Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPartner betrapt op liegen

Partner betrapt op liegen

25 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
K
KlaasVaakLid
01-01-2024, 00:00
#1
Zeker niet samen gaan wonen nu, wat hij ook zegt of belooft!
A
AskinganswerLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mijn vriend heeft vroeger veel soorten drugs gebruikt. We zijn nu een half jaar samen en hij geeft aan dat hij al een tijdje niet echt meer gebruikt. Af en toe gebruikt hij coke bij gezelligheid. We hebben afgesproken dat hij er eerlijk over zou zijn wanneer hij het heeft gedaan. Zelf heb ik het nooit gedaan en zal het nooit doen. Gedurende half jaar heeft hij het 3 keer gedaan (van wat ik weet), 2 keer met een vriend en 1 keer met 2 vrienden en ik was daar ook bij. Hij zou het toen laten bij 2 lijntjes, maar dat werden er 4,5. We hebben het erover gehad en hij gaf aan dat hij het niet meer wilt doen waar ik bij ben omdat we er beiden geen goed gevoel aan over hebben gehouden.

Ik heb hem een paar keer gevraagd of hij andere drugs heeft gebruikt sinds dat we samen zijn, zijn antwoord was nee.
Ik heb een keertje een buisje gevonden bij hem thuis met daarin een doorzichtige dikke vloeistof. Ik schrok hiervan. Paar dagen later heb ik hem gevraagd wat dit was en hij zei massageolie.
Later een keer bij mij thuis hadden we ruzie. Ik was iets aan het zoeken en hij zei dat het in zijn jas zat, dus ik keek, en ik zag daar een paarse flesje waarin dezelfde dikke doorzichtige vloeistof in zat. Ik schrok hiervan, ik durfde er niets van te zeggen omdat we al ruzie hadden. Ik heb het er nog niet met hem over gehad.
Hij heeft vroeger gedeald. Dit heeft hij zelf verteld. Hij deed dit door geldnood en is eind vorig jaar gestopt. Hij heeft me laten zien dat hij af en toe nog wel berichten krijgt maar daar reageert hij niet op. Hij heeft me ook laten zien dat er een speciale app is waarop je kan praten om drugs te kopen. Hij heeft ook nog 1 jongen met wie hij soort van bevriend is en hij dealt. Af en toe vraagt hij iets voor zijn neef. Ik zei tegen mijn vriend dat ik die jongen wil ontmoeten zodat ik weet wie hij is. Op een dag waren we laat de hond aan het uitlaten. We waren bijna bij hem thuis en opeens houdt hij me tegen en weer los, de jongen stond met zijn auto voor het huis. Hij kwam binnen en we hadden kennis gemaakt. Mijn vriend zei tegen hem dat hij zijn auto wilt laten zien en ze liepen samen naar buiten. De telefoon van mijn vriend lag op tafel, ik pakte deze en ging het gesprek lezen van hem en die jongen, waarin mijn vriend vroeg of hij iets kan komen brengen naar hem en hem daarvoor een bedrag zou geven.

Later toen die vriend weg was, gaf ik aan dat ik een naar gevoel heb bij de situatie, en ik heb hem gevraagd of hij iets van hem heeft gekregen buiten, hij zei nee...

We gaan binnenkort samen wonen in mijn woonplaats. Hij geeft aan dat hij het fijn vind omdat hij daar ook geen ‘dealers’ kent en dus daarmee helemaal uit het wereldje stapt. Nou heb ik kort geleden weer in zijn telefoon gekeken. In de speciale app heb ik gelezen dat hij contact heeft gehad met iemand (op de dag dat we in mijn stad waren) en mijn vriend vroeg of hij eerst een halve van 25 euro mag proberen en als die goed is daarna van 50.. nu ben ik zo ver dat ik bijna zeker weet dat dit om coke gaat. In whatsapp heb ik gezien dat hij dezelfde dag contact heeft gehad met een andere dealer waarin mijn vriend vroeg of hij iemand kent in mijn woonplaats.

Ik weet dat ik fout zit omdat ik door zijn telefoon ga, ik weet het, daarom kan ik het ook niet aankaarten. Ik vind het echt lastig en ik word alleen maar wantrouwiger... ik heb zelf geen ervaring met drugs en ik zou graag advies willen.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#3
Lijkt me duidelijk toch?

Je hebt nu de keuze om wel of niet te gaan samenwonen met iemand die liegt (over in ieder geval zijn drugsgebruik). Liegen tegen jou en waarschijnlijk een drugsverslaving. Wil je daarmee gaan samenwonen?
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#4
Wat een rot situatie...
Keihard misschien wat ik nu zeg maar kap met hem. Ga niet samenwonen. Hij liegt nu al steeds en coke gebruikers zijn vaak (niet altijd) niet te vertrouwen. Bescherm jezelf en plan geen toekomst met hem.
Heel veel sterkte!
M
Mappie88Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Eens met beide antwoorden hierboven! Dit is een grote rode vlag. Ik zou hem confronteren met de zaken die je weet en aangeven dat dit, en het liegen, voor jou redenen te zijn om de relatie te verbreken en dat het beter is als hij zijn huur nog niet opzegt.
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#6
Het allerbelangrijkste in een relatie vind ik zelf "vertrouwen".
Dat is er in jullie relatie zo te lezen niet.
Je kijkt niet voor niks steeds stiekum in zijn mobiel...
Je kunt mensen niet veranderen.
Ik persoonlijk zou een punt achter de relatie zetten.
Als hij nu al constant liegt, en straks woon je met hem samen.
Dat kan gewoon nooit goed gaan.
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#7
Als je een drugsprobleem hebt ben je vaak best egoïstisch. (praat uit eigen ervaring 😇)
Je doet er alles aan om te kunnen gebruiken.
En ja als je daarvoor moet liegen tegen de mensen om je heen, dan doe je dat.
Straks als je samenwoont en hij zegt dat ie ff weg gaat, heb jij constant dikke stress.
Wat gaat ie doen, waar gaat ie heen...
Je zult constant je tijd stoppen in het controleren van hem.
Dit kost je enorm veel energie en geloof mij, hier ga je uiteindelijk aan onder door.
Kies voor jezelf zoals hij kiest voor de drugs.
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#8
Syl zei:
Als je een drugsprobleem hebt ben je vaak best egoïstisch. (praat uit eigen ervaring 😇)
Je doet er alles aan om te kunnen gebruiken.
En ja als je daarvoor moet liegen tegen de mensen om je heen, dan doe je dat.
Straks als je samenwoont en hij zegt dat ie ff weg gaat, heb jij constant dikke stress.
Wat gaat ie doen, waar gaat ie heen...
Je zult constant je tijd stoppen in het controleren van hem.
Dit kost je enorm veel energie en geloof mij, hier ga je uiteindelijk aan onder door.
Kies voor jezelf zoals hij kiest voor de drugs.
Klik om te vergroten...
Precies dit dus..
Zeker als hij zegt ik ben even weg ofzo..
Je vertrouwt hem nu al nietmeer (begrijpelijk) en ik heb zelfs nooit gelogen tegen men vrouw, het wier gewoon geveel en elke week wel iets nieuw dag ik wou testen.
Nu volg ik begeleiding bij de sleutel.
En je kan echt je ei er kwijt , zelfdoen vrouw praat met me verslavingsarts en contactpersoon.
Al moet in zeggen dat ik nu wel al een dikke 2 maand cravingvrij ben van alles behalve een psilo tripje.
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik herken mezelf in deze situatie, Ik ben namelijk ook ooit geweest zoals jou vriend nu is.
Dit is echt gedrag wat past bij een ´´coke´´ verslaafde en het liegen zal helaas niet zomaar stoppen. Het klinkt alsof die er nog midden in zit.
Hij moet er echt zelf achter komen dat hij hulp nodig heeft en op die manier niet verder kan gaan door tegen iedereen te liegen en al helemaal niet je dierbare. Ik kan je wel garanderen dat dit gedrag niet 123 stopt.

Wanneer iemand er bewust over kan praten dat hij/zij een probleem heeft dan is er een weg vrijgemaakt, maar als je nog liegt over gebruik dan is dat echt kansloos.
B
BlauweaapLid
01-01-2024, 00:00
#10
Lekker dan je vriend naaie op een forum dat die dealt.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#11
Blauweaap zei:
Lekker dan je vriend naaie op een forum dat die dealt.
Klik om te vergroten...
Lekker boeiend zeg. Alsof ze persoonlijke info deelt.
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#12
Blauweaap zei:
Lekker dan je vriend naaie op een forum dat die dealt.
Klik om te vergroten...

Er is altijd een reactie die totaal geen toevoeging brengt tot de hulpvraag van mensen 🤣
B
BlauweaapLid
01-01-2024, 00:00
#13
Blyatman zei:
Er is altijd een reactie die totaal geen toevoeging brengt tot de hulpvraag van mensen 🤣
Klik om te vergroten...
Sorry :womantippinghand:
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik spreek uit ervaring als ik zeg dat een relatie met iemand opbouwen die liegt, niet gaat werken. Vertrouwen is 1 van de basis ingrediënten van een gezonde relatie. Je zal steeds vaker gaan twijfelen of hij de waarheid spreekt.
Gelukkig ben je erachter gekomen voor je ging samenwonen.

Ik ben in het verleden ook achter dingen gekomen door te snuffelen in mail en telefoon. Dit ging niet over drugs, maar over vrouwen. Ik heb hem er toen wel mee geconfronteerd. Daarna heb ik het uit gemaakt. Het vertrouwen was gewoon weg.
Bij mijn huidige vriend voel ik die drang om te snuffelen niet, omdat het gewoon goed zit.

Die dikke vloeistof is ghb, wat je in zijn zak vond. Wat hij bestelde, waarvan hij eerst een halve wou proberen, dat is idd coke, aan de prijs te zien.

Iemand laten kiezen tussen de relatie en drugs, werkt naar mijn mening ook niet. Je kan beter iemand accepteren zoals hij is, en z'n drugsgebruik erbij accepteren. Ik kan me wel voorstellen dat je er geen voorstander van bent, als je zelf niet gebruikt. Ik heb tot m'n 39e ook niet gebruikt, en had vriendjes die wel gebruikten, Mja vond het niet echt geweldig maar het was binnen de perken. Sommige dingen vond ik echt gestoord, zoals een nacht wakker blijven en gesnuif enzo.

Als hij weet dat jij toch boos wordt als hij eerlijk zegt dat ie wat gebruikt heeft, dan is liegen erover heel verleidelijk. Zolang hij niet ieder weekend coke gebruikt, moet het toch geen probleem zijn?
Maar nu is er al meerdere keren gelogen, denk je dat je hem nog kan vertrouwen dan? Wil je zo wel verder?
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#15
Je kan ook samen dealen
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#16
Vertrouwen staat op nr 1 bij mij in relaties. Zonder vertrouwen kan ik geen relatie beginnen.
Ik geef mijn drug gebruik altijd redelijk direct aan. Wel op een voorzichtige manier want mijn manier van drug gebruik is niet de manier waar veel mensen aan denken bij het woord drug.

Ik weet natuurlijk verder weinig over jullie relatie dus ik weet niet of hierdoor vertrouwen "totaal" weg moet vallen. Dingen liggen soms wat gecompliceerder vind ik. Wat dat betreft ben ikzelf misschien vaak te vergevingsgezind. Maar er zal in mijn ogen altijd over deze dingen "eerst" gepraat moeten worden voordat er radicale besluiten genomen worden.

Als ik jou schoenen stond en ik zou erover beginnen (zonder over de berichten te beginnen die je hebt gelezen) en hij biecht alles op vol overgave en emotie, dan zou ik bereid zijn om het verhaal aan te horen. Natuurlijk is dan het doel dat er concrete definitieve afspraken gemaakt gaan worden. Maar wel een kans geven dus.

Maar hij draait er om heen en geeft niks toe, dan is het eigenlijk al te laat. Voor je eigen geweten begin je dan over de gelezen berichten. "Jij" bent immers wel volledig eerlijk en biecht meteen op wat jij hebt gedaan :) . Hier komen min of meer dan twee reacties uit... hij geeft nu wel toe of hij wordt boos dat je in zijn tel hebt gekeken. In beide gevallen zou het voor mij wel klaar zijn. Helemaal in het laatste geval natuurlijk.
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#17
Thomas Shelby zei:
Dit.
Klik om te vergroten...

Deal jij dan? Je moet wel eer tonen naar de echte Shelby
A
AskinganswerLid
01-01-2024, 00:00
#18
Dank jullie wel voor alle reacties! Dit helpt me wel om het te relativeren. Ik ga het gesprek aan!
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#19
Askinganswer zei:
Dank jullie wel voor alle reacties! Dit helpt me wel om het te relativeren. Ik ga het gesprek aan!
Klik om te vergroten...

Laat je weten hoe het is afgelopen...?
Veel succes..
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#20
Mensen liegen uit angst en proberen negatieve gevolgen te voorkomen. Hij is waarschijnlijk bang dat je boos zal worden of dat hij je zal kwijtgeraken. Het is aan jullie om een heel open gesprek hierover te hebben. Als hij weet wat eerlijkheid jou doet voelen en wat de gevolgen zijn gaat alles veel beter verkopen in de toekomst.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."