#1
vitamine b1 dagelijks, en ook melatonine, 3mg time-released 2/3 keer per week.
ZERO- zei:Sint janskruid slik ik elke dag, telt dat? Omdat ik depressieve klachten heb (in de winter met name). En vitamine B complex omdat ik geen vlees eet.
Verder heb ik ook melatonine en valeriaan in mijn bezit. Eerste gebruik ik nooit meer en de laatste af en toe.
MeejheM zei:vitamine b1 dagelijks, en ook melatonine, 3mg time-released 2/3 keer per week.
Uh minder depressieve klachten? :P Het werkt als een soort antidepressiva. Ik kom mijn bed uit met minder tegenzin. Niet meer huilend wakker worden omdat je de dag niet eens door wil komen scheelt aanzienlijk in je levensvreugde.Mudita zei:ZERO- zei:Sint janskruid slik ik elke dag, telt dat? Omdat ik depressieve klachten heb (in de winter met name). En vitamine B complex omdat ik geen vlees eet.
Verder heb ik ook melatonine en valeriaan in mijn bezit. Eerste gebruik ik nooit meer en de laatste af en toe.
Ja sint janskruid telt ook! Ik ben wel benieuwd wat voor voordelen je merkt aan sint janskruid?
ZERO- zei:Uh minder depressieve klachten? :P Het werkt als een soort antidepressiva. Ik kom mijn bed uit met minder tegenzin. Niet meer huilend wakker worden omdat je de dag niet eens door wil komen scheelt aanzienlijk in je levensvreugde.Mudita zei:ZERO- zei:Sint janskruid slik ik elke dag, telt dat? Omdat ik depressieve klachten heb (in de winter met name). En vitamine B complex omdat ik geen vlees eet.
Verder heb ik ook melatonine en valeriaan in mijn bezit. Eerste gebruik ik nooit meer en de laatste af en toe.
Ja sint janskruid telt ook! Ik ben wel benieuwd wat voor voordelen je merkt aan sint janskruid?
Maar in het geheel genomen voel ik me gewoon wat lichter. Minder zwaar. Alsof je met veel moeite je hoofd boven water probeert te houden en ineens doet iemand je een zwembad om. Het scheelt gewoon.
ZERO- zei:^Het is bewezen effectief voor milde en matige depressies.Uhm nee eigenlijk niet.

Dunnetjess33 zei:Als ik een paar dagen wat minder gezond heb gegeten neem ik 1 multivitamine tablet. Rond mijn jaarlijkse xtc feestje neem ik ook wel extra multivitamines. Verder heel af en toe magnesium tabletten als mijn spieren het zwaar hebben gehad en pijnlijk zijn.
Maar normaal gesproken neem ik geen enkel supplement. Ik ben van mening dat als je normaal gezond eet en je gewoon gezond bent, je geen extra vitamines nodig hebt. Ook is het slecht om bepaalde supplementen veel of dagelijks te slikken als je het niet nodig hebt. In mijn ogen is het een beetje een ding van deze tijd net zoals die superfoods en zo. Als je normaal gezond eet heb je het niet nodig.
Yaizer zei:Soms vitamine c tablet of magnesium / calcium tabletten.
Morgen avond aan de mdma dus zal morgen van beide eentje nemen.
Of het werkt, i dont know maar het kan nooit kwaad.
.Mudita zei:Nog even snel een quick note voor de mensen die nieuw zijn in de supplement industrie: 95% van alle supplementen zijn dikke bullshit tenzij je hier echt een tekort of iets dergelijks van hebt.
Albedo zei:Mudita zei:Nog even snel een quick note voor de mensen die nieuw zijn in de supplement industrie: 95% van alle supplementen zijn dikke bullshit tenzij je hier echt een tekort of iets dergelijks van hebt.
Hoe weet je dat zo zeker en hoe kom ik erachter of ik misschien een tekort heb aan iets?
oortjes zei:- creatine
- ZMA (zink, magnesium en vit b6)
- pre/post workout
verder niets nodig, mijn voedingsschema bezit alles.
Mudita zei:oortjes zei:- creatine
- ZMA (zink, magnesium en vit b6)
- pre/post workout
verder niets nodig, mijn voedingsschema bezit alles.
Dat is zeker wel handig als je schema alles bevat, ik vind een eiwit shake vaak wel handig i.v.m. dingen als school. Lekker snel en makkelijk klaar te maken.
Mudita zei:Skirre zei:Ik gebruik de supplementen:
- eiwitpoeder
- creatine
Wat hierboven al benoemd is; eiwitpoeder is vooral voor het gemak want je kan net zo goed je maaltijden voorbereiden. Alleen heb ik de optie niet voor het eten van wat ik zelf wil. Het avondeten moet ik thuis gewoon mee eten. De creatine heb ik gekregen voor mijn verjaardag maar in principe zou ik die weg kunnen laten.
Zijn ook mensen die 2 Ã 3 shakes per dag drinken maar dat vind ik iets te veel van het goede. Wanneer je in een calorieoverschot zit (met fitness) heb je sowieso minder eiwitten nodig dan wanneer je in een calorie-tekort zit en met een paar kleine aanpassingen in je voedingspatroon kun je best makkelijk aan je eiwitten komen.
Naast deze twee supplementen gebruik ik niks.![]()
Dat klopt maar van wat ik hieruit opmaak gebruik jij een eiwitshake als een maaltijd? Zo moet je het niet meereken in ieder geval. Wat je zegt over dat calorie-overschot en calorie-tekort is in principe wel waar maar word in een calorie-tekort eigenlijk alleen meer eiwitten aangeraden i.v.m. spierafbraak verminderen. Een normale richtlijn is 1 tot 1,5g eiwit per kg (calorie- overschot/tekort maakt niet uit) lichaamsgewicht alhoewel je hier waarschijnlijk wel van wist :P.
Even een tip voor jou: vraag je ouders om dingen als blikjes tonijn, havermout/Brinta, (veel) eieren, melk, bonen en rijst etc. dit zijn een paar goedkope en simpele dingen om in huis te hebben maar wel heel handig voor als je wat degelijk wilt eten.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."