrag mag verliezen.
Klik om te vergroten...
En als je daar echt juridische gronden voor hebt kun je dat ook gewoon doen…

tony211 zei:
Elvanse is een prima medicijn maar ik heb liever frisse doseringen dan 2 uur langere werkingsduur.
Klik om te vergroten...
Waarom?
J
Jules2020Lid
01-01-2024, 00:00
#5
OunbuRaL zei:
da heb op feesboek gestaan
Klik om te vergroten...
Nee 😂
J
Jules2020Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Wauzeling zei:
Heeft ie op Feesboek gelezen, dus moet wel waar zijn
Klik om te vergroten...
Nou, ik onderzoek het en het is mijn beste match als vervanging dexamfetamine. Ik heb het meeste wel geprobeerd.
W
WauzelingLid
01-01-2024, 00:00
#7
tony211 zei:
Ik ben eigenlijk een bewuste gebruiker, geen experimentele.
Klik om te vergroten...
Heel eerlijk, je zegt bovenstaande wel.. maar het moet eigenlijk zijn:
Bewust experminenteel gebruiker proefkonijn die verslaafd is geraakt aan 4-MPD en zonder helaas niet (meer) goed kan functioneren.

Doe wat je wilt, je bent baas over je eigen lichaam maar pas een beetje op. Ik weet vrijwel wel zeker dat dit middel op langer termijn meer kapot maakt dan dat je tot nu toe zal merken en denk als je stopt met dit middel dat de cravings en achterlijke comedown niet te harden zijn..
J
Jules2020Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Wauzeling zei:
Heeft ie op Feesboek gelezen, dus moet wel waar zijn
Klik om te vergroten...
Nou, ik onderzoek het en het is mijn beste match als vervanging dexamfetamine. Ik heb het meeste wel geprobeerd.
Wauzeling zei:
Heel eerlijk, je zegt bovenstaande wel.. maar het moet eigenlijk zijn:
Bewust experminenteel gebruiker proefkonijn die verslaafd is geraakt aan 4-MPD en zonder helaas niet (meer) goed kan functioneren.

Doe wat je wilt, je bent baas over je eigen lichaam maar pas een beetje op. Ik weet vrijwel wel zeker dat dit middel op langer termijn meer kapot maakt dan dat je tot nu toe zal merken en denk als je stopt met dit middel dat de cravings en achterlijke comedown niet te harden zijn..
Klik om te vergroten...
Het valt wel mee. Af en toe doe ik ook een dag zonder, als ik weinig last heb. Verder voelt het voor mijn lichaam minder ongezond aan dan elke dag speed of andere amfetamine analogen. Anders moet de psychiater maar gewoon dex voorschrijven. Ik denk niet dat het heel veel kwaad kan, ik ben er ook nooit misselijk van ofzo. Ik geef wel toe dat ik een proefkonijn ben op het moment. Maar toch ben ik blij dat het er is.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#9
Deze man leeft in waanideeën. Hopelijk slaat de hulp gauw aan. Niemand krijgt zomaar onder dwang een depot.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#10
tony211 zei:
Het is een geschikt middel zolang je je aan je eigen afspraken houdt. In mijn optiek zelfs beter dan dexamfetamine,
Klik om te vergroten...
tony211 zei:
Ik zou het wel vergoed willen krijgen.
Klik om te vergroten...
tony211 zei:
Nou, ik onderzoek het en het is mijn beste match als vervanging dexamfetamine.
Klik om te vergroten...
tony211 zei:
Verder voelt het voor mijn lichaam minder ongezond aan dan elke dag speed of andere amfetamine analogen. Anders moet de psychiater maar gewoon dex voorschrijven.
Klik om te vergroten...
tony211 zei:
Ik denk niet dat het heel veel kwaad kkang
Klik om te vergroten...

Ach ach ach.

Ik kan niet anders concluderen dat je in een complete waan leeft wat betreft dit "experiment". Helemaal na alle enorm duidelijke waarschuwingen van alle leden hier. Die klanken meer naar de waarheid dan jouw beredenering.

Sorry maar niemand zijn ADHD is zo van invloed op de kwaliteit van leven dat de risico's van dagelijks RC's gebruiken gewaarborgd zijn!

Jouw gevoel staat NIET in lijn met of iets gevaarlijk of slecht voor je is. Dat is echt ronduit een belachelijke maatstaf of je ergens mee door kunt gaan of niet.

Dagelijks gebruik van stimulanten in de dosering die je gebruikt + dat er gewoon geen onderzoek is is spelen met je leven. Even niet vergeten dat je ook anti-psychotica intramusculair krijgt toegediend.
S
SneeuwStormLid
01-01-2024, 00:00
#11
Raver zei:
Ach ach ach.

Ik kan niet anders concluderen dat je in een complete waan leeft wat betreft dit "experiment". Helemaal na alle enorm duidelijke waarschuwingen van alle leden hier. Die klanken meer naar de waarheid dan jouw beredenering.

Sorry maar niemand zijn ADHD is zo van invloed op de kwaliteit van leven dat de risico's van dagelijks RC's gebruiken gewaarborgd zijn!

Jouw gevoel staat NIET in lijn met of iets gevaarlijk of slecht voor je is. Dat is echt ronduit een belachelijke maatstaf of je ergens mee door kunt gaan of niet.

Dagelijks gebruik van stimulanten in de dosering die je gebruikt + dat er gewoon geen onderzoek is is spelen met je leven. Even niet vergeten dat je ook anti-psychotica intramusculair krijgt toegediend.
Klik om te vergroten...
Ik denk dat verder reageren niet veel zin meer heeft. TO vraagt in zijn eerste post "Wat vinden jullie hiervan?". Maar luistert verder naar niemand en is alleen met zichzelf bezig. Laten gaan dus.
J
Jules2020Lid
01-01-2024, 00:00
#12
SneeuwStorm zei:
Ik denk dat verder reageren niet veel zin meer heeft. TO vraagt in zijn eerste post "Wat vinden jullie hiervan?". Maar luistert verder naar niemand en is alleen met zichzelf bezig. Laten gaan dus.
Klik om te vergroten...
Ik luister heus. Neem mee wat jullie zeggen. Er is gewoon niks anders dat past bij mij. Ja prescriptie, maar die krijg ik toch niet. Jullie hebben het over compleet stoppen, maar dan heb ik toch een gaar leven. Zeker met het depot, niet vooruit te branden.
Q
QueenirLid
01-01-2024, 00:00
#13
Roze Olifant zei:
Dit klinkt gewoon als verslavingsgedrag. Wat je hier omschrijft zou voor mij ook een rode vlag zijn als ik je psychiater was.

Heel vreemd verhaal verder ook. Waarom zouden ze je via een rechtszaak aan een antipsychoticum willen zetten?
Klik om te vergroten...
Omdat er wel degelijk incapabele psychiaters met een te groot ego en een slecht karakter bestaan, daarom!
Ik heb net hetzelfde meegemaakt. Ik ben gered door een huisarts die mij een antidepressivum voorgeschreven heeft dat net het tegenovergestelde deed van die antipsychotica waar ik ondertussen letterlijk van aan het doodgaan was en dat was ook die klootzak zijn bedoeling. Dat bestaat hoor, een diploma is geen garantie tegen gestoordheid!!!
Q
QueenirLid
01-01-2024, 00:00
#14
Queenir zei:
Omdat er wel degelijk incapabele psychiaters met een te groot ego en een slecht karakter bestaan, daarom!
Ik heb net hetzelfde meegemaakt. Ik ben gered door een huisarts die mij een antidepressivum voorgeschreven heeft dat net het tegenovergestelde deed van die antipsychotica waar ik ondertussen letterlijk van aan het doodgaan was en dat was ook die klootzak zijn bedoeling. Dat bestaat hoor, een diploma is geen garantie tegen gestoordheid!!!
Klik om te vergroten...
En de man is ondertussen geen arts meer.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#15
Queenir zei:
Omdat er wel degelijk incapabele psychiaters met een te groot ego en een slecht karakter bestaan, daarom!
Ik heb net hetzelfde meegemaakt. Ik ben gered door een huisarts die mij een antidepressivum voorgeschreven heeft dat net het tegenovergestelde deed van die antipsychotica waar ik ondertussen letterlijk van aan het doodgaan was en dat was ook die klootzak zijn bedoeling. Dat bestaat hoor, een diploma is geen garantie tegen gestoordheid!!!
Klik om te vergroten...

Vertel mij wat. Ik heb zelf een ongelofelijke klote-ervaring met een psychiater met een te groot ego en slecht karakter. Die mij zelfs onterecht uit een behandeling heeft gezet (waar ik vandaag opnieuw aan begin, gelukkig heb ik nu een andere psychiater). Slechte en gestoorde psychiaters bestaan gewoon, overduidelijk.

Dan nog lijkt het me heel erg sterk dat er psychiaters bestaan die een rechtszaak aanspannen om iemand aan een antipsychoticum te krijgen, laat staan iemand doelbewust dood willen maken met een medicijn. Beide gevallen klinken erg onlogisch en het laatste geval zou ronduit strafbaar/een misdrijf zijn.

Daarmee ontken ik dus absoluut niet dat er incapabele psychiaters rondlopen, en ik ben blij dat jij een meer capabele huisarts hebt gevonden nu. Maar mensen kunnen zelf ook te ver doordraven in wat ze erachter zoeken.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#16
Roze Olifant zei:
Dan nog lijkt het me heel erg sterk dat er psychiaters bestaan die een rechtszaak aanspannen om iemand aan een antipsychoticum te krijgen
Klik om te vergroten...
Dit gebeurt wel degelijk als behandelaars menen dat dwangverpleging noodzakelijk is. Dan gaat het om psychotische episodes waarbij iemand een gevaar voor zichzelf en/of de omgeving is, maar die persoon geen hulp accepteert. Het risico moet wel overtuigend aangetoond worden, en daarvoor zijn commissies die bepalen of er inderdaad dwangverpleging nodig is.

In de docu-serie 100 dagen in je hoofd wordt zo'n geval gefilmd. De man in kwestie zit in een gesloten instelling en is van mening dat hij geen antipsychotica nodig heeft. Een psychiater gaat dan met hem in gesprek, en constateert dat hij op dat moment in een psychose zit.

Zie aflevering 4, vanaf 19:35
npo.nl

Het vergrootglas | NPO Start

Nicolaas krijgt steeds meer verantwoordelijkheden en Tim begint zich juist meer en meer te vervelen. Sinds hij opnieuw in de fout is gegaan door Mayte het hemd van het lijf te vragen over haar drugsgebruik, ervaart hij een gebrek aan vertrouwen. Mentor Annemiek spoort hem aan bij zichzelf te...
npo.nl npo.nl


Roze Olifant zei:
laat staan iemand doelbewust dood willen maken met een medicijn. Beide gevallen klinken erg onlogisch en het laatste geval zou ronduit strafbaar zijn.
Klik om te vergroten...
Maar ik ben uiteraard met je eens dat het zeer onwaarschijnlijk is dat een behandelaar opzettelijk iemand wil vermoorden met medicatie. Zoiets is ook een heftige beschuldiging om zomaar te doen. Het publiekelijk uiten van zo'n (ongegronde) beschuldiging kan zelfs strafbaar zijn (zie smaad).
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#17
Neo-Shulginist zei:
Dit gebeurt wel degelijk als behandelaars menen dat dwangverpleging noodzakelijk is. Dan gaat het om psychotische episodes waarbij iemand een gevaar voor zichzelf en/of de omgeving is, maar die persoon geen hulp accepteert. Het risico moet wel overtuigend aangetoond worden, en daarvoor zijn commissies die bepalen of er inderdaad dwangverpleging nodig is.

In de docu-serie 100 dagen in je hoofd wordt zo'n geval gefilmd. De man in kwestie zit in een gesloten instelling en is van mening dat hij geen antipsychotica nodig heeft. Een psychiater gaat dan met hem in gesprek, en constateert dat hij op dat moment in een psychose zit.

Zie aflevering 4, vanaf 19:35
npo.nl

Het vergrootglas | NPO Start

Nicolaas krijgt steeds meer verantwoordelijkheden en Tim begint zich juist meer en meer te vervelen. Sinds hij opnieuw in de fout is gegaan door Mayte het hemd van het lijf te vragen over haar drugsgebruik, ervaart hij een gebrek aan vertrouwen. Mentor Annemiek spoort hem aan bij zichzelf te...
npo.nl npo.nl
Klik om te vergroten...

Thanks! Ga ik vanavond even kijken, heb deze nog niet gezien. Ik wilde er nog bijzetten ‘behalve misschien bij bepaalde vormen van dwangverpleging’, maar zit te weinig in het topic (is al een hele tijd geleden dat ik het vorige bericht hier postte). Maar dan gaat het dus wel al om een uitzonderlijke en uit de hand dreigende te lopen situatie, waarbij je je sterk kunt afvragen of de persoon die de psychiater de schuld geeft dan wel in staat is om redelijk te oordelen. Dan nog: erg vervelend om mee te maken lijkt me.

Neo-Shulginist zei:
Maar ik ben uiteraard met je eens dat het zeer onwaarschijnlijk is dat een behandelaar opzettelijk iemand wil vermoorden met medicatie. Zoiets is ook een heftige beschuldiging om zomaar te doen. Het publiekelijk uiten van zo'n (ongegronde) beschuldiging kan zelfs strafbaar zijn (zie smaad).
Klik om te vergroten...

Lijkt mij ook. Zonder hier iemand persoonlijk mee aan te willen aan te spreken, want ik heb uiteraard zero context: maar ‘ze proberen me opzettelijk te vermoorden met antipsychotica’ klinkt de meeste mensen denk ik redelijk in de oren als een… tja, vrij typisch psychotische gedachtengang.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#18
Roze Olifant zei:
Lijkt mij ook. Zonder hier iemand persoonlijk mee aan te willen aan te spreken, want ik heb uiteraard zero context: maar ‘ze proberen me opzettelijk te vermoorden met antipsychotica’ klinkt de meeste mensen denk ik redelijk in de oren als een… tja, vrij typisch psychotische gedachtengang.
Klik om te vergroten...
Nouja.. even advocaat van de duivel. Stel, je wil als psychiater iemand vermoorden door medicatie toe te dienen, dan zijn antipsychotica toch wel echt een van de laatste middelen die je zou uitkiezen. Er zijn veel effectievere middelen om dat doel te bereiken :tearsofjoy:
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#19
Jules2020 zei:
Ik luister heus. Neem mee wat jullie zeggen. Er is gewoon niks anders dat past bij mij. Ja prescriptie, maar die krijg ik toch niet. Jullie hebben het over compleet stoppen, maar dan heb ik toch een gaar leven. Zeker met het depot, niet vooruit te branden.
Klik om te vergroten...
en nog in leven ? en gebruik je nog dagelijks ?
D
De SchurkLid
01-01-2024, 00:00
#20
Jules2020 zei:
Beste mensen,

Van de psychiater krijg ik maar geen adhd medicatie. Dit is erg vervelend. Ik vraag gewoon om 60mg dexamfetamine per dag. Is dat nou teveel gevraagd?

Uiteraard heb ik last van mijn ad(h)d-pi (heb een anamnese), dus ben ik gaan zoeken naar een oplossing.

Voorheen dagelijks doseringen pep in vloeitjes ingeslikt, lange termijn deed dat niet goed. Toen stuitte ik op 2FMA, dat deed het op zich wel maar ik miste toch dat stukje empathie, kortom; ik werd er heel serieus van. Ook leek het wat brandend.

3-FA heb ik geprobeerd, dit is eigenlijk super, maar gezien het net iets fijner aanvoelt dan reguliere dexamfetamine misbruikte ik dit wel eens en dat was onhandig. Ook is dit best wel wat duurder.

Allen dagelijks gebruik; maar nu stuitte ik op 4-MPD. Eerst dacht ik dat het een soort 3MMC vervanger was (aangezien veel mensen dat zoeken die op drugsforum zitten), maar dat is het zeker niet.

Het is ongeveer de helft zwakker dan NEP, een groot voordeel is dat het een concentratie en mood boost met zich mee brengt, zonder dat tolerantie het verpest.

Dit neem ik dagelijks 5 keer oraal. Heel af en toe nasaal, maar oraal werkt net wat beter en is wat meer op medicatie gericht; want ik zie 4MPD dus echt als medicatie.

Het lost mijn adhd voor 70% op en is een natuurlijke antidepressiva. Ik doe dit nu al een half jaar, eigenlijk zonder problemen. Per week gebruik ik ongeveer 2.5 gram.

Helemaal geweldig zouden tabletten van 50mg zijn; het werkt zo’n twee en half uur per dosering. Het maakt me een beter persoon, iets liever en het huis blijft schoner. De rusteloosheid van mijn adhd is bij deze dan dus verdwenen, wat een fijn gevoel geeft. Ook doet het mijn droge ogen verminderen, gezien ik blepharitis heb.

Kortom: ik zie het als medicijn, wat indien juist gedoseerd geen tot weinig lichamelijke problemen oplevert. Bloeddruk is stabiel.

De eerste keren gebruik is er uiteraard een honeymoon fase, wat betekend dat iemand high kan worden van een hoge dosering. Door bijwerkingen is dit echter niet heel prettig, wat het dus ook een geschikt medicijn maakt. Dit voorkomt namelijk misbruik. Na de honeymoon fase blijft de mood boost en verhoogd concentratie vermogen bestaan.

Wat vinden jullie hiervan?

Ik kan niet anders, want ik krijg geen adhd dexamfetamine voorschrift en dit is een uitkomst. Ik vind het jammer dat de stof binnenkort mogelijk verboden wordt, ik zou er levenslang goed op kunnen functioneren.

Extra informatie door een vraag over de werking op de receptoren binnen ons brein: ''Het is een NDRI met lichte SSRI eigenschappen. Dat wil zeggen dat het niet zozeer een releaser van neurotransmitters is, maar eerder zorgt het ervoor dat de dopamine en noradrenaline (en dus een beetje serotonine) de synapsen niet kunnen verlaten. De neurotransmitters lijken rond de receptoren heen te zweven, in plaats van dat ze teruggaan naar hun eigenlijke 'thuishaven'. Vergelijk het met methylfenidaat en dexamfetamine; methylfenidaat blokkeert de heropname van dopamine en dexamfetamine stimuleert juist afgifte van dopamine. Dit is metaforisch geschreven, maar goed; de kern van waarheid is er.''

Het bestaat echter sinds 1960; en hiermee wil ik mijn onderzoek afsluiten en hoop ik dat je wat hebt aan de gegeven informatie.

Groeten,
Tony
Klik om te vergroten...
Ik heb nog 4f mph in huis.
Enig indee wat het verschil is?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...34567
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."