Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBorderline

Borderline

93 antwoorden
14 weergaven
18-5-2026
c
celforLid
01-01-2024, 00:00
#1
Flameon zei:
Welhallodaar zei:
buzzy zei:
En ik HAAAAT borderliners, ik wens ze niks toe ofzo maarjah ik hoef ze gewoon niet te kennen. trouwens alle mannenlijk borderliners die zie je toch nooit want die zitten allemaal in de gevangenis ofzo wel 2 vrouwelijke borderliners ontmoet
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...

Deze uitspraak vind ik niet zo netjes Welhallodaar!
Iemand die borderline heeft kan hier zelf niks aan doen. Helaas, veel borderliners zouden het anders willen.

Zwart wit denken vind ik wel degelijk een kenmerk van o.a. borderline!
Een scharrel van een aantal jaar geleden had ik ook borderline.
Het ene moment was ze kei lief en heel sociaal, het andere moment was ze heel boos en ver weg van het sociale. Voor veel borderliners is het of dit, of zo. Geen middenweg!
Klik om te vergroten...

Daar ben ik het mee eens, zwart-wit denken, hevige emoties en moeilijkheden mbt afstand-nabijhijd (hou me vast maar raak me niet aan)
W
WelhallodaarLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mindgamer zei:
Hmm, best sick wat ik had geschreven inderdaad :flushed: Naja, mezelf kennende; was ik aan het ouwehoeren. Maar goed, ik zal mijn zusje dus wel helpen of iemand anders waarvan ik hou, mocht ze wel borderline hebben. Ze krijgt al jaren geen aandacht meer van haar vader, dus dat heeft zeker met haar vreemde gedrag te maken. Maar goed...
Klik om te vergroten...
blijf altijd trouw aan je familie :angry:
s
sien71Lid
01-01-2024, 00:00
#3
In principe heeft iedereen wel borderline trekjes in zich, dus wees voorzichtig met een oordeel
D
DoktorLid
01-01-2024, 00:00
#4
Sinds een aantal jaren wordt er schema-therapie toegepast bij borderline patiënten. In 3 jaar herstelt meer dan 50% volledig en de rest verbeterd aanzienlijk. Dus het is redelijk behandelbaar en bovendien worden de verschijnselen rond het 40e levensjaar veel minder. Het kan in verschillende vormen en formaten voorkomen :wink: meestal komt het tot uiting vanaf het 16e levensjaar en wordt 4 tot 5 keer meer vastgesteld bij vrouwen dan bij mannen.

Borderline sucks, I know. Maar ik hoop dat deze gegevens je meer moed geven..

Mijn tip is: Probeer de persoon zoveel mogelijk te begrijpen.
S
SyntheticDistortionLid
01-01-2024, 00:00
#5
buzzy zei:
Praten over 'diepe' dingen is echt moeilijk met haar, ze gaat heel snel over in andere onderwerpen enzo... ik weet het niet echt wat ik er mee aan moet maar in elk geval bedankt voor de reacties, ik zal er nog eens stevig over na denken :wave:
Klik om te vergroten...

Mijn respect mijn vriend. Ik heb ook eens wat gehad met iemand met Borderline, en dat is alles behalve makkelijk, vooral omdat ik toen nog redelijk meer ADD verschijnselen toonde. Ruzie was meer regel dan uitzondering.

Maar er is genoeg hulp voor te krijgen, er zijn goede medicijnen die niet zo schadelijk zijn voor het lichaam omdat ze homeopathisch zijn en ik heb toendertijd ook een cursus gevolgd om ermee om te leren gaan. Je kan er een hele hoop baat bij hebben, kijk maar eens op internet wat je kan vinden!
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#6
Als er geen toekomst in zit, mij pijn doet en het mij omlaag trekt inplaats naar omhoog, dan ga ik er geen aandacht aan besteden.
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#7
Klopt, dat moet je goed kunnen inschatten.
Als het niks is, heb ik liever dat ze onder een bus komt inplaats dat ze mensen om haar heen pijn doet. Rouwen is toch net als liefdesverdriet; dat heb ik ook overwonnen.
v
vodeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ja, met jou kan je geen gesprek beginnen jongen. Altijd maar gooien met extreme uitspraken waar je waarschijnlijk geen hol van meent. Gaat nergens naartoe zo.
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#9
Nou, ik meen het wel.
Ik ga geen aandacht spenderen aan iets waarvan je al weet, dat het geen zin heeft.
v
vodeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Meen je het tot in je diepst van je hart dat je d'r onder een bus wllt zien komen? En durf je echt te beweren dat liefdesverdriet hetzelfde is dan rouwen?

Ik ga hier geen aandacht meer aan besteden. :rolleyes:
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#11
Tis een kort antwoord, maar ja.
E
EllesdeeLid
01-01-2024, 00:00
#12
vode zei:
Ja, met jou kan je geen gesprek beginnen jongen. Altijd maar gooien met extreme uitspraken waar je waarschijnlijk geen hol van meent. Gaat nergens naartoe zo.
Klik om te vergroten...
idd
L
LauuLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ellesdee zei:
jongen, ga asjeblieft weer met je blokken spelen
Klik om te vergroten...

lego
C
CowmandoLid
01-01-2024, 00:00
#14
jcutter, als je zo reageert op alles heb je misschien niet zelf een of andere 'hoerige' ziekte? Je komt namelijk niet echt over als een normaal persoon.
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#15
Nou; ik vind het aardig veel op elkaar lijken hoor..
Alleen duurt liefdesverdriet wat langer.
Bij het rouwen; heb je vaak nog as en foto's.
Daar doe jij jezelf inweze alleen maar pijn mee, dus gooi je die rotzooi weg.
Zo, weer een herinnering en verdriet minder.
v
vodeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ellesdee zei:
vode zei:
Ja, met jou kan je geen gesprek beginnen jongen. Altijd maar gooien met extreme uitspraken waar je waarschijnlijk geen hol van meent. Gaat nergens naartoe zo.
Klik om te vergroten...
idd
Klik om te vergroten...

Vooral het liefdesvedriet vergelijken met rouwen, ik kan er echt niet met m'n hoofd bij hoe je dat kan beweren. :confused:
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ja, een paar maandjes toch?
Als het niet korter is..
Nou als iemand dood gaat van wie ik veel hou, dan heb ik tot zijn begrafenis en miss. een week erna; verdriet. Verder heb ik herinneringen en vind ik het misschien erg voor diegene; als die een pijnlijke dood moest sterven. Verder intereseert het werkelijk me geen ene moer.
Je moet verder met je leven.
E
EllesdeeLid
01-01-2024, 00:00
#18
liefdesverdriet is zo weer voorbij

rouwen niet :wink:
E
EllesdeeLid
01-01-2024, 00:00
#19
en eigenlijk verschilt t gewoon heel erg per persoon hoe je er mee omgaat
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#20
jcutter zei:
Ja, een paar maandjes toch?
Als het niet korter is..
Nou als iemand dood gaat van wie ik veel hou, dan heb ik tot zijn begrafenis en miss. een week erna; verdriet. Verder heb ik herinneringen en vind ik het misschien erg voor diegene; als die een pijnlijke dood moest sterven. Verder intereseert het werkelijk me geen ene moer.
Je moet verder met je leven.
Klik om te vergroten...

Er is bij jou nog geen directe familie overleden ?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."