Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums4-MPD dagelijks onderzoek (adhd)

4-MPD dagelijks onderzoek (adhd)

124 antwoorden
19 weergaven
18-5-2026
J
Jules2020Lid
01-01-2024, 00:00
#1
MR_CHIP zei:
en nog in leven ? en gebruik je nog dagelijks?
Klik om te vergroten...
Yes, ik gebruik nog steeds dagelijks. Het zelfde middel ook wel, met af en toe een andere batch; maar de kwaliteit is nooit behalve van 1 vendor (mag geen namen noemen) slecht geweest bij mijn gebruikelijke 2 vendors. Ze verschillen ietwat, zo kan de 1 handgedraaid in Nederland zijn en de andere handgedraaid in China zijn, om het zo maar te benoemen. Ik vind het een knap staaltje werk; maar doe me nou niet na, want ik weet dat mijn lichaam er oud mee wordt-- zolang ik geen injecties krijg.

Dan kan ik heel vroeg overlijden. Ik heb vandaag nogmaals een gesprek gehad en we zijn eigenlijk geen centimeter verder dan voorheen.

Vriendelijke groeten,
De GGZ client of in sommigen hen ogen patient, helaas dien ik vanaf 1 juli straks aan de speed te gaan, ofzoiets.
^T

edit: ik ben dus nooit geschikt als ervaringsdeskundige binnen een al gebouwde industrie van Djenga. Dan ben ik als een loszittende steen bij de fundatie.
J
Jules2020Lid
01-01-2024, 00:00
#2
De Schurk zei:
Ik heb nog 4f mph in huis.
Enig indee wat het verschil is?
Klik om te vergroten...
Dat lijkt me een euforische methylfenidaat variant, maar geprobeerd heb ik hem nog niet. Opgezocht ook niet. Heeft u ervaring? :)
J
Jules2020Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Neo-Shulginist zei:
Nouja.. even advocaat van de duivel. Stel, je wil als psychiater iemand vermoorden door medicatie toe te dienen, dan zijn antipsychotica toch wel echt een van de laatste middelen die je zou uitkiezen. Er zijn veel effectievere middelen om dat doel te bereiken :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...
Succes met dit statement, want vraag je ook naar doseringen? Welk middel gaat het over?
Groeten
^T
J
Jules2020Lid
01-01-2024, 00:00
#4
WAARSCHUWING GGZ

Antipsychotica inclusief QUETIAPINE (test: wat is de andere naam, of werkzame stof?)-- als antihistamine!! werkzaam tot 50mg, er worden zelfs doseringen van 400mg voorgeschreven. Wat doet een antihistamine precies? Als 20mg zijnde (zelfs 10mg) een werkzame ?

Groeten
^T

edit: durft u te vertellen welke klasse medicijnen naast opium ook wel de dodelijkste zijn? bent u daarnaast bekend met het meest verslavende gebruik van de verslaafde? bent u tevens werkzaam bij GGZ? reageer! :)
J
Jules2020Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Jules2020 zei:
WAARSCHUWING GGZ

Antipsychotica inclusief QUETIAPINE (test: wat is de andere naam, of werkzame stof?)-- als antihistamine!! werkzaam tot 50mg, er worden zelfs doseringen van 400mg voorgeschreven. Wat doet een antihistamine precies? Als 20mg zijnde (zelfs 10mg) een werkzame ?

Groeten
^T

edit: durft u te vertellen welke klasse medicijnen naast opium ook wel de dodelijkste zijn? bent u daarnaast bekend met het meest verslavende gebruik van de verslaafde? bent u tevens werkzaam bij GGZ? reageer! :)
Klik om te vergroten...
WvGGZ
Wij Verbeteren Geestelijke Gezondheids Z-?
Wet Verbeteren Geestelijke Gezondheids Z-?

^T
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#6
tony211 zei:
Uiteraard heb ik last van mijn ad(h)d-pi (heb een anamnese)
Klik om te vergroten...
Heb je officieel de diagnose ADHD? Een anamnese is geen diagnose.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#7
tony211 zei:
Beste mensen,

Van de psychiater krijg ik maar geen adhd medicatie. Dit is erg vervelend. Ik vraag gewoon om 60mg dexamfetamine per dag. Is dat nou teveel gevraagd?

Uiteraard heb ik last van mijn ad(h)d-pi (heb een anamnese), dus ben ik gaan zoeken naar een oplossing.

Voorheen dagelijks doseringen pep in vloeitjes ingeslikt, lange termijn deed dat niet goed. Toen stuitte ik op 2FMA, dat deed het op zich wel maar ik miste toch dat stukje empathie, kortom; ik werd er heel serieus van. Ook leek het wat brandend.

3-FA heb ik geprobeerd, dit is eigenlijk super, maar gezien het net iets fijner aanvoelt dan reguliere dexamfetamine misbruikte ik dit wel eens en dat was onhandig. Ook is dit best wel wat duurder.

Allen dagelijks gebruik; maar nu stuitte ik op 4-MPD. Eerst dacht ik dat het een soort 3MMC vervanger was (aangezien veel mensen dat zoeken die op drugsforum zitten), maar dat is het zeker niet.

Het is ongeveer de helft zwakker dan NEP, een groot voordeel is dat het een concentratie en mood boost met zich mee brengt, zonder dat tolerantie het verpest.

Dit neem ik dagelijks 5 keer oraal. Heel af en toe nasaal, maar oraal werkt net wat beter en is wat meer op medicatie gericht; want ik zie 4MPD dus echt als medicatie.

Het lost mijn adhd voor 70% op en is een natuurlijke antidepressiva. Ik doe dit nu al een half jaar, eigenlijk zonder problemen. Per week gebruik ik ongeveer 2.5 gram.

Helemaal geweldig zouden tabletten van 50mg zijn; het werkt zo’n twee en half uur per dosering. Het maakt me een beter persoon, iets liever en het huis blijft schoner. De rusteloosheid van mijn adhd is bij deze dan dus verdwenen, wat een fijn gevoel geeft. Ook doet het mijn droge ogen verminderen, gezien ik blepharitis heb.

Kortom: ik zie het als medicijn, wat indien juist gedoseerd geen tot weinig lichamelijke problemen oplevert. Bloeddruk is stabiel.

De eerste keren gebruik is er uiteraard een honeymoon fase, wat betekend dat iemand high kan worden van een hoge dosering. Door bijwerkingen is dit echter niet heel prettig, wat het dus ook een geschikt medicijn maakt. Dit voorkomt namelijk misbruik. Na de honeymoon fase blijft de mood boost en verhoogd concentratie vermogen bestaan.

Wat vinden jullie hiervan?

Ik kan niet anders, want ik krijg geen adhd dexamfetamine voorschrift en dit is een uitkomst. Ik vind het jammer dat de stof binnenkort mogelijk verboden wordt, ik zou er levenslang goed op kunnen functioneren.

Extra informatie door een vraag over de werking op de receptoren binnen ons brein: ''Het is een NDRI met lichte SSRI eigenschappen. Dat wil zeggen dat het niet zozeer een releaser van neurotransmitters is, maar eerder zorgt het ervoor dat de dopamine en noradrenaline (en dus een beetje serotonine) de synapsen niet kunnen verlaten. De neurotransmitters lijken rond de receptoren heen te zweven, in plaats van dat ze teruggaan naar hun eigenlijke 'thuishaven'. Vergelijk het met methylfenidaat en dexamfetamine; methylfenidaat blokkeert de heropname van dopamine en dexamfetamine stimuleert juist afgifte van dopamine. Dit is metaforisch geschreven, maar goed; de kern van waarheid is er.''

Het bestaat echter sinds 1960; en hiermee wil ik mijn onderzoek afsluiten en hoop ik dat je wat hebt aan de gegeven informatie.

Groeten,
Tony
Klik om te vergroten...
De dosis die je vraagt aan de psychiater is erg hoog. En het feit dat je zelf een medicijn eist in een bepaalde dosering, en hier klaagt dat je dat medicijn niet krijgt van de behandelaar, dat vind ik persoonlijk wel een red flag.

Als ik eerlijk ben, klinkt het alsof je last hebt van verslaving aan stimulerende middelen. Je dagelijkse gebruik van 4-MPD is in ieder geval zeer risicovol. De stelregel bij research chemicals is dat je die nooit dagelijks moet gebruiken, tenzij jij degene wil zijn die erachter komt wat voor gezondheidsklachten je erdoor kunt ontwikkelen. 4-MPD is een zeer nieuwe stimulant waarover vrijwel niks bekend is. Dat betekent dat je theoretisch gezien alle mogelijke gezondheidsklachten kunt krijgen die denkbaar zijn. We weten niet wat de gevolgen kunnen zijn.

Ik weet ook niet hoeveel moeite je hebt met concentreren, maar is dat gebrek aan focus het waard om dit soort risico's te lopen? (spoiler: ik denk van niet)

Sowieso veroorzaakt dagelijks gebruik van stimulerende middelen juist concentratieproblemen. Als je stopt met gebruiken herstelt dit zich weer (gedeeltelijk), maar dat kan wel enkele maanden duren. In de tussentijd is het eigenlijk lastig te zeggen wat nou de oorzaak is van je klachten. Ik kan adviseren om op zijn minst even een tolerance break te doen, en dan goed bijhouden welke klachten je ervaart (in een dagboek bijvoorbeeld). Als je daarmee weer terug gaat naar de psychiater dan kun je misschien een wat beter gesprek houden over hoe je het best geholpen kan worden.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#8
Niet zelf experimenteren joh. Recept voor verslaving.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#9
Even een aanvulling.

Wauzeling zei:
Ook al geef je aan dat het je goed helpt en je er beter door laat voel. Ja als ik een dikke lijn pep naar binnen schuif voel ik me ook goed, energiek en gemotiveerd.
Klik om te vergroten...

Ja precies. Ik voelde me eindelijk de persoon die ik wilde zijn met GHB, en benzo's. We weten allemaal waar dat is geëindigd.

Dit is gewoon verslavingsgedrag onder het mom van zelfmedicatie. Geen weldenkend persoon zou mogelijk levensbedreigende risico's willen lopen voor een oplossing voor zijn ADHD.

Al kan ik de noodzaak om iets te willen veranderen als geen ander begrijpen. Het is dus ook geen aanval maar vooral een bezorgde Raver die dit pad al heeft bewandeld. Ik wil je vooral waarschuwen voor je gedrag. @tony211

Dit kan echt uitlopen op wanhoop en gevoelens van "had ik maar geluisterd".

Als je persé aan zelfmedicatie wilt doen. Steek je moeite vooral in het regelen van Ritalin of Dex op de zwarte markt.


tony211 zei:
Clozapine aansmeren, geen adhd behandelen en me het zelf laten doen, zo word ik behandeld door mijn psychiater.
Klik om te vergroten...

Waarom krijg je Clozapine? Er is geen zwaarder anti psychotica; dit is pas laatste keus dus ben je wel volledig eerlijk tegen ons?

Geen psychiater gaat je zomaar Clozapine voorschrijven. Dit is een middel met mogelijk levensbedreigende bijwerkingen. Met leefregels en maandelijkse controle via bloedtesten. Met andere woorden; niet zomaar Clozapine.
J
Jules2020Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Hebbenze? zei:
Kortwerkende dexamfetamine ook niet mogelijk om te krijgen?
Klik om te vergroten...
Nee tot nu toe niet. Begrijp het niet, het vermindert mijn gebruik drastisch en ik ben productiever / tevreden.
J
Jules2020Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Wauzeling zei:
Ten eerste enorm vervelend om te horen voor je dat je er niet uit bent bekomen met de psychiater en dat je kampt met mentale complicaties. Sws een middel inemen voor die soort klachten, veranderen niet de persoon zoals je bent en doet. Je onder bewustzijn blijft hetzelfde (uiteraard met uitzondering van medicatie).

Maar je had een aanvraag gedaan voor 60mg dexamfetamine per dag? Ik neem aan en hoop dat dit is onderverdeeld in 3x 20mg, zoals, ochtned, middag avond? Of was je van plan om 180mg totaal te slikken per dag?


Een middel toedienen, elke dag voor als een vervanging voor recept x of recept y waarbij vrijwel tot geen kortwerkende/langdurige risico’s van zijn onderzocht is uiteraard NO-GO. En als ik heel heerlijk mag zijn, van een Pentedrone analog genaamd 4-MPD elke dag tot je nemen weet ik wel heel zeker dat die alles behalve goed is voor je hersenen en lichaam .

Nou in ieder geval fijn voor je dat je een middel hebt gevonden waar je tijdelijk misschien mee kan door gaan. Maar om dit op langer termijn als hobby te houden en dan vooral met 4-MPD zal dit niet nu of morgen, maar zeer spoedig complicaties worden ontwikkelt en dit kun je op langere termijn niet doorhalen zo. Je gebruikt 2.5 gram per week? Is ook echt veels te veel en niet goed. Bommetje of capsules van 50mg of daar boven is gewoon recreatieve doseringen.

Hoeveel uur slaap je per nacht? Eet/drink je minimaal 3x op een dag?

Nogmaals, ik vind het vervelend voor je dat je met een probleem zit, zowel met jezelf als met de zorginstellingen. Mijn advies is opnieuw ingesprek gaan met de psychiater, mocht ie je niet serieus nemen (uiteraard voor 60mg per dag( dan kun of ga je naar een andere.

Heb zelf ook ervaring met 4-MPD, en ja ik kan er ook rustig of juist gemotiveerd door voelen, maar dit is in MY OPINION een totaal GEEN gezonde optie om dit zo langer te blijven gebruiken. Ook al geef je aan dat het je goed helpt en je er beter door laat voel. Ja als ik een dikke lijn pep naar binnen schuif voel ik me ook goed, energiek en gemotiveerd.

Middelen zijn geen oplossing, maar een hand vast hulpmiddel die je de juiste richting in duwt. Maar met dit, zal het je waarschijnlijk met de dag (langzaam) achteruit duwen.

En dan heb ik de negatieve lichamelijke effecten nog niet eens opgenoemd. Je dopamine, norefidrine en serotonine zullen vrijwel zeker aangetast worden, zeker met 50-60mg bommetje 5x per dag. De enorme vasoconstriction die erbij komt kijken, mogelijk vochtverlies/dehydratie want je zweet je de pleuris met dit spul. Je organen zoals je lever en nieren moeten ook constant verdragen..

ik weet niet man, zou er mee stoppen en als dat niet lukt direct afbouwen. Zoek contact op professionals, weigeren ze je te helpen? Ga naar de volgende.

en uiteraard, let een beetje en zorg goed op/voor jezelf.
Klik om te vergroten...
Yes, dat zou inderdaad 3 x 20mg zijn per dag. Ik denk echter niet dat 50mg een recreatieve dosering is, maar goed dat kan aan de kwaliteit van de batches liggen.
Dankjewel voor je medeleven. Ik slaap goed en eet gezond. Vasoconstrictie heb ik persoonlijk heel weinig last van, hoor. Dat had ik enkel wat meer op het begin.

Ik zie het ook wel als tijdelijke oplossing, totdat ik eens een welwillende dokter/psychiater heb die mij echt hoort. Ik kan niet zomaar even snel switchen. Maar tot die tijd, is het voor mij zeker een uitkomst.

kwa neurotransmissie ervaar ik nauwelijks tot geen kater, maar goed, het zal vast iets doen. Om mijn serotonine op peil te houden en goed te slapen neem ik heel af en toe een capsule 5-htp.

Het is inderdaad een niet onderzocht middel, maar ik vind het niet erg om te gebruiken zolang als ik er met deze informatie ook iets mee kan betekenen.

Ik heb geen lichamelijke klachten, maar ik zal goed voor mezelf zorgen.

Dank voor je response.
J
Jules2020Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Raver zei:
Niet zelf experimenteren joh. Recept voor verslaving.
Klik om te vergroten...
Ik zie het als behandeling van mijn diagnose en niet als verslaving.
J
Jules2020Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Raver zei:
Even een aanvulling.



Ja precies. Ik voelde me eindelijk de persoon die ik wilde zijn met GHB, en benzo's. We weten allemaal waar dat is geëindigd.

Dit is gewoon verslavingsgedrag onder het mom van zelfmedicatie. Geen weldenkend persoon zou mogelijk levensbedreigende risico's willen lopen voor een oplossing voor zijn ADHD.

Al kan ik de noodzaak om iets te willen veranderen als geen ander begrijpen. Het is dus ook geen aanval maar vooral een bezorgde Raver die dit pad al heeft bewandeld. Ik wil je vooral waarschuwen voor je gedrag. @tony211

Dit kan echt uitlopen op wanhoop en gevoelens van "had ik maar geluisterd".

Als je persé aan zelfmedicatie wilt doen. Steek je moeite vooral in het regelen van Ritalin of Dex op de zwarte markt.




Waarom krijg je Clozapine? Er is geen zwaarder anti psychotica; dit is pas laatste keus dus ben je wel volledig eerlijk tegen ons?

Geen psychiater gaat je zomaar Clozapine voorschrijven. Dit is een middel met mogelijk levensbedreigende bijwerkingen. Met leefregels en maandelijkse controle via bloedtesten. Met andere woorden; niet zomaar Clozapine.
Klik om te vergroten...
Clozapine gelukkig mogen weigeren. Maar ze probeerde ooit via een rechtzaak mij geforceerd hier aan te zetten. Het is bizar.
Persoonlijk ben ik van mening dat ik zelfmedicatie verkies boven eventuele risico’s; mijn lichaam voelt gezond en zolang dat zo is maak ik mij niet zo’n zorgen.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#14
tony211 zei:
Ik zie het als behandeling van mijn diagnose en niet als verslaving.
Klik om te vergroten...

Okidoki
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#15
tony211 zei:
Clozapine gelukkig mogen weigeren. Maar ze probeerde ooit via een rechtzaak mij geforceerd hier aan te zetten.
Klik om te vergroten...
Waarom? Daar was een reden voor neem ik aan.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#16
Dit klinkt gewoon als verslavingsgedrag. Wat je hier omschrijft zou voor mij ook een rode vlag zijn als ik je psychiater was.

Heel vreemd verhaal verder ook. Waarom zouden ze je via een rechtszaak aan een antipsychoticum willen zetten?
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#17
Hmm ja ik kan me toch wel echt vinden in de voorgaande reacties.

tony211 zei:
Nee tot nu toe niet. Begrijp het niet, het vermindert mijn gebruik drastisch en ik ben productiever / tevreden.
Klik om te vergroten...
Begrijp je het echt niet…? je antwoord heb je gewoon hier toch:
tony211 zei:
Voorheen dagelijks doseringen pep in vloeitjes ingeslikt, lange termijn deed dat niet goed. Toen stuitte ik op 2FMA, dat deed het op zich wel maar ik miste toch dat stukje empathie, kortom; ik werd er heel serieus van. Ook leek het wat brandend.

3-FA heb ik geprobeerd, dit is eigenlijk super, maar gezien het net iets fijner aanvoelt dan reguliere dexamfetamine misbruikte ik dit wel eens en dat was onhandig. Ook is dit best wel wat duurder.

Allen dagelijks gebruik;
Klik om te vergroten...
Kortwerkende dex is zelf nog “gevaarlijker” als je verslavingsgevoelig bent. Daarbij bewijs je met je verleden niet echt om wijs om te gaan met “medicatie” toch? Tot je dat laat zien zou ik als behandelend arts ook niet iets voorschrijven haha.

tony211 zei:
Kortom: ik zie het als medicijn, wat indien juist gedoseerd geen tot weinig lichamelijke problemen oplevert. Bloeddruk is stabiel.
Klik om te vergroten...
Dit is jouw ervaring, en niet echt onderzocht… De kans is groter dat bovenstaanden gelijk hebben en er op lange termijn wel degelijk veel stuk gaat. Het feit is gewoon dat we het niet weten. Het is geen medicijn namelijk. Ik zou het fusieke risico zelf niet willen nemen. En daarmee verzwakt het ook je posititie om daadwerkelijk aanspraak te maken op medicatie in de toekomst... En misschien beïnvloed het de werking van die medicatie ook nog wel.

tony211 zei:
Ik kan niet anders, want ik krijg geen adhd dexamfetamine voorschrift en dit is een uitkomst.
Klik om te vergroten...
Tuurlijk kun je wel anders. Ik deed 25 jaar zonder adhd medicatie… jij wss ook jaren lang. Het kan heus, het is echt jouw keus.

tony211 zei:
Psychiatrie is het center van de matrix
Klik om te vergroten...
🫤
tony211 zei:
totdat ik eens een welwillende dokter/psychiater heb die mij echt hoort.
Klik om te vergroten...
Dat moet ook wel wederzijds zijn om echt ergens te komen.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#18
Oke dat was m’n kritische reactie nou m’n (hopelijk) behulpzame:
Super kut dat je het gevoel hebt niet goed geholpen te worden door de zorginstellingen. Dat is mega frustrerend en oneerlijk. Ik heb een paar vragen voor je die je misschien meer kunnen helpen dan zelfmedicatie met niet onderzochte stoffen:

- Welke redenen hebben je psychiaterS gegeven je geen medicatie voor te schrijven?
- Heb je ooit nagedacht over langwerkende dex?
- Op welke manier heb je de andere soorten hulp gebruikt en opgenomen in je leven?

Ik heb nooit drugs als medicatie gebruikt dus ik kan daar niet over mee praten. Was dat ook zeker niet van plan. Maar ik kan me voorstellen dat je meer “kans” maakt bij je artsen als je om langwerkende medicatie vraagt. Dit heeft veel minder risico op misbruik. Daarnaast kan ik me ook voorstellen dat je behandelaar vindt dat er eerst andere dingen moeten veranderen, voordat ze je medicatie durven voorschrijven. Het is best lastig de juiste dosering en stof voor te schrijven als je bijvoorbeeld een totaal verrot slaapritme hebt of extreem slecht eet. Ook voor jezelf: het is best belangrijk die effecten goed te monitoren. Das nie alleen even aan de bloeddruk meter henge. Ik heb daar uitgebreid hulp bij gekregen na mijn diagnose en werk nogsteeds hard om dat dagelijks toe te passen. Zonder dat, zou de medicatie die ik nu ook heb (lisdex) echt niets waard zijn.

Ik hoop dat je een passende oplossing vindt💕✨
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#19
Roze Olifant zei:
Heel vreemd verhaal verder ook. Waarom zouden ze je via een rechtszaak aan een antipsychoticum willen zetten?
Klik om te vergroten...

Zorgmachtiging. Dwangmaatregel. Niet zomaar dus.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#20
tony211 zei:
Clozapine gelukkig mogen weigeren. Maar ze probeerde ooit via een rechtzaak mij geforceerd hier aan te zetten. Het is bizar.
Persoonlijk ben ik van mening dat ik zelfmedicatie verkies boven eventuele risico’s; mijn lichaam voelt gezond en zolang dat zo is maak ik mij niet zo’n zorgen.
Klik om te vergroten...
dat doen ze niet zonder reden grote kans dat de reden is van niet willen meewerken

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...7
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."