Spijker op zn kop!
Heb precies hetzelfde; voel me na een goeie niff net een lopende testosteron-bom met een bijna dierlijke drang naar sex.
*SNUIF*
Heerlijk gevoel van ongelimiteerd genot. Soms in mn eentje de 'zielige' rukker uithangen (ik beschouw maturbatie trouwens wel als een opzichzelfstaande vorm van sex, die maatschappelijk schijnbaar voor mannen als 'zielig' beschouwd word; en voor vrouwen als 'stoer' word gezien... Heel apart).
En soms met een partner genieten van dikke joints en dikke lijnen.
Heb gemerkt dat wanneer ik t snuiven niet combineer met wiet of hasj; dat ook ik soms een erectiecrisis kreeg. In deze combinatie heb ik daar geen last van. Het geeft me meer een xtc-achtig gevoel. Het 'kille' van de coke gaat er dan een beetje vanaf, en ik ben wat gevoeliger en opener.
*SNUIF*
Ben na een periode van 3 jaar regelmatig consumeren, en het laatste half jaar bijna dagelijks 2gr, op een punt ben aangekomen, dat ik vanaf morgen officieel afscheid ga nemen van alle;
extremiteiten, spanning, kicks, sensaties, verfrissing, helderheid, intensiteit, verlangens, fantasieen, experimenten en de zogenaamde 'supermangevoelens'.
*LIJNEN LEGGEN*
Maar veel belangrijker; ik neem ook afscheid van;
Toenemend asociaal gedrag, egoisme, arrogantie, gemakzucht, betweterigheid, onverantwoordelijk gedrag in alle mogelijke situaties, afzondering, lusteloosheid, bijna-op-stress, die kutrit naar de dealer, de eeuwige jacht naar 'nummertjes' van dealers, liegen en bedriegen, inefficientie, de continue geldstroom naar de dealers droogt op (en net op tijd om een faillisement te voorkomen), die kloterige neus-onzin, belachelijke adviezen en praatjes enkel afgespiegeld op jezelf (in plaats daarvan écht te luisteren naar wat iemand verteld, in plaats van alleen stoicijns aanhoren!) Etcetera.
*SNUIF*
Bottlenecks; Ik ken mezelf goed genoeg om te weten wat mn sterke en zwakke karakter eigenschappen zijn. Hierdoor denk ik vrij goed op de hoogte te zijn van mn zogeheten 'valkuilen'.
De meesten zijn factoren afhankelijk van mn eigen karakter; en wanneer ik dus heel bewust probeer te leven, kan ik de 'gevaarlijke' trekmomenten
op tijd voelen aankomen. Daardoor kan ik het impulsieve denkmoment van zelfbeloning en drang naar coke hopelijk omzetten naar een rustiger keuzemoment. Waardoor ik een betere en reeëlere overweging kan maken. Ik merk namelijk dat ik soms achteraf pas besef dat ik net weer gebeld heb, en een lijntje 'spraakpoeder' aan t leggen ben!
*SNUIF*
Maar het allergrootste probleem wordt mn werk... Ik werk al 8 jaar als nachtchauffeur voor een taxicentrale. En ik denk dat ik als geen ander, vanuit de praktijk, kan beamen dat er sinds een jaar of 5 een behoorlijke stijging van cokeconsumers gaande is. Voor mij is coke doodnormaal (zelfs toen ik nog nooit gesnoven had was het al 'vernormaliseerd' in mijn beleving en opvattingen).
Vragen als;
Heb jij toevallig wat bij je? Weet je een nummertje? Heb je een cd-hoesje? Uh... Heb je toevallig een zakdoekje (bloedneus)? Wil je ook? Mag de radio wat harder? Kunt u mn vriendje alstublieft meenemen naar de EHBO? (een jochie van een jaar of 16 ligt te stuiteren op de stoep, in zn t-shirt met -5 in de winter, want stel dat je 1 euro moet betalen bij de garderobe, schuim op zn lippen en tollende ogen)
worden mij dagelijks gesteld. Ik zit er dus midden in, en zal dus meerdere malen per week geconfronteerd worden met bijna onweerstaanbare verleidingen.
*SNUIF*.....Shit! Mis.... *SNUIF!*
Dan heb ik het nog niet eens gehad over de explosief aggressieve klanten (door coke en drank) en de dealers die óók regelmatig een taxi pakken. En een 'halfje' als fooi krijgen, omdat je mensen naar hem hebt doorverwezen die avond, komt dan ook regelmatig voor.
Ik ben uit interesse al jaren goed op de hoogte van de werking, effecten en alle lichamelijke risico's van alle soorten drugs, ook een reden om er meer over te willen weten, had met mn werk te maken. Je kan je zo voorstellen dat de kans dat er iemand onwel wordt, in mn auto, na een avond stappen. Dan is het toch wel prettig wat kennis in huis te hebben.
De afgelopen tijd heeft dat informatie zoeken zich meer verlegd richting afkicken, dagindeling, zelfbeeld, afkicktips en ervaringen, bijverschijnselen, herstellen, voeding en lichamelijke 'schade', na een periode van intensief gebruik.
*SNUIF*... *SNUIF*.... 1 extra, moet toch echt gaan slapen zo...
Ik loop dus al weken met de gedachte een serieuze afkickpoging te doen. En ik weet dat dat pas werkt wanneer je het weloverwogen hebt, en vastbesloten bent. Daarom heb ik zo ongeveer voor het eerst van mijn leven een overwogen besluit genomen, in plaats van een impulsieve en ongeloofwaardige 'stop-actie'. Ik heb meer dan genoeg argumenten om elke leugen tegen mezelf te weerleggen.
Ik ben niet te naief om te denken dat afkicken zonder vallen en opstaan zal gaan. Dus mocht ik toch een keer voor de bijl gaan, dan moet ik niet vervallen in acceptatie, en het maar meteen als 'mislukt' beschouwen, maar weer stug doorzetten....
Goed.... Dat ziet er prima uit, ik geloof er in, ik weet wat ik kan verwachten en wat me te doen staat. Ik heb een plan van aanpak, inclusief een dieet van heel veel vezels, groente en fruit voor de vitaminen en bouwstoffen. En liters water om de afvalstoffen af te voeren. Ik ga de komende 4 weken volgens een strak schema leven, om rust en regelmaat te creeren. Als dit voor meer dan 60% lukt aan het eind van de eerste week, mag ik mezelf belonen met een jointje, junkfood, dvdtje etc. De 2e week voor 70%, 3e 80% enz.
Uiteraard mag ik ook niet gesnoven hebben; dan vervalt de beloning en moet ik verplicht op familiebezoek. Waarom zo gedetailleerd? Dan ben ik er ook lekker druk mee, en dat leidt mooi af.
Ik verlang bijna naar deze burgelijke, bijna simplistische, manier van leven. Mn werk is avontuurlijk genoeg om niet te verzinken in een gevoel van saaiheid. De lente is het mooiste seizoen van het jaar, en geeft me extra energie om door te zetten op die helse momenten van trek.
Klinkt best stoer, nou hoef ik het alleen nog maar te doen!
Ik wil proberen regelmatig een verslag te posten, in de eerste plaats om lekker van me af te schrijven, en in de tweede plaats hoop ik dat twijfelaars geinspireerd raken, of dat anderen er wat motivatie uit kunnen halen om die enorme stap (weer) te zetten, en afscheid te nemen van dat belachelijke afhankelijke gedrag.
Verder wil ik hier aan toevoegen dat de mensen die beheerst en recreatief gebruiken; daar vooral lekker mee door moeten gaan! Ik ben jaloers op diegenen die zichzelf volledig in de hand hebben. Al ken ik het gevoel wel, ik hád het ook altijd in de hand... Alles onder controle, regelmatig en leuk leventje. Af en toe een uitspatting tijdens het stappen, in de vorm van een pilletje of coke, en dat is 2 jaar zo gebleven.
Totdat er in de privesfeer iets dusdanig heftigs gebeurde, dat ik volledig los sloeg, en niks anders meer deed als stappen en feestvieren. Die omslag vond in een tijdsbestek van zo'n 3 weken plaats. Zo zie je dus hoe iets totaal onverwachts, je 'gecontroleerde' gebruik, accuut omzet in een sluipende verslaving... Ik ben nu nog verbaasd dat ik er ook voor gevallen ben!
Ben geloof ik wel klaar met mn verhaal, voor nu.
Heb nog 0.2 gram flakes, streep 9+....
Nu de PC uit; en genieten van mn laatste keer.....
*Ik leg 2 enorm dikke, en lange lijnen... aanleggen... VUUR!*
*SNUIIIFFF!*........ *SNUUIIIIFFFF!!!*....
BOEM!!!
Afterglow? Nee! Afterburn!!!! Heerlijk dat bruisende gevoel..... :P
Suggesties?
[email protected]...
Greetz