#1
Maar serieus, wordt er echt geen voorlichting meer gegeven? Ik heb hier namelijk helemaal geen zicht meer op door niet echt om te gaan met mensen van die leeftijd. Heb wel neefjes en nichtjes van die leeftijd, maar heb daar niet echt contact mee.
Nee zeker niet. Als de school er achter komt dat een minderjarige dugs gebruikt dan kan het zo zijn dat de ouders jeugdzorg op hun dak krijgen.
Vroeger spijbelde ik wel vaker en dan kreeg je een gesprek met je ouders en de school en kreeg je een waarschuwing.
Maar tegenwoordig krijg je een leerplicht ambtenaar op je dak en krijgen de ouders een boete.
En dat past ook wel weer bij dit topic:
'Je mag tegenwoordig niks meer'
We leven in nu in zo een gecontroleerde maatschappij waar de overheid precies bepaald wat jij moet doen.
Zoals ik in dat topic zei, als je zelfs niet op tijd betaald dan zetten je gewoon vast!
Gewoon vrijheidsberoving dat is echt iets wat heel erg ver gaat en geen kattepis is.
Je zou denken dat mensen die drugsgebruik meer openminded zijn en meer bewust zijn maatschappelijk. Maar ik merkte dat verschillende mensen het wel best vinden dat er elk jaar tienduizenden regels komen op de regels die er al zijn. En niet inzien dat de maatschappij in Nederland een rare wending krijgt waar dus niks meer mag.
En over 20 jaar denken mensen waarschijnlijk pas waarom dit zo ver heeft kunnen komen allemaal.
Het is het zelfde als je zit dat iemand 12 jaar gevangenisstraf krijgt plus TBS dat mensen helemaal gepikeerd reageren alsof dat een belachelijke lage straf is..
Maar wat denk je nou als iemand 8 jaar lang in een celletje heeft gezeten dat hij nog door de psychologische testen heen komt als 'gezond'
Die komt waarschijnlijk nooit meer vrij..
Nederland is meer een bekrompen landje dan je denkt.
Ik denk omdat wij in een drugswereld zitten en er dagelijks over praten op dit forum en met vrienden dat het normaal is bij ons.
Maar als je naar het nieuws kijkt en dwdd en dat soort dingen merk je dat er alleen maar negatief nieuws naar buiten komt over drugs.
Hoe wij vroeger voor liepen over drugsgebruik op de wereld, lopen we nu achter.
Kijk maar eens naar het wiet beleid.
En nu met die grappenmaker grappenhaus.
Daarom de vergelijking met de jaren 90 we gaan steeds meer een stapje terug kwa drugsbeleid en vrijheden.