Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBorderline

Borderline

93 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
F
Funky MonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#1
@Jcutter:

Kan je dan jezelf niet beter van kant maken?? Dit bedoel ik dan als serieuze vraag hè... ik bedoel jij probeerd nu te beweren dat jij zoveel hebt meegemaakt, doorstaan en overwonnen dat JIJ degene bent die kan bepalen wat erg is en wat niet, wat maatschappelijk geaccepteerd moet worden en wat niet. SIEG HEIL JCUTTER!!! :rolleyes: Het is dan wel je familie niet, maar ik denk dat je hier meer mensen mee pijn doet dan dat jij uberhaubt in je hele familie hebt zielig stuk stront... Niet dat het erg is want het raakt jou toch niet... jij hebt je lolletje en pleziertje...
Een schuld gevoel is niet erg... sterker nog als je het toegeeft dat het inderdaad jou fout was (dat is namelijk schuld gevoel: je klotevoelen door iets wat jij een ander hebt aangedaan...) is er nog hoop op verandering! Waar je dan natuurlijk wel ZELF aan moet gaan werken egocentrisch kutje. Je bent zo vol van jezelf, wil zograag een mooie wereld, maar loopt vervolgens wel allemaal plaatjes te posten met achtelijke onderschriften die een normaal mens niet eens zou willen zien voor ze lol.
Waarom ben je verder uberhaubt nog op dit forum? Is dit de enigste plek waar je uberhaubt nog aandacht kan krijgen van andere mensen? Je durft haast geen drugs meer te gebruiken en dan vooral geen drugs waardoor je met jezelf geconfronteerd word. Puur uit veiligheid van je eigen ego, wereld en welzijn. Tuurlijk zijn hier meer mensen die geen drugs gebruiken, maar die proberen tenminste wel gewoon sociaal te doen en zich een beetje in te leven in een situatie ipv loze bullshit te posten waar absoluut geen touw aanvast te knopen is voor een normaal mens. Je leeft in je eigen wereldje waar al jou meningen en gedachtes waar zijn, jij bent de beste, hebt o zoveel overwonnen en meegemaakt om alles met elkaar te kunnen vergelijken en zeggen wat erg is en wat niet. Je hebt zoveel liefdes verdriet omdat je ex er vandoor ging met een ander, maar daarin tegen wil je wel een lekker wijf met een arrogante kut uitstraling die je ego met 99% zekerheid weer keihard in elkaar trapt en ik kan je zeggen, ik kan niet wachten tot dat gebeurd.

Jij wil SPW gaan doen... mensen helpen met hun problemen terweil je je eigen problemen niet eens onder ogen wil komen door angstvallig voor ze weg te blijven rennen. Jij hebt geen probleem, want jij bent geweldig, naar eigen inzien dan... Je SPW opleiding gaat heel leuk worden kan ik je zeggen, als iets zelfconfronterend is, is die opleiding het wel. En dan? Dan stopt jkutje vast met die opleiding omdat dat toch allemaal zielige zeikerds zijn die niet weten hoe echte mannen zouden moeten zijn! Toch? Tuurlijk Jcutter, de hele wereld is gek behalve jij!

Hier zitten mensen die nog veel meer dingen hebben meegemaakt dan ons liefe kleine zeikstraaltje jkutje. En zitten ze niet hier naar jou inzien? Kijk dan is in de landen waar alle burgeroorlogen zijn (geweest). Probeer jezelf nou eens in te denken wat voor soort dingen dat nou zouden kunnen zijn. Ik ben wel benieuwt in hoevere jou denkvermogen zich uberhaubt kan verplaatsen in andere, in plaats van alleen maar in jezelf...

Achja... leuk om te schrijven was anders en waarschijnlijk voel jij je alleen maar vereerd dat iemand zo'n heel groot stuk voor je geschreven heeft, in plaats van er ook daadwerkelijk wat mee te doen! :wave:
A
AapLid
01-01-2024, 00:00
#2
jcutter zei:
Hmm, dit lijkt wel een beetje op het gedrag wat mijn zusje de laatste tijd vertoond.
Als ze zo'n hoerige ziekte heeft, dan hoef ik ook geen contact meer met haar.
Zo, weer een familielid minder, waarmee ik af en toe omga.
Klik om te vergroten...

Loose the DBB-attitude.
D
DreamWeaverLid
01-01-2024, 00:00
#3
Jkutje is de aandacht niet waard mensen, gewoon in je vijandlijst opnemen, dan hoef je die bagger die hij post niet meer te zien :)
F
Funky MonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ahhh dus zo werkt dat ding :P
v
vodeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Nick, ik wil een standbeeld van je in m'n tuin, nu! :grin:
v
vodeLid
01-01-2024, 00:00
#6
DreamWeaver zei:
Jkutje is de aandacht niet waard mensen, gewoon in je vijandlijst opnemen, dan hoef je die bagger die hij post niet meer te zien :)
Klik om te vergroten...

Done :)
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#7
Hmm, verdomme!
Wat word er overdreven heftig gereageerd zeg...
En wat is die Nick een dikke mongool.
Meer woorden ga ik hier niet aan vuil maken.
Dat moest jij ook niet doen, Nick.
F
Funky MonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#8
vode zei:
Nick, ik wil een standbeeld van je in m'n tuin, nu! :grin:
Klik om te vergroten...
*voelt vereerd* :flushed:
D
DioneLid
01-01-2024, 00:00
#9
vode zei:
Nick, ik wil een standbeeld van je in m'n tuin, nu! :grin:
Klik om te vergroten...

+10000000
P
PaiNandPleasurELid
01-01-2024, 00:00
#10
zommes zei:
PaiNandPleasurE zei:
ja lekker theoretisch, maar ik bedoel ermee te zeggen of vragen dat het gebruik van xtc toch niet een oorzaak is van dit gedrag?
Klik om te vergroten...

Ja, meestal leg je op internet iemand die niet snapt wat iets is dat uit met theorie. Ik snap ook niet hoe je, door te suggereren dat xtc een anti-depressiva is, wil vragen of dat wel de oorzaak kan zijn. Vraag dan gewoon of ik uitleg wat xtc is.

Dus ga ik je toch weer bestoken met een lekker theoretische uitleg. Versimpeld tot het gegeven dat het de serotonine-huishouding verstoord, mits men zich aan bepaalde doseringen houdt, maar dat is nooit het geval. Serotonine is de neurotransmitter die je stemming bepaalt. Als die huishouding verstoord wordt, dan krijg je gedrag waar borderliners ook last van hebben.
Klik om te vergroten...

ja dat staat ook zo in mijn psychologie boek,en ja ik weet ook wat xtc is :wink:
maar hoeveel mensen ken jij die zo vaak xtc gebruiken dat het zo verstoort raakt dat ze borderline symptomen krijgen?ik heb nog namelijk nooit zo'n geval meegemaakt..
maar goed in elk geval bedankt voor je uitleg. :wave:
e
erik_heerlenLid
01-01-2024, 00:00
#11
Een relatie aangaan met een Borderliner vraagt sowieso om speciale aandacht. Dit omdat je nooit van te voren weet wanneer de stemming van deze persoon kan omslaan. Een ex van mij had ook borderline, en tijdens een zeer hevige vrijpartij ontaarde deze plots in een vechtpartij. Mevrouw deed mij opeens niet meer verwennen, maar ging slaan, schoppen, bijten, aan de haren trekken etc.

Wat heel belangrijk is, is praten over BPS en veel informatie opzoeken op internet. Toon vooral interesse in het ziektebeeld. Dit voorkomt in een crisissituatie dat jij als niet borderliner weet wat je moet doen. Toon ook begrip voor het feit dat ze borderline heeft.
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#12
Auwie, dat lijkt me niet prettig Erik.
Bij iemand die borderline heeft kan inderdaad de stemming ieder moment om slaan. Het ene moment kan degene heel erg lief zijn en een paar minuten later kan het het tegen over gestelde zijn. Het is denk ik belangrijk om te weten dat iemand met borderline dit niet lang niet altijd bewust doet.

Een relatie met een borderliner is niet onmogelijk, maar naar mijn inziens zeker niet gemakkelijk.
Je zult je als partner inderdaad goed moeten verdiepen in het ziektebeeld, en bepaalde dingen niet persoonlijk aanrekenen. Ik heb respect voor mensen die een relatie hebben met mensen die lijden aan (een heftige vorm van) borderline.

Op mijn werk is een meisje met borderline. Een schat van een meid maar ze speelt alle collega's tegen elkaar uit. Ze maakt van haar hele behandeling een groot spel. Ook dat hoort vaak bij borderline. Bij een borderliner is het belangrijk om dingen heel duidelijk op papier te zetten, duidelijkheid is voor hen belangrijk. Ook dat iedereen het dan zo uitvoert zoals op papier staat.
e
erik_heerlenLid
01-01-2024, 00:00
#13
Flameon zei:
Auwie, dat lijkt me niet prettig Erik.
Bij iemand die borderline heeft kan inderdaad de stemming ieder moment om slaan. Het ene moment kan degene heel erg lief zijn en een paar minuten later kan het het tegen over gestelde zijn. Het is denk ik belangrijk om te weten dat iemand met borderline dit niet lang niet altijd bewust doet.

Een relatie met een borderliner is niet onmogelijk, maar naar mijn inziens zeker niet gemakkelijk.
Je zult je als partner inderdaad goed moeten verdiepen in het ziektebeeld, en bepaalde dingen niet persoonlijk aanrekenen. Ik heb respect voor mensen die een relatie hebben met mensen die lijden aan (een heftige vorm van) borderline.

Op mijn werk is een meisje met borderline. Een schat van een meid maar ze speelt alle collega's tegen elkaar uit. Ze maakt van haar hele behandeling een groot spel. Ook dat hoort vaak bij borderline. Bij een borderliner is het belangrijk om dingen heel duidelijk op papier te zetten, duidelijkheid is voor hen belangrijk. Ook dat iedereen het dan zo uitvoert zoals op papier staat.
Klik om te vergroten...
Prettig is het zeker niet, vooral in het begin als je niet weet wat Borderline is, denk je "Wat gebeurt er nou allemaal?"
Een van de kenmerken van een borderliner is dat deze sexueel erg actief zijn. Voor de een is dit fantastisch, want die ziet in gedachten al allerlei wilde standjes op de meest gewaagde plekken. In mijn geval was dat ook zo in werkelijkheid (anale sex 's-nachts om drie uur op de parkeerplaats van het Drielandenpunt in Vaals bijvoorbeeld). Maar borderline heeft ook zijn negatieve kanten. Zoals in het geval van mijn ex haar alcohol en medicijn misbruik. Een halve liter bier of iets sterkers als ontbijt was in de meeste gevallen voor haar de normaalste zaak van de wereld.
In zo'n geval is het echt een kwestie van hoever leg je je eigen grenzen. Wat tolereer je nog en wat niet. Uiteindelijk dreigde haar alcoholmisbruik over te slaan op een negatief sociaal contact met o.a. mijn ouders die niks moeten weten van alcoholverslaafden en drugsgebruikers (eigenlijk heel verkeerd, want mijn ouders zijn uitgerekend mensen die dit soort mensen bij voorbaat als crimineel bestempelen). Op zulke momenten is het beter om de stekker uit een relatie te trekken. Jammer van de goede sex die je hebt met een borderliner die sexueel erg actief is. Maar ergens moet je een grens voor jezelf trekken.
M
MindgamerLid
01-01-2024, 00:00
#14
^Daar hoeft ze bij mij niet eens borderline voor te hebben :grin:
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#15
Mensen met borderline hebben inderdaad vaak de neiging tot veel alcohol en drugs gebruik.
Wellicht om bepaalde dingen in hun hoofd te onderdrukken, om het wat rustiger te houden. Maar beginnen met een halve liter alcohol bij het ontbijt pfff. Dat neigt inderdaad niet goed te gaan.

Je hebt niet geluk met de dames Erik :(
G
GayaLid
01-01-2024, 00:00
#16
Hallo Buzzy,

Ik weet niet of je je vriendin nog hebt maar mocht het zo zijn dan zit de liefde erg diep. Ik raad je dan aan om het boek "stop walking on eggshells" eens te gaan lezen, het is een boek met alle ins and outs over borderline. Dit zou voor jou van grote steun kunnen zijn.

Verder ALS je vriendin ervoor in is, ga eens samen met de huisarts praten, misschien heeft die een goed adres voor een verwijzing voor een therapie die speciaal op de borderline gericht is. Borderline is vaak even vervelend voor de gene die er aan lijd als voor de omstanders, maar mensen die weten en erkennen dat ze borderline hebben zijn vaak makkelijker in de omgang en vaak ook beter aan spreekbaar op hun gedrag.

Verder wens ik je heel veel geluk toe.
Gaya
W
WelhallodaarLid
01-01-2024, 00:00
#17
buzzy zei:
* zwart-wit denken
* stemmingswisselingen
* impulsiviteit
* moeilijk contact kunnen leggen
* moeilijk alleen kunnen zijn
* woede uitbarstingen
Klik om te vergroten...
zwart wit denken hoeft volgens mij niet
stemmingswisselingen en woede uitbarstingen horen er zoweerzo bij
moeilijk contact kunnen leggen hoeft ook niet
* alcohol- en drugsmisbruik, eetstoornissen (vreetbuien), koopverslaving, psychotische verschijnselen. Ja dit komt echt voor in een extreme manier.
En ik HAAAAT borderliners, ik wens ze niks toe ofzo maarjah ik hoef ze gewoon niet te kennen. trouwens alle mannenlijk borderliners die zie je toch nooit want die zitten allemaal in de gevangenis ofzo wel 2 vrouwelijke borderliners ontmoet
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#18
Welhallodaar zei:
buzzy zei:
En ik HAAAAT borderliners, ik wens ze niks toe ofzo maarjah ik hoef ze gewoon niet te kennen. trouwens alle mannenlijk borderliners die zie je toch nooit want die zitten allemaal in de gevangenis ofzo wel 2 vrouwelijke borderliners ontmoet
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...

Deze uitspraak vind ik niet zo netjes Welhallodaar!
Iemand die borderline heeft kan hier zelf niks aan doen. Helaas, veel borderliners zouden het anders willen.

Zwart wit denken vind ik wel degelijk een kenmerk van o.a. borderline!
Een scharrel van een aantal jaar geleden had ik ook borderline.
Het ene moment was ze kei lief en heel sociaal, het andere moment was ze heel boos en ver weg van het sociale. Voor veel borderliners is het of dit, of zo. Geen middenweg!
M
MindgamerLid
01-01-2024, 00:00
#19
Borderliners maken contact, door hun benen open te doen. Veel vrouwen, kopiëren dit gedrag :grin: Dus de feministen van vroeger, hadden borderline :confused:

Nee, even serieus.
Ik heb weleens tussen borderliners gewoond. En maar snijden en janken dat ze deden. Dit waren dan ook serieus de ergste gevallen en hadden vaak een opmerkelijke, nerderig uiterlijk. Tja, ik blijf het maar zielig vinden voor die meisjes.
W
WelhallodaarLid
01-01-2024, 00:00
#20
Nou als een borderliner agressief tegen mij deed zou ik haar wel degenlijk slaan ofzo

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."