Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGevoelig voor visuals

Gevoelig voor visuals

63 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#1
Purplext zei:
Toen ik dit topic zag dacht ik meteen; is er ook een topic over ongevoelig voor visuals?

Ik ben altijd zo jaloers als ik met mensen aan het trippen ben en ze beschrijven wat ze allemaal zien. Bij mij komt het niet verder dan dat ik de wolken of nerven van hout zie dansen en ik kleuren intenser zie of heel even van die structuren van licht zie tussen de takken. Alleen met m'n candyflip zag ik echt een landschap ontstaan wat er niet was, maar het was nog steeds vrij dichtbij de werkelijkheid.

De patronen op muren, cev's , kabouters die over het plafond lopen etc. zijn mij onbekend.
Ik ben absoluut geen beelddenker en ook niet creatief. Geef me een wit vel en zeg; leef je uit, en ik zit een uur later nog te staren met een compleet blanco state of mind.

Ik ga met trippen ook heel erg in m'n hoofd zitten en er ontstaan dan wel veel ideeën en woordgrappen etc. Muziek kan ik ook echt niet zonder. Een beetje wat je aan verschil omschrijft tussen jou en je vriend, al ben ik dan geen muziekmaker.
Ik ben wel een ontzettende dromer en van kinds af aan leef ik in een fantasiewereld. Tijdens het trippen merk ik daar weinig van.

Ik vind alles er mooier uitzien en beleef het vooral intenser, maar ik zou zo graag eens die fractals willen zien of smeltende vloeren.

Ik durf alleen niet hoger in dosis te gaan omdat ik dus wel erg mentaal kan trippen en bang ben dat het daar dan mis gaat...
Klik om te vergroten...
Welke tripmiddelen heb je al gehad en op wat voor dosissen?
Het is namelijk zo dat elke psychedelica anders werkt. De één geeft meer visuals en ander laat je meer in je hoofd zitten (mentaal).
Paddo's laat je bijvoorbeeld best veel in je hoofd zitten maar kan ook veel visuals geven. Psilocybine heeft dus een beetje van beide. LSD vind ik iets meer visueel (en dus iets minder in het hoofd) in verhouding tot paddo's. 4-AcO-DMT zit wat dat betreft tussen paddo's en lsd qua visuals en het mentale. 4-HO-MET is nog minder mentaal als bijvoorbeeld lsd en nog meer visueel dan paddo's. 2C-B is ook in verhouding tot het mentale behoorlijk visueel maar deze heeft dan weer een sterk lichamelijke werking. Zo heeft ook elke psychedelica andere hallucinaties en verschillende vormen van fractals en gedachte gangen. Best interessant om die verschillen te ervaren.

Ik heb trouwens nooit iets wat in de buurt komt van kabouters gezien hoor. Terwijl ik toch wel vaak heb zitten trippen op verschillende middelen en combi's.
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mezelf zei:
Welke tripmiddelen heb je al gehad en op wat voor dosissen?
Het is namelijk zo dat elke psychedelica anders werkt. De één geeft meer visuals en ander laat je meer in je hoofd zitten (mentaal).
Paddo's laat je bijvoorbeeld best veel in je hoofd zitten maar kan ook veel visuals geven. Psilocybine heeft dus een beetje van beide. LSD vind ik iets meer visueel (en dus iets minder in het hoofd) in verhouding tot paddo's. 4-AcO-DMT zit wat dat betreft tussen paddo's en lsd qua visuals en het mentale. 4-HO-MET is nog minder mentaal als bijvoorbeeld lsd en nog meer visueel dan paddo's. 2C-B is ook in verhouding tot het mentale behoorlijk visueel maar deze heeft dan weer een sterk lichamelijke werking. Zo heeft ook elke psychedelica andere hallucinaties en verschillende vormen van fractals en gedachte gangen. Best interessant om die verschillen te ervaren.

Ik heb trouwens nooit iets wat in de buurt komt van kabouters gezien hoor. Terwijl ik toch wel vaak heb zitten trippen op verschillende middelen en combi's.
Klik om te vergroten...

3 g gedroogde paddo's tot aan 30 g truffels (en van alles daartussen qua soorten, vers, droog en doses) Lsd tot aan 300 ug. 2-cb maar 1x gedaan, dosering onbekend, wel de meest visuele ervaring.

Ik heb 4-ho-met op de planning staan!
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#3
Purplext zei:
3 mg gedroogde paddo's tot aan 30 mg truffels (en van alles daartussen qua soorten, vers, droog en doses) Lsd tot aan 300 ug. 2-cb maar 1x gedaan, dosering onbekend, wel de meest visuele ervaring.

Ik heb 4-ho-met op de planning staan!
Klik om te vergroten...
Je bedoelde bij paddo's en truffels waarschijnlijk gr in plaats van mg.
Maar die dosissen zijn hoog genoeg voor goede visuals idd. Dan zou ik het niet zozeer weten waar dat aan ligt. Kan zijn dat je gewoon niet zo visueel bent ingesteld. Je zal vast ook meer in woorden dan in beelden denken normaal gesproken...?
4-HO-MET en hogere dosis 2C-B is nog wel het proberen waard als je opzoek bent naar visuals maar niet te veel mentaal belast wil worden. Zorg ook voor weinig visuele prikkels om je heen tijdens trippen. Maak het desnoods pikkedonker. Want hoe minder visuele prikkels, hoe meer hallucinaties. Een Mindfold is hier bijvoorbeeld ultiem ideaal voor.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mezelf zei:
Kan zijn dat je gewoon niet zo visueel bent ingesteld. Je zal vast ook meer in woorden dan in beelden denken normaal gesproken...?
Klik om te vergroten...
Weet niet of daar per se een correlatie is. Ik denk normaliter meer in woorden dan beelden, maar psilo is zeer visueel voor mij. LSD lijkt wel meer een versterker te zijn van wat er al aanwezig is.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#5
Mindless zei:
Weet niet of daar per se een correlatie is. Ik denk normaliter meer in woorden dan beelden, maar psilo is zeer visueel voor mij. LSD lijkt wel meer een versterker te zijn van wat er al aanwezig is.
Klik om te vergroten...
Het zal ook aan vele vele factoren liggen. Maar misschien is dit er één van :)
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mezelf zei:
Het zal ook aan vele vele factoren liggen. Maar misschien is dit er één van :)
Klik om te vergroten...
Waarschijnlijk ja. :)
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#7
Mezelf zei:
Je bedoelde bij paddo's en truffels waarschijnlijk gr in plaats van mg.
Maar die dosissen zijn hoog genoeg voor goede visuals idd. Dan zou ik het niet zozeer weten waar dat aan ligt. Kan zijn dat je gewoon niet zo visueel bent ingesteld. Je zal vast ook meer in woorden dan in beelden denken normaal gesproken...?
4-HO-MET en hogere dosis 2C-B is nog wel het proberen waard als je opzoek bent naar visuals maar niet te veel mentaal belast wil worden. Zorg ook voor weinig visuele prikkels om je heen tijdens trippen. Maak het desnoods pikkedonker. Want hoe minder visuele prikkels, hoe meer hallucinaties. Een Mindfold is hier bijvoorbeeld ultiem ideaal voor.
Klik om te vergroten...

Ja, had die mg naar g al aangepast haha.
En het klopt dat ik meer in woorden denk. Ik word ook nooit onpasselijk van smerige verhalen omdat ik het echt niet voor me zie.

Tip van weinig prikkels is wel een goede. Ik ga juist altijd trippen met hysterische kermissen om me heen of ik ga juist veel bewegen. Echt stilzitten zonder prikkels om me heen vind ik heel lastig. Donker zie ik echt niet zitten, maar zou ik nog wel willen proberen als een witte muur niet werkt...

Ik bedenk me nu dat ik laatst wel een lichte visual had. Na een uitputtende wandeling op 200 ug lsd zat ik thuis op de wc, zonder licht aan, en zag ik in m'n bovenbeen een patroon. Ik was zo verrast en blij ermee. Ik kon het ook echt aan en uitzetten. Moest dus wel een beetje m'n best doen. En het was maar op 1 been, in het halfdonker en alleen op de wc. Ben ook wel tig keer teruggegaan om te checken of 'het nog werkte'.

Maar het is wel zoals ik me voorstel dat anderen visueel trippen
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mindless zei:
Waarschijnlijk ja. :)
Klik om te vergroten...

@Rupsen God ❤ benoemde het in haar post waardoor ik erover na begon te denken dat dit weleens zou kunnen meespelen bij mij.

Een andere factor is dat ik altijd de meest nuchtere ben, wat ik ook gebruik heb, je kan mij naar voren schuiven als de politie aanbelt bij wijze van spreken. Ik heb het vermoeden dat het ook door mijn controledrang komt. En loslaten is ook essentieel in een trip...
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#9
ATGC zei:
Deur dichtgedaan :sunglasses:.
Klik om te vergroten...
:thumbsup::sunglasses:
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#10
@Purplext
30 gram truffels en dan nog geen patronen? Echt vreemd hoe verschillend dat werkt per persoon.

Probeer misschien anders eens lang en aandachtig te kijken naar iets dat niet té egaal is. Ik heb hier bijvoorbeeld op de bank steevast een dekentje liggen. Zo'n deken is niet helemaal vlak/egaal, maar heeft een structuur. Dat geeft je geest misschien iets meer 'om mee te werken' in tegenstelling tot bijvoorbeeld een vlakke muur. Het is altijd 1 van de eerste dingen waarin ik patronen ga zien.

Maar überhaupt, lang en aandachtig kijken naar hetzelfde is in mijn beleving zeer effectief om visuals op gang te brengen. Eenmaal aanwezig, zijn ze meestal ook veel makkelijker weer "op te roepen".
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#11
Mezelf zei:
Welke tripmiddelen heb je al gehad en op wat voor dosissen?
Het is namelijk zo dat elke psychedelica anders werkt. De één geeft meer visuals en ander laat je meer in je hoofd zitten (mentaal).
Paddo's laat je bijvoorbeeld best veel in je hoofd zitten maar kan ook veel visuals geven. Psilocybine heeft dus een beetje van beide. LSD vind ik iets meer visueel (en dus iets minder in het hoofd) in verhouding tot paddo's. 4-AcO-DMT zit wat dat betreft tussen paddo's en lsd qua visuals en het mentale. 4-HO-MET is nog minder mentaal als bijvoorbeeld lsd en nog meer visueel dan paddo's. 2C-B is ook in verhouding tot het mentale behoorlijk visueel maar deze heeft dan weer een sterk lichamelijke werking. Zo heeft ook elke psychedelica andere hallucinaties en verschillende vormen van fractals en gedachte gangen. Best interessant om die verschillen te ervaren.

Ik heb trouwens nooit iets wat in de buurt komt van kabouters gezien hoor. Terwijl ik toch wel vaak heb zitten trippen op verschillende middelen en combi's.
Klik om te vergroten...
Ik vraag het me af. Volgens mij heeft het meer te maken met de persoon en wat in hemhaar leeft. Je onderbewuste die tegen je praat, ben je visueel ingesteld of juist meer filosofisch ingesteld.
Mijn eigen trips zijn nooit super visueel, behalve golvende muren en ruimtes die groter dan wel kleiner worden. Trips hebben vooral invloed op hoe ik tijd en ruimte ervaar en tevens mijn verbinding met het leven. Psilocibine geeft mij bijvoorbeeld altijd een heel oers gevoel. Totale verbondenheid met de plantenwereld en het diepste oergevoel mogelijk. Mijn blikveld vernauwt zich ook tot misschien een vierkante meter, terwijl op LSD werd alles juist veel groter. Maar dingen als fractals heb ik nooit gezien. Kleuren op LSD waren natuurlijk veel intenser en bewegingen krijgen echo-beelden.
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mindless zei:
@Purplext
30 gram truffels en dan nog geen patronen? Echt vreemd hoe verschillend dat werkt per persoon.

Probeer misschien anders eens lang en aandachtig te kijken naar iets dat niet té egaal is. Ik heb hier bijvoorbeeld op de bank steevast een dekentje liggen. Zo'n deken is niet helemaal vlak/egaal, maar heeft een structuur. Dat geeft je geest misschien iets meer 'om mee te werken' in tegenstelling tot bijvoorbeeld een vlakke muur. Het is altijd 1 van de eerste dingen waarin ik patronen ga zien.

Maar überhaupt, lang en aandachtig kijken naar hetzelfde is in mijn beleving zeer effectief om visuals op gang te brengen. Eenmaal aanwezig, zijn ze meestal ook veel makkelijker weer "op te roepen".
Klik om te vergroten...

En dit vind ik dus zo leuk aan drugs en dit forum. Het zet me echt aan het denken over hoe dingen werken/niet werken bij mij en waarom.
Ik besef me nu ineens dat ik dus uit de wegga waar ik 'bang' voor ben. Stilzitten en me focussen op 1 ding. Deze ga ik meenemen in m'n volgende trip!
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#13
En met je ogen dicht @Purplext ?

Dat zijn de vetste vind ik. Ook geeft een donkere omgeving veel meer visuals dan een lichte, dus wellicht zou je eens in het donker willen gan trippen.
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#14
שמש zei:
Ik vraag het me af. Volgens mij heeft het meer te maken met de persoon en wat in hemhaar leeft. Je onderbewuste die tegen je praat, ben je visueel ingesteld of juist meer filosofisch ingesteld.
Mijn eigen trips zijn nooit super visueel, behalve golvende muren en ruimtes die groter dan wel kleiner worden. Trips hebben vooral invloed op hoe ik tijd en ruimte ervaar en tevens mijn verbinding met het leven. Psilocibine geeft mij bijvoorbeeld altijd een heel oers gevoel. Totale verbondenheid met de plantenwereld en het diepste oergevoel mogelijk. Mijn blikveld vernauwt zich ook tot misschien een vierkante meter, terwijl op LSD werd alles juist veel groter. Maar dingen als fractals heb ik nooit gezien. Kleuren op LSD waren natuurlijk veel intenser en bewegingen krijgen echo-beelden.
Klik om te vergroten...

Dit heb ik dus ook. Met keta ga ik voor mijn gevoel veel meer in het visuele zitten omdat het mijn mind 'dempt'. Ik voel me standaard veel dommer met keta, maar ik heb dan zoveel lol om hoe dingen groter zijn, afstanden niet kloppen, ik echt twijfel of ik 10 ufo's, drones of gewoon overvliegende vliegtuigen zie. Ik kan dan ook IN een filmpje meereizen etc.
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#15
acht.zes zei:
En met je ogen dicht @Purplext ?

Dat zijn de vetste vind ik. Ook geeft een donkere omgeving veel meer visuals dan een lichte, dus wellicht zou je eens in het donker willen gan trippen.
Klik om te vergroten...

Met ogen dicht zie ik dus echt niks... In het donker trippen vind ik een beetje eng, want dat associeer ik ook met duisternis in de letterlijke zin. Maar zal het toch eens een kans geven!
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#16
Mindless zei:
@Purplext
30 gram truffels en dan nog geen patronen? Echt vreemd hoe verschillend dat werkt per persoon.

Probeer misschien anders eens lang en aandachtig te kijken naar iets dat niet té egaal is. Ik heb hier bijvoorbeeld op de bank steevast een dekentje liggen. Zo'n deken is niet helemaal vlak/egaal, maar heeft een structuur. Dat geeft je geest misschien iets meer 'om mee te werken' in tegenstelling tot bijvoorbeeld een vlakke muur. Het is altijd 1 van de eerste dingen waarin ik patronen ga zien.

Maar überhaupt, lang en aandachtig kijken naar hetzelfde is in mijn beleving zeer effectief om visuals op gang te brengen. Eenmaal aanwezig, zijn ze meestal ook veel makkelijker weer "op te roepen".
Klik om te vergroten...
Heeft het er niet ook mee te maken waar je interesse ligt? Ik heb weinig interesse in visuals als fractals. Vind de algehele beleving/vervreemding vooral erg interessant. Op zich interesseren de visuals en auditieve vervormingen zoals echo's mij wel erg. Maar meer omdat het vervreemdend / surrealistisch is. Misschien ben ik minder geïnteresseerd in de puur psychedelische effecten als fractals.
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#17
שמש zei:
Heeft het er niet ook mee te maken waar je interesse ligt? Ik heb weinig interesse in visuals als fractals. Vind de algehele beleving/vervreemding vooral erg interessant. Op zich interesseren de visuals en auditieve vervormingen zoals echo's mij wel erg. Maar meer omdat het vervreemdend / surrealistisch is. Misschien ben ik minder geïnteresseerd in de puur psychedelische effecten als fractals.
Klik om te vergroten...

Zou ook mee kunnen spelen. Ik vond het 'spacende' effect altijd meer dan genoeg. Maar als je met mensen zit te trippen die beginnen te huilen om je kussens op de bank en jij er naast zit; van eh, say what?!! Dan begin je natuurlijk wel nieuwsgierig te worden. Ik in ieder geval wel.

Het grappige is dan wel weer dat ik nuchter wel bijna kan janken van de schoonheid die ik in de natuur zie.
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#18
Over doseringen- wat betreft LSD ben ik nooit verder gegaan dan 100 of 110 ug. Dus ik sluit niet uit dat ik op hogere dosissen andere dingen ga ervaren. Waarschijnlijk wel. Maar of het fractals zijn?

Met psilo's heb ik de dosis aardig opgevoerd naar soms 60 dan 100 kaalkopjes. De dosis van psilo's had echter geen effect op het psychedelische karakter. Wel werd de trip op 100 psilos heel emotioneel geladen. Alsof elk object om mij heen emotioneel geladen was. Heel bizar. Voor de rest beschouw ik een hogere dosis psilo's als verspilling omdat ik het meest essentiële ook bereik op een normale dosis (voor mij zo'n 30 kaalkopjes). Neem ik meer dan voelt het alsof er teveel in 'de ruimte' samengeperst is.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#19
שמש zei:
Heeft het er niet ook mee te maken waar je interesse ligt? Ik heb weinig interesse in visuals als fractals. Vind de algehele beleving/vervreemding vooral erg interessant. Op zich interesseren de visuals en auditieve vervormingen zoals echo's mij wel erg. Maar meer omdat het vervreemdend / surrealistisch is. Misschien ben ik minder geïnteresseerd in de puur psychedelische effecten als fractals.
Klik om te vergroten...
Misschien heeft het er invloed op.

Al ben ik er vaak helemaal niet mee bezig, maar komt het gewoon. En de visuals op psilocybine zijn zo waanzinnig complex en origineel, dat ze niet eens te maken lijken te hebben met mijn persoonlijke interesse of smaak. Toch zijn ze zo verbluffend mooi dat ze me in het moment compleet fascineren. Met name IEV's.
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#20
Mindless zei:
Misschien heeft het er invloed op.

Al ben ik er vaak helemaal niet mee bezig, maar komt het gewoon. En de visuals op psilocybine zijn zo waanzinnig complex en origineel, dat ze niet eens te maken lijken te hebben met mijn persoonlijke interesse of smaak. Toch zijn ze zo verbluffend mooi dat ze me in het moment compleet fascineren. Met name IEV's.
Klik om te vergroten...
Sorry, wat zijn IEV's?

Wel super natuurlijk dat je van die fantastische dingen ziet op Psilocibine. :) Maar bizar des te meer dat ik dat helemaal niet zie :)

Ik ben er zelf toch meer van overtuigd dat 'wat er in zit, er uit komt' maar ook: 'dat wat er niet in zit, er ook niet uit komt'. (ik heb het over op een natuurlijke manier er uit komen, zonder dat je het zoekt; ik laat tijdens een trip ook gewoon alles gebeuren, zonder richting te willen geven) Uiteindelijk versvhillen we toch allemaal als mensen. En maken we op een andere manier en met andere dingen een connectie.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."