Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGevoelig voor visuals

Gevoelig voor visuals

63 antwoorden
14 weergaven
18-5-2026
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Sorry dat ik deze terughaal, maar ik heb dit dus wel. Ik heb HPPD, of in ieder geval de symptonen maar heb er heen last van dus kan het geen HPPD noemen (dit is een criteria). Hierdoor hallucineer ik nu zo'n half jaar altijd. Heel licht, en precies het zelfde als serotogene psychedelische middelen, maar dan een paar % daarvan. Hierdoor heb ik 1/3e nodig van een trip middel waar andere van gaan hallucineren voor dezelfde visuals. 6mg 2C-B is voor mij super visueel voor 3/4 uur.
R
Rupsen God ❤Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik herken mezelf hier wel in, ja. Op vrijwel alle psychedelica kan ik snel redelijk extreme visuals krijgen (voor mij juist ideaal met trip reports schrijven) en dat is ook waarvoor ik het doe: Ik vind de visuals het leukste aan psychedelica. Kijken wat je geest voor je in petto heeft, waardoor ik vaak wat hoger doseer zodat ik eindeloos naar een muur kan blijven staren en daar dan een hele nieuwe wereld kan zien ontstaan. Dat vind ik echt geweldig. Ook op MDMA trip ik vrijwel altijd (wel pas tijdens de comedown) en ook door slaapgebrek kan ik snel dingen gaan zien die er niet zijn. Als ik een lange reis achter de rug heb en door verschillende tijdzones ben geweest, dan weer in Nederland kom en een jetlag ervaar waar je U tegen zegt sta ik trippend op Schiphol te wachten op mijn koffer. Desalniettemin heb ik geen HPPD; Ik trip in nuchtere staat (goed uitgerust, niks gebruikt, geen stress etc.) Namelijk totaal niet. Het zijn meer die invloeden zoals drugs of/en slaapgebrek die een doorslag geven. Ik denk dat dit misschien ook te maken heeft met hoe creatief je van jezelf bent, en hoe helder je droomt. Of je een dagdromer bent ja of nee. Ik denk dat je juist door die factoren ook sneller getriggert kunt worden of je al dan niet snel dingen gaat zien die er niet zijn - naar mijn mening heeft dit er namelijk een vrij grote invloed op. Je zit van nature al regelmatig met je hoofd in de wolken, waardoor je sneller een beeld voor je ogen kunt creëren op bijvoorbeeld psychedelica. Ik denk dat beeldend denken ook wel een invloed hierop heeft. Naar mijn mening zie je jezelf op psychedelica; dingen die jij in je hoofd creëert. Echter kan psychedelica een deurtje openzetten waardoor je de dingen niet vaag in je hoofd ziet, maar daadwerkelijk voor je. Wat ook mooi is is dat je vaak ook nog best wel wat controle kunt hebben over je trip; Ik kan bijvoorbeeld ook mezelf dingen laten zien die ik graag wil zien, als ik daar moeite voor doe. Ik kan zowel naar een "filmpje" Kijken gecreëerd door mijn eigen psyche, als dat ik daar zelf iets van kan maken. Als ik een kat wil zien in mijn visuals, dan zie ik een kat om maar een voorbeeld te noemen. Dit heeft wel flink wat trips gekost om dat eenmaal onder controle te hebben, maar als je dat echt wilt, dan is dat ook zeker mogelijk. Daardoor wordt mijn theorie juist ook weer versterkt dat wat jij ziet qua visuals, allemaal onbewust uit jezelf komen en niet vanuit de drug.
M
MementoLid
01-01-2024, 00:00
#3
Rupsen God ❤ zei:
Ik herken mezelf hier wel in, ja. Op vrijwel alle psychedelica kan ik snel redelijk extreme visuals krijgen (voor mij juist ideaal met trip reports schrijven) en dat is ook waarvoor ik het doe: Ik vind de visuals het leukste aan psychedelica. Kijken wat je geest voor je in petto heeft, waardoor ik vaak wat hoger doseer zodat ik eindeloos naar een muur kan blijven staren en daar dan een hele nieuwe wereld kan zien ontstaan. Dat vind ik echt geweldig. Ook op MDMA trip ik vrijwel altijd (wel pas tijdens de comedown) en ook door slaapgebrek kan ik snel dingen gaan zien die er niet zijn. Als ik een lange reis achter de rug heb en door verschillende tijdzones ben geweest, dan weer in Nederland kom en een jetlag ervaar waar je U tegen zegt sta ik trippend op Schiphol te wachten op mijn koffer. Desalniettemin heb ik geen HPPD; Ik trip in nuchtere staat (goed uitgerust, niks gebruikt, geen stress etc.) Namelijk totaal niet. Het zijn meer die invloeden zoals drugs of/en slaapgebrek die een doorslag geven. Ik denk dat dit misschien ook te maken heeft met hoe creatief je van jezelf bent, en hoe helder je droomt. Of je een dagdromer bent ja of nee. Ik denk dat je juist door die factoren ook sneller getriggert kunt worden of je al dan niet snel dingen gaat zien die er niet zijn - naar mijn mening heeft dit er namelijk een vrij grote invloed op. Je zit van nature al regelmatig met je hoofd in de wolken, waardoor je sneller een beeld voor je ogen kunt creëren op bijvoorbeeld psychedelica. Ik denk dat beeldend denken ook wel een invloed hierop heeft. Naar mijn mening zie je jezelf op psychedelica; dingen die jij in je hoofd creëert. Echter kan psychedelica een deurtje openzetten waardoor je de dingen niet vaag in je hoofd ziet, maar daadwerkelijk voor je. Wat ook mooi is is dat je vaak ook nog best wel wat controle kunt hebben over je trip; Ik kan bijvoorbeeld ook mezelf dingen laten zien die ik graag wil zien, als ik daar moeite voor doe. Ik kan zowel naar een "filmpje" Kijken gecreëerd door mijn eigen psyche, als dat ik daar zelf iets van kan maken. Als ik een kat wil zien in mijn visuals, dan zie ik een kat om maar een voorbeeld te noemen. Dit heeft wel flink wat trips gekost om dat eenmaal onder controle te hebben, maar als je dat echt wilt, dan is dat ook zeker mogelijk. Daardoor wordt mijn theorie juist ook weer versterkt dat wat jij ziet qua visuals, allemaal onbewust uit jezelf komen en niet vanuit de drug.
Klik om te vergroten...

Tof om te lezen dat ik niet de enige ben haha! Ik moet nog steeds de serieuzere psychedelica gaan uitproberen, ben erg benieuwd of ik daar net zo heftig op reageer.

Het lijkt me inderdaad heel gaaf om je trips zelf te kunnen sturen, ik heb dit nu namelijk soms met dromen. Daarin besef ik dat aan het dromen ben en kan zo kort beïnvloeden welke kant het opgaat voor ik wakker wordt.
R
Rupsen God ❤Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Memento zei:
Tof om te lezen dat ik niet de enige ben haha! Ik moet nog steeds de serieuzere psychedelica gaan uitproberen, ben erg benieuwd of ik daar net zo heftig op reageer.

Het lijkt me inderdaad heel gaaf om je trips zelf te kunnen sturen, ik heb dit nu namelijk soms met dromen. Daarin besef ik dat aan het dromen ben en kan zo kort beïnvloeden welke kant het opgaat voor ik wakker wordt.
Klik om te vergroten...

Ik ben ook heel benieuwd hoe je bijvoorbeeld zou reageren op LSD, als je beeldend denkt en een creatief persoon bent is er een grote kans dat je heftige visuals kunt krijgen.. Denk ik. Ik sprak vorig weekend op Psy-Fi toevallig met een vriend over onze ervaringen op LSD, en hij vertelde mij dat hij nog nooit visuals heeft gezien, ondanks dat hij doseringen van rond de 200 microgram heeft gepakt. Hij vroeg mij naar wat ik dan zoal zag op LSD, en was echt verbaasd door mijn ervaringen. Hij zit zelf altijd voornamelijk in zijn hoofd, is bezig met hersenspinsels. En daar heb je het al: Hij denkt in woorden, en het is een logische denker. Hij is heel intelligent, maar.. niet creatief. Mijn vriend ervaart ook nauwelijks visuals, terwijl hij toch best wel wat LSD pakt als we samen trippen. Ik ga al super hard op de zegels van 250 en 280 die we hebben liggen, dat is voor mij echt meer dan zat en ik wil ook absoluut niet meer omdat dat vrij heavy is. Hij pakt er een uur na inname van de eerste zegel rustig nog een halfje bij, en dan nog steeds ervaart hij de visuals niet zoals ik die ervaar. Mijn vriend is een muzikaal persoon, dus hij is met name heel erg bezig met muziek als we aan het trippen zijn. Terwijl ik graag naar een leeg plafond kijk. Ik ben er dus wel achter dat wat jij bent qua persoon (creatief, muzikaal, logische denker enz.) een hele grote invloed heeft op hoe je trip zal verlopen. Er is geen standaard uitkomst op hoe je LSD ervaart - dat ligt heel erg aan jezelf en hoe jij bent. Super interessant, maar LSD is dus echt jezelf onder een vergrootglas leggen. Bij mij worden creatieve ideeën werkelijkheid en verschijnen ze echt voor me, terwijl mijn vriend uren naar muziek kan luisteren en ideeën krijgt om nieuwe nummers te schrijven en muziek te maken. Ik vind muziek ook wel leuk op LSD, en hij ziet wel visuals, maar toch hebben we dat niet in de extreme mate als dat de ander het ervaart. Je eigen identiteit komt echt op de voorgrond te staan.

Wat aan gaat je dromen: Je bedoelt lucide dromen? :grin: Super vet is dat ja! Je hebt tegenwoordig ook hulpmiddelen op de markt om lucide dromen ook juist op te wekken, o.a een kapje voor de ogen die regristreert aan de hand van de beweging van je ogen wanneer je droomt. Dat apparaat laat dan een lampje schijnen waardoor je een herkenningspunt ziet, en dus wakker wordt in je slaap. Lijkt me echt heel interessant, slaap verlamming is ook iets wat ik heel erg boeiend vind. Die hele folklore die er ook omheen hangt van vroeger. Ik heb zelf (gelukkig) nog nooit een slaap verlamming meegemaakt, maar wel 1x een lucide droom gehad. Ik was toen extreem moe, had een zware jetlag, ging s'middags naar bed (tegen beter weten in) en dat was het ideale recept voor een lucide droom. Helaas was ik zo hyped erover dat ik mezelf al vrij snel wakker maakte.. :yum: Als je je emoties eenmaal onder controle kunt houden bij lucide dromen kan je daar echt hele toffe dingen mee doen. Al lijkt het me wel vervelend dat mensen vaak vermoeider wakker worden dan dat ze naar bed gingen.. Het is tof, maar je rust pak je er niet echt mee voor zover ik heb gehoord.
A
ATGCLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik heb laatst voor het eerst in mijn leven hallucinaties gehad zonder psychedelica. Een slaapgebrek door 4F-MPH zorgde voor "schaduwmensen" in de verte en geometrische patronen die op oppervlakken waren te zien maar ook door lege ruimte heenliepen.

Ook auditief hoorde ik dingen zoals een constant herhalend muziekpatroon. Dit schijnt te komen door de hersenen die missende informatie aanvullen met iets wat al eerder is gehoord.

Gelukkig had ik wel door dat het puur onzin was dus het boeide me niet zo. Behalve de schaduwmensen in het donker net buiten de deur van mn slaapkamer, die waren vrij irritant. Deur dichtgedaan :sunglasses:. Interessant maar ook een teken dat het tijd is om een slaapje te doen.
R
Robbert40Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Grappig, ik heb het tegenovergestelde, ik heb vrienden zien claimen dat de muren ademde/smellte, ik had niks op een dosis die 3x zo hoog was (1,5gram dried shrooms vs mijn 5 gram).
Visuals, wanneer ze komen, worden anders door andere drugs, wiet geeft me meer een hologram ervaring(die jaren 80 stickers), salvia maakt het meer streperig, puur shrooms op hoge dosis geven me meer herkenbare beelden, lachende paddenstoelen, geanimeerde objecten, herkenbaar spul.
Dagen na de trip droom ik makkelijker en geanimeerder en als ik overdag een minuutje mijn ogens lijkt mijn fantasie me van alles voor te schotelen, meestal onherkenbaar.
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#7
Memento zei:
Tof om te lezen dat ik niet de enige ben haha! Ik moet nog steeds de serieuzere psychedelica gaan uitproberen, ben erg benieuwd of ik daar net zo heftig op reageer.

Het lijkt me inderdaad heel gaaf om je trips zelf te kunnen sturen, ik heb dit nu namelijk soms met dromen. Daarin besef ik dat aan het dromen ben en kan zo kort beïnvloeden welke kant het opgaat voor ik wakker wordt.
Klik om te vergroten...
Mooi! :) Je kan je hierin echt trainen, in het besturen van je dromen. Ik hou mij al vanaf mijn 13e met mijn dromen bezig. Elke ochtend opschrijven en tegenwoordig gebruik ik mijn iphone dictaphone om de droom in te spreken zodra ik wakker word (ook midden in de nacht). Zeer leerzaam. Het wijst me elke keer weer op nieuwe dingen. Over iets wat op dat moment speelt in mijn leven, maar soms is het ook totale nonsense. Wel altijd een inkijkje in mijn onderbewustzijn.

Zelf stuur ik overigens nooit mijn dromen, omdat het een gebied in mijzelf is wat ik liever alle vrijheid geef. Er is al zoveel controle in het dagelijkse leven.
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#8
Rupsen God ❤ zei:
Ik ben ook heel benieuwd hoe je bijvoorbeeld zou reageren op LSD, als je beeldend denkt en een creatief persoon bent is er een grote kans dat je heftige visuals kunt krijgen.. Denk ik. Ik sprak vorig weekend op Psy-Fi toevallig met een vriend over onze ervaringen op LSD, en hij vertelde mij dat hij nog nooit visuals heeft gezien, ondanks dat hij doseringen van rond de 200 microgram heeft gepakt. Hij vroeg mij naar wat ik dan zoal zag op LSD, en was echt verbaasd door mijn ervaringen. Hij zit zelf altijd voornamelijk in zijn hoofd, is bezig met hersenspinsels. En daar heb je het al: Hij denkt in woorden, en het is een logische denker. Hij is heel intelligent, maar.. niet creatief. Mijn vriend ervaart ook nauwelijks visuals, terwijl hij toch best wel wat LSD pakt als we samen trippen. Ik ga al super hard op de zegels van 250 en 280 die we hebben liggen, dat is voor mij echt meer dan zat en ik wil ook absoluut niet meer omdat dat vrij heavy is. Hij pakt er een uur na inname van de eerste zegel rustig nog een halfje bij, en dan nog steeds ervaart hij de visuals niet zoals ik die ervaar. Mijn vriend is een muzikaal persoon, dus hij is met name heel erg bezig met muziek als we aan het trippen zijn. Terwijl ik graag naar een leeg plafond kijk. Ik ben er dus wel achter dat wat jij bent qua persoon (creatief, muzikaal, logische denker enz.) een hele grote invloed heeft op hoe je trip zal verlopen. Er is geen standaard uitkomst op hoe je LSD ervaart - dat ligt heel erg aan jezelf en hoe jij bent. Super interessant, maar LSD is dus echt jezelf onder een vergrootglas leggen. Bij mij worden creatieve ideeën werkelijkheid en verschijnen ze echt voor me, terwijl mijn vriend uren naar muziek kan luisteren en ideeën krijgt om nieuwe nummers te schrijven en muziek te maken. Ik vind muziek ook wel leuk op LSD, en hij ziet wel visuals, maar toch hebben we dat niet in de extreme mate als dat de ander het ervaart. Je eigen identiteit komt echt op de voorgrond te staan.

Wat aan gaat je dromen: Je bedoelt lucide dromen? :grin: Super vet is dat ja! Je hebt tegenwoordig ook hulpmiddelen op de markt om lucide dromen ook juist op te wekken, o.a een kapje voor de ogen die regristreert aan de hand van de beweging van je ogen wanneer je droomt. Dat apparaat laat dan een lampje schijnen waardoor je een herkenningspunt ziet, en dus wakker wordt in je slaap. Lijkt me echt heel interessant, slaap verlamming is ook iets wat ik heel erg boeiend vind. Die hele folklore die er ook omheen hangt van vroeger. Ik heb zelf (gelukkig) nog nooit een slaap verlamming meegemaakt, maar wel 1x een lucide droom gehad. Ik was toen extreem moe, had een zware jetlag, ging s'middags naar bed (tegen beter weten in) en dat was het ideale recept voor een lucide droom. Helaas was ik zo hyped erover dat ik mezelf al vrij snel wakker maakte.. :yum: Als je je emoties eenmaal onder controle kunt houden bij lucide dromen kan je daar echt hele toffe dingen mee doen. Al lijkt het me wel vervelend dat mensen vaak vermoeider wakker worden dan dat ze naar bed gingen.. Het is tof, maar je rust pak je er niet echt mee voor zover ik heb gehoord.
Klik om te vergroten...

Toen ik dit topic zag dacht ik meteen; is er ook een topic over ongevoelig voor visuals?

Ik ben altijd zo jaloers als ik met mensen aan het trippen ben en ze beschrijven wat ze allemaal zien. Bij mij komt het niet verder dan dat ik de wolken of nerven van hout zie dansen en ik kleuren intenser zie of heel even van die structuren van licht zie tussen de takken. Alleen met m'n candyflip zag ik echt een landschap ontstaan wat er niet was, maar het was nog steeds vrij dichtbij de werkelijkheid.

De patronen op muren, cev's , kabouters die over het plafond lopen etc. zijn mij onbekend.
Ik ben absoluut geen beelddenker en ook niet creatief. Geef me een wit vel en zeg; leef je uit, en ik zit een uur later nog te staren met een compleet blanco state of mind.

Ik ga met trippen ook heel erg in m'n hoofd zitten en er ontstaan dan wel veel ideeën en woordgrappen etc. Muziek kan ik ook echt niet zonder. Een beetje wat je aan verschil omschrijft tussen jou en je vriend, al ben ik dan geen muziekmaker.
Ik ben wel een ontzettende dromer en van kinds af aan leef ik in een fantasiewereld. Tijdens het trippen merk ik daar weinig van.

Ik vind alles er mooier uitzien en beleef het vooral intenser, maar ik zou zo graag eens die fractals willen zien of smeltende vloeren.

Ik durf alleen niet hoger in dosis te gaan omdat ik dus wel erg mentaal kan trippen en bang ben dat het daar dan mis gaat...
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#9
Purplext zei:
Toen ik dit topic zag dacht ik meteen; is er ook een topic over ongevoelig voor visuals?

Ik ben altijd zo jaloers als ik met mensen aan het trippen ben en ze beschrijven wat ze allemaal zien. Bij mij komt het niet verder dan dat ik de wolken of nerven van hout zie dansen en ik kleuren intenser zie of heel even van die structuren van licht zie tussen de takken. Alleen met m'n candyflip zag ik echt een landschap ontstaan wat er niet was, maar het was nog steeds vrij dichtbij de werkelijkheid.

De patronen op muren, cev's , kabouters die over het plafond lopen etc. zijn mij onbekend.
Ik ben absoluut geen beelddenker en ook niet creatief. Geef me een wit vel en zeg; leef je uit, en ik zit een uur later nog te staren met een compleet blanco state of mind.

Ik ga met trippen ook heel erg in m'n hoofd zitten en er ontstaan dan wel veel ideeën en woordgrappen etc. Muziek kan ik ook echt niet zonder. Een beetje wat je aan verschil omschrijft tussen jou en je vriend, al ben ik dan geen muziekmaker.
Ik ben wel een ontzettende dromer en van kinds af aan leef ik in een fantasiewereld. Tijdens het trippen merk ik daar weinig van.

Ik vind alles er mooier uitzien en beleef het vooral intenser, maar ik zou zo graag eens die fractals willen zien of smeltende vloeren.

Ik durf alleen niet hoger in dosis te gaan omdat ik dus wel erg mentaal kan trippen en bang ben dat het daar dan mis gaat...
Klik om te vergroten...
Welke tripmiddelen heb je al gehad en op wat voor dosissen?
Het is namelijk zo dat elke psychedelica anders werkt. De één geeft meer visuals en ander laat je meer in je hoofd zitten (mentaal).
Paddo's laat je bijvoorbeeld best veel in je hoofd zitten maar kan ook veel visuals geven. Psilocybine heeft dus een beetje van beide. LSD vind ik iets meer visueel (en dus iets minder in het hoofd) in verhouding tot paddo's. 4-AcO-DMT zit wat dat betreft tussen paddo's en lsd qua visuals en het mentale. 4-HO-MET is nog minder mentaal als bijvoorbeeld lsd en nog meer visueel dan paddo's. 2C-B is ook in verhouding tot het mentale behoorlijk visueel maar deze heeft dan weer een sterk lichamelijke werking. Zo heeft ook elke psychedelica andere hallucinaties en verschillende vormen van fractals en gedachte gangen. Best interessant om die verschillen te ervaren.

Ik heb trouwens nooit iets wat in de buurt komt van kabouters gezien hoor. Terwijl ik toch wel vaak heb zitten trippen op verschillende middelen en combi's.
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#10
Mezelf zei:
Welke tripmiddelen heb je al gehad en op wat voor dosissen?
Het is namelijk zo dat elke psychedelica anders werkt. De één geeft meer visuals en ander laat je meer in je hoofd zitten (mentaal).
Paddo's laat je bijvoorbeeld best veel in je hoofd zitten maar kan ook veel visuals geven. Psilocybine heeft dus een beetje van beide. LSD vind ik iets meer visueel (en dus iets minder in het hoofd) in verhouding tot paddo's. 4-AcO-DMT zit wat dat betreft tussen paddo's en lsd qua visuals en het mentale. 4-HO-MET is nog minder mentaal als bijvoorbeeld lsd en nog meer visueel dan paddo's. 2C-B is ook in verhouding tot het mentale behoorlijk visueel maar deze heeft dan weer een sterk lichamelijke werking. Zo heeft ook elke psychedelica andere hallucinaties en verschillende vormen van fractals en gedachte gangen. Best interessant om die verschillen te ervaren.

Ik heb trouwens nooit iets wat in de buurt komt van kabouters gezien hoor. Terwijl ik toch wel vaak heb zitten trippen op verschillende middelen en combi's.
Klik om te vergroten...

3 g gedroogde paddo's tot aan 30 g truffels (en van alles daartussen qua soorten, vers, droog en doses) Lsd tot aan 300 ug. 2-cb maar 1x gedaan, dosering onbekend, wel de meest visuele ervaring.

Ik heb 4-ho-met op de planning staan!
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#11
Purplext zei:
3 mg gedroogde paddo's tot aan 30 mg truffels (en van alles daartussen qua soorten, vers, droog en doses) Lsd tot aan 300 ug. 2-cb maar 1x gedaan, dosering onbekend, wel de meest visuele ervaring.

Ik heb 4-ho-met op de planning staan!
Klik om te vergroten...
Je bedoelde bij paddo's en truffels waarschijnlijk gr in plaats van mg.
Maar die dosissen zijn hoog genoeg voor goede visuals idd. Dan zou ik het niet zozeer weten waar dat aan ligt. Kan zijn dat je gewoon niet zo visueel bent ingesteld. Je zal vast ook meer in woorden dan in beelden denken normaal gesproken...?
4-HO-MET en hogere dosis 2C-B is nog wel het proberen waard als je opzoek bent naar visuals maar niet te veel mentaal belast wil worden. Zorg ook voor weinig visuele prikkels om je heen tijdens trippen. Maak het desnoods pikkedonker. Want hoe minder visuele prikkels, hoe meer hallucinaties. Een Mindfold is hier bijvoorbeeld ultiem ideaal voor.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mezelf zei:
Kan zijn dat je gewoon niet zo visueel bent ingesteld. Je zal vast ook meer in woorden dan in beelden denken normaal gesproken...?
Klik om te vergroten...
Weet niet of daar per se een correlatie is. Ik denk normaliter meer in woorden dan beelden, maar psilo is zeer visueel voor mij. LSD lijkt wel meer een versterker te zijn van wat er al aanwezig is.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#13
Mindless zei:
Weet niet of daar per se een correlatie is. Ik denk normaliter meer in woorden dan beelden, maar psilo is zeer visueel voor mij. LSD lijkt wel meer een versterker te zijn van wat er al aanwezig is.
Klik om te vergroten...
Het zal ook aan vele vele factoren liggen. Maar misschien is dit er één van :)
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#14
Mezelf zei:
Het zal ook aan vele vele factoren liggen. Maar misschien is dit er één van :)
Klik om te vergroten...
Waarschijnlijk ja. :)
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#15
Mezelf zei:
Je bedoelde bij paddo's en truffels waarschijnlijk gr in plaats van mg.
Maar die dosissen zijn hoog genoeg voor goede visuals idd. Dan zou ik het niet zozeer weten waar dat aan ligt. Kan zijn dat je gewoon niet zo visueel bent ingesteld. Je zal vast ook meer in woorden dan in beelden denken normaal gesproken...?
4-HO-MET en hogere dosis 2C-B is nog wel het proberen waard als je opzoek bent naar visuals maar niet te veel mentaal belast wil worden. Zorg ook voor weinig visuele prikkels om je heen tijdens trippen. Maak het desnoods pikkedonker. Want hoe minder visuele prikkels, hoe meer hallucinaties. Een Mindfold is hier bijvoorbeeld ultiem ideaal voor.
Klik om te vergroten...

Ja, had die mg naar g al aangepast haha.
En het klopt dat ik meer in woorden denk. Ik word ook nooit onpasselijk van smerige verhalen omdat ik het echt niet voor me zie.

Tip van weinig prikkels is wel een goede. Ik ga juist altijd trippen met hysterische kermissen om me heen of ik ga juist veel bewegen. Echt stilzitten zonder prikkels om me heen vind ik heel lastig. Donker zie ik echt niet zitten, maar zou ik nog wel willen proberen als een witte muur niet werkt...

Ik bedenk me nu dat ik laatst wel een lichte visual had. Na een uitputtende wandeling op 200 ug lsd zat ik thuis op de wc, zonder licht aan, en zag ik in m'n bovenbeen een patroon. Ik was zo verrast en blij ermee. Ik kon het ook echt aan en uitzetten. Moest dus wel een beetje m'n best doen. En het was maar op 1 been, in het halfdonker en alleen op de wc. Ben ook wel tig keer teruggegaan om te checken of 'het nog werkte'.

Maar het is wel zoals ik me voorstel dat anderen visueel trippen
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#16
Mindless zei:
Waarschijnlijk ja. :)
Klik om te vergroten...

@Rupsen God ❤ benoemde het in haar post waardoor ik erover na begon te denken dat dit weleens zou kunnen meespelen bij mij.

Een andere factor is dat ik altijd de meest nuchtere ben, wat ik ook gebruik heb, je kan mij naar voren schuiven als de politie aanbelt bij wijze van spreken. Ik heb het vermoeden dat het ook door mijn controledrang komt. En loslaten is ook essentieel in een trip...
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#17
ATGC zei:
Deur dichtgedaan :sunglasses:.
Klik om te vergroten...
:thumbsup::sunglasses:
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#18
@Purplext
30 gram truffels en dan nog geen patronen? Echt vreemd hoe verschillend dat werkt per persoon.

Probeer misschien anders eens lang en aandachtig te kijken naar iets dat niet té egaal is. Ik heb hier bijvoorbeeld op de bank steevast een dekentje liggen. Zo'n deken is niet helemaal vlak/egaal, maar heeft een structuur. Dat geeft je geest misschien iets meer 'om mee te werken' in tegenstelling tot bijvoorbeeld een vlakke muur. Het is altijd 1 van de eerste dingen waarin ik patronen ga zien.

Maar überhaupt, lang en aandachtig kijken naar hetzelfde is in mijn beleving zeer effectief om visuals op gang te brengen. Eenmaal aanwezig, zijn ze meestal ook veel makkelijker weer "op te roepen".
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#19
Mezelf zei:
Welke tripmiddelen heb je al gehad en op wat voor dosissen?
Het is namelijk zo dat elke psychedelica anders werkt. De één geeft meer visuals en ander laat je meer in je hoofd zitten (mentaal).
Paddo's laat je bijvoorbeeld best veel in je hoofd zitten maar kan ook veel visuals geven. Psilocybine heeft dus een beetje van beide. LSD vind ik iets meer visueel (en dus iets minder in het hoofd) in verhouding tot paddo's. 4-AcO-DMT zit wat dat betreft tussen paddo's en lsd qua visuals en het mentale. 4-HO-MET is nog minder mentaal als bijvoorbeeld lsd en nog meer visueel dan paddo's. 2C-B is ook in verhouding tot het mentale behoorlijk visueel maar deze heeft dan weer een sterk lichamelijke werking. Zo heeft ook elke psychedelica andere hallucinaties en verschillende vormen van fractals en gedachte gangen. Best interessant om die verschillen te ervaren.

Ik heb trouwens nooit iets wat in de buurt komt van kabouters gezien hoor. Terwijl ik toch wel vaak heb zitten trippen op verschillende middelen en combi's.
Klik om te vergroten...
Ik vraag het me af. Volgens mij heeft het meer te maken met de persoon en wat in hemhaar leeft. Je onderbewuste die tegen je praat, ben je visueel ingesteld of juist meer filosofisch ingesteld.
Mijn eigen trips zijn nooit super visueel, behalve golvende muren en ruimtes die groter dan wel kleiner worden. Trips hebben vooral invloed op hoe ik tijd en ruimte ervaar en tevens mijn verbinding met het leven. Psilocibine geeft mij bijvoorbeeld altijd een heel oers gevoel. Totale verbondenheid met de plantenwereld en het diepste oergevoel mogelijk. Mijn blikveld vernauwt zich ook tot misschien een vierkante meter, terwijl op LSD werd alles juist veel groter. Maar dingen als fractals heb ik nooit gezien. Kleuren op LSD waren natuurlijk veel intenser en bewegingen krijgen echo-beelden.
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#20
Mindless zei:
@Purplext
30 gram truffels en dan nog geen patronen? Echt vreemd hoe verschillend dat werkt per persoon.

Probeer misschien anders eens lang en aandachtig te kijken naar iets dat niet té egaal is. Ik heb hier bijvoorbeeld op de bank steevast een dekentje liggen. Zo'n deken is niet helemaal vlak/egaal, maar heeft een structuur. Dat geeft je geest misschien iets meer 'om mee te werken' in tegenstelling tot bijvoorbeeld een vlakke muur. Het is altijd 1 van de eerste dingen waarin ik patronen ga zien.

Maar überhaupt, lang en aandachtig kijken naar hetzelfde is in mijn beleving zeer effectief om visuals op gang te brengen. Eenmaal aanwezig, zijn ze meestal ook veel makkelijker weer "op te roepen".
Klik om te vergroten...

En dit vind ik dus zo leuk aan drugs en dit forum. Het zet me echt aan het denken over hoe dingen werken/niet werken bij mij en waarom.
Ik besef me nu ineens dat ik dus uit de wegga waar ik 'bang' voor ben. Stilzitten en me focussen op 1 ding. Deze ga ik meenemen in m'n volgende trip!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."