#1
blu zei:Prima dat je geen Valentijnsdag wil vieren, maar kom niet aan met die onzin van "door de regering bedacht feest om geld mee te verdienen." Natuurlijk word er geld verdiend met Valentijnsdag, maar wat is er verkeerd aan om 1 dag in het jaar te nemen waarop je mensen kan vertellen dat je ze lief vindt? Volgens mij ben jij een beetje een eenzame zuurpruim.
Ik ben verre van eenzaam, hoewel ik wel een persoon ben die van alleen zijn houd maar ik ben niet eenzaam. Echter heb ik vrede met single zijn en vind ik het absoluut niet erg om geen vriendin te hebben van tijd tot tijd.
En overigens ben ik er heilig van overtuigd, ik had het inderdaad niet als een feit moeten voortbrengen maar als een mening dus hier komt ie: Mijn mening is dat Valentijnsdag zo populair is geworden omdat als je vaak genoeg iets herhaald zoals "je moet een cadeau voor de persoon kopen die je lief hebt anders ben je asociaal" mensen dat gaan geloven. En hiermee word geld verdient, gebeurt ook bij vele andere feestdagen.
En wat is er verkeerd met een dag waarop je kan zeggen 'ik hou van jou'? Niks... Maar ik heb Valentijnsdag niet nodig om dat te zeggen

