Ja dat wordt vaak gezegd ja, dat mannen geregeld een zaadlozing nodig hebben. Maar hebben mannen dit daadwerkelijk zelf onderzocht of praten we elkaar allemaal na? Het zal initieel waarschijnlijk een effect hebben op het humeur, maar daar kan toch niet de conclusie uit getrokken (lol) worden dat voor een goed humeur per definitie een geregelde zaadlozing benodigd is?
![:sweatsmile:]()
Mooie logica zou dat zijn. Bovendien is het lichaam zeer intelligent. Als iets het lichaam moet verlaten, zal het lichaam daar echt wel voor zorgen (natte droom). En bij onthouding zal het lichaam ook gewoon minder aanmaken.
Leuke woordspelingen
![:grin:]()
Ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee waar het idee vandaan komt dat mannen een lozing nodig hebben. Of het wetenschappelijk onderbouwd is of dat het iets is dat men elkaar maar na praat.
Ik zie ook wel wat in je logica, als het eruit moet kan het lichaam je een natte droom geven en dan is het ook foetsie.
Hmm, binnenkort eens kijken of ik de motivatie vind om hier meer over op te zoeken.
Druk weekje! Ik kom later nog even op alle berichten terug! Leuk dat je je mengt
@Zweibeiner
Thanks, misschien dat je daar later ook nog op terug gaat komen
Je redeneert nu heel erg vanuit je eigen westerse wereldbeeld. Opzich is dat prima, maar dan kijk je niet naar het grotere plaatje. Het taboe en de bijbehorende war on drugs hebben met name in ontwikkelingslanden een enorme destructieve impact op de levens van miljoenen mensen, denk aan de impact van coke op latijns Amerika of de impact van heroine op centraal en zuidoost Azie. Daar hebben wij hier in het westen niet direct last van, maar dat is wel onderdeel van het probleem van het taboe op drugs.
klopt, ik beredeneer vanuit mijn eigen wereldbeeld. Dat is natuurlijk de eerste redenatie die opkomt en van waaruit ik zelf een mening vorm. Juist daarom stelde ik ook de vragen aan je, om mijn wereldbeeld op dit vlak even te verbreden zodat ik wat meer informatie heb om een mening uit te vormen. Nu is dit sowieso erg moeilijk met een paar zinnen maar altijd beter dan niks
Ik begrijp nu beter van waaruit je spreekt wat betreft het probleem met drugs. Ik zag het in eerste instantie inderdaad vanuit een individu en niet vanuit de gevolgen die het met zich mee brengt. Daardoor is het nu dus wat logischer voor me, of in ieder geval dat ik beter begrijp hoe jij het probleem origineel bedoelde.
Dat zou dus betekenen dat drugs gebruik automatisch betekent dat je ontoerekeningsvatbaar bent? Dat is vrij opmerkelijk toch als je bedenkt dat veruit de meeste mensen hun drugs gebruik niet problematisch is. Daarbij zijn er ook genoeg mensen waarvan hun alcohol gebruik problematisch is en in die gevallen grijpt de overheid ook niet in.
Dus ja, drugsgebruik is een keuze, maar tegelijkertijd zou je als mens het recht moeten hebben op die keuze zolang je een ander er niet mee tot last bent. Het taboe en het verbod op drugs stigmatiseert gebruikers en ook die impact moet niet onderschat worden denk ik.
Als je puur naar het aantal mensen kijkt die geraakt worden door een taboe dan is die bij drugs veel groter dan het taboe op seksuele geaardheid. Maar die twee taboes en de impact ervan zijn totaal niet te vergelijken natuurlijk en een oordeel over wat een groter probleem is, is erg persoonlijk en subjectief. Het zijn allebei extreem complexe problemen, waarvan het eigenlijk gewoon totaal onzinnig is dat die problemen überhaupt bestaan.
Dat ben ik helemaal met je eens, dat hoe er tegen drugs aangekeken word eigenlijk heel erg raar is. Als je het vergelijkt met andere dingen (alcohol bijvoorbeeld) er voor drugs compleet andere regels gelden. Terwijl je het in principe als hetzelfde kan zien.
Ik ben ook zeker van mening dat mensen zelf mogen beslissen of ze wel of geen drugs gebruiken. Dat de overheid zich daar niet mee zou moeten bemoeien. Het is mijn lijf en ik heb de keuze wat ik ermee wil doen. Doordat de overheid drugs verbied zegt het dus eigenlijk tegen mij dat ik niet de keuze heb over mijn lijf.
Ik kan je nu ook beter volgen dat het taboe op drugs meer problemen met zich mee brengt. Het probleem is inderdaad veel groter dan alleen een persoon die zich beledigd voelt/met agressie te maken kan krijgen omdat zijn geaardheid niet geaccepteerd word. Bij drugs komen er natuurlijk veel meer problemen kijken dan alleen die van het individu die de drugs gebruikt.
Hoe langer ik erover na denk hoe duidelijker het ook word dat dit 2 problemen zijn die niet met elkaar te vergelijken vallen. Die uitwerking die drugs heeft gaat zoveel verder dan die van geaardheid. Het is als de spreekwoordelijke appel met de peer willen vergelijken. Niet te doen en dus ook niet fair om te zeggen dat de een een groter/belangrijker probleem is dan de ander.