Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVaccin tegen het Coronavirus

Vaccin tegen het Coronavirus

3595 antwoorden
494 weergaven
18-5-2026
M
Mappie88Lid
01-01-2024, 00:00
#1
psycel zei:
Sterker nog, misschien moeten mensen wel eens eventjes flink ziek worden om wakker geschud te worden en verantwoordelijkheid te nemen wat betreft gezondheid. Of ben je dan een complot gekkie?
Klik om te vergroten...
Om even te checken of ik je begrijp: je gunt het mensen dus om even aan de beademing te moeten? Dat zullen ze wel zelf veroorzaakt hebben?

edit: kunnen we ajb stoppen met zaken als de holocaust benoemen in dit soort discussies want het is vreselijk respectloos en gaat echt alle grenzen voorbij.
p
psycelLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mappie88 zei:
Om even te checken of ik je begrijp: je gunt het mensen dus om even aan de beademing te moeten? Dat zullen ze wel zelf veroorzaakt hebben?

edit: kunnen we ajb stoppen met zaken als de holocaust benoemen in dit soort discussies want het is vreselijk respectloos en gaat echt alle grenzen voorbij.
Klik om te vergroten...

Helaas wel de realiteit. Je kunt er ook omheen gaan en gewoon braaf doen wat je via tv etc voorgeschoteld krijgt. Niet zelf nadenken, gewoon vaccine nemen en je bek houden. Overheid zou nooit slechte bedoelingen hebben toch?

En nee, je begrijpt me niet.
H
Hija de la luna 1Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Albedo zei:
Voor zover ik las is het nog niet goedgekeurd voor de EU en is de roll-out sinds vandaag in Rusland (Moscow)
Russia Begins to Roll Out Its Sputnik V Coronavirus Vaccine - WSJ

Opvallend dat je reactie erg veel lijkt op die van "Obli" een week geleden onderaan in dit artikel;
Hongarije bezig met aanschaf Russisch coronavaccin (zeelandnet.nl)
Klik om te vergroten...
...en op hetgeen ik al drie weken via mijn whats app binnenkreeg 😂. Dus vergeetachtigheid is wel groot nadeel ervan.
B
BraboFLid
01-01-2024, 00:00
#4
IMG-20201214-WA0023.jpg
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#5
down the rabbit hole..
wat is wat?

M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#6
psycel zei:
Corona vaccin is de laatste kaart die gespeeld wordt door onze narcistische, zieke en inhumane overheid om vervolgens de verbinding van de mens en zijn hoger zelf te verbreken. Chakra corona = kroon chakra in het Spaans. Coronavirus? Archon mind infection.
Klik om te vergroten...
Ik heb er twijfels bij om dit soort dingen te zeggen tegen mensen, omdat dit zo makkelijk iemand kan afstoten. Wat ik overigens ook heel begrijpelijk vind, want... kroonchakra, hogere zelf, archons... Wat moeten we nou met dat soort wazige termen in deze hectische tijden van echte down to earth problemen?

Toch denk ik dat deze op het eerste oog wazige termen verwijzen naar zeer reële aspecten van ons leven. In meer normale taal zou de hogere zelf bijvoorbeeld de intuïtie genoemd kunnen worden. Dat in jezelf dat intuïtief aanvoelt wat juist is. De zogenaamde kroonchakra is dan de verbinding met die intuïtie. Archon is dan dat wat heerst, dat wat controleert, dat wat erop uit is de intuïtie volledig uit te schakelen, om de verbinding af te sluiten. Kijken we dan naar onze dagelijkse levens, dan zijn dit geen wazige concepten, maar reële krachten. Er zijn daadwerkelijk mensen/krachten bezig om ons zoveel mogelijk van onze intuïtie af te houden.

En is het echt zo gek om te zeggen dat de mensen aan de top de meest narcistische, de meest psychopathische, de meest inhumane mensen zijn op deze wereld? Denk er eens logisch over na mensen... Het kunnen toch alleen mensen als dat zijn, die op de allerhoogste posities komen? Wie anders zullen die onstilbare honger hebben naar meer geld en vooral meer macht, meer controle. Het zijn deze mensen die bepalen wat iedereen onder hen moet denken en doen. Omdat daar zoveel lagen van hiërarchie in bestaan, kan iemand 'lager in de rangen' natuurlijk oprecht geloven daar niet aan onderhevig te zijn, maar we zitten allemaal in dit 'web' van macht die begint aan de top en doorsijpelt naar alle lagen daaronder. Omdat we afhankelijk zijn van geld, omdat we afhankelijk zijn van onze digitale zelf die inmiddels cruciaal is geworden in deze maatschappij. Maar die mensen aan de top, ik noem een Klaus Schwab, ik noem een George Soros, ik noem een Bill Gates. Als je met je intuïtie kijkt, zie jij dan een menselijkheid in hun ogen? Denk je dat deze mensen doen wat ze doen, om hun medemens te helpen? Geloof je dat echt?

Zelf geloof ik dat het virus echt is en ik ben er ook niet helemaal van overtuigd dat het vaccin er is om ons te doden of ziek te maken (misschien ben ik hier naïef in, we zullen zien), maar wat ik ook denk is dat er krachten zijn die misbruik maken van dit alles om ons dus af te sluiten van onze intuïtie, onze hogere zelf als je het in meer spirituele termen zou willen benoemen. En wat is een betere manier om dat te doen, dan ons dit uit vrije wil te laten doen? Door ons via de media en de politiek zó bang te maken, dat we uit vrije wil onze vrijheden opgeven. Is dit dan niet precies wat er gebeurd op het moment? Naast die angst is er nog de sociale controle. Het doen van dingen waar je eigenlijk niet achter staat, maar die je toch doet omdat je niet raar aangekeken wil worden, niet verstoten wilt worden van de maatschappij. Neem bijvoorbeeld de mondkapjeskwestie. Hier zag ik laatst een heel treffende uitspraak over van iemand op internet:

"Het uiteindelijk toch maar dragen van een mondkapje, voelt als toegeven dat 2 + 2 = 5."

Want het gaat tegen de intuïtie in. Je weet van binnen dat het niet juist is, dat wij niet zo horen te leven, maar je doet het toch omdat er consequenties hangen aan het niet doen. Dit is een vorm van geestelijke onderdrukking, niets meer niets minder. Nu heb ik het dus niet over mensen die er dus helemaal geen problemen mee hebben, maar over mensen die dat wel hebben. En natuurlijk, aan de oppervlakte lijkt het helemaal niet zo ingrijpend om een mondkapje op te doen, maar het is dat afdwingen, verplichten, opleggen en beboeten als je het niet doet, wat het juist zó ingrijpend maakt. Zó'n inbreuk op onze vrijheid.

Waarom is het zo moeilijk om openhartig over dit soort zaken te kunnen praten? Waarom worden mensen die anders denken de laatste tijd zo gauw als een 'gekkie', een 'complotdenker' weggezet? Juist door die krachten van controle die wil en eist dat iedereen hetzelfde denkt. Dat iedereen denkt hoe de heersende opinie is. De mondkapjes staan ook echt symbool hiervoor: kap op en geen tegengeluid bieden. Doen wat je opgedragen wordt. Maar de intuïtie, de hogere zelf, de spirit, laat zich niet klem zetten op die manier. Omdat het voelt dat vrijheid niet bespreekbaar is. Vrijheid is een universeel grondrecht, nog fundamenteler dan het grondrecht gecreëerd door mensen.

Dit wou ik even kwijt. Ik hoop toch echt dat er veel mensen zijn die dit ook zo zien en voelen.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#7
Gympie zei:
de haast is natuurlijk wel omdat deze situatie dus niet langer zo door kan gaan..
Klik om te vergroten...
Dat begrijp ik. Maar waarom worden werkende medicijnen dan bijvoorbeeld zo tegengehouden. En waarom wordt er ons de hele tijd ingeprent dat een vaccin het enige is dat ons hier uit kan halen? Het komt op mij over als mensen middels angst willen overtuigen.

Gympie zei:
ik heb het antwoord niet.. ik wil geen prik.
maar als iemand heilig in de goeie werking van dat vaccin gelooft, neem het alsjeblieft.
Klik om te vergroten...
Ja, ik sta er ook achter dat iedereen dat voor zichzelf moet bepalen, maar ik heb een probleem met de eenzijdige informatie hierover op tv en ook in de politiek. Als mensen alleen maar horen dat het vaccin de énige manier is om terug te gaan naar het oude normaal, dan worden die mensen die richting opgestuurd. Dat zit mij gewoon niet goed.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#8
132508779_2535715873388513_4711539009756334362_o.jpg
M
Mappie88Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Als ik vanuit mijn eigen egoïstische n=1 redenatie denk dan ben ik ook gewoon moe van de hele situatie, raak met vlagen echt somber van de ‘semi lockdown’ en het duurt en duurt maar. Ik zie net op nos dat er morgen een spoed overleg is, mogelijk nog meer maatregelen. Natuurlijk is het allemaal relatief en leven we in een rijk eiland en tijd waarin je hartstikke veel vrijheid hebt, maar denk dat er best wat anderen zijn die inmiddels ook denken; knal dat vaccin er maar in want zo is er ook geen drol aan.
Natuurlijk niet de meest slimme redenatie maar de hoop dat alles erna weer beetje normaal wordt, drijft wel veel mensen (inc mezelf ook een beetje vrees ik)
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Mindless zei:
Dat begrijp ik. Maar waarom worden werkende medicijnen dan bijvoorbeeld zo tegengehouden. En waarom wordt er ons de hele tijd ingeprent dat een vaccin het enige is dat ons hier uit kan halen? Het komt op mij over als mensen middels angst willen overtuigen.
Klik om te vergroten...

dat moet je dan ook maar geloven dat werkende medicijnen tegengehouden worden..
ik lees ook wel eens wat.. ( stuur of post ajb niets, lol )
ja, financiële redenen idd.. maar mss ook om met één sluitend middel te komen.. en niet 10 dingen die maar op 45% van de mensen werken.
ik zeg maar wat..
er worden te snel ongefundeerde conclusies getrokken die heel plausibel klinken.
trek alles in twijfel.. jer is een hele stroming die juist teert op al die 'alternatieve' theorieën..
om het woord complot te vermijden 😅
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#11
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mappie88 zei:
Als ik vanuit mijn eigen egoïstische n=1 redenatie denk dan ben ik ook gewoon moe van de hele situatie, raak met vlagen echt somber van de ‘semi lockdown’ en het duurt en duurt maar. Ik zie net op nos dat er morgen een spoed overleg is, mogelijk nog meer maatregelen. Natuurlijk is het allemaal relatief en leven we in een rijk eiland en tijd waarin je hartstikke veel vrijheid hebt, maar denk dat er best wat anderen zijn die inmiddels ook denken; knal dat vaccin er maar in want zo is er ook geen drol aan.
Natuurlijk niet de meest slimme redenatie maar de hoop dat alles erna weer beetje normaal wordt, drijft wel veel mensen (inc mezelf ook een beetje vrees ik)
Klik om te vergroten...
Ik snap dat sentiment maar ik hoor ook alweer geluiden (van de WHO geloof ik, maar moet ik even opzoeken) dat het vaccin niet het einde zal zijn voor de corona maatregelen.

Het is ook hoe het steeds gaat in de politiek. Eerst wordt gezegd dat ze iets niet doen, dan komen ze daar voorzichtig op terug en dan doen ze het keihard gewoon wel.

Gympie zei:
dat moet je dan ook maar geloven dat werkende medicijnen tegengehouden worden..
ik lees ook wel eens wat.. ( stuur of post ajb niets, lol )
ja, financiële redenen idd.. maar mss ook om met één sluitend middel te komen.. en niet 10 dingen die maar op 45% van de mensen werken.
ik zeg maar wat..
er worden te snel ongefundeerde conclusies getrokken die heel plausibel klinken.
trek alles in twijfel.. jer is een hele stroming die juist teert op al die 'alternatieve' theorieën..
om het woord complot te vermijden 😅
Klik om te vergroten...
Ik stuur je toch wat...

G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Mindless zei:
Ik snap dat sentiment maar ik hoor ook alweer geluiden (van de WHO geloof ik, maar moet ik even opzoeken) dat het vaccin niet het einde zal zijn voor de corona maatregelen.

Het is ook hoe het steeds gaat in de politiek. Eerst wordt gezegd dat ze iets niet doen, dan komen ze daar voorzichtig op terug en dan doen ze het keihard gewoon wel.


Ik stuur je toch wat...

Klik om te vergroten...

choose wisely.. ik kijk deze ene voor deze week.. en die gaat nu in :wink:

"politiek. Eerst wordt gezegd dat ze iets niet doen, dan komen ze daar voorzichtig op terug en dan doen ze het keihard gewoon wel."

tja.. zo gaat dat al millenia.. wil je dat veranderen moet je zelf de politiek in en wss toch je ziel verkopen.. wat kost die van jou? :wink:
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Mindless zei:
Ik snap dat sentiment maar ik hoor ook alweer geluiden (van de WHO geloof ik, maar moet ik even opzoeken) dat het vaccin niet het einde zal zijn voor de corona maatregelen.

Het is ook hoe het steeds gaat in de politiek. Eerst wordt gezegd dat ze iets niet doen, dan komen ze daar voorzichtig op terug en dan doen ze het keihard gewoon wel.


Ik stuur je toch wat...

Klik om te vergroten...

je gelooft die onzin toch niet?

zie volgende post :wink:
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#15
just messing with ya!
je kent me ondertussen wel anders hoop ik 😅

ja, dat klinkt erg geloofwaardig.
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#16
yep, er zijn duistere krachten aan het werk..

een groot groen monster.. dat hebzucht heet.
alle is te herleiden naar hebzucht.
B
BlaatschaapLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik ben benieuwd welk woordenboek je gebruikt dan, ik vind nergens de vertaling covid <> schaap terug
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#18
Gympie zei:
just messing with ya!
je kent me ondertussen wel anders hoop ik 😅

ja, dat klinkt erg geloofwaardig.
Klik om te vergroten...
Je had me even. :wink:
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Mindless zei:
Je had me even. :wink:
Klik om te vergroten...

ik zat echt zo van.. hoe lang zal ik wachten hehe.

maar idd.. erg triest dit.
iemand heeft er baat bij om dit geen doorgang te laten vinden.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#20
Gympie zei:
yep, er zijn duistere krachten aan het werk..

een groot groen monster.. dat hebzucht heet.
alle is te herleiden naar hebzucht.
Klik om te vergroten...
Het ding is ook, die vaccine makers zijn blijkbaar helemaal vrijgesteld van schadeclaims. De eventuele schade zal door de overheid betaald worden. Met andere woorden: door ons.

We zijn echt proefkonijnen hiermee.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...6364656667...180
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."