Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHeb ik iets fout gedaan?

Heb ik iets fout gedaan?

80 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#1
Mindless zei:
Maar serieus, wordt er echt geen voorlichting meer gegeven? Ik heb hier namelijk helemaal geen zicht meer op door niet echt om te gaan met mensen van die leeftijd. Heb wel neefjes en nichtjes van die leeftijd, maar heb daar niet echt contact mee.
Klik om te vergroten...

Nee zeker niet. Als de school er achter komt dat een minderjarige dugs gebruikt dan kan het zo zijn dat de ouders jeugdzorg op hun dak krijgen.

Vroeger spijbelde ik wel vaker en dan kreeg je een gesprek met je ouders en de school en kreeg je een waarschuwing.
Maar tegenwoordig krijg je een leerplicht ambtenaar op je dak en krijgen de ouders een boete.
En dat past ook wel weer bij dit topic:

'Je mag tegenwoordig niks meer'

We leven in nu in zo een gecontroleerde maatschappij waar de overheid precies bepaald wat jij moet doen.
Zoals ik in dat topic zei, als je zelfs niet op tijd betaald dan zetten je gewoon vast!
Gewoon vrijheidsberoving dat is echt iets wat heel erg ver gaat en geen kattepis is.

Je zou denken dat mensen die drugsgebruik meer openminded zijn en meer bewust zijn maatschappelijk. Maar ik merkte dat verschillende mensen het wel best vinden dat er elk jaar tienduizenden regels komen op de regels die er al zijn. En niet inzien dat de maatschappij in Nederland een rare wending krijgt waar dus niks meer mag.
En over 20 jaar denken mensen waarschijnlijk pas waarom dit zo ver heeft kunnen komen allemaal.

Het is het zelfde als je zit dat iemand 12 jaar gevangenisstraf krijgt plus TBS dat mensen helemaal gepikeerd reageren alsof dat een belachelijke lage straf is..
Maar wat denk je nou als iemand 8 jaar lang in een celletje heeft gezeten dat hij nog door de psychologische testen heen komt als 'gezond'
Die komt waarschijnlijk nooit meer vrij..

Nederland is meer een bekrompen landje dan je denkt.
Ik denk omdat wij in een drugswereld zitten en er dagelijks over praten op dit forum en met vrienden dat het normaal is bij ons.
Maar als je naar het nieuws kijkt en dwdd en dat soort dingen merk je dat er alleen maar negatief nieuws naar buiten komt over drugs.

Hoe wij vroeger voor liepen over drugsgebruik op de wereld, lopen we nu achter.
Kijk maar eens naar het wiet beleid.
En nu met die grappenmaker grappenhaus.
Daarom de vergelijking met de jaren 90 we gaan steeds meer een stapje terug kwa drugsbeleid en vrijheden.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#2
Anna_ zei:
@Mindless maakt niet uit, lief dat je het nog even zegt.





Nee, ik snap de gedachte, maar daar leek het echt op geen een manier op.



Voor de rest begreep ik wel dat het in theorie mogelijk was dat er iets mis was met de xtc, maar het stond gewoon al best wel lang op mn verlanglijstje. Voor de rest hebben zowel mijn vrienden als ik totaal geen connecties in die wereld, dus zou ik het ook niet snel meer tegen komen. Het was dus meer dat ik de (gezien de situatie erg kleine) kans dat er iets mis mee was voor lief wilde nemen, dan dat ik blind vertrouwde dat er niks mis mee zou kunnen zijn. (Omdat jullie mijn berichtje wat naïef vonden overkomen).
Klik om te vergroten...
Gezien de situatie was die kans juist erg groot.
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#3
Legio Patria Nostra zei:
Poging tot moord vind ik het..
Klik om te vergroten...

Ben een tijdje niet online geweest hier en net had je het ook al over het roken op een heel overdreven manier.
Dit klinkt ook wat overdreven.
Je komt een beetje woest over terwijl je eerst wel goede en subtiele posten had.
Misschien is een pauze op dit forum ook wel een goed idee voor jou.

Er zitten hier bepaalde mensen die weinig zinnigs te zeggen hebben maar wel constant je goede woorden onderuit proberen te halen en dan ga je steeds meer bozer worden en veranderd je manier van posten (dit is geen aanval hoor, had het zelf ook)
Nu ben ik weer terug met een frisse blik.
En heb ik die negativiteit achter me kunnen laten en heb er weer plezier in.
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#4
inner_search zei:
Klinkt dom , maar hoeveel mensen kopen geen drugs voor ze naar een feest gaan ? Maar kopen daar hun xtc speed ghb of coke om het diezelfde avond te nemen zonder te testen .
Als ik vroeger in een club was , ookal nuchter.
En er kwam een stel naar me dat er goed uitzien en er niet uitzien als " vetzakken" en na een goede babbel afkwam met de vraag , om te afteren bij hun thuis , ben ik meer dan 1x mee geweest.. (als de man hem niet mee bemoeide natuurlijk :sweatsmile: :tearsofjoy: ).
Klik om te vergroten...

Anna_ zei:
Het was dus meer dat ik de (gezien de situatie erg kleine) kans dat er iets mis mee was voor lief wilde nemen,
Klik om te vergroten...

Uiteraard kom je wel eens mensen tegen bij het uitgaan die zelf lekker gaan op een pilletje en jou dat dan ook geven en dan doe je ook gewoon mee.
Dat zullen vele hebben gedaan als je wel zag dat het leuke mensen waren en dat testen word bijna nooit gedaan.

Maar dat verhaal van die gast die zo op je af stapt en je drugs wilt toeschuiven.
Dat is echt NO GO!
Zo moet je zeker geen drugs aannemen.
Dat is wel de meest foute situatie zeker als zo iemand ziet dat je als meisje alleen bent.
Voor zulke mensen moet je dus oppassen.

Maar uiteindelijk ga je alleen uit als jong meisje zijnde en als je nog met iemand bent dan heb je iemand die op je let.
Ga toch in je omgeving op zoek naar een dealer die iemand kent en neem gewoon geen drugs aan van mensen als je alleen bent in de uitgaanswereld.
En neem alleen dingen die je zelf heb gekocht.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#5
@ revolutionair
In sommige reacties overdrijf ik. Dat klopt.
Dat doe ik bewust, omdat ik in die gevallen een nadrukkelijk standpunt wil innemen, en dat ook laten blijken.
Vwb roken: Let maar eens op, waar we over 5 jaar staan.
Vwb iemand opzettelijk drogeren: met wat voor ( kwade) bedoeling dan ook....Dit zijn nou daden, die dus in mijn beleving echt n i e t kunnen!
Stel, dat iemand iets krijgt toegediend, waar hij of zij allergisch voor is.
Dan wordt dat avondje uit er eentje, die je echt niet wilt meemaken. Dat kan iemand binnen een half uurtje al, tussen 6 planken laten belanden!
Dus daar reageer ik fel op.
Zo zit ik in elkaar in deze gevallen. Jazeker.!
Ik zie dus niet in, wat een pauze hier op DF aan zou kunnen veranderen....
En, ik ben niet boos hoor, echt niet...Dat wil je niet meemaken denk ik zo
Want dat was in de militaire jaren van me ook al niet gewenst door de leiding., maar dit verder terzijde.
Peace!
A
Anna_Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Rosie zei:
Even nog wat anders. Omdat iemand in de 30 is, is die persoon niet direct betrouwbaar.
Hoe oud ben je zelf?
Klik om te vergroten...

Ik weet dat je het natuurlijk nooit uit kan sluiten. Alleen alles bij elkaar bekeken, leek me het in ieder geval erg onwaarschijnlijk dat ze rotzooi gebruikte. Zelf ben ik trouwens 19.
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#7
Anna_ zei:
Ik weet dat je het natuurlijk nooit uit kan sluiten. Alleen alles bij elkaar bekeken, leek me het in ieder geval erg onwaarschijnlijk dat ze rotzooi gebruikte. Zelf ben ik trouwens 19.
Klik om te vergroten...
Toen ik nog naar clubs ging in de jaren 90 was het anders en waren de pillen of stofjes niet echt vervuild met rotzooi om meer te verkopen voor nog meer opbrengst (ik zeg niet dat het niet gebeurde , maar minder).
En , je had zowat je vaste stek(jes) waar iedereen ,iedereen wel kende.
Laatste feestje was back 2 the 90's in het sportpaleis vorig jaar.
Wat me vooral opviel was dat de jeugd , een zeer agressieve mindset heeft deze tijd , voor het minst moet er geknokt of gescholden worden.
Drankjes roofie'en en meisjes verkrachten..
Je hoort het als maar meer en meer.

Maar hey , ik ben zo opgevoed om respect te hebben voor vrouwen (eigelijk alles , zolang ze mij en mijn cultuur respecteren).
A
Anna_Lid
01-01-2024, 00:00
#8
@inner_search Tja, het blijft inderdaad wel een naar idee dat ze vervuild kunnen zijn

Nog over de negatieve reacties naar degene die me het servetje aanbood. Het lijkt me sterk dat hij me wilde drogeren. Waarschijnlijk was hij gewoon door het stel gestuurd om zich 'voor te stellen als dealer'. Ik weet niet hoe hij dat precies wilde aanpakken (misschien stond zijn telefoonnummer op het servetje). Waarschijnlijk was deze situatie dus niet fout, alleen erg onduidelijk.
S
StimsalaBanneLid
01-01-2024, 00:00
#9
Anna_ zei:
Toen hij me vroeg of ik een servetje wilde, antwoordde ik dus met 'nee dankje'. Waarom zou ik nou een servetje nodig hebben? Zodra ik me realiseerde dat het niet om het servetje ging, stopte ik met dansen en zag ik dat hij me van een afstand aankeek. Ik keek hem terug aan, twijfelend of ik op hem af zou stappen. Hij bleef me aankijken. Toen draaide hij zich ineens om en liep hij haastig weg, alsof hij ergens bang voor was.
Klik om te vergroten...

Ik lees vooral dat je wilt weten waarom hij zo reageerde? (Omdat hier niet echt door anderen op word gereageerd) Of ben ik te high?
Anyways, ik zou zeggen op het waarom, hij geeft je drugs en weet niet hoe je erop gaat reageren, mensen kunnen daar zowel postitief (beter niet inderdaad) als negatief (anti-drugs) op reageren, dus misschien dacht hij met het laatste te maken te hebben en was hij bang voor een melding bij personeel en ging ie daarom alvast rennen.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#10
Idd. Wat is de jeugd veranderd.
50 jaar geleden vochten we niet om het minste geringste.
We hadden geen mobiele telefoons, die de jeugd nu zowat alle sociale vaardigheden ontneemt.
We bleven van de meisjes af. Want die vonden we maar stom...
We hadden allerlei periodieke bezigheden. Rolschaatsen, touwtje springen, enfin, we deden van alles samen.
En nu? Algemeen bekend dat eea erg, erg ten nadele veranderd is.
13 jarige boefjes stelen, steken mensen neer, beroven winkels, verkrachten meisjes, het wordt er niet beter op....
Wijlen conferencier Wim Kan zong het al op oudjaarsdag avond.
" waar gaan we met ons allemaal naartoe"...
Vul die vraag zelf maar in.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#11
Legio Patria Nostra zei:
13 jarige boefjes stelen, steken mensen neer, beroven winkels, verkrachten meisjes, het wordt er niet beter op....
Klik om te vergroten...
Dat zijn natuurlijk de uitzonderingen over heel NL gezien. Als je niet in een grote stad woont gebeurd dat praktisch niet in je omgeving. Op de meeste plekken dan hè, er zijn uitzonderingen.

Maar het is in de steden wel een hele zorgelijke ontwikkeling ja... Ik wil niet weten hoe het daar over 10, 20, 30 jaar is... Die "boefjes" zijn dan waarschijnlijk grote criminelen en er komen waarschijnlijk heel veel nieuwe kleine crimineeltjes bij als er geen grote dingen gaan veranderen. Als je hoort wat er in sommige Nederlandstalige raps wordt gezegd... Oproepen tot mensen neersteken en dergelijke... Overgewaaid uit Engeland/Londen waarschijnlijk, waar dat al een tijd aan de gang is. Tuig dat denkt dat je er niet bij hoort als je niemand neer hebt gestoken. Het aanbidden van geweld. Dingen kunnen nog vele malen erger worden ben ik bang.
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mindless zei:
Dat zijn natuurlijk de uitzonderingen over heel NL gezien. Als je niet in een grote stad woont gebeurd dat praktisch niet in je omgeving. Op de meeste plekken dan hè, er zijn uitzonderingen.
Klik om te vergroten...

Dit is zo een vooroordeel!
Iets wat je zo vaak hoort.
Ik ben opgegroeid in een groot dorp in het oosten en in Amsterdam, een aantal jaar hier en daar heen en weer.
In het dorp was het altijd vechten van kleins af aan.
Veel steekpartijen vooral met glas in het uitgaansleven en je hebt een paar kleine dorpjes eromheen!
Vooral met jongeren.
Nah echt elk weekend gezeik, waar ik ook niet meer heen ging.
In Amsterdam 1x gevochten in mijn leven.
Nooit gezeik zomaar..
In Amsterdam komen wel grote liquidaties voor of schietpartijen maar dat komt omdat er mensen er grote zaken doen. Maar als je jezelf niet in die wereld begeeft heb je niks te vrezen.
In Nederland zijn er juist veel gekke dorpjes waar jongeren zich zwaar misdragen dat zie ook vaak in nieuws en heb ik ook zo ervaren.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#13
Maar ook heel veel dorpjes en stadjes waar dat niet gebeurt! Tenminste, wel vechtpartijen, maar niet dat er steeds mensen worden neergestoken oid.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik moet eerlijk zeggen, dat ik een periode in mijn leven ( na jarenlange pesterijen op school) toch wel zoiets als wraak nemen in praktijk gebracht heb.
Dit gebeurde in een dorp, in h eet zuiden van ons land, op een zwaar christelijke school.
Pesten op school is een verschrikkelijk gebeuren..degene onder ons, die dit herkent, die weet dit maar al te goed...
In deze tijd was ik vaak ziek, en daardoor vrij zwak. En vaak krijg je dan dit:
Als je zwakker bent ( van gestel) dan de rest vanje klasgenoten, en je krijgt een plaatsje apart voor onder het schoolbord omdat je een keer ondeugend bent geweest dan kunnen er heel vervelende dingen gaan gebeuren.
Als dit aan de orde is, en de onderwijzer doet daar niets aan, nou, dat is al een voedingsbodem voor traumatische toestanden later. Ik kreeg zowat de hele schoolklas tegen me...Ik ken de namen van de onderwijzers uit die tijd, en de pestkoppen nu nog steeds!
Op de middelbare schooltijd gebeurde dat pesten opnieuw. Hoe bestaat het, maar toch.
Weer dat machteloze gevoel...En altijd over je schouder moeten kijken of je niet gevolgd werd.
Pesten kan een enorme impact hebben, zoals ik als zei...En ik kreeg een ingeving, om er wat aan te kunnen veranderen!
Ik besloot om meerdere vechtsporten te gaan doen.
Dit bleek mij een goede mogelijkheid om te leren jezelf te verdedigen, en zelfverzekerder te worden.
Na een tijd zeer intensief trainen was het op een gegeven moment toch een keertje raak, alhoewel je in principe leert, om je te beheersen..
Toen mijn moeder op zekere dag door één van die klootzakken wéér voor een hoer werd uitgemaakt, knapte er iets bij mij.
Wat er toen precies is gebeurd weet ik nu, 42 jaren later, nog steeds niet.
De knaap in casu heeft 6 maanden in een rolstoel gezeten. Meer zeg ik er niet over,
maar dat was dat.
De " meelopers " waren hierna op slag qua gedrag veranderd, en gingen in een wijde boog om mij heen. De knaap zelf evenzo.
Na groot juridisch geharrewar over die gebeurtenis, aangiftes en zo, was het resultaat dat hetpesten over was.
Helemaal! Passé.!
Was ik er trots op? Nee. Ik vond, en vind deze gebeurtenis wel volkomen rechtvaardig. En, later nog steeds, ik heb er veel aan gehad!
Maar wat er n u gebeurt, onder de jeugd die niets meer leert qua sociale vaardigheden door o.a. de mobiele telefoon, geen normen en waarden leert op school, dit is toch echt wel andere koek...
Het onderwijs op zich is al slecht.
En dan die kutteevee. Om 18.00 uur al leert de jeugd, hoe je iemand moet neersteken, neerschieten, enfin, het is een en al misdaad wat de klok slaat.
Veel kinderen, die al vroeg leren, hoe je snel boefje kunt worden. En, veel geld, en snel, kunnen verdienen.
Veel van deze "foute" kinderen, die domweg niet gecorrigeerd worden, omdat pa en ma een volledige baan (moeten) hebben.
Met de sleutel van de voordeur om hun nek moet de jeugd het zelf maar uitzoeken.
Is het dan vreemd, dat er geen flikker van terecht komt op deze manier?
Het wordt weer het recht van de sterkste, zo! Anarchie!
Vinden we het gek, dat dit op deze manier volkomen fout gaat??
En Ik moet zeggen, volgens mij wordt het nog veel, veel erger als er niet iets drastisch verandert..
A
AlbedoLid
01-01-2024, 00:00
#15
Moeilijk in te schatten. Ik had het denk ik uit beleefdheid aangenomen, maar bewaard en later gecheckt als ik die mensen weer zag of het via hun was. Het is al gezegd de tijden zijn veranderd. Voordat ik op dit forum wist ik bijna niks over drugs. Heb wel eens wat wiet van mensen genomen, die ze zelf ook gebruikten. Ben behoorlijk anti-drugs opgevoed. Zou nooit zomaar wat hebben genomen als ik er niks over wist. Van het een kan eenvoudig het ander komen. Hoe makkelijk de verleiding kan zijn als je het naar je zin hebt, niet nuchter bent en op een feestje bij vrienden/kennissen. We lezen hier toch regelmatig over elk weekend xtc. Schattingen waren toch iets van 90% dat mensen niet hun spul laten testen. Meesten weten er niet eens van. Ik ook niet voordat ik hier kwam. Laat staan al die versnijdingen.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#16
Zijn er nog mensen, die, ook al is dit maar eventjes, hun glas onbeheerd laten staan?
Nee toch zeker.
En dan " iets" aannemen, van iemand die je niet kent?
Tssha...
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#17
Anna_ zei:
Kortom, ik vind dat ik er van uit mocht gaan dat de pil goed was. Behalve dat ik natuurlijk de hoeveelheid mdma die erin zat niet wist, waar ik rekening mee heb gehouden.
Klik om te vergroten...

Een onbekende dosis MDMA lijkt me precies het probleem.
Als je een biertje drinkt is het ook wel fijn als die niet ineens drie keer zo sterk blijkt te zijn. Met xtc-pillen kan dat makkelijk voorkomen.
Het kan ook zo zijn dat zij gewend zijn om veel meer te nemen dan jij. Je weet niet echt of jij er hetzelfde op reageert.

Het beste is dus ook om zelf op te letten wat en hoeveel je neemt. Gelukkig heb je deze keer per ongeluk ervoor gezorgd dat je alleen iets neemt als je het zelf van te voren hebt bepaald :wink:
A
AlbedoLid
01-01-2024, 00:00
#18
Deed jij altijd alles wat je ouders, leraren, instanties, etc. zeiden wat verstandigst is? Denk het niet. Doe je dat ook met je glas op feestjes bij kennissen/vrienden? Daar ken je ook niet altijd iedereen. Zal vast paranoia indruk geven. Leuk leven als je continu iedereen moet wantrouwen. Edit; ik wantrouw nu ook nagenoeg alles, maar heb dat geleerd door ervaring en kennis.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#19
Albedo zei:
Deed jij altijd alles wat je ouders, leraren, instanties, etc. zeiden wat verstandigst is? Denk het niet. Doe je dat ook met je glas op feestjes bij kennissen/vrienden? Daar ken je ook niet altijd iedereen. Zal vast paranoia indruk geven. Leuk leven als je continu iedereen moet wantrouwen. Edit; ik wantrouw nu ook nagenoeg alles, maar heb dat geleerd door ervaring en kennis.
Klik om te vergroten...
Iets doen omdat je ouders het zeggen of verstandig met drugs van vreemden omgaan is toch wel een wereld van verschil.
A
AlbedoLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ganggang💯 zei:
Iets doen omdat je ouders het zeggen of verstandig met drugs van vreemden omgaan is toch wel een wereld van verschil.
Klik om te vergroten...

Zoals met dat snoepje niet van vreemden aannemen? Hoe weet je als jongere (wellicht naief of tegoedertrouw) wie je wel en niet kan vertrouwen? Hangt van je opvoeding, omgeving, gezonde verstand af voor zover je dat paraat hebt. Een gecalculeerd risico nemen denk ik velen. Kan goed en slecht uitpakken. Voor mij is drugs zeker niet iets wat ik zomaar aannneem. Toch heb ik dat afgelopen jaren meerdere keren gedaan. Van mensen die ik nauwelijks kende. Zonder eerst te testen. Wie niet?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."