Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
Ā© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGevoelig voor visuals

Gevoelig voor visuals

63 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
M
MementoLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hi!

Ik vroeg mij af of je als persoon extra gevoelig kan zijn voor visuals, dus welke (psychedelische) stof je ook gebruikt je eerder visuals ziet dan anderen?

Dit vroeg ik me af naar aanleiding van mijn eigen reactie op 2cb,waarbij ik duidelijk heftiger trip dan anderen. Ook op xtc kan ik op normale dosering (1.0-1,5 mg/kg) hallucinaties krijgen. En nu ik er zo over nadenk heb ik na een kort nachtje soms ook een soort hallucinaties in mijn ooghoeken.

Ik wil in de toekomst nog andere psychedelica gaan gebruiken en wellicht heb ik dan dus minder nodig dan anderen om dezelfde visuals te krijgen:womantippinghand:
F
FenrirLid
01-01-2024, 00:00
#2
Verhoogde gevoeligheid voor visuals is mogelijk.
Het kan ook fysiologisch zijn: zelf heb ik meestal ook snel MDMA-visuals, gezien mijn absurd snelle metabolisme vermoed ik dat mijn lever de MDMA sneller of in grotere hoeveelheid omzet in MDA. Dat je gevoelig bent voor 2C-B betekent ook niet direct een algemene gevoeligheid voor visuals. Hiervan is namelijk bekend dat de natuurlijke tolerantie sterk verschilt per individu.

Persoonlijk denk ik dat je voorzichtig moet zijn met het verkennen van een middel, vooral als je mentaal gevoelig bent voor soortgelijke middelen. Een gevoeligheid voor visuals is mijns inziens een minder belangrijke reden om extra voorzichtig te doseren - behalve als je geen behoefte hebt aan heftige visuals dan. Doe vooral waar je je zelf goed bij voelt!
B
BasLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik zit na het lezen van je post alleen maar te denken aan HPPD. Dit is te krijgen na bijvoorbeeld het gebruik van XTC of hallucinogenen en laten we 2-CB voor het gemak hier ook maar aan toevoegen.

Heb je HPPD? Als je deze criteria herkent, zou je het misschien kunnen hebben:
- Terugkerende visuele verstoringen ervaren, terwijl je niet (meer) gebruikt hebt.
- Dusdanig last hebben van deze visuele verstoringen dat je dagelijks leven (ernstig) belemmerd wordt.
- De symptomen hebben geen (andere) medische oorzaak.

Ik wil niet gelijk conclusies trekken, maar ik raad je wel aan even te googelen naar dit (en naar varianten van HPPD) Misschien dat je na het lezen van die informatie je vragen al kan beantwoorden.
M
MementoLid
01-01-2024, 00:00
#4
Fenrir zei:
Dat je gevoelig bent voor 2C-B betekent ook niet direct een algemene gevoeligheid voor visuals.
Klik om te vergroten...

Nee dit begreep ik al inderdaad, heb verder nog niet genoeg ervaring met andere tripmiddelen behalve ketamine ( wat ook wel weer wat anders is dan lsd of truffels uiteraard)

Fenrir zei:
en gevoeligheid voor visuals is mijns inziens een minder belangrijke reden om extra voorzichtig te doseren - behalve als je geen behoefte hebt aan heftige visuals dan. Doe vooral waar je je zelf goed bij voelt!
Klik om te vergroten...

Bedankt voor je reactie, ik sta zeker open voor heftige visuals maar als ik met een groepje ben voel ik me nogal een buitenbeentje als ik de hele kamer als een groot patroon zie en de rest alleen wat lacherig is:grimacing:

Bas zei:
Ik wil niet gelijk conclusies trekken, maar ik raad je wel aan even te googelen naar dit (en naar varianten van HPPD) Misschien dat je na het lezen van die informatie je vragen al kan beantwoorden.
Klik om te vergroten...

Ik heb dit inderdaad opgezocht maar herken me hier totaal niet in. Het gaat echt alleen om middelen gebruik voor heftige hallucinaties en als ik een nachtje geen slaap heb gehad kan ik soms iets donkers in mn ooghoek zien, maar als ik ernaar kijk is dat weer weg. Dus ik denk dat dit het niet is maar bedankt voor je tip!
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#5
Iedereen reageerd anders op elke drugs daarom heeft iedereen ook een andere voorkeur voor een andere drugs.
Als je de visuals te heftig vind zou ik kiezen voor een andere dosering en kijken hoe dat gaat.

Daarnaast dwalen je gedachtes ook sneller en verder af dan andere mensen?
M
MementoLid
01-01-2024, 00:00
#6
Rebell zei:
Iedereen reageerd anders op elke drugs daarom heeft iedereen ook een andere voorkeur voor een andere drugs.
Als je de visuals te heftig vind zou ik kiezen voor een andere dosering en kijken hoe dat gaat.

Daarnaast dwalen je gedachtes ook sneller en verder af dan andere mensen?
Klik om te vergroten...

Niet persee te heftig, meer teleurgesteld dat anderen niet zien wat ik allemaal zag.

En ik dwaal dan wel sneller af, zo deed ik mijn hand tegen de muur om te kijken wat dit met de patronen deed, maar dwaalde hierna af waardoor ik ruim 2 minuten met een gestrekte arm tegen de muur zat:tearsofjoy:
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#7
Memento zei:
Niet persee te heftig, meer teleurgesteld dat anderen niet zien wat ik allemaal zag.

En ik dwaal dan wel sneller af, zo deed ik mijn hand tegen de muur om te kijken wat dit met de patronen deed, maar dwaalde hierna af waardoor ik ruim 2 minuten met een gestrekte arm tegen de muur zat:tearsofjoy:
Klik om te vergroten...

Klinkt allemaal prima en best wel leuk.
Dan zou dat wel je extra zijn :sunglasses:
Ik heb dat met Keta soms dat ik overal patronen in zie.
Vind het altijd leuk.
Heb het ook gehad met MDMA maar dan maar een paar keer.
Gewoon van genieten!
:wink:
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Sorry dat ik deze terughaal, maar ik heb dit dus wel. Ik heb HPPD, of in ieder geval de symptonen maar heb er heen last van dus kan het geen HPPD noemen (dit is een criteria). Hierdoor hallucineer ik nu zo'n half jaar altijd. Heel licht, en precies het zelfde als serotogene psychedelische middelen, maar dan een paar % daarvan. Hierdoor heb ik 1/3e nodig van een trip middel waar andere van gaan hallucineren voor dezelfde visuals. 6mg 2C-B is voor mij super visueel voor 3/4 uur.
R
Rupsen God ā¤Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik herken mezelf hier wel in, ja. Op vrijwel alle psychedelica kan ik snel redelijk extreme visuals krijgen (voor mij juist ideaal met trip reports schrijven) en dat is ook waarvoor ik het doe: Ik vind de visuals het leukste aan psychedelica. Kijken wat je geest voor je in petto heeft, waardoor ik vaak wat hoger doseer zodat ik eindeloos naar een muur kan blijven staren en daar dan een hele nieuwe wereld kan zien ontstaan. Dat vind ik echt geweldig. Ook op MDMA trip ik vrijwel altijd (wel pas tijdens de comedown) en ook door slaapgebrek kan ik snel dingen gaan zien die er niet zijn. Als ik een lange reis achter de rug heb en door verschillende tijdzones ben geweest, dan weer in Nederland kom en een jetlag ervaar waar je U tegen zegt sta ik trippend op Schiphol te wachten op mijn koffer. Desalniettemin heb ik geen HPPD; Ik trip in nuchtere staat (goed uitgerust, niks gebruikt, geen stress etc.) Namelijk totaal niet. Het zijn meer die invloeden zoals drugs of/en slaapgebrek die een doorslag geven. Ik denk dat dit misschien ook te maken heeft met hoe creatief je van jezelf bent, en hoe helder je droomt. Of je een dagdromer bent ja of nee. Ik denk dat je juist door die factoren ook sneller getriggert kunt worden of je al dan niet snel dingen gaat zien die er niet zijn - naar mijn mening heeft dit er namelijk een vrij grote invloed op. Je zit van nature al regelmatig met je hoofd in de wolken, waardoor je sneller een beeld voor je ogen kunt creƫren op bijvoorbeeld psychedelica. Ik denk dat beeldend denken ook wel een invloed hierop heeft. Naar mijn mening zie je jezelf op psychedelica; dingen die jij in je hoofd creƫert. Echter kan psychedelica een deurtje openzetten waardoor je de dingen niet vaag in je hoofd ziet, maar daadwerkelijk voor je. Wat ook mooi is is dat je vaak ook nog best wel wat controle kunt hebben over je trip; Ik kan bijvoorbeeld ook mezelf dingen laten zien die ik graag wil zien, als ik daar moeite voor doe. Ik kan zowel naar een "filmpje" Kijken gecreƫerd door mijn eigen psyche, als dat ik daar zelf iets van kan maken. Als ik een kat wil zien in mijn visuals, dan zie ik een kat om maar een voorbeeld te noemen. Dit heeft wel flink wat trips gekost om dat eenmaal onder controle te hebben, maar als je dat echt wilt, dan is dat ook zeker mogelijk. Daardoor wordt mijn theorie juist ook weer versterkt dat wat jij ziet qua visuals, allemaal onbewust uit jezelf komen en niet vanuit de drug.
M
MementoLid
01-01-2024, 00:00
#10
Rupsen God ā¤ zei:
Ik herken mezelf hier wel in, ja. Op vrijwel alle psychedelica kan ik snel redelijk extreme visuals krijgen (voor mij juist ideaal met trip reports schrijven) en dat is ook waarvoor ik het doe: Ik vind de visuals het leukste aan psychedelica. Kijken wat je geest voor je in petto heeft, waardoor ik vaak wat hoger doseer zodat ik eindeloos naar een muur kan blijven staren en daar dan een hele nieuwe wereld kan zien ontstaan. Dat vind ik echt geweldig. Ook op MDMA trip ik vrijwel altijd (wel pas tijdens de comedown) en ook door slaapgebrek kan ik snel dingen gaan zien die er niet zijn. Als ik een lange reis achter de rug heb en door verschillende tijdzones ben geweest, dan weer in Nederland kom en een jetlag ervaar waar je U tegen zegt sta ik trippend op Schiphol te wachten op mijn koffer. Desalniettemin heb ik geen HPPD; Ik trip in nuchtere staat (goed uitgerust, niks gebruikt, geen stress etc.) Namelijk totaal niet. Het zijn meer die invloeden zoals drugs of/en slaapgebrek die een doorslag geven. Ik denk dat dit misschien ook te maken heeft met hoe creatief je van jezelf bent, en hoe helder je droomt. Of je een dagdromer bent ja of nee. Ik denk dat je juist door die factoren ook sneller getriggert kunt worden of je al dan niet snel dingen gaat zien die er niet zijn - naar mijn mening heeft dit er namelijk een vrij grote invloed op. Je zit van nature al regelmatig met je hoofd in de wolken, waardoor je sneller een beeld voor je ogen kunt creƫren op bijvoorbeeld psychedelica. Ik denk dat beeldend denken ook wel een invloed hierop heeft. Naar mijn mening zie je jezelf op psychedelica; dingen die jij in je hoofd creƫert. Echter kan psychedelica een deurtje openzetten waardoor je de dingen niet vaag in je hoofd ziet, maar daadwerkelijk voor je. Wat ook mooi is is dat je vaak ook nog best wel wat controle kunt hebben over je trip; Ik kan bijvoorbeeld ook mezelf dingen laten zien die ik graag wil zien, als ik daar moeite voor doe. Ik kan zowel naar een "filmpje" Kijken gecreƫerd door mijn eigen psyche, als dat ik daar zelf iets van kan maken. Als ik een kat wil zien in mijn visuals, dan zie ik een kat om maar een voorbeeld te noemen. Dit heeft wel flink wat trips gekost om dat eenmaal onder controle te hebben, maar als je dat echt wilt, dan is dat ook zeker mogelijk. Daardoor wordt mijn theorie juist ook weer versterkt dat wat jij ziet qua visuals, allemaal onbewust uit jezelf komen en niet vanuit de drug.
Klik om te vergroten...

Tof om te lezen dat ik niet de enige ben haha! Ik moet nog steeds de serieuzere psychedelica gaan uitproberen, ben erg benieuwd of ik daar net zo heftig op reageer.

Het lijkt me inderdaad heel gaaf om je trips zelf te kunnen sturen, ik heb dit nu namelijk soms met dromen. Daarin besef ik dat aan het dromen ben en kan zo kort beĆÆnvloeden welke kant het opgaat voor ik wakker wordt.
R
Rupsen God ā¤Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Memento zei:
Tof om te lezen dat ik niet de enige ben haha! Ik moet nog steeds de serieuzere psychedelica gaan uitproberen, ben erg benieuwd of ik daar net zo heftig op reageer.

Het lijkt me inderdaad heel gaaf om je trips zelf te kunnen sturen, ik heb dit nu namelijk soms met dromen. Daarin besef ik dat aan het dromen ben en kan zo kort beĆÆnvloeden welke kant het opgaat voor ik wakker wordt.
Klik om te vergroten...

Ik ben ook heel benieuwd hoe je bijvoorbeeld zou reageren op LSD, als je beeldend denkt en een creatief persoon bent is er een grote kans dat je heftige visuals kunt krijgen.. Denk ik. Ik sprak vorig weekend op Psy-Fi toevallig met een vriend over onze ervaringen op LSD, en hij vertelde mij dat hij nog nooit visuals heeft gezien, ondanks dat hij doseringen van rond de 200 microgram heeft gepakt. Hij vroeg mij naar wat ik dan zoal zag op LSD, en was echt verbaasd door mijn ervaringen. Hij zit zelf altijd voornamelijk in zijn hoofd, is bezig met hersenspinsels. En daar heb je het al: Hij denkt in woorden, en het is een logische denker. Hij is heel intelligent, maar.. niet creatief. Mijn vriend ervaart ook nauwelijks visuals, terwijl hij toch best wel wat LSD pakt als we samen trippen. Ik ga al super hard op de zegels van 250 en 280 die we hebben liggen, dat is voor mij echt meer dan zat en ik wil ook absoluut niet meer omdat dat vrij heavy is. Hij pakt er een uur na inname van de eerste zegel rustig nog een halfje bij, en dan nog steeds ervaart hij de visuals niet zoals ik die ervaar. Mijn vriend is een muzikaal persoon, dus hij is met name heel erg bezig met muziek als we aan het trippen zijn. Terwijl ik graag naar een leeg plafond kijk. Ik ben er dus wel achter dat wat jij bent qua persoon (creatief, muzikaal, logische denker enz.) een hele grote invloed heeft op hoe je trip zal verlopen. Er is geen standaard uitkomst op hoe je LSD ervaart - dat ligt heel erg aan jezelf en hoe jij bent. Super interessant, maar LSD is dus echt jezelf onder een vergrootglas leggen. Bij mij worden creatieve ideeƫn werkelijkheid en verschijnen ze echt voor me, terwijl mijn vriend uren naar muziek kan luisteren en ideeƫn krijgt om nieuwe nummers te schrijven en muziek te maken. Ik vind muziek ook wel leuk op LSD, en hij ziet wel visuals, maar toch hebben we dat niet in de extreme mate als dat de ander het ervaart. Je eigen identiteit komt echt op de voorgrond te staan.

Wat aan gaat je dromen: Je bedoelt lucide dromen? :grin: Super vet is dat ja! Je hebt tegenwoordig ook hulpmiddelen op de markt om lucide dromen ook juist op te wekken, o.a een kapje voor de ogen die regristreert aan de hand van de beweging van je ogen wanneer je droomt. Dat apparaat laat dan een lampje schijnen waardoor je een herkenningspunt ziet, en dus wakker wordt in je slaap. Lijkt me echt heel interessant, slaap verlamming is ook iets wat ik heel erg boeiend vind. Die hele folklore die er ook omheen hangt van vroeger. Ik heb zelf (gelukkig) nog nooit een slaap verlamming meegemaakt, maar wel 1x een lucide droom gehad. Ik was toen extreem moe, had een zware jetlag, ging s'middags naar bed (tegen beter weten in) en dat was het ideale recept voor een lucide droom. Helaas was ik zo hyped erover dat ik mezelf al vrij snel wakker maakte.. :yum: Als je je emoties eenmaal onder controle kunt houden bij lucide dromen kan je daar echt hele toffe dingen mee doen. Al lijkt het me wel vervelend dat mensen vaak vermoeider wakker worden dan dat ze naar bed gingen.. Het is tof, maar je rust pak je er niet echt mee voor zover ik heb gehoord.
A
ATGCLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik heb laatst voor het eerst in mijn leven hallucinaties gehad zonder psychedelica. Een slaapgebrek door 4F-MPH zorgde voor "schaduwmensen" in de verte en geometrische patronen die op oppervlakken waren te zien maar ook door lege ruimte heenliepen.

Ook auditief hoorde ik dingen zoals een constant herhalend muziekpatroon. Dit schijnt te komen door de hersenen die missende informatie aanvullen met iets wat al eerder is gehoord.

Gelukkig had ik wel door dat het puur onzin was dus het boeide me niet zo. Behalve de schaduwmensen in het donker net buiten de deur van mn slaapkamer, die waren vrij irritant. Deur dichtgedaan :sunglasses:. Interessant maar ook een teken dat het tijd is om een slaapje te doen.
R
Robbert40Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Grappig, ik heb het tegenovergestelde, ik heb vrienden zien claimen dat de muren ademde/smellte, ik had niks op een dosis die 3x zo hoog was (1,5gram dried shrooms vs mijn 5 gram).
Visuals, wanneer ze komen, worden anders door andere drugs, wiet geeft me meer een hologram ervaring(die jaren 80 stickers), salvia maakt het meer streperig, puur shrooms op hoge dosis geven me meer herkenbare beelden, lachende paddenstoelen, geanimeerde objecten, herkenbaar spul.
Dagen na de trip droom ik makkelijker en geanimeerder en als ik overdag een minuutje mijn ogens lijkt mijn fantasie me van alles voor te schotelen, meestal onherkenbaar.
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#14
Memento zei:
Tof om te lezen dat ik niet de enige ben haha! Ik moet nog steeds de serieuzere psychedelica gaan uitproberen, ben erg benieuwd of ik daar net zo heftig op reageer.

Het lijkt me inderdaad heel gaaf om je trips zelf te kunnen sturen, ik heb dit nu namelijk soms met dromen. Daarin besef ik dat aan het dromen ben en kan zo kort beĆÆnvloeden welke kant het opgaat voor ik wakker wordt.
Klik om te vergroten...
Mooi! :) Je kan je hierin echt trainen, in het besturen van je dromen. Ik hou mij al vanaf mijn 13e met mijn dromen bezig. Elke ochtend opschrijven en tegenwoordig gebruik ik mijn iphone dictaphone om de droom in te spreken zodra ik wakker word (ook midden in de nacht). Zeer leerzaam. Het wijst me elke keer weer op nieuwe dingen. Over iets wat op dat moment speelt in mijn leven, maar soms is het ook totale nonsense. Wel altijd een inkijkje in mijn onderbewustzijn.

Zelf stuur ik overigens nooit mijn dromen, omdat het een gebied in mijzelf is wat ik liever alle vrijheid geef. Er is al zoveel controle in het dagelijkse leven.
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#15
Rupsen God ā¤ zei:
Ik ben ook heel benieuwd hoe je bijvoorbeeld zou reageren op LSD, als je beeldend denkt en een creatief persoon bent is er een grote kans dat je heftige visuals kunt krijgen.. Denk ik. Ik sprak vorig weekend op Psy-Fi toevallig met een vriend over onze ervaringen op LSD, en hij vertelde mij dat hij nog nooit visuals heeft gezien, ondanks dat hij doseringen van rond de 200 microgram heeft gepakt. Hij vroeg mij naar wat ik dan zoal zag op LSD, en was echt verbaasd door mijn ervaringen. Hij zit zelf altijd voornamelijk in zijn hoofd, is bezig met hersenspinsels. En daar heb je het al: Hij denkt in woorden, en het is een logische denker. Hij is heel intelligent, maar.. niet creatief. Mijn vriend ervaart ook nauwelijks visuals, terwijl hij toch best wel wat LSD pakt als we samen trippen. Ik ga al super hard op de zegels van 250 en 280 die we hebben liggen, dat is voor mij echt meer dan zat en ik wil ook absoluut niet meer omdat dat vrij heavy is. Hij pakt er een uur na inname van de eerste zegel rustig nog een halfje bij, en dan nog steeds ervaart hij de visuals niet zoals ik die ervaar. Mijn vriend is een muzikaal persoon, dus hij is met name heel erg bezig met muziek als we aan het trippen zijn. Terwijl ik graag naar een leeg plafond kijk. Ik ben er dus wel achter dat wat jij bent qua persoon (creatief, muzikaal, logische denker enz.) een hele grote invloed heeft op hoe je trip zal verlopen. Er is geen standaard uitkomst op hoe je LSD ervaart - dat ligt heel erg aan jezelf en hoe jij bent. Super interessant, maar LSD is dus echt jezelf onder een vergrootglas leggen. Bij mij worden creatieve ideeƫn werkelijkheid en verschijnen ze echt voor me, terwijl mijn vriend uren naar muziek kan luisteren en ideeƫn krijgt om nieuwe nummers te schrijven en muziek te maken. Ik vind muziek ook wel leuk op LSD, en hij ziet wel visuals, maar toch hebben we dat niet in de extreme mate als dat de ander het ervaart. Je eigen identiteit komt echt op de voorgrond te staan.

Wat aan gaat je dromen: Je bedoelt lucide dromen? :grin: Super vet is dat ja! Je hebt tegenwoordig ook hulpmiddelen op de markt om lucide dromen ook juist op te wekken, o.a een kapje voor de ogen die regristreert aan de hand van de beweging van je ogen wanneer je droomt. Dat apparaat laat dan een lampje schijnen waardoor je een herkenningspunt ziet, en dus wakker wordt in je slaap. Lijkt me echt heel interessant, slaap verlamming is ook iets wat ik heel erg boeiend vind. Die hele folklore die er ook omheen hangt van vroeger. Ik heb zelf (gelukkig) nog nooit een slaap verlamming meegemaakt, maar wel 1x een lucide droom gehad. Ik was toen extreem moe, had een zware jetlag, ging s'middags naar bed (tegen beter weten in) en dat was het ideale recept voor een lucide droom. Helaas was ik zo hyped erover dat ik mezelf al vrij snel wakker maakte.. :yum: Als je je emoties eenmaal onder controle kunt houden bij lucide dromen kan je daar echt hele toffe dingen mee doen. Al lijkt het me wel vervelend dat mensen vaak vermoeider wakker worden dan dat ze naar bed gingen.. Het is tof, maar je rust pak je er niet echt mee voor zover ik heb gehoord.
Klik om te vergroten...

Toen ik dit topic zag dacht ik meteen; is er ook een topic over ongevoelig voor visuals?

Ik ben altijd zo jaloers als ik met mensen aan het trippen ben en ze beschrijven wat ze allemaal zien. Bij mij komt het niet verder dan dat ik de wolken of nerven van hout zie dansen en ik kleuren intenser zie of heel even van die structuren van licht zie tussen de takken. Alleen met m'n candyflip zag ik echt een landschap ontstaan wat er niet was, maar het was nog steeds vrij dichtbij de werkelijkheid.

De patronen op muren, cev's , kabouters die over het plafond lopen etc. zijn mij onbekend.
Ik ben absoluut geen beelddenker en ook niet creatief. Geef me een wit vel en zeg; leef je uit, en ik zit een uur later nog te staren met een compleet blanco state of mind.

Ik ga met trippen ook heel erg in m'n hoofd zitten en er ontstaan dan wel veel ideeƫn en woordgrappen etc. Muziek kan ik ook echt niet zonder. Een beetje wat je aan verschil omschrijft tussen jou en je vriend, al ben ik dan geen muziekmaker.
Ik ben wel een ontzettende dromer en van kinds af aan leef ik in een fantasiewereld. Tijdens het trippen merk ik daar weinig van.

Ik vind alles er mooier uitzien en beleef het vooral intenser, maar ik zou zo graag eens die fractals willen zien of smeltende vloeren.

Ik durf alleen niet hoger in dosis te gaan omdat ik dus wel erg mentaal kan trippen en bang ben dat het daar dan mis gaat...
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#16
Purplext zei:
Toen ik dit topic zag dacht ik meteen; is er ook een topic over ongevoelig voor visuals?

Ik ben altijd zo jaloers als ik met mensen aan het trippen ben en ze beschrijven wat ze allemaal zien. Bij mij komt het niet verder dan dat ik de wolken of nerven van hout zie dansen en ik kleuren intenser zie of heel even van die structuren van licht zie tussen de takken. Alleen met m'n candyflip zag ik echt een landschap ontstaan wat er niet was, maar het was nog steeds vrij dichtbij de werkelijkheid.

De patronen op muren, cev's , kabouters die over het plafond lopen etc. zijn mij onbekend.
Ik ben absoluut geen beelddenker en ook niet creatief. Geef me een wit vel en zeg; leef je uit, en ik zit een uur later nog te staren met een compleet blanco state of mind.

Ik ga met trippen ook heel erg in m'n hoofd zitten en er ontstaan dan wel veel ideeƫn en woordgrappen etc. Muziek kan ik ook echt niet zonder. Een beetje wat je aan verschil omschrijft tussen jou en je vriend, al ben ik dan geen muziekmaker.
Ik ben wel een ontzettende dromer en van kinds af aan leef ik in een fantasiewereld. Tijdens het trippen merk ik daar weinig van.

Ik vind alles er mooier uitzien en beleef het vooral intenser, maar ik zou zo graag eens die fractals willen zien of smeltende vloeren.

Ik durf alleen niet hoger in dosis te gaan omdat ik dus wel erg mentaal kan trippen en bang ben dat het daar dan mis gaat...
Klik om te vergroten...
Welke tripmiddelen heb je al gehad en op wat voor dosissen?
Het is namelijk zo dat elke psychedelica anders werkt. De ƩƩn geeft meer visuals en ander laat je meer in je hoofd zitten (mentaal).
Paddo's laat je bijvoorbeeld best veel in je hoofd zitten maar kan ook veel visuals geven. Psilocybine heeft dus een beetje van beide. LSD vind ik iets meer visueel (en dus iets minder in het hoofd) in verhouding tot paddo's. 4-AcO-DMT zit wat dat betreft tussen paddo's en lsd qua visuals en het mentale. 4-HO-MET is nog minder mentaal als bijvoorbeeld lsd en nog meer visueel dan paddo's. 2C-B is ook in verhouding tot het mentale behoorlijk visueel maar deze heeft dan weer een sterk lichamelijke werking. Zo heeft ook elke psychedelica andere hallucinaties en verschillende vormen van fractals en gedachte gangen. Best interessant om die verschillen te ervaren.

Ik heb trouwens nooit iets wat in de buurt komt van kabouters gezien hoor. Terwijl ik toch wel vaak heb zitten trippen op verschillende middelen en combi's.
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#17
Mezelf zei:
Welke tripmiddelen heb je al gehad en op wat voor dosissen?
Het is namelijk zo dat elke psychedelica anders werkt. De ƩƩn geeft meer visuals en ander laat je meer in je hoofd zitten (mentaal).
Paddo's laat je bijvoorbeeld best veel in je hoofd zitten maar kan ook veel visuals geven. Psilocybine heeft dus een beetje van beide. LSD vind ik iets meer visueel (en dus iets minder in het hoofd) in verhouding tot paddo's. 4-AcO-DMT zit wat dat betreft tussen paddo's en lsd qua visuals en het mentale. 4-HO-MET is nog minder mentaal als bijvoorbeeld lsd en nog meer visueel dan paddo's. 2C-B is ook in verhouding tot het mentale behoorlijk visueel maar deze heeft dan weer een sterk lichamelijke werking. Zo heeft ook elke psychedelica andere hallucinaties en verschillende vormen van fractals en gedachte gangen. Best interessant om die verschillen te ervaren.

Ik heb trouwens nooit iets wat in de buurt komt van kabouters gezien hoor. Terwijl ik toch wel vaak heb zitten trippen op verschillende middelen en combi's.
Klik om te vergroten...

3 g gedroogde paddo's tot aan 30 g truffels (en van alles daartussen qua soorten, vers, droog en doses) Lsd tot aan 300 ug. 2-cb maar 1x gedaan, dosering onbekend, wel de meest visuele ervaring.

Ik heb 4-ho-met op de planning staan!
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#18
Purplext zei:
3 mg gedroogde paddo's tot aan 30 mg truffels (en van alles daartussen qua soorten, vers, droog en doses) Lsd tot aan 300 ug. 2-cb maar 1x gedaan, dosering onbekend, wel de meest visuele ervaring.

Ik heb 4-ho-met op de planning staan!
Klik om te vergroten...
Je bedoelde bij paddo's en truffels waarschijnlijk gr in plaats van mg.
Maar die dosissen zijn hoog genoeg voor goede visuals idd. Dan zou ik het niet zozeer weten waar dat aan ligt. Kan zijn dat je gewoon niet zo visueel bent ingesteld. Je zal vast ook meer in woorden dan in beelden denken normaal gesproken...?
4-HO-MET en hogere dosis 2C-B is nog wel het proberen waard als je opzoek bent naar visuals maar niet te veel mentaal belast wil worden. Zorg ook voor weinig visuele prikkels om je heen tijdens trippen. Maak het desnoods pikkedonker. Want hoe minder visuele prikkels, hoe meer hallucinaties. Een Mindfold is hier bijvoorbeeld ultiem ideaal voor.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#19
Mezelf zei:
Kan zijn dat je gewoon niet zo visueel bent ingesteld. Je zal vast ook meer in woorden dan in beelden denken normaal gesproken...?
Klik om te vergroten...
Weet niet of daar per se een correlatie is. Ik denk normaliter meer in woorden dan beelden, maar psilo is zeer visueel voor mij. LSD lijkt wel meer een versterker te zijn van wat er al aanwezig is.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#20
Mindless zei:
Weet niet of daar per se een correlatie is. Ik denk normaliter meer in woorden dan beelden, maar psilo is zeer visueel voor mij. LSD lijkt wel meer een versterker te zijn van wat er al aanwezig is.
Klik om te vergroten...
Het zal ook aan vele vele factoren liggen. Maar misschien is dit er ƩƩn van :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."