#1
Speculeren over pillen is niet toegestaan, zie de huisregels! ![:tongueout:]()
Pas daarmee op. Dat geldt niet voor alle vitamines. Sommige kunnen wel degelijk schadelijk zijn bij hoge dosering.
B6 mag je niet te veel binnen krijgen. Vegetariërs en veganisten moeten extra B12 nemen, maar sommige B-complex potjes waar meerdere vitamines B inzitten geven te veel B6 waardoor je juist weer klachten kunt krijgen. Kun je dus beter alsnog B12 los nemen, of heel goed naar de doseringen kijken.Weer wat geleerd! Welke zijn dat? En zou je dat zelfs voor elkaar krijgen met je huis, tuin en keuken voorraad?
Als ik aan een extra vitamientje denk, denk ik aan 1 capsule/pil van multivitamine, vitamine C, omega 3, misschien nog vitamine D, maar meer komt er niet in me op
Vitamine C is juist niet vetoplosbaar. Vitamines A, D, E en K wel.Vitamine C opname heeft vet nodig, vandaar het advies om het bij de maaltijd in te nemen.
Vitamine C als ascorbinezuur is wateroplosbaar maar ascorbyl palmitaat in vet. Wij mensen kunnen het helaas niet (meer) zelf aanmaken itt veel dieren.Vitamine C is juist niet vetoplosbaar.
Waarom niet op de lege maag? Ik pak meestal sochtends gelijk als ik wakker wordt mn medicijnen en dan daarbij magnesium en vit. b12 en ga dan erachteraan eten.Gewoon goed gevarieerd eten en een paar keer per week vitamine pillen bij het eten innemen.
Zeker als je wel eens vaker drugs gebruikt.
Omega 3 neem ik dagelijks als ik geen vette vis eet.
Een vitamine pil op de lege maag word nooit aangeraden op de bijsluiter.
Is ook wel logisch.
Lees wel eens rond en heb veel vitamine staan.
Maar wil ze ook niet elke dag slikken.
Gewoon als aanvulling 3 a 4 keer per week.
En altijd wanneer ik iets aan het eten ben.
Waarom niet op de lege maag? Ik pak meestal sochtends gelijk als ik wakker wordt mn medicijnen en dan daarbij magnesium en vit. b12 en ga dan erachteraan eten.
Vooral magnesium werkt top bij mij heb een fysiek zwaar beroep en veel last van kramp en spierspanning. Helpt heel goed daartegen,
Het is een aanvulling op dagelijkse gezonde voeding inderdaad.Omdat vitaminen een aanvulling is bij het eten en geen voeding is.
Ik gebruik zelf de nodige supplementen bij MDMA-gebruik. In ieder geval Na-R-alfaliponzuur, acetyl-L-carnitine, vitamine C en druivenpitextract, en magnesium tegen de kaakspanning. Bij inname, en daarna elke 2 uur nog eens. Wanneer ik ga slapen een flinke dosering melatonine, en de dagen erna dagelijks 5-HTP. Ook drink ik 's middags voor gebruik alvast een liter grapefruitsap.
Er worden inderdaad ook vetoplosbare esters van gemaakt zoals ascorbylpalmitaat en ascorbylstearaat. Deze zijn echter kunstmatig en komen dus niet in normale voeding voor. Het voordeel van de palmitaatvorm wordt overigens ook betwijfeld daar een groot deel direct weer wordt gescheiden tot ascorbinezuur en palmitaat. Het is meer een marketingtruc om deze supplementen overpriced te verkopen.Vitamine C als ascorbinezuur is wateroplosbaar maar ascorbyl palmitaat in vet. Wij mensen kunnen het helaas niet (meer) zelf aanmaken itt veel dieren.
Het is natuurlijk moeilijk om het placebo-effect uit te sluiten. Het gaat ook voornamelijk om mogelijke bescherming tegen langetermijnschade. Wel denk ik minder kaakspanning te ervaren door de magnesium.Dat zijn veel supplementen. Merk je verschil wanneer je dit uitgebreid doet?
Er worden inderdaad ook vetoplosbare esters van gemaakt zoals ascorbylpalmitaat en ascorbylstearaat. Deze zijn echter kunstmatig en komen dus niet in normale voeding voor. Het voordeel van de palmitaatvorm wordt overigens ook betwijfeld daar een groot deel direct weer wordt gescheiden tot ascorbinezuur en palmitaat. Het is meer een marketingtruc om deze supplementen overpriced te verkopen.
en ga dan erachteraan eten.
bedankt voor de tip en @acht.zes voor de uitlegDat is in principe prima trouwens als je ze maar met het eten inneemt.
Of het er nou er na is of er voor dat zal niet veel verschil uitmaken. Als het maar samen met voedsel is.
Over die twijfels heb ik lang geleden gelezen. Nu ik er naar zoek kan ik er echter weinig over vinden. Het Linus Pauling Institute doet de bewering hier (zie kopje 'Ascorbyl palmitate'), maar de bron die zij daarvoor aanhalen (hier te vinden) maakt alleen melding van een menselijk onderzoek waaruit blijkt dat na toediening van ascorbinezuur danwel ascorbylpalmitaat de excretie van ascorbinezuur in de urine in beide onderzoeksgroepen met gemiddeld 54% steeg, evenveel dus. Dat zegt niet zoveel aangezien deze excretie van veel andere factoren afhankelijk is.Ik las dat het van nature zit in orgaanvlees en rauwe melk. Rauwe melk is te krijgen bij sommige boeren, maar het mag niet in de supermarkt verkocht worden. Ik eet wel eens biologische kaas gemaakt van rauwe melk. Daar zit het dan ook in denk ik. Daarnaast gebruik ik deze door de yoghurt; https://www.aov.nl/333-vitamine-c-ascorbyl-palmitaat.html
Waar heb je gelezen over de twijfels?
Ik heb het over supplementering bij MDMA-gebruik. Bewijs is er niet voor, maar veel mensen ervaren minder kaakspanning door suppletie met magnesium.Dat denk je maar er zit zoveel magnesium in je lichaam dat je het continue weggooit. Je krijgt eerder ergens anders gebreken aan dan aan magnesium. Voor die tijd ben je dan allang dood xP
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."