Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVitaminepillen

Vitaminepillen

31 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
G
Guapo TemudginLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dat denk je maar er zit zoveel magnesium in je lichaam dat je het continue weggooit. Je krijgt eerder ergens anders gebreken aan dan aan magnesium. Voor die tijd ben je dan allang dood xP
A
AlbedoLid
01-01-2024, 00:00
#2
verwondering zei:
Er worden inderdaad ook vetoplosbare esters van gemaakt zoals ascorbylpalmitaat en ascorbylstearaat. Deze zijn echter kunstmatig en komen dus niet in normale voeding voor. Het voordeel van de palmitaatvorm wordt overigens ook betwijfeld daar een groot deel direct weer wordt gescheiden tot ascorbinezuur en palmitaat. Het is meer een marketingtruc om deze supplementen overpriced te verkopen.
Klik om te vergroten...

Ik las dat het van nature zit in orgaanvlees en rauwe melk. Rauwe melk is te krijgen bij sommige boeren, maar het mag niet in de supermarkt verkocht worden. Ik eet wel eens biologische kaas gemaakt van rauwe melk. Daar zit het dan ook in denk ik. Daarnaast gebruik ik deze door de yoghurt; https://www.aov.nl/333-vitamine-c-ascorbyl-palmitaat.html

Waar heb je gelezen over de twijfels?
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#3
Zwijgrecht zei:
en ga dan erachteraan eten.
Klik om te vergroten...

Dat is in principe prima trouwens als je ze maar met het eten inneemt.
Of het er nou er na is of er voor dat zal niet veel verschil uitmaken. Als het maar samen met voedsel is.
D
De Rijdende RachidLid
01-01-2024, 00:00
#4
Rebell zei:
Dat is in principe prima trouwens als je ze maar met het eten inneemt.
Of het er nou er na is of er voor dat zal niet veel verschil uitmaken. Als het maar samen met voedsel is.
Klik om te vergroten...
bedankt voor de tip en @acht.zes voor de uitleg
g
genk123Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Als ik op zaterdag nacht drugs heb gebruikt heb ik de volgende dag helemaal geen honger. Ik probeer me eigen er altijd wel toe te zetten om wat fruit te eten, maar dit is altijd maar minimaal. Nu kwam ik op vitaminepillen uit. Ik heb op het forum al gevonden dat dit dan een prima toevoeging is om alsnog wat vitamines binnen te krijgen. Nu vraag ik me af of je één vitamine pil voor het drugsgebruik moet doen of de dag erna? Of allebei?
H
Huis89Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Dat ligt er aan wat ik gebruikt heb.. maar als ik mij de volgende dag kut voel slik ik altijd Vitamine B1000 dan duurt het even en dan kan ik er weer tegen aan.
Vitamines doe ik nooit van te voren maar heb wel eens van mensen gehoord dat ze dat wel doen of gewoon veel vitamines van te voren eten.
v
verwonderingLid
01-01-2024, 00:00
#7
Albedo zei:
Ik las dat het van nature zit in orgaanvlees en rauwe melk. Rauwe melk is te krijgen bij sommige boeren, maar het mag niet in de supermarkt verkocht worden. Ik eet wel eens biologische kaas gemaakt van rauwe melk. Daar zit het dan ook in denk ik. Daarnaast gebruik ik deze door de yoghurt; https://www.aov.nl/333-vitamine-c-ascorbyl-palmitaat.html

Waar heb je gelezen over de twijfels?
Klik om te vergroten...
Over die twijfels heb ik lang geleden gelezen. Nu ik er naar zoek kan ik er echter weinig over vinden. Het Linus Pauling Institute doet de bewering hier (zie kopje 'Ascorbyl palmitate'), maar de bron die zij daarvoor aanhalen (hier te vinden) maakt alleen melding van een menselijk onderzoek waaruit blijkt dat na toediening van ascorbinezuur danwel ascorbylpalmitaat de excretie van ascorbinezuur in de urine in beide onderzoeksgroepen met gemiddeld 54% steeg, evenveel dus. Dat zegt niet zoveel aangezien deze excretie van veel andere factoren afhankelijk is.

Onderzoeken waaruit blijkt dat de vetoplosbare vitamine C wèl voordelen heeft zijn ook niet veel te vinden, dit blijft beperkt tot dit onderzoek waaruit blijkt dat ascorbylpalmitaat - bij katten- wel degelijk neuraal weefsel kan bereiken en daar ook als drager van ascorbaat kan dienen. Of dit bij mensen ook gebeurt is niet onderzocht.

Mijn stelligheid dat het geen voordelen biedt boven normale vitamine C is dus verdwenen, maar van het tegendeel is ook weinig bewijs te vinden. De vraag of zo'n duur supplement het geld waard is blijft dus onbeantwoord.

Overigens, in rauwe melk zit maar heel weinig vitamine C. 2 mg per 100 ml, dus om een beetje serieuze hoeveelheid binnen te krijgen moet je heel wat liters rauwe melk per dag drinken. In iets serieuzere hoeveelheden zit het in organen als bijnier, lever, hersenen en walvishuid. Dan moet je dat wel rauw of slechts zeer kort verhit eten.

Zelf heb ik trouwens ook weleens rauwe melk gehaald bij de boer. Helaas is dat voor mij meestal te ver reizen. Ik drink wel af en toe de kefir van Rauwpower. En natuurlijk rauwmelkse kaas. Ik meen elders op het forum gelezen te hebben dat jij je ook in Weston Price hebt verdiept. Voor mij was Voeding en fysieke degeneratie ook een eye-opener. Sinds die tijd heb ik mijn voeding daar wel op aangepast.

Guapo Temudgin zei:
Dat denk je maar er zit zoveel magnesium in je lichaam dat je het continue weggooit. Je krijgt eerder ergens anders gebreken aan dan aan magnesium. Voor die tijd ben je dan allang dood xP
Klik om te vergroten...
Ik heb het over supplementering bij MDMA-gebruik. Bewijs is er niet voor, maar veel mensen ervaren minder kaakspanning door suppletie met magnesium.
B
Bea de VriesLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik ben het met Zwijgrecht eens. Het helpt minder goed wanneer je het op je nuchtere maag doet. Ik slik bijvoorbeeld deze gaba capsules na gebruik, maar dan heb ik wel al gegeten.
B
Bea de VriesLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik voel me erg ontspannen met deze capsules. Ik kan niet meer zonder. Ik slaap er ook beter door.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#10
@Bea de Vries
Mag ik vragen waarom je juist een aminozuur neemt als supplement die ons lichaam zelf kan aanmaken en daarnaast nog aanwezig is in vele soorten voedsel?
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#11
@Bea de Vries
Dat is erg typisch want je lichaam heeft toch echt geen tekort aan dit aminozuur, of je moet er een wel heel erg ongezond voedingspatroon op na houden.
B
Bea de VriesLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik leef inderdaad niet gezond, dat kun je wel zeggen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."