#1
buzzy zei:Ik heb een sterk vermoeden dat mijn vriendin borderline heeft, veel symptonen die ik op een borderline site heb gevonden komen overeen, dit zijn ze :
* zwart-wit denken
* stemmingswisselingen
* impulsiviteit
* moeilijk contact kunnen leggen
* moeilijk alleen kunnen zijn
* woede uitbarstingen
* alcohol- en drugsmisbruik, eetstoornissen (vreetbuien), koopverslaving, psychotische verschijnselen.
Het begon ook al een beetje slecht toen ging het een tijdje goed maar het gaat de laatste maanden dus echt weer zwaar kut, zien elkaar misschien maar eens per week. En er staat ook nog een vakantie met haar gepland naar turkije....... Nu is mijn vraag wat kan ik hier het beste mee doen ?
Ik ben van mening dat het internet en doktoren de laatste jaren iedereen borderline,adhd en andere stoornissen aanpraten..naar mijn mening heeft iedereen wel een vorm van borderline,en voldoet iedereen wel aan een aantal "eisen"
Ik weet niet hoe oud je vriendin is,en wat ze gebruikt,maar het kan zijn dat ze zichzelf tegen aan het komen is en daar misschien wat door verward is.
Misschien dat opgekropte emoties en herrinneringen er nu uitkomen(vaak door speedgebruik) en zedat misschien allemaal moet verwerken en een plek geven..
Als dit het geval is moet ze iemand hebben om erover te praten,ze heeft goedkeuring nodig,iemad die zegt dat ze niet gek aan het worden is...het zou goed voor haar zijn eens naar een psycholoog o.i.d te gaan,i.p.v. medicijnen te gaan slikken waarze misschien haar levenlang aan vastzit en haar belemmmert in ontwikkeling..
Ik hoop dat ze erover kan en wil praten..voor jou,ga er niet tegenin,steun haar en praat er eens over
Heel veel sterkte!!
