Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGaan drugs en een relatie samen?

Gaan drugs en een relatie samen?

240 antwoorden
35 weergaven
18-5-2026
2
2C-EmLid
01-01-2024, 00:00
#1
Het antwoord op de topictitel is: ja dat kan.
N
NL_CarmenLid
01-01-2024, 00:00
#2
Bij ons gaat het wel goed! Wij gebruiken samen..
Alleen mijn vriend heeft wel een periode gehad, toen het gebruiken beetje begon, dat hij heel chagerijnig & aanvliegerig was.

& dat hij mij dingen wil gaan verbieden om te gebruiken, maar het zelf wel doet.
Dat is 'm niet gelukt :tongueout:
T
TelpevaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Petraatje zei:
Ik vind dat het echt niet kan in een relatie en zal dat ook nooit doen als ik een goede gezonde realtie heb. Ik zie en ervaar het meer als een alternatief in een relatie..... Ik zie geen enkele reden waarom ik XTC zou gebruiken in een goede gezonde relatie.
Klik om te vergroten...
Right... Dus jij gebruikt XTC om je tijdelijk te voelen alsof je een gezonde relatie hebt?! Omdat je nu single bent of een slechte relatie? Okay, ieder zijn redenen om XTC te gebruiken natuurlijk... Ik vind het echter erg gevaarlijk om emoties weg te drukken of vervangen met XTC, dus ik zou je eigenlijk wel adviseren om niet meer naar drugs te grijpen met dat als reden, erg gevaarlijk!

Persoonlijk gebruik ík XTC omdat ik het heerlijk vind om op een feest die intense belevenis van de muziek en de lichten te hebben... Om te springen op de dansvloer als een Duracell-konijn, to be "more spaced out than Neil Armstrong ever was", om even een instant-vakantie-in-een-nacht te pakken, als extra toefje slagroom op m'n dagelijks leven.
Als je niet in staat zou zijn om dit soort ervaringen te delen met een vriend of vriendin, dan denk ik dat je relatie óf niet solide in elkaar zit, óf dat je inderdaad al zo erg op een andere lijn zit dat het weinig perspectief voor de toekomst biedt.
Ik ben juist erg blij dat ik deze ervaringen kan delen met mijn vriendin, heeft wat intiems om af en toe dit soort intense ervaringen te kunnen delen...

:P :stoned: :P
S
SvaliLid
01-01-2024, 00:00
#4
Telpeva zei:
Petraatje zei:
Ik vind dat het echt niet kan in een relatie en zal dat ook nooit doen als ik een goede gezonde realtie heb. Ik zie en ervaar het meer als een alternatief in een relatie..... Ik zie geen enkele reden waarom ik XTC zou gebruiken in een goede gezonde relatie.
Klik om te vergroten...
Right... Dus jij gebruikt XTC om je tijdelijk te voelen alsof je een gezonde relatie hebt?! Omdat je nu single bent of een slechte relatie? Okay, ieder zijn redenen om XTC te gebruiken natuurlijk... Ik vind het echter erg gevaarlijk om emoties weg te drukken of vervangen met XTC, dus ik zou je eigenlijk wel adviseren om niet meer naar drugs te grijpen met dat als reden, erg gevaarlijk!

Persoonlijk gebruik ík XTC omdat ik het heerlijk vind om op een feest die intense belevenis van de muziek en de lichten te hebben... Om te springen op de dansvloer als een Duracell-konijn, to be "more spaced out than Neil Armstrong ever was", om even een instant-vakantie-in-een-nacht te pakken, als extra toefje slagroom op m'n dagelijks leven.
Als je niet in staat zou zijn om dit soort ervaringen te delen met een vriend of vriendin, dan denk ik dat je relatie óf niet solide in elkaar zit, óf dat je inderdaad al zo erg op een andere lijn zit dat het weinig perspectief voor de toekomst biedt.
Ik ben juist erg blij dat ik deze ervaringen kan delen met mijn vriendin, heeft wat intiems om af en toe dit soort intense ervaringen te kunnen delen...

:P :stoned: :P
Klik om te vergroten...

+1

Goede omschrijving!
T
TufnutLid
01-01-2024, 00:00
#5
Svali zei:
Telpeva zei:
Petraatje zei:
Ik vind dat het echt niet kan in een relatie en zal dat ook nooit doen als ik een goede gezonde realtie heb. Ik zie en ervaar het meer als een alternatief in een relatie..... Ik zie geen enkele reden waarom ik XTC zou gebruiken in een goede gezonde relatie.
Klik om te vergroten...
Right... Dus jij gebruikt XTC om je tijdelijk te voelen alsof je een gezonde relatie hebt?! Omdat je nu single bent of een slechte relatie? Okay, ieder zijn redenen om XTC te gebruiken natuurlijk... Ik vind het echter erg gevaarlijk om emoties weg te drukken of vervangen met XTC, dus ik zou je eigenlijk wel adviseren om niet meer naar drugs te grijpen met dat als reden, erg gevaarlijk!

Persoonlijk gebruik ík XTC omdat ik het heerlijk vind om op een feest die intense belevenis van de muziek en de lichten te hebben... Om te springen op de dansvloer als een Duracell-konijn, to be "more spaced out than Neil Armstrong ever was", om even een instant-vakantie-in-een-nacht te pakken, als extra toefje slagroom op m'n dagelijks leven.
Als je niet in staat zou zijn om dit soort ervaringen te delen met een vriend of vriendin, dan denk ik dat je relatie óf niet solide in elkaar zit, óf dat je inderdaad al zo erg op een andere lijn zit dat het weinig perspectief voor de toekomst biedt.
Ik ben juist erg blij dat ik deze ervaringen kan delen met mijn vriendin, heeft wat intiems om af en toe dit soort intense ervaringen te kunnen delen...

:P :stoned: :P
Klik om te vergroten...

+1

Goede omschrijving!
Klik om te vergroten...

QFT!!
S
SvaliLid
01-01-2024, 00:00
#6
QFT!!
Klik om te vergroten...

Quantum Field Theory of Quoted For Truth?

:)
P
Pluisje12Lid
01-01-2024, 00:00
#7
ik heb nu toch al bijna 3 jaar een relatie met mijn vriendin en heb haar leren kennen via een jointje te roken op een festival.... Ze zag er mij zo'n chill meisje uit en ben er ook smoorverliefd op geworden. De laatste jaren is mijn cannabisgebruik enorm toegenomen alsook het feit dat ik nieuwe dingen heb geprobeerd maar hier absoluut niet in overdrijf.
Zij is enorm anti - drugs geworden als iik gebruik. Ik werd onverschillig, emotieloos van cannabis, ook verzweeg ik dingen ivm drugs om haar niet te kwetsen. Dit zorgt dan weer voor geheimen in onze relatie en het feit dat ik eigenljik constant lieg over mijn gebruik. Ze reageert ook heel kwaad en boos als ik gebruikt heb en geeft me dan allesbehalve een goed gevoel. Ik behandel haar dan ook natuurlijk niet heel goed, voel me niet goed bij haar omdat ik iets moet verzwijgen maar durf het ook niet open te vertellen tegen haar. Ik besef ook wel dat dit geen gezonde relatie is en ik er beter mee kan stoppen. Zij denkt dat ook, doch blijven we samen en hebben we nog geen sleur gehad in onze relatie. Liefde overwint alles zeker?
T
TufnutLid
01-01-2024, 00:00
#8
Gebruiken en daarna niet vertellen is ook een sleur of kan dat worden. Waarom doorbreek je die niet? Je kwets haar vast meer door niet eerlijk te zijn dan door het gebruik van drugs. Of is je gebruik zo onverantwoordelijk?
s
sebatianLid
01-01-2024, 00:00
#9
prima zolang acceptatie wat de ander doet of niet, vriendin rookt niet maar rookt anders kus is niet zo lekker, ik drink ze wordt giga giggle na 1 drankje tja weet ook niet of wordt slaperig ach denk beter dan beiden totaal maf, val ook opposite vrouwen dan mijn persoon grappig, alleen dan na paar weken/maanden of wanneer samen boy je bent wel goed maf
wat een flesjes weer naar de recycling shit volgende keer stop bij de buren
Gewoon niet te vaak samen zijn en ach elkaar vrij laten dat gezeik van elkaar veranderen werkt niet zo goed, gewoon leuk elkaar aanvoelen en je grenzen bepalen en wanneer goed gek of maf bye bye,
M
MorningweedzorLid
01-01-2024, 00:00
#10
Gast gebruik is een fucking punt en praat eens a.b.n. Ik begrijp er werkelijk geen reed van XD
P
Pluisje12Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Tufnut zei:
Gebruiken en daarna niet vertellen is ook een sleur of kan dat worden. Waarom doorbreek je die niet? Je kwets haar vast meer door niet eerlijk te zijn dan door het gebruik van drugs. Of is je gebruik zo onverantwoordelijk?
Klik om te vergroten...

Het is allesbehalve een sleur... Ik leef een dubbel leven weet je. Mijn ouders zien me als een junk als ik een jointje heb gerookt en heb eigenlijk egt 2 levens. Ik heb vrienden waarmee ik de zo noem ik het ''maatschappalijke'' dingen mee ga doen zoals op café, fuiven,.. Drinken dus.
Mijn andere vrienden ( echte vrienden in mijn ogen) accepteren mij zoals ik ben, zullen me soms wel wijzen op mijn gebruik maar laten me nooit vallen omdat ik iets doe wat zij niet correct vinden. Ik heb het dan over andere drugs of dingen die soms niet door de beugel kunnen. Mijn maatschappelijke vrienden hebben me al laten vallen enkele keren omdat ik 2 weekends niet met hun wegging. Mijn ouders zijn ook anti - drugs maar wel pro - alcohol. Ik wil gewoon mezelf ontdekken en dat ik geaccepteerd word om wie ik ben door mijn ouders, en mensen. Ik kan er niet meer tegen dat ik me altijd moet voordoen als iemand die ik niet ben. mijn gebruik is dagelijks, maar ik zorg er (meestal) wel voor dat mijn verplichtingen vd dag gebeurd zijn.
Mijn gebruik is misschien wel onverantwoordelijk, maar op zich vind ik enkele jointjes gaan roken met enkele vrienden helemaal niet onverantwoordelijk. Als je me vraagt of ik verslaafd ben aan wiet zeg ik ja. Ik heb het niet nodig, maar als er wiet is, zeg ik geen nee.
Mijn vriendin en ik zijn nu weer een tijdje uit elkaar en toch worden we weer naar elkaar toe getrokken. Ik weet soms gewoon helemaal niet meer wie ik ben en wat ik moet zijn, mezelf zou je zeggen maar wie is dat? Ik heb al heel mijn leven het gevoel dat ik moet voldoen aan bepaalde normen en eisen om maatschappelijk aanvaard te worden.
T
TheStonedSaint$Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Volgens mij kan drugs je veel dichter bij elkaar brengen in een relatie,
alleen niet overdrijven natuurlijk.
i
it'smeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Drugs in een relatie gaan prima, alleen een verslaving niet....is mijn mening dan :wink: Je moet wel beiden ervoor open staan. Als 1 iemand anti is houdt het op

Bij ons geeft het vaak net dat beetje extra. Een tijdje verslaving gehad met speed.....dat werkte niet. Denk dat je op 1 lijn moet blijven zitten en er niet afhankelijk van moet zijn.
v
verviretLid
01-01-2024, 00:00
#14
Sublimo zei:
Ik vraag mij al een tijdje af of drugs en een relatie samen gaan. Ik hoor verschillende dingen van mijn kameraden. Sommige vinden dat het absoluut niet samen gaat en andere vinden het niet zoeen probleem.
Klik om te vergroten...

Dat hangt natuurlijk af van de aarde van je relatie en hoe jij en je partner er tegen aankijken.
Dus een eenduidig antwoord kan je wel vergeten. Dat zal je zelf moeten uitzoeken.
Plenty voorbeelden van allerlei varianten zijn te geven die voor de een werkt en voor de ander niet. Zowel voor jezelf als voor je partner. En met een relatie ben je nog met zijn tweeën ook!

Daar heb je wellicht niet veel aan, daarom wat opmerkingen die je aan het denken kunnen zetten:

1) Door drugs te gebruiken kan je elkaar beter leren kennen.
voorbeeld 1: Bekijk je partner als die zwaar dronken of knetterstoned is, terwijl je zelf nuchter bent.
voorbeeld 2: Paddestoelen en MDMA geven zeker een andere manier van kijken. (Maar dat kan ook Yoga zijn.)

2) Overmatig drugsgebruik bij je partner kan wijzen op vluchtgedrag of problemen met zeg maar "vormgeving van intimiteit".
In geval van twijfel of onvrede is er een zeer simple test:
Laat je partner kiezen tussen jou of zijn/haar drugsgebruik. (Of laat je partner jou die keuze maken). Verhelderend!

3) Top 3 relatie tests (heeft btw niets met drugs te maken):
- Samen een kleine kamer behangen
- Samen kamperen (te lang en in een onaangename omgeving)
- Samen een potje monopoly spelen!!!
H
Hardcore_RebelLid
01-01-2024, 00:00
#15
verviret zei:
In geval van twijfel of onvrede is er een zeer simple test:
Laat je partner kiezen tussen jou of zijn/haar drugsgebruik. (Of laat je partner jou die keuze maken). Verhelderend!
Klik om te vergroten...

Haha , geloof me .. dat is niet altijd erg handig .
Je vriend/vriendin ken wel zéggen dat je voor jou kiezen .. Maar de drugs ook daadwerkelijk laten liggen is een heel ander verhaal natuurlijk . en dan krijg je leugens in een relatie , ook niet erg handig weet ik uit ervaring .

Ik denk dat het afhankelijk is van de relatie en de mate van het drugsgebruik of het wel of niet samen gaat .
Mijn ex-vriend loog tegen me over zijn gebruik en nam zijn 1e lijn pep op een dag toen hij opstond om te gaan werken . Toen ik hem vroeg een keus te maken zij hij deze niet te kenne maken dus heb ik die keus voor hem gemaakt .
Liegen is per defenitie bij mij al klaar , zeker als het over je drugsgebruik gaat .

Ik denk dat als er eerlijk over gepraat word het best samen zou kenne gaan in een relatie , maar zoals ik al zij .. Eerlijkheid & vertrouwen voorop .
S
SpeedyGonzalisLid
01-01-2024, 00:00
#16
Teveel drugs is nooit goed. En ik denk dat het echt bij iedere relatie weer verschillend is. Voor een ex van me moest ik mijn drugsgebruik verborgen houden, en samen met een andere ex kon ik gewoon lekker af en toe een jointje roken. Dus het verschild heel erg per stel.

Ik weet wel dat mijn volgende vriendin absoluut niet tegen drugs mag zijn. Door af en toe te gebruiken haal je het optimale uit je leven vind ik, en een relatie moet dat niet in de weg staan.
t
tremLid
01-01-2024, 00:00
#17
Natúúrlijk kan dat samengaan.

Of drugsgebruik en een relatie ook tot een succes leiden is een tweede.

In de meeste gevallen niet, denk ik.
t
tremLid
01-01-2024, 00:00
#18
Hardcore_Rebel zei:
verviret zei:
Ik denk dat als er eerlijk over gepraat word het best samen zou kenne gaan in een relatie , maar zoals ik al zij .. Eerlijkheid & vertrouwen voorop .[/i]
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...
absoluut, maar dan nog.
het is (soms echt) te moeilijk om je partner kapot te zien gaan, ook al is die eerlijk erover.
leugens zijn echter vaak nog destructiever dan het ge/misbruik zelf
s
speedy gonzalisLid
01-01-2024, 00:00
#19
NEEn zoiezo DRUGS EN EEN RELATIE GAAN NIET!!SAMEN...
B
BotoxJunkieLid
01-01-2024, 00:00
#20
Toen ik nog een relatie had..
En hgebruikte hij wist dat nl...was er nix aan de hand.
Tot dat ik zo ver heen was,dat ik naar een afkick kliniek ging(detox).
Ik kwam thuis na al die weken (was een hel)..en ik keek heel anders tegen me vriend op als eerst.
Me gevoelens waren weg voor hem.
Zelf merkte hij ook dat ik anders was ..ja hehehehe..wat denk je wat er in me kop is gebeurd.
Ik denk dat dat nu ongeveer..12 a 13 jaar terug is.. kan ook langer zijn ik weet het niet meer..
Doet er ook geen fuck toe..
Ik was een totaal ander mens..na dat ik clean was..
Was ook voor korte tijd..
Wand me snoepjes enzzz..zijn me heilig :wink: :P

Grtz Botox Junkie.. :wave:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...678910...13
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."