Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVaccin tegen het Coronavirus

Vaccin tegen het Coronavirus

3595 antwoorden
414 weergaven
18-5-2026
D
DruktemakerLid
01-01-2024, 00:00
#1
Rivalrie zei:
Lareb dat de bijwerkingen bijhoudt in Nederland geeft aan dat er juist veel bijwerkingen zijn. Toch apart dat het legaal is om zoveel te liegen als minister.
Klik om te vergroten...
Ja joh, we dwingen niemand maar willen je wel insluiten zodat je niet anders kan. Dan is het geen dwingen toch?

Het voelde echt als een soort verkooppraatje. Eerst even alle ongevaccineerde vertellen dat hen de schuld zijn dat al die mensen met andere problemen niet geholpen kunnen worden. Daarna de camera in kijken en even alle opties opnoemen waarom iemand het nog niet gedaan heeft en dat ‘het nog niet te laat is om het toch te doen’.
Dit was overigens wel een ander stuk uit de persconferentie maar vond het een bijzondere situatie.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#2
Druktemaker zei:
Ja joh, we dwingen niemand maar willen je wel insluiten zodat je niet anders kan. Dan is het geen dwingen toch?

Het voelde echt als een soort verkooppraatje. Eerst even alle ongevaccineerde vertellen dat hen de schuld zijn dat al die mensen met andere problemen niet geholpen kunnen worden. Daarna de camera in kijken en even alle opties opnoemen waarom iemand het nog niet gedaan heeft en dat ‘het nog niet te laat is om het toch te doen’.
Dit was overigens wel een ander stuk uit de persconferentie maar vond het een bijzondere situatie.
Klik om te vergroten...
De maatregelen gaan in per 6 november en de volgende per 12 november. Maar eerst is een wetswijziging nodig zodat je privacy overboord gegooid kan worden.
D
DruktemakerLid
01-01-2024, 00:00
#3
Rivalrie zei:
De maatregelen gaan in per 6 november en de volgende per 12 november. Maar eerst is een wetswijziging nodig zodat je privacy overboord gegooid kan worden.
Klik om te vergroten...
Ja klopt! Hadden ze mooi in versproken trouwens. De jonge begon erover vast iedereen te willen voorbereiden op het nieuwe wetsvoorstel dat in gaat zodra het rond is en later gingen ze verder op ‘als het niet beter wordt. Oeps 🤷🏻‍♀️
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#4
Druktemaker zei:
Ja klopt! Hadden ze mooi in versproken trouwens. De jonge begon erover vast iedereen te willen voorbereiden op het nieuwe wetsvoorstel dat in gaat zodra het rond is en later gingen ze verder op ‘als het niet beter wordt. Oeps 🤷🏻‍♀️
Klik om te vergroten...
Ja "als het niet beter wordt" binnen 1 week.... Wat is dat nu voor korte meet periode ?? Ik begrijp hier niks van...
D
DruktemakerLid
01-01-2024, 00:00
#5
Rivalrie zei:
Ja "als het niet beter wordt" binnen 1 week.... Wat is dat nu voor korte meet periode ?? Ik begrijp hier niks van...
Klik om te vergroten...
Want in 1 week merk je ook zoveel verschil, onrealistische doelen noemen wij dat.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#6
Volledig gevaccineerde groepen belanden in het ziekenhuis volgens de laatse analyse van Maurice de hond. Ouderen zijn namelijk zo goed als 100% gevaccineerd.

Zie de toename in het plaatje.

20211102_235507.jpg
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#7
Het RIVM over ziekenhuis opnames. De grootste impact is duidelijk door volledig gevaccineerden. Ouderen zijn immers zo goed als volledig gevaccineerd.

20211103_001848.jpg
D
DruktemakerLid
01-01-2024, 00:00
#8
Rivalrie zei:
Het RIVM over ziekenhuis opnames. De grootste impact is duidelijk door volledig gevaccineerden. Ouderen zijn immers zo goed als volledig gevaccineerd.

Bekijk bijlage 31829
Klik om te vergroten...
Zoals ze zelf al zeiden; de gevaccineerden hebben minder klachten. Dan draag je het toch juist makkelijker over zonder er enige weet van te hebben?
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#9
Twee megalabs, gebouwd op verzoek van minister de jonge kunnen alweer gesloten worden. Hij maakt wel makkelijk schulden voor ons Nederlanders....

www.volkskrant.nl

Uitkomst aanbesteding: coronatests uit Nederland naar Belgisch lab, Nederlandse megalabs buitenspel

Nederland gaat vanaf komende maand een aanzienlijk deel van zijn coronatests laten analyseren in een Belgisch lab. Gevolg is dat twee gloednieuwe zogeheten hoogvolumelabs in Rijswijk en Utrecht alweer grotendeels overbodig zijn.
www.volkskrant.nl www.volkskrant.nl
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#10
Gezondheid al lang geen prioriteit meer. Wel ego en macht.

Zelfs het red team heeft aan dat alles kapot gemaakt wordt en neem afstand van de overheid.


www.ad.nl

Red Team stopt ermee: ‘De zorg is nu echt stuk, het kabinet heeft zichzelf vastgedraaid’

‘De zorg is nu echt stuk. Het kabinet heeft zichzelf vastgedraaid.’ Met die woorden heft het Red Team zichzelf per direct op. De onafhankelijke corona-adviesclub zegt in een statement op Twitter niets meer bij te kunnen dragen aan het coronabeleid, omdat dat meer gebaseerd is op ‘gezichtsverlies...
www.ad.nl www.ad.nl
m
mikozLid
01-01-2024, 00:00
#11
Druktemaker zei:
Want in 1 week merk je ook zoveel verschil, onrealistische doelen noemen wij dat.
Klik om te vergroten...
Juist realistisch. Het is duidelijk de tijd van het jaar dat men een verzwakte weerstand heeft en er is een stijging in besmettingen en ziekenhuis/ic-opnames te zien. Op zo'n moment aankondigen dat, áls de situatie niet binnen een week verbetert, dat er dan 'overlegd' gaat worden over het verder uitsluiten van een bevolkingsgroep, is eigenlijk hetzelfde als aankondigen dat er over een week maatregelen komen om een bevolkingsgroep verder uit te sluiten.

Het verkondigen en voorlopig uitstellen van de maatregel is puur om te wennen aan het idee. Eerst zacht maken, dan pletten.
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#12
20211103_105636.jpg
Zo zie je maar
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Zanza zei:
Bekijk bijlage 31835
Zo zie je maar
Klik om te vergroten...
Oké nu ben ik echt overtuigd, dat vaccin komt er niet in
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#14
Rotjoch zei:
Oké nu ben ik echt overtuigd, dat vaccin komt er niet in
Klik om te vergroten...
Lekker prikken man. Gewoon opletten op de trap nadien.
L
Lid 153446Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Goedemorgen.
Rivalrie zei:
Zonder QR code mag je straks niet meer een winkel in of een ziekenhuis.
Klik om te vergroten...
Dit is niet verteld; En ja ik heb gekeken en geluisterd naar de persconferentie.
De regering wil de wettelijke mogelijkheid creëren, om werknemers te kunnen verplichten om hun QR code te laten zien op het werk.

Ook winkels/supermarkten en ziekenhuizen werden daar bij genoemd. Dat vind ik heel erg: als iedereen die werkt verplicht wordt om iets dat zo persoonlijk is, tot je privacy behoort en je eigen lichaam betreft dat te moeten delen met de werkgever. Dit opgeven is wat mij betreft echt een ernstige inbreuk op onze vrijheid.
Als ik heb gemist, dat ook klanten van winkels/supermarkten en patiënten/bezoekers van ziekenhuizen verplicht moeten aantonen óf ze Covid-19 hebben gehad, ofwel gevaccineerd zijn: Post s.v.p. de link anders wordt dit nog meer welles-nietes.
Het is al erg genoeg dit. En het is technisch onmogelijk om te bewijzen, wat er niet gezegd is.
Blyatman zei:
Vooral dat reageren met 🤣
Klik om te vergroten...
Verkeerde emoji's gebruikt. Verwijdert.
Blyatman zei:
als deze regels in treding werken, ook zullen uitgevoerd worden voor de nieuwe fase omtrent publieke locaties, dus supermarkten, zorg tehuizen, ziekenhuizen, letterlijk alles wat openbaar toegankelijk is.
Klik om te vergroten...
Niet waar; en als ik me vergis zie of lees ik graag terug wat ik heb gemist, overheen gelezen of niet gehoord.
Er wordt gesproken om voor werknemers op de werkvloer, sowieso 3 mensen-rechten in te perken met een pennenstreek door onze Koning en zijn ministers.
Dat is IMO gewoon de vrijheid om te zijn en te denken wat je wil opgeven.
En ook een stuk fundamenteler dan dat je een aantal (ook belangrijke) dingen niet meer kan doen. Dit gaat nu om rechten om te zijn wie we zijn zonder dat een sterkere partij zich daarmee bemoeit, zoals bedoelt in de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens.
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#16
QueerMan zei:
Goedemorgen.

Dit is niet verteld; En ja ik heb gekeken en geluisterd naar de persconferentie.
De regering wil de wettelijke mogelijkheid creëren, om werknemers te kunnen verplichten om hun QR code te laten zien op het werk.

Ook winkels/supermarkten en ziekenhuizen werden daar bij genoemd. Dat vind ik heel erg: als iedereen die werkt verplicht wordt om iets dat zo persoonlijk is, tot je privacy behoort en je eigen lichaam betreft dat te moeten delen met de werkgever. Dit opgeven is wat mij betreft echt een ernstige inbreuk op onze vrijheid.
Als ik heb gemist, dat ook klanten van winkels/supermarkten en patiënten/bezoekers van ziekenhuizen verplicht moeten aantonen óf ze Covid-19 hebben gehad, ofwel gevaccineerd zijn: Post s.v.p. de link anders wordt dit nog meer welles-nietes.
Het is al erg genoeg dit. En het is technisch onmogelijk om te bewijzen, wat er niet gezegd is.

Verkeerde emoji's gebruikt. Verwijdert.

Niet waar; en als ik me vergis zie of lees ik graag terug wat ik heb gemist, overheen gelezen of niet gehoord.
Er wordt gesproken om voor werknemers op de werkvloer, sowieso 3 mensen-rechten in te perken met een pennenstreek door onze Koning en zijn ministers.
Dat is IMO gewoon de vrijheid om te zijn en te denken wat je wil opgeven.
En ook een stuk fundamenteler dan dat je een aantal (ook belangrijke) dingen niet meer kan doen. Dit gaat nu om rechten om te zijn wie we zijn zonder dat een sterkere partij zich daarmee bemoeit, zoals bedoelt in de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens.
Klik om te vergroten...
Lees je in op agenda 2030 en BBB (build back better) en desnoods TBR. Daarin wordt alles tegengesproken omtrent ons demissionaire kabinet, en welke duistere echte praktijken bezig zijn dan ze hier in de media verkondigen.
L
Lid 153446Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Blyatman zei:
Lees je in op agenda 2030 en BBB (build back better) en desnoods TBR. Daarin wordt alles tegengesproken omtrent ons demissionaire kabinet, en welke duistere echte praktijken bezig zijn dan ze hier in de media verkondigen.
Klik om te vergroten...
Link please?
En als ik me vergis, dus ook met name: naar het voornemen om wettelijk plicht QR code in te voeren, voor bezoek ziekenhuis en winkel s.v.p.


terug OT (vaccinaties):
Wat vind je er van als zomaar werkgevers, jouw baas, mogen mee kijken naar je vaccinatie-status en je gezondheid?

En bijv. met je praten over waarom je misschien net gevaccineerd bent? Misschien zijn daar wel andere medische redenen voor, maar wil je überhaupt dat een ander hierin mag snuffelen, rondneuzen en - vanuit een positie van macht, zoals een werkgever - jou hierin gaat sturen?
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#18
QueerMan zei:
Link please?
Klik om te vergroten...
Google? Zo lastig is dat niet om zelf te zoeken.
L
Lid 153446Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Blyatman zei:
Google? Zo lastig is dat niet om zelf te zoeken.
Klik om te vergroten...
Als jij en Rivalrie vol houden, dat men QR - code verplicht wil stellen bij bezoek aan ziekenhuis en winkels:
Laat zien / horen / lezen waar dat gisteren gezegd is. Zoals ik het hoorde, is dát niet gezegd gisterenavond.

En niemand kan een link sturen van een tekst, die niet gezegd is.... Da's een foto maken van een vaasje, dat er niet is;
Dat kan niet. Dus die bal ligt bij jullie.

Als jullie wel gelijk hebben, ga ik googlen naar:
Blyatman zei:
agenda 2030 en BBB (build back better) en desnoods TBR
Klik om te vergroten...

Gewoon sportief. Deal?
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#20
Rotjoch zei:
Ja. Maar het klonk in mijn hoofd echt keihard 😛 zo’n alles overweldigende fluister
Klik om te vergroten...
Ik las vooral veel capslock 😬

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...164165166167168...180
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."