Ik snap mindgamers punt wel.
Alleen zijn eigen insteek snap ik nooit, helemaaaaal gezien het rondvliegende sarcasme overal.
Mannen en vrouwen (en alles dat daar tussenin zit) zijn in sommige/veel gevallen anders, maar het zijn allemaal mensen.
Waarom er nogsteeds ongelijkheid is in onze westerse cultuur snap ik niet zo heel goed, volgens mij willen beide seksen geen gelijkheid.
Omdat ze bang zijn als hetzelfde gezien te worden, beide partijen willen geen stapje vooruit doen, richting elkaar.
Maar ik denk dat ik daarom mindgamers punt zo goed zie, overal zie je geroep dat mannen moeten stoppen met vrouwen te onderdrukken (en niet alleen in achterlijke culturen) en uitingen van 'feminisme'.
Vind ik erg terecht inderdaad, maar wie heeft mannen het recht ontnomen om zulke geluiden te laten horen?
"Omdat mannen niet gediscrimineerd worden" fout!
Mannen hebben meestal minder vrije dagen dan vrouwen op de arbeidsmarkt (mannen verdienen meer? goh meid, het geld mag je van me hebben).
Mannen hebben daadwerkelijk diploma's nodig om een baan te krijgen i.p.v. een kort rokje.
Mannen zijn "allemaal seksisten" en worden ook zo behandeld, als je het ontkent kijken mensen je vol ongeloof aan of wordt je gewezen op het geslacht van de dader in de meeste zedendelicten.
En zo kan ik nog wel even doorgaan... dus hoezo "mannen worden niet gediscrimineerd?"
Nog zo'n voorbeeld, de uitspraak: "feminisme betekent geen mannenhaterij, het betekent slechts dat we pro-vrouw zijn"
Ehm... is het zo'n groot verschil tussen "vrouwen zijn beter" en "mannen zijn slechter" dan?
Ik kan me er soms een beetje kwaad om maken... helemaal omdat voor mij bepaald wordt dat ik onder het kopje "mannen" zou vallen.
Dat vrouwen het geslachtsdeel dat tussen mijn benen gelokeerd zit mij aanrekenen zegt voor mij vrij weinig, het geeft alleenmaar weer hoe veel vrouwen denken.
Accepteer het meedenken nou eens stelletje mutsjes!
Ik sta tussen die 2 geslachten in, dááróm zie ik juist dat het vrouwen niet objectief protesteren en dat veel mannen het voor anderen verkloten.
Zullen jullie voortaan minder op elkaar bitchen en gewoon jullie eigen negatieve shizzle gaan veranderen?
Mannen: denk eens wat meer met jullie hoofd i.p.v. jullie pik.
Vrouwen: wees eens wat minder hypocriet, jullie houden zélf ook grotendeels die rolverdeling in stand.