#1
Dat denk je maar er zit zoveel magnesium in je lichaam dat je het continue weggooit. Je krijgt eerder ergens anders gebreken aan dan aan magnesium. Voor die tijd ben je dan allang dood xP
Er worden inderdaad ook vetoplosbare esters van gemaakt zoals ascorbylpalmitaat en ascorbylstearaat. Deze zijn echter kunstmatig en komen dus niet in normale voeding voor. Het voordeel van de palmitaatvorm wordt overigens ook betwijfeld daar een groot deel direct weer wordt gescheiden tot ascorbinezuur en palmitaat. Het is meer een marketingtruc om deze supplementen overpriced te verkopen.
en ga dan erachteraan eten.
bedankt voor de tip en @acht.zes voor de uitlegDat is in principe prima trouwens als je ze maar met het eten inneemt.
Of het er nou er na is of er voor dat zal niet veel verschil uitmaken. Als het maar samen met voedsel is.
Over die twijfels heb ik lang geleden gelezen. Nu ik er naar zoek kan ik er echter weinig over vinden. Het Linus Pauling Institute doet de bewering hier (zie kopje 'Ascorbyl palmitate'), maar de bron die zij daarvoor aanhalen (hier te vinden) maakt alleen melding van een menselijk onderzoek waaruit blijkt dat na toediening van ascorbinezuur danwel ascorbylpalmitaat de excretie van ascorbinezuur in de urine in beide onderzoeksgroepen met gemiddeld 54% steeg, evenveel dus. Dat zegt niet zoveel aangezien deze excretie van veel andere factoren afhankelijk is.Ik las dat het van nature zit in orgaanvlees en rauwe melk. Rauwe melk is te krijgen bij sommige boeren, maar het mag niet in de supermarkt verkocht worden. Ik eet wel eens biologische kaas gemaakt van rauwe melk. Daar zit het dan ook in denk ik. Daarnaast gebruik ik deze door de yoghurt; https://www.aov.nl/333-vitamine-c-ascorbyl-palmitaat.html
Waar heb je gelezen over de twijfels?
Ik heb het over supplementering bij MDMA-gebruik. Bewijs is er niet voor, maar veel mensen ervaren minder kaakspanning door suppletie met magnesium.Dat denk je maar er zit zoveel magnesium in je lichaam dat je het continue weggooit. Je krijgt eerder ergens anders gebreken aan dan aan magnesium. Voor die tijd ben je dan allang dood xP
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."