Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoe ik van 4-MMC een tintelende kont kreeg, misschien wel voor altijd

Hoe ik van 4-MMC een tintelende kont kreeg, misschien wel voor altijd

71 antwoorden
14 weergaven
18-5-2026
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#1
CuriousExplorer zei:
Waarschijnlijk omdat hij nadien 4mmc nam zonder Eti erbij te gebruiken. Althans, dat zou mijn gok zijn.
Klik om te vergroten...
Ik heb namelijk ook die van plekjes gehad maar dan op andere lichaamsdelen. Kwam vooral door het lange stilzitten in 1 houding.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#2
FredKroket zei:
Hoe weet je dat dit precies door die eti kwam eigenlijk?
Klik om te vergroten...
Waarschijnlijk omdat hij nadien 4mmc nam zonder Eti erbij te gebruiken. Althans, dat zou mijn gok zijn.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#3
FredKroket zei:
Hoe weet je dat dit precies door die eti kwam eigenlijk?
Klik om te vergroten...
CuriousExplorer zei:
Waarschijnlijk omdat hij nadien 4mmc nam zonder Eti erbij te gebruiken. Althans, dat zou mijn gok zijn.
Klik om te vergroten...
Omdat het ophield nadat ik stopte met etizolam te gebruiken, en ik het opnieuw kreeg toen ik weer eens een hoge dosis etizolam pakte. Later heb ik het ook nog wel eens van diazepam gehad.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Neo-Shulginist zei:
Omdat het ophield nadat ik stopte met etizolam te gebruiken, en ik het opnieuw kreeg toen ik weer eens een hoge dosis etizolam pakte. Later heb ik het ook nog wel eens van diazepam gehad.
Klik om te vergroten...
Die gekke Benzo's ook 😇
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#5
FredKroket zei:
Klik om te vergroten...
Die snoof ook via de anoes volgens mijn donkerbruine vermoedens en het feit dat hij een Demmink fan was.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ze Herbs Mang zei:
de anoes volgens mijn donkerbruine
Klik om te vergroten...
Was het echt "donker' bruin?
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#7
Relmuis zei:
Trouwens is @Casrus even weg?
Ik bedoel, gezien de titel van dit topic. :smirk:
Ben ik nou de enige die zich dat afvraagt? :thinking:
Klik om te vergroten...

Heb wel etizolam gebruikt, maar die tinteling heb ik niet gehad.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#8
Neo-Shulginist zei:
Het samentrekken van bloedvaten is niet geheel te vermijden omdat dit juist een effect is van 3-MMC. Dus als je er veel last van hebt dan is de enige optie om minder hoge doseringen te nemen en/of minder vaak bij te pakken.

Daarnaast kan je nog eens proberen een paracetamol te nemen. Die pijnstiller ontspant gladde spierweefsels enigszins, wat kan helpen om het samentrekken van bloedvaten tegen te gaan. Paracetamol is uiteraard geen wondermiddel en 3-MMC blijft wel de hoofdtoon voeren in het triggeren van bloedvaten.
Klik om te vergroten...

Zou L-Citrulline helpen?

Ga dat binnenkort proberen met NEP.
S
ShangoLid
01-01-2024, 00:00
#9
Dat is bloedvatverwijdend ja. Net als sildenafil en tadalafil.
S
ShangoLid
01-01-2024, 00:00
#10
Of het een gezonde combo is, dat durf ik niet te zeggen. Als je het doet, misschien een uurtje nemen tussen beide innamemomenten.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#11
Roze Olifant zei:
Kunnen wij voor je doen.

Maar ik vind de wending dat je tintelende kont door de etizolam kwam, eigenlijk wel een onverwachte.

Is het niet toch logischer om aan te nemen dat het een gevolg was van afgeknelde zenuwen door lang zitten in combinatie met 4-MMC?

Misschien was de etizolam slechts een soort ‘katalysator’ of trigger maar niet de directe oorzaak?

Eigenlijk zou hier een case studie naar opgezet moeten worden. 🧐

Goed dat het getintel weggetrokken is en dat je kont nu rust heeft, trouwens!
Klik om te vergroten...
Maar wel alleen '4mmc' vervangen door 'etizolam' dan, de rest is juist zo lekker pakkend!
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#12
Roze Olifant zei:
Is het niet toch logischer om aan te nemen dat het een gevolg was van afgeknelde zenuwen door lang zitten in combinatie met 4-MMC?

Misschien was de etizolam slechts een soort ‘katalysator’ of trigger maar niet de directe oorzaak?
Klik om te vergroten...
Paresthesie is een algemene bijwerking van benzodiazepinen - dat wist ik toen alleen nog niet. Bovendien valt het moment dat ik stopte met etizolam heel nauw samen met het moment dat de klachten verdwenen. En de klachten kwamen ook weer terug als ik etizolam had genomen en de dosis begon uit te werken. Destijds gebruikte ik vaker etizolam dan ik door had; omdat ik mijn gebruik niet bijhield. Daardoor zorgde het uitwerken van etizolam tot klachten. En ik realiseerde me pas later dat het aan de etizolam kon liggen.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik schaam mij maar ik lees dit rapport (?) nu pas na 5 jaar. Sorry @Neo-Shulginist .

Wat mooi en openhartig geschreven zeg! Echt waar!

Een verdoofde kont (en eigenlijk ook beetje achterkant dijbenen) ken ik van een x (TE)veel speed toen ik het voor de 2e of 3e keer nam.

Ik had 72% zuiver (getest) 2 gram speed gekocht die al 2x gewassen was met aceton.
Ik kocht niet van een dealer maar van iemand die zelf groot gebruiker was en per ons kocht.
Diegene had een paar "vrienden" die daarvan wel 1 a 2 gram mochten kopen voor kostprijs en ik was daar eentje van.

Vanaf de 1e keer dus echt goed "top shelf" spul.

Maar domme De Dunne deed het 2 weekenden achter elkaar en blijkbaar heb ik snel tolerantie.
Het 1e weekend denk 150-200mg over een dag/avond verdeeld.
Dat is voor zeer goede speed best veel, zeker voor een "beginner".

Weekend erna haast hele middag en avond op de bank gezeten met maar af en toe opstaan om een bommetje bijpakken in de keuken.
At en dronk niet op slokje water na met bommetje.
Beetje geschat (slechte weegschaal toen) die dag en avond (nacht ook he..) wel denk tussen de 300 en 400mg zeer sterke speed genomen.

Dat is echt mega veel.
Mijn Fenomeen van Raynaud speelde meteen op, verdoofde en koude kont 2 dagen lang. Eigenlijk mijn hele middel rondom voelde gek.
Ook had ik kort een paar ietsje vage paarse vlekken op mijn knieën...

Dat heeft mij ook wakker geschud!
Daarna nooooit meer zo overdreven met Amfetaminen.
Nou lag het aan mijzelf natuurlijk maar ik schrok er wel een beetje van.

Ik was gelukkig weer "normaal" na 2 max 3 dagen incl kater.
Zolang als jij lijkt mij eng!

🥰
E
ExtaseLid
01-01-2024, 00:00
#14
Heftig om te lezen man.. hoop dat het over gaat!
Houd je ons op de hoogte?

Ik had eerder veel interesse in 4MMC maar in alle tripreports lees ik een dusdanige grote drang om bij te pakken dat me dit toch afschrikt..
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#15
Extase zei:
Heftig om te lezen man.. hoop dat het over gaat!
Houd je ons op de hoogte?

Ik had eerder veel interesse in 4MMC maar in alle tripreports lees ik een dusdanige grote drang om bij te pakken dat me dit toch afschrikt..
Klik om te vergroten...
Ik lees dit ook veel. Maar ik had er zelf niet heel veel moeite mee om het bij 2 lijntjes te laten... Heb het daarna ook nooit meer aangeraakt.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik hoop voor je dat je er snel vanaf komt! Wat een verhaal. Positieve hoop blijven houden. Over een paar dagen zul je opgelucht zijn.

Weet iemand hoe die tintelingen ontstaan? Waarom is dat?
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#17
John Trap zei:
Even een vraagje: heb je urenlang in dezelfde houding op je kont gezeten? Want zou je niet gewoon op die manier je zenuwen te lang afgeknald hebben, zonder dat je het echt doorhad (omdat je super lekker ging)? Ik kan ook wel eens veel te lang met mijn benen over elkaar zitten met uren blauwe tenen tot gevolg. Maar dat gaat na een warme douche dan wel weer weg..
Klik om te vergroten...
Zeker, ik denk dat het een combinatie van beide gebeurtenissen is.
A
ATGCLid
01-01-2024, 00:00
#18
Eerlijk stuk. Ik herken me er wel redelijk in, vooral de situatie op werk. Ik ben ook zo'n betweter die als "vervelend kritisch" wordt gezien, althans dat is wat ik denk. Het maakt niet uit hoe hard anderen hebben nagedacht en energie in iets hebben gestoken, er is altijd wat mis mee. Maar je ervan bewust worden is een eerste stap. Er wat mee doen en de confrontatie aangaan is moeilijk.

Persoonlijk vermijd ik stofjes zoals x-MMC trouwens omdat Psychonautwiki dikke rode kruizen bij snri's zet. Maar er zijn dus wel meer (persoonlijke) redenen om ze te vermijden zo blijkt.

Hou je taai en vreet jezelf niet te veel op, dat je iets negatiefs in jezelf opmerkt en als slecht ziet is in mijn ogen iets wat je uiteindelijk een beter mens maakt.
j
joetsieLid
01-01-2024, 00:00
#19
Insmeren met koude of warme gel
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#20
Vandaag is het tintelende gevoel grotendeels verdwenen. Ik heb nog heel lichte jeuk, maar dat is ook grotendeels weg. Het lijkt erop alsof ik nog een klein beetje verminderd gevoel heb rond mijn stuitje.

Dus misschien heeft @Ganggang💯 gelijk, dat het na een tijdje weer wegtrekt.
Mooi, kan ik weer gewoon 4-MMC bestellen! :grin:

Nee, grapje. Ik heb mijn les wel geleerd. Dat ga ik nooit meer doen zoiets (hoop ik).
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."