Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGevoelig voor visuals

Gevoelig voor visuals

63 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#1
@Purplext
30 gram truffels en dan nog geen patronen? Echt vreemd hoe verschillend dat werkt per persoon.

Probeer misschien anders eens lang en aandachtig te kijken naar iets dat niet té egaal is. Ik heb hier bijvoorbeeld op de bank steevast een dekentje liggen. Zo'n deken is niet helemaal vlak/egaal, maar heeft een structuur. Dat geeft je geest misschien iets meer 'om mee te werken' in tegenstelling tot bijvoorbeeld een vlakke muur. Het is altijd 1 van de eerste dingen waarin ik patronen ga zien.

Maar überhaupt, lang en aandachtig kijken naar hetzelfde is in mijn beleving zeer effectief om visuals op gang te brengen. Eenmaal aanwezig, zijn ze meestal ook veel makkelijker weer "op te roepen".
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mezelf zei:
Welke tripmiddelen heb je al gehad en op wat voor dosissen?
Het is namelijk zo dat elke psychedelica anders werkt. De één geeft meer visuals en ander laat je meer in je hoofd zitten (mentaal).
Paddo's laat je bijvoorbeeld best veel in je hoofd zitten maar kan ook veel visuals geven. Psilocybine heeft dus een beetje van beide. LSD vind ik iets meer visueel (en dus iets minder in het hoofd) in verhouding tot paddo's. 4-AcO-DMT zit wat dat betreft tussen paddo's en lsd qua visuals en het mentale. 4-HO-MET is nog minder mentaal als bijvoorbeeld lsd en nog meer visueel dan paddo's. 2C-B is ook in verhouding tot het mentale behoorlijk visueel maar deze heeft dan weer een sterk lichamelijke werking. Zo heeft ook elke psychedelica andere hallucinaties en verschillende vormen van fractals en gedachte gangen. Best interessant om die verschillen te ervaren.

Ik heb trouwens nooit iets wat in de buurt komt van kabouters gezien hoor. Terwijl ik toch wel vaak heb zitten trippen op verschillende middelen en combi's.
Klik om te vergroten...
Ik vraag het me af. Volgens mij heeft het meer te maken met de persoon en wat in hemhaar leeft. Je onderbewuste die tegen je praat, ben je visueel ingesteld of juist meer filosofisch ingesteld.
Mijn eigen trips zijn nooit super visueel, behalve golvende muren en ruimtes die groter dan wel kleiner worden. Trips hebben vooral invloed op hoe ik tijd en ruimte ervaar en tevens mijn verbinding met het leven. Psilocibine geeft mij bijvoorbeeld altijd een heel oers gevoel. Totale verbondenheid met de plantenwereld en het diepste oergevoel mogelijk. Mijn blikveld vernauwt zich ook tot misschien een vierkante meter, terwijl op LSD werd alles juist veel groter. Maar dingen als fractals heb ik nooit gezien. Kleuren op LSD waren natuurlijk veel intenser en bewegingen krijgen echo-beelden.
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mindless zei:
@Purplext
30 gram truffels en dan nog geen patronen? Echt vreemd hoe verschillend dat werkt per persoon.

Probeer misschien anders eens lang en aandachtig te kijken naar iets dat niet té egaal is. Ik heb hier bijvoorbeeld op de bank steevast een dekentje liggen. Zo'n deken is niet helemaal vlak/egaal, maar heeft een structuur. Dat geeft je geest misschien iets meer 'om mee te werken' in tegenstelling tot bijvoorbeeld een vlakke muur. Het is altijd 1 van de eerste dingen waarin ik patronen ga zien.

Maar überhaupt, lang en aandachtig kijken naar hetzelfde is in mijn beleving zeer effectief om visuals op gang te brengen. Eenmaal aanwezig, zijn ze meestal ook veel makkelijker weer "op te roepen".
Klik om te vergroten...

En dit vind ik dus zo leuk aan drugs en dit forum. Het zet me echt aan het denken over hoe dingen werken/niet werken bij mij en waarom.
Ik besef me nu ineens dat ik dus uit de wegga waar ik 'bang' voor ben. Stilzitten en me focussen op 1 ding. Deze ga ik meenemen in m'n volgende trip!
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#4
En met je ogen dicht @Purplext ?

Dat zijn de vetste vind ik. Ook geeft een donkere omgeving veel meer visuals dan een lichte, dus wellicht zou je eens in het donker willen gan trippen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."