Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hallo Buzzy, Ik weet niet of je je vriendin nog hebt maar mocht het zo zijn dan zit de liefde erg diep. Ik raad je dan aan om het boek "stop walking on eggshells" eens te gaan lezen, het is een boek met alle ins and outs over borderline. Dit zou voor jou van grote steun kunnen zijn. Verder ALS je vriendin ervoor in is, ga eens samen met de huisarts praten, misschien heeft die een goed adres voor een verwijzing voor een therapie die speciaal op de borderline gericht is. Borderline is vaak even vervelend voor de gene die er aan lijd als voor de omstanders, maar mensen die weten en erkennen dat ze borderline hebben zijn vaak makkelijker in de omgang en vaak ook beter aan spreekbaar op hun gedrag. Verder wens ik je heel veel geluk toe. Gaya"
"Hallo Careless, Stoppen met drugs/ nicotine/alc. of wat dan ook moet je in eerste plaats altijd voor jezelf doen ! Nooit voor een ander, want dan is de kans op terug val bijzonder groot. Een ruzie of onenigheid zou hier al snel voor kunnen zorgen als je niet sterk in de schoenen staat. Welke reden je pakt om te stoppen, tja die is moeilijker.... welke reden had je om met de hard drugs te stoppen?? Trouwens ik vind het knap van je dat je dit gedaan hebt, het is vast een harde en moeilijke weg geweest. Dus moet het wiet gebruik een makkie zijn voor jou ! Succes hoor, hou je ons op de hoogte?? groetjes Gaya Oww btw, alc is een smerigere drug dan heroine of cocaine, sociaal aanvaard maakt gebruik hier van TE makkelijker, maar super moeilijk om er van af te komen ..."
"Bij liefde, sex en relaties hoort natuurlijk ook het opvoeden van kinderen, want er worden uit langdurige relaties soms kinderen geboren. Maar eerst even voorstellen: Mijn naam is Gaya en ik ben moeder van drie kinderen, een dochter van 20 en 2 zonen van 18 en 11 jaar. Ik woon samen met een ex-druggebruiker en ben hem zeer dankbaar want door zijn inbreng in mijn gezin is géén van mijn kinderen gaan expirimenteren met drugs. We hebben nooit moeilijk gedaan als de kinderen met vragen kwamen en ik het bestaan van drugs nooit verborgen gehouden, dat vond ik zelf dé beste manier omdat verboden zaken zoals drug erg aantrekkelijk zijn en blijven. Nu zullen jullie je misschien afvragen waarom ik dan in het forum verschijn, nou dat zit zo. Mijn jongste zoon speelde nog wel eens bij een gezin verder op bij ons in de straat, op een bepaalde avond kwam hij thuis en zijn gedrag was anders als anders. Tijdens het eten was het niet aan te slepen, hij had een werkelijke vreet kick. Nu bleek bij navraag dat de vrouw des huizes die dag in zijn bijzijn *en dat van hun dochter van 7 jaar* 3 joints gerookt had. Ik heb nooit geweten dat de rook van een joint zoveel invloed op jonge kinderen kon hebben. Na nog verder navraag bij artsen en nieuws berichten is gebleken dat 1 joint gelijk staat aan 15 normale sigaretten, dus mijn zoon heeft maar liefst die dag 45 sigaretten naar binnen gewerkt via de "afval"rook van die 3 joints.( http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuse ... art_id=961 ) Ik ben hier erg van geschrokken en mijn zoon mag dus niet meer bij deze mensen spelen omdat het gebruik niet meer stopt in het bijzijn van kinderen. Ook het gebruik in een kamertje apart schijnt niet voldoende te zijn om de kinderen te vrijwaren van de "afval"rook van een joint! Wat zouden jullie doen ? Als jij of je partner zwanger raakt, gewoon doorgaan met gebruik of stoppen omdat je weet hoeveel schade drugs geven aan je ongeboren kind? Lees dit even door vóór je antwoord geeft. http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuse ... art_id=775 Groetjes Gaya"
"Ik heb er pret in om te zien hoe jullie deze discussie oppakken En ik zie ook mening reactie van mensen zonder kinderen ... wel kan ik zeggen dat de reacties / meningen zullen veranderen op het moment dat er kinderen zullen zijn. Dit is niets bijzonders eigelijk want als ouder denken kan je eigelijk pas als je werkelijk een ouder bent. Als je de kleine in handen hebt veranderd de wereld ineens .. zomaar zonder dat je er in eerste instantie erg in hebt. Als ik terug kijk zie ik dat ik een deel van de opvoeding van mijn ouders heb overgenomen, soms doe ik iets en dan zie ik ineens mijn eigen moeder en dan denk ik"nee toch maar liever dit niet". En dan pas ik het aan naar hoe ik het zelf het liefst wil zien. Ik ben nu inmiddels 47 jaar en ik heb nog 1 kind te gaan in de pubertijd, ALS ik het bij hem net zo doe met de hulp van mijn vriend als bij mijn andere 2 kan ik blij zijn als mijn jongste ook die tijd door komt zonder drugs of drank. Ik hoop dat jullie deze discussie nog even voortzetten, want persoonlijk vind ik het heel fijn om jullie denkwijze hier over te zien."
"Mindgamer zei: Damn, ik ga gewoon leren hoe je kinderen moet opvoeden. Hoe stoer is dat Maar mijn menig geef ik hier wel een ander keertje over. Daar ben ik nu te hitsig en aangeschoten voor Ja stoer he............ Klik om te vergroten... Ja kinderen opvoeden is erg stoer Ik had dit echt nooit willen missen, maar het mooie er van is (denk ik) dat wat je ook leerd, je zult het altijd anders doen omdat het dán je eigen kinderen zijn Het is niet zomaar een kind wat je opvangt en waarbij je je gezonde verstand kan blijven gebuiken, NEE het is een eigen kind van je eigen vlees en bloed ! Dát veranderd toch best een hoop aan alles. Ik heb door de jaren heen ook menig baby en puber een tijdelijk veilig thuis geboden en was altijd weer verdrietig als er afscheid genomen moest worden .... en hoe veel ik ook van ze hou, het is toch anders als eigen kinderen. Alhoewel ik wel geloof dat het feit dat ik eigen kinderen heb, het de tijdelijke kinderen tengoede gekomen is Soms gaat gevoel gelukkig boven verstand."