Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDagelijks fruit

Dagelijks fruit

148 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
D
DreugeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Jullie proberen het forum gewoon systematisch kapot te maken.. Ik ga Freek berichten.
V
VanadesseLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik probeer altijd sowieso 1 stuk fruit per dag te nemen..
Soms pers ik 's ochtends wat lekkere sinaasappeltjes, of ik koop een pak grapefruitsap ofzo (wat vaak ook wel in 1 dag op is).
Ben helaas allergisch voor veel lekkere soorten fruit..
Y
YawningManLid
01-01-2024, 00:00
#3
Manonnie zei:
Vanadesse zei:
Ik probeer altijd sowieso 1 stuk fruit per dag te nemen..
Soms pers ik 's ochtends wat lekkere sinaasappeltjes, of ik koop een pak grapefruitsap ofzo (wat vaak ook wel in 1 dag op is).
Ben helaas allergisch voor veel lekkere soorten fruit..
Klik om te vergroten...
Hoe fuckin´ veel mensen hebben dat wel niet?
Ik ben allergisch voor kiwi's, ondanks dat eet ik ze wel eens, gewoon omdat ik ze lekker vind.
Voor peer ben ik ook allergisch, en nog een paar tropische fruitjes die ik toch nooit eet.
Edit: en tomaat
Klik om te vergroten...
Voedselallergieën hangen vaak samen. Antihistamine biedt vaak wel een oplossing bij fruitsoorten omdat deze reacties veel te maken hebben met de pollen van de plant (oftewel, een hooikoorts-achtige reactie). Ik heb zelf chronisch hooikoorts, zelfs in de winter (met sneeuw niet) slik ik vaak medicijnen. Hyperallergisch voor gras :grin: en dat bloeit het hele jaar door.

Dreuge zei:
Wat is trouwens jullie favoriete fruit? Ik heb er niet echt één, maar mango, ananas en lychee (sp?) zijn echt lekker :grin:
Klik om te vergroten...
Mango, ananas en lychee zijn echt geweldig inderdaad.
Ik hou ook heel erg van witte druiven (pitloos ajb!).
B
BeanheadLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik maak fruit/groenteshakes
D
DreugeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Beanhead zei:
Ik maak fruit/groenteshakes
Klik om te vergroten...

geef eens een paar voorbeelden dan
B
BeanheadLid
01-01-2024, 00:00
#6
Als je daarmee wilt beginnen moet je maar eens pakje spinazie door de blender halen en dat opdrinken, ik zweer het je na een week zal je je echt beter voelen

Voor de rest, hoe meer fruit hoe beter :grin:

Of brinta + warme melk + Honing + Geplette banaan + Appelstukjes = Epic ontbijt/epic geenkatervanamfetamine
M
ManonnieLid
01-01-2024, 00:00
#7
Mja ik heb ook hooikoorts, dus het kan daar wel mee te maken hebben.
Maar ik ben niet hyper-allergisch. Als ik iets verkeerds gegeten heb krijg ik een kutgevoel in mn mond, het komt maar zelden voor dat ik echt over m'n gier ga ervan.
Y
YawningManLid
01-01-2024, 00:00
#8
Manonnie zei:
Mja ik heb ook hooikoorts, dus het kan daar wel mee te maken hebben.
Maar ik ben niet hyper-allergisch. Als ik iets verkeerds gegeten heb krijg ik een kutgevoel in mn mond, het komt maar zelden voor dat ik echt over m'n gier ga ervan.
Klik om te vergroten...
Ik ook niet hoor :) was meer om aan te geven dat ik ten alle tijden die medicijnen heb en dat die ook effect hebben op de pollen van fruitsoorten. Ik eet geen gras, weet je.. :sunglasses:
V
VanadesseLid
01-01-2024, 00:00
#9
YawningMan zei:
Manonnie zei:
Vanadesse zei:
Ik probeer altijd sowieso 1 stuk fruit per dag te nemen..
Soms pers ik 's ochtends wat lekkere sinaasappeltjes, of ik koop een pak grapefruitsap ofzo (wat vaak ook wel in 1 dag op is).
Ben helaas allergisch voor veel lekkere soorten fruit..
Klik om te vergroten...
Hoe fuckin´ veel mensen hebben dat wel niet?
Ik ben allergisch voor kiwi's, ondanks dat eet ik ze wel eens, gewoon omdat ik ze lekker vind.
Voor peer ben ik ook allergisch, en nog een paar tropische fruitjes die ik toch nooit eet.
Edit: en tomaat
Klik om te vergroten...
Voedselallergieën hangen vaak samen. Antihistamine biedt vaak wel een oplossing bij fruitsoorten omdat deze reacties veel te maken hebben met de pollen van de plant (oftewel, een hooikoorts-achtige reactie). Ik heb zelf chronisch hooikoorts, zelfs in de winter (met sneeuw niet) slik ik vaak medicijnen. Hyperallergisch voor gras :grin: en dat bloeit het hele jaar door.
Klik om te vergroten...
Ja erg vervelend! ik heb hooikoorts, huisstofmijt, dieren-allergie (nouja, op vissen enzo na), vaak eczeem (knieholtes en de andere kant van mn elleboog (om maar zo te zeggen) en in oren :confused:). En er is ooit iets uit de test gekomen over "schimmel allergie" maar weet niet wat dat precies inhoud.. haha! Verder heb ik Astma! Hoeraaa!

En dus nog allergie voor meloen, appel en soms last van kiwi's..

Dreuge zei:
Wat is trouwens jullie favoriete fruit? Ik heb er niet echt één, maar mango, ananas en lychee (sp?) zijn echt lekker :grin:
Klik om te vergroten...
- Aardbeien!
- Ananas
- Zachte peren
- Druiven
- Kiwi's
Wat ik echt vies vind is mango... Blehh!!
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#10
lolnoob zei:
Hoezo?
Klik om te vergroten...

Een appel is wel gezond, maar minder gezond dan andere stukken fruit.
M
ManonnieLid
01-01-2024, 00:00
#11
YawningMan zei:
Manonnie zei:
Mja ik heb ook hooikoorts, dus het kan daar wel mee te maken hebben.
Maar ik ben niet hyper-allergisch. Als ik iets verkeerds gegeten heb krijg ik een kutgevoel in mn mond, het komt maar zelden voor dat ik echt over m'n gier ga ervan.
Klik om te vergroten...
Ik ook niet hoor :) was meer om aan te geven dat ik ten alle tijden die medicijnen heb en dat die ook effect hebben op de pollen van fruitsoorten. Ik eet geen gras, weet je.. :sunglasses:
Klik om te vergroten...
Hahaha :tearsofjoy: :tearsofjoy:
Vanadesse zei:
Ja erg vervelend! ik heb hooikoorts, huisstofmijt, dieren-allergie (nouja, op vissen enzo na), vaak eczeem (knieholtes en de andere kant van mn elleboog (om maar zo te zeggen) en in oren :confused:). En er is ooit iets uit de test gekomen over "schimmel allergie" maar weet niet wat dat precies inhoud.. haha! Verder heb ik Astma! Hoeraaa!

En dus nog allergie voor meloen, appel en soms last van kiwi's..
Klik om te vergroten...
Inderdaad, ook huisstofmijt en ach, ze zeiden dieren maar vind het wel best.
Heb 4 jaar een paard gehad, daarvoor denk zo'n 5-6 jaar al paardgereden op een manege. In de zomer had ik er wel eens last van, maar ook niet zo dat ik ging stoppen ofzo met paardrijden.
Katten, heb ik mijn hele leven tot mijn 16e gehad.
Hond, heb ik toen de katten dood waren gehad, en nu nog steeds. Nergens last van.
Haha ik geef niet zo om die allergieën.
D
DreugeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Vanadesse zei:
Wat ik echt vies vind is mango... Blehh!!
Klik om te vergroten...

Smaken verschillen, maar als je mango vies vindt heb je volgens mij smaakpapilkanker..

Aalpoepert zei:
Soms wel het pruimpje van mijn vriendin.
Klik om te vergroten...

Je bedoelt haar mossel :confused: een soort van zeevrucht is dat
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#13
O
OlijfboompjeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Aalpoepert zei:
Appeltjespep
Klik om te vergroten...
Dextro Amfetamine ruikt ook zo lekker.
Het heeft wel wat weg van fruit.
V
VanadesseLid
01-01-2024, 00:00
#15
Manonnie zei:
Vanadesse zei:
Ja erg vervelend! ik heb hooikoorts, huisstofmijt, dieren-allergie (nouja, op vissen enzo na), vaak eczeem (knieholtes en de andere kant van mn elleboog (om maar zo te zeggen) en in oren :confused:). En er is ooit iets uit de test gekomen over "schimmel allergie" maar weet niet wat dat precies inhoud.. haha! Verder heb ik Astma! Hoeraaa!

En dus nog allergie voor meloen, appel en soms last van kiwi's..
Klik om te vergroten...
Inderdaad, ook huisstofmijt en ach, ze zeiden dieren maar vind het wel best.
Heb 4 jaar een paard gehad, daarvoor denk zo'n 5-6 jaar al paardgereden op een manege. In de zomer had ik er wel eens last van, maar ook niet zo dat ik ging stoppen ofzo met paardrijden.
Katten, heb ik mijn hele leven tot mijn 16e gehad.
Hond, heb ik toen de katten dood waren gehad, en nu nog steeds. Nergens last van.
Haha ik geef niet zo om die allergieën.
Klik om te vergroten...
Oh dan heb je het ook niet zo erg duidelijk.. Als ik een half uur bij iemand thuis zit met een kat, ben ik er een halve week ziek van.. Die dag en vooral nacht is dan echt een hel! Dan kan ik niet meer ademhalen, overal uitslag, alles jeukt dan, en niesen bij het leven.. Paarden is nog erger.. Kan bijvoorbeeld ook niet tegen wolle kleding.. leer gaat ook irriteren.. Uiteindelijk leer je er wel mee leven en er mee omgaan haha..


Maar mijn fruit allergie is niet zo heel heftig.. krijg altijd onwijze keelpijn en beetje benauwd gevoel, maar ik eet op zich best regelmatig appels... :d
M
ManonnieLid
01-01-2024, 00:00
#16
Vanadesse zei:
Manonnie zei:
Vanadesse zei:
Ja erg vervelend! ik heb hooikoorts, huisstofmijt, dieren-allergie (nouja, op vissen enzo na), vaak eczeem (knieholtes en de andere kant van mn elleboog (om maar zo te zeggen) en in oren :confused:). En er is ooit iets uit de test gekomen over "schimmel allergie" maar weet niet wat dat precies inhoud.. haha! Verder heb ik Astma! Hoeraaa!

En dus nog allergie voor meloen, appel en soms last van kiwi's..
Klik om te vergroten...
Inderdaad, ook huisstofmijt en ach, ze zeiden dieren maar vind het wel best.
Heb 4 jaar een paard gehad, daarvoor denk zo'n 5-6 jaar al paardgereden op een manege. In de zomer had ik er wel eens last van, maar ook niet zo dat ik ging stoppen ofzo met paardrijden.
Katten, heb ik mijn hele leven tot mijn 16e gehad.
Hond, heb ik toen de katten dood waren gehad, en nu nog steeds. Nergens last van.
Haha ik geef niet zo om die allergieën.
Klik om te vergroten...
Oh dan heb je het ook niet zo erg duidelijk.. Als ik een half uur bij iemand thuis zit met een kat, ben ik er een halve week ziek van.. Die dag en vooral nacht is dan echt een hel! Dan kan ik niet meer ademhalen, overal uitslag, alles jeukt dan, en niesen bij het leven.. Paarden is nog erger.. Kan bijvoorbeeld ook niet tegen wolle kleding.. leer gaat ook irriteren.. Uiteindelijk leer je er wel mee leven en er mee omgaan haha..


Maar mijn fruit allergie is niet zo heel heftig.. krijg altijd onwijze keelpijn en beetje benauwd gevoel, maar ik eet op zich best regelmatig appels... :d
Klik om te vergroten...
Katten en honden is zeer waarschijnlijk dat ik daar overheen gegroeid ben!
Ik heb 2 maanden geleden toen ik bij iemand anders sliep gehad, dat de kat daar op mijn kussen is gaan liggen. 's Avonds wilde ik gaan slapen maar dat ging toen niet zo goed.
Bij paarden ben ik altijd meer allergisch geweest voor het stro dan voor mijn paard zelf.
Toen ik nog op de manege reed maakte dat niet uit, je hoefde bijna nooit in die stallen te zijn, alleen om je paard eruit te halen.
Toen ik m'n eigen paard had moest ik daar vaker in, stallen uitmesten, en soms gewoon even rondkijken. Toen is paardje lief overgegaan op zaagsel en kreeg ik een buitenstal (wat op die stal waar ik stond heel uitzonderlijk was, er was plek voor 75 paarden en er waren wel 2 buitenstallen.)
k
knolselderijLid
01-01-2024, 00:00
#17
ik eet iedere dag minimaal 4 stuks ofzo...... geweldig dat fruit
l
luchtigtoetjeLid
01-01-2024, 00:00
#18
ik hou ook van fruit. ik eet gemiddeld 3 stukken fruit.

Meestal 1 banaan, 1 appel en dan een fruit naar keuze. Ik heb altijd standaard 6 gruitsoorten in huis (nu bananen, appels, manderijnen, druiven, kiwi´s en een passievrucht).
:grin:
l
lolnoobLid
01-01-2024, 00:00
#19
Chris Pontius zei:
lolnoob zei:
Hoezo?
Klik om te vergroten...

Een appel is wel gezond, maar minder gezond dan andere stukken fruit.
Klik om te vergroten...

Nooit geweten.
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#20
Daar heb jij dan weer gelijk in.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...8
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."