vode zei:
Ik snap je punt wel maar dan vind ik het nog steeds kortzichtig om het te laten blijken alsof die persoon in relatie 1 niet oprecht hield van die persoon en er eeuwig mee samen wilt leven. Er zijn zoveel factoren die een relatie kapot kunnen maken, dus ik vind het een beetje raar om te zeggen dat je of altijd monogaam moet zijn bij 1 persoon voor de rest van je leven of polygaam.
Ik zie wel in dat zoiets als echte monogamie in de praktijk niet haalbaar is.
Het is ook slechts mijn visie/mening, of die haalbaar is in de praktijk is een 2e punt...
Ik had het ook niet over alle vormen van seriemonogamie (vandaar ook de term IQ-loze...) overigens.
Eigenlijk vooral de gevallen waarbij het uit gaat met persoon A en dat persoon B dan meteen het nieuwe liefje is.
Het enige wat ik wel hoop, is dat mensen niet de illusie hebben dat de mens monogaam is van nature.
Dus dat men beseft dat er een reëele kans is dat het over gaat, zo'n relatie.
Al ben je jááááren met iemand samen (samen gelukkig oud willen worden) doen er zich lijkt me geregeleld momenten voor dat 1 van de 2 verliefd wordt op een ander, of de neiging krijgt om vreemd te gaan.
Ik denk dat je beter daarover kunt praten, er afspraken erover kunt maken enz. enz. om je liefde en relatie te behouden, want bij monogame relaties betekend het nogsteeds: vreemdgaan = exit.
Dát bedoel ik er precies mee, vode.
![:)]()