Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDagelijks fruit

Dagelijks fruit

148 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
D
DreugeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Beanhead zei:
Ik maak fruit/groenteshakes
Klik om te vergroten...

geef eens een paar voorbeelden dan
B
BeanheadLid
01-01-2024, 00:00
#2
Als je daarmee wilt beginnen moet je maar eens pakje spinazie door de blender halen en dat opdrinken, ik zweer het je na een week zal je je echt beter voelen

Voor de rest, hoe meer fruit hoe beter :grin:

Of brinta + warme melk + Honing + Geplette banaan + Appelstukjes = Epic ontbijt/epic geenkatervanamfetamine
M
ManonnieLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mja ik heb ook hooikoorts, dus het kan daar wel mee te maken hebben.
Maar ik ben niet hyper-allergisch. Als ik iets verkeerds gegeten heb krijg ik een kutgevoel in mn mond, het komt maar zelden voor dat ik echt over m'n gier ga ervan.
Y
YawningManLid
01-01-2024, 00:00
#4
Manonnie zei:
Mja ik heb ook hooikoorts, dus het kan daar wel mee te maken hebben.
Maar ik ben niet hyper-allergisch. Als ik iets verkeerds gegeten heb krijg ik een kutgevoel in mn mond, het komt maar zelden voor dat ik echt over m'n gier ga ervan.
Klik om te vergroten...
Ik ook niet hoor :) was meer om aan te geven dat ik ten alle tijden die medicijnen heb en dat die ook effect hebben op de pollen van fruitsoorten. Ik eet geen gras, weet je.. :sunglasses:
V
VanadesseLid
01-01-2024, 00:00
#5
YawningMan zei:
Manonnie zei:
Vanadesse zei:
Ik probeer altijd sowieso 1 stuk fruit per dag te nemen..
Soms pers ik 's ochtends wat lekkere sinaasappeltjes, of ik koop een pak grapefruitsap ofzo (wat vaak ook wel in 1 dag op is).
Ben helaas allergisch voor veel lekkere soorten fruit..
Klik om te vergroten...
Hoe fuckin´ veel mensen hebben dat wel niet?
Ik ben allergisch voor kiwi's, ondanks dat eet ik ze wel eens, gewoon omdat ik ze lekker vind.
Voor peer ben ik ook allergisch, en nog een paar tropische fruitjes die ik toch nooit eet.
Edit: en tomaat
Klik om te vergroten...
Voedselallergieën hangen vaak samen. Antihistamine biedt vaak wel een oplossing bij fruitsoorten omdat deze reacties veel te maken hebben met de pollen van de plant (oftewel, een hooikoorts-achtige reactie). Ik heb zelf chronisch hooikoorts, zelfs in de winter (met sneeuw niet) slik ik vaak medicijnen. Hyperallergisch voor gras :grin: en dat bloeit het hele jaar door.
Klik om te vergroten...
Ja erg vervelend! ik heb hooikoorts, huisstofmijt, dieren-allergie (nouja, op vissen enzo na), vaak eczeem (knieholtes en de andere kant van mn elleboog (om maar zo te zeggen) en in oren :confused:). En er is ooit iets uit de test gekomen over "schimmel allergie" maar weet niet wat dat precies inhoud.. haha! Verder heb ik Astma! Hoeraaa!

En dus nog allergie voor meloen, appel en soms last van kiwi's..

Dreuge zei:
Wat is trouwens jullie favoriete fruit? Ik heb er niet echt één, maar mango, ananas en lychee (sp?) zijn echt lekker :grin:
Klik om te vergroten...
- Aardbeien!
- Ananas
- Zachte peren
- Druiven
- Kiwi's
Wat ik echt vies vind is mango... Blehh!!
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dreuge zei:
cropp zei:
De laatste keer dat ik een stuk fruit heb gegeten is volgens mij meer dan 4 maanden geleden
Klik om te vergroten...

veel plezier met je scheurbuik
Klik om te vergroten...
Ik drink wel veel sinaasappelsap, citroensap, ace drink en ik slik iedere dag een vitaminepil.
c
counterstrikertLid
01-01-2024, 00:00
#7
Groenten fruit en nootjes eet ik heel de dag door. Af en toe een boterham met kaas en een wortel er bij. Er zijn dagen dat ik totaal niet snoep, en alleen maar fruit eet. Overigens eet ik niet uit vegetarische motieven geen vlees maar vlees vervangers is ook veel gezonder.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#8
counterstrikert zei:
Groenten fruit en nootjes eet ik heel de dag door. Af en toe een boterham met kaas en een wortel er bij. Er zijn dagen dat ik totaal niet snoep, en alleen maar fruit eet. Overigens eet ik niet uit vegetarische motieven geen vlees maar vlees vervangers is ook veel gezonder.
Klik om te vergroten...
Maar maakt dat je wat uit? Je wilt toch dood.
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#9
Dreuge zei:
Eet jij elke dag (2 stuks) fruit?
Klik om te vergroten...
l
luchtigtoetjeLid
01-01-2024, 00:00
#10
counterstrikert zei:
Groenten fruit en nootjes eet ik heel de dag door. Af en toe een boterham met kaas en een wortel er bij. Er zijn dagen dat ik totaal niet snoep, en alleen maar fruit eet. Overigens eet ik niet uit vegetarische motieven geen vlees maar vlees vervangers is ook veel gezonder.
Klik om te vergroten...

dat is niet helemaal waar hoor. Ik ben ook vegetarier en ik eet ook af en toe vlees vervangende producten. Maar er missen wel een aantal dingen die je nodig hebt, die je wel weer vind in noten en kaas :)
c
counterstrikertLid
01-01-2024, 00:00
#11
Exceptional Insight zei:
counterstrikert zei:
Groenten fruit en nootjes eet ik heel de dag door. Af en toe een boterham met kaas en een wortel er bij. Er zijn dagen dat ik totaal niet snoep, en alleen maar fruit eet. Overigens eet ik niet uit vegetarische motieven geen vlees maar vlees vervangers is ook veel gezonder.
Klik om te vergroten...
Maar maakt dat je wat uit? Je wilt toch dood.
Klik om te vergroten...
Goh wat zijn we bij de hand..
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#12
counterstrikert zei:
Exceptional Insight zei:
counterstrikert zei:
Groenten fruit en nootjes eet ik heel de dag door. Af en toe een boterham met kaas en een wortel er bij. Er zijn dagen dat ik totaal niet snoep, en alleen maar fruit eet. Overigens eet ik niet uit vegetarische motieven geen vlees maar vlees vervangers is ook veel gezonder.
Klik om te vergroten...
Maar maakt dat je wat uit? Je wilt toch dood.
Klik om te vergroten...
Goh wat zijn we bij de hand..
Klik om te vergroten...
Je schrijft het als bijdehand. Heb je voor mij een onderzoek waaruit blijkt dat vleesvervangers gezonder zijn?
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#13
Dit wordt mijn goed voornemen, meer fruit eten!
c
counterstrikertLid
01-01-2024, 00:00
#14
luchtigtoetje zei:
counterstrikert zei:
Groenten fruit en nootjes eet ik heel de dag door. Af en toe een boterham met kaas en een wortel er bij. Er zijn dagen dat ik totaal niet snoep, en alleen maar fruit eet. Overigens eet ik niet uit vegetarische motieven geen vlees maar vlees vervangers is ook veel gezonder.
Klik om te vergroten...

dat is niet helemaal waar hoor. Ik ben ook vegetarier en ik eet ook af en toe vlees vervangende producten. Maar er missen wel een aantal dingen die je nodig hebt, die je wel weer vind in noten en kaas :)
Klik om te vergroten...
Kun je die stoffen ook noemen toevallig, ik ben zelf ook wel geïnteresseerd in die materie.
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#15
counterstrikert zei:
Kun je die stoffen ook noemen toevallig, ik ben zelf ook wel geïnteresseerd in die materie.
Klik om te vergroten...
De belangrijkste is vitamine B12. Er bestaan géén niet-vleesproducten waar dit in zit ook al wordt geroepen van wel. Er zitten moleculen in plantaardig voedsel die er op lijken maar die kunnen in het lichaam niet gemetaboliseerd worden als substituut. Vitamine B12 is essentiëel bij het maken van zenuwcellen. Ik denk dat je zelf wel kan bedenken wat voor aandoeningen je daar bij kan krijgen.
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#16
Flameon zei:
1 tablet B12 voldoende per dag?
Klik om te vergroten...
En waar denk jij dat dat vandaan komt?
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#17
deadlock zei:
Flameon zei:
1 tablet B12 voldoende per dag?
Klik om te vergroten...
En waar denk jij dat dat vandaan komt?
Klik om te vergroten...

Uit mijn bol en omdat op het doosje vit b12 van de appie staat: 1x per dag
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#18
Flameon zei:
Uit mijn bol en omdat op het doosje vit b12 van de appie staat: 1x per dag
Klik om te vergroten...
En waar denk jij dat die vitamine B12 vandaan komt?
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#19
deadlock zei:
Flameon zei:
Uit mijn bol en omdat op het doosje vit b12 van de appie staat: 1x per dag
Klik om te vergroten...
En waar denk jij dat die vitamine B12 vandaan komt?
Klik om te vergroten...

Uit die vitaminepil B12 van de appie/kruidvat
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#20
Flameon zei:
Uit die vitaminepil B12 van de appie/kruidvat
Klik om te vergroten...
FFS. Domme mongool.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...8
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."