Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVaccin tegen het Coronavirus

Vaccin tegen het Coronavirus

3595 antwoorden
430 weergaven
18-5-2026
L
Lid 153446Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Dit gaat IMO echt te ver.

Er is een wereld van verschil, tussen het weigeren van toegang van mensen zonder vaccinaties bij bioscopen, in de horeca, kunst en sport; en mensen écht dwingen waar dit feitelijk op neerkomt.

nos.nl

Juridische en politieke hobbels voor coronapas op werk, bedrijven lijken verdeeld

Het kabinet bekijkt of het mogelijk wil maken dat werkgevers de mogelijkheid kunnen krijgen hun personeel om een coronatoegangsbewijs te vragen.
nos.nl nos.nl
L
Lid 153446Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Mevrouw Pløp zei:
Je zegt het goed Rivalrie, het is voor sommigen moeilijk om meningen en feiten van elkaar te scheiden. Er kan hier prima informatie met elkaar worden gedeeld en daar kan prima over worden gecommuniceerd.

Maar wanneer nieuws zodanig verknipt wordt gedeeld dat er uitspraken worden gedaan die kant nog wal raken ('90% van de ziekenhuisopnames zijn gevaccineerden, de miep van het ziekenhuis in Maastricht zegt het zelf', terwijl zij enkel een uitspraak deed over één afdeling met 10 personen) of er bronnen worden gedeeld die redelijkerwijs niet te checken zijn (een grafiek met bronvermelding die nergens toe leidt, 'reken zelf maar na', komt van 'een analist') gaat het niet meer om het delen van nieuws of het delen van feiten, maar om het delen van als feit verpakte meningen.

Voor jou is het blijkbaar erg lastig in te zien dat de manier waarop je hier post, zó sterk gekleurd dat het bijna zeer doet aan de ogen, precies dat is: het delen van jouw mening, verpakt als feiten.

Zodra je iedereen die daar wat tegenin brengt in een 'TEGEN' kamp plaatst maak je normale communicatie wel erg moeilijk. De tweedeling in de maatschappij wordt juist veroorzaakt door dit soort gedrag: als je mijn waarheid niet gelooft ben je tegen mij en ik heb gelijk dus jij bent een idioot. Zeggen dat het topic maar gesloten moet worden omdat je geen gelijk krijgt en afgeremd wordt voelt een beetje als Calimerogedrag.

Er schrijven er hier best wat mee die niet voor of tegen vaccineren zijn, maar vooral voor een vrije keuze en voor het terugkeren naar de normale samenleving, zonder dat daarbij al teveel dooien vallen omdat een aantal mensen willen dansen. Die voor plekken in het ziekenhuis zijn als je dat nodig hebt, en voor geen keuzes hoeven maken wie wel en geen zorg kan krijgen, omdat een aantal mensen uit willen kunnen gaan.

Die zijn het niet met het beleid eens, niet met corona eens, maar vaak ook niet met jou eens. Door de heftigheid van jouw mening en je starheid daarin zet je hen ook weg als 'het andere kamp'. Zie je dan nu door welke groep de tweedeling in de maatschappij veroorzaakt wordt? Dat is niet door de mensen in het midden, die niet voor of tegen zijn, maar gewoon zelf de oplossing ook niet weten. Maar door de mensen die het hardste schreeuwen dat hun mening de juiste is, de waarheid is, en de feiten daaraan aan denken te kunnen passen. De mensen die de overheid en mainstream media niet vertrouwen, maar wel waarde hechten aan uitspraken van Forum voor Democratie en Maurice de Hond als zijnde waarheid.

En ja, somehow zie ik dat geschreeuw vooral aan één kant van de 'tweedeling'.

Ik wacht nog tot het moment dat iemand met een werkbare oplossing uit deze crisis komt, die voor iedereen oke is. En tot die tijd ga ik vrolijk de discussie aan, zo min mogelijk op de inhoud, maar wel op de manier waarop informatie gedeeld word, de manier waarop tweedeling gecreëerd wordt door het volk zelf. En heel soms, zoals gister met mijn moeder, ook op de inhoud. Omdat er met hen nog te praten valt.
Klik om te vergroten...
Zeg Pløp, soms klink je als Michael Douglas in 'The American President' (1995).

Wat hij in de film zei over wetten over 'gun-control':
"I consider them a threat to national security, and I will go door to door if I have to, but I'm gonna convince Americans that I'm right, and I'm gonna get the guns.
We've got serious problems, and we need serious people, and if you want to talk about character, Bob, you'd better come at me with more than a burning flag and a membership card."


Pløp for President. :fist:
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#3
QueerMan zei:
Dit gaat IMO echt te ver.

Er is een wereld van verschil, tussen het weigeren van toegang van mensen zonder vaccinaties bij bioscopen, in de horeca, kunst en sport; en mensen écht dwingen waar dit feitelijk op neerkomt.

nos.nl

Juridische en politieke hobbels voor coronapas op werk, bedrijven lijken verdeeld

Het kabinet bekijkt of het mogelijk wil maken dat werkgevers de mogelijkheid kunnen krijgen hun personeel om een coronatoegangsbewijs te vragen.
nos.nl nos.nl
Klik om te vergroten...
Dat het überhaupt wordt overwogen is dood- en doodeng.

Gevaccineerd of niet, daar zou toch iedereen zo over moeten denken. Maar dat is niet zo en daardoor lijkt dit straks dus echt een realiteit te gaan worden. Als je dan nog denkt dat je in een vrije samenleving woont, dan ben je echt verwijderd van de realiteit.

Mijn hoop is dat ongevaccineerden én gevaccineerden gezamenlijk de waanzin hiervan inzien. Want dit gaat zoals je zegt écht te ver.
T
Trippy langkousLid
01-01-2024, 00:00
#4
Eik zei:
Jongens toch wat een geruzie weer. Ik heb vandaag een drukke werkdag dus ik ga het even kort proberen te houden.

@Blyatman




Je hebt al zoveel waarschuwingen gehad. Je moet echt een keer aan dat korte lontje van je gaan werken.

Jazeker.... dat doe ik bij deze. Rekening houdend met alle voorgaande waarschuwingen kost dit je een ban van een week.

@QueerMan

Je verpakt het in leuke humor en ik begrijp waar je vandaan komt. Maar dit blijft natuurlijk een persoonlijke provocatie in een topic dat toch al heel gevoelig is. Omdat jij geen verleden met waarschuwingen hebt, laat ik het even bij deze opmerking. Let er even op in het vervolg okay?

@Rivalrie

Je weet dat je in dit topic heel veel mag zeggen. Maar de mate waarin jij het topic vol spamt, en vaak met feitelijk onwaarheden (ik laat mijn persoonlijke mening hier even achterwege) is niet okay. Het is duidelijk dat je tegen vaccinaties bent en dat mag je ook verkondigen hier. Maar dat hoeft niet door elk kwartier een nieuwe post te spammen. Een beetje gedegen fact-checking zou ook geen kwaad kunnen.


Algemeen
Dit topic heeft al vanaf het begin veel verhitte discussies en verdeeldheid veroorzaakt. Ik heb hier persoonlijk ook een mening over maar ben gestopt die te delen omdat ik mijn rol als moderator zo neutraal mogelijk wil kunnen uitvoeren. We hebben al eens overwogen om het topic te sluiten en er voor gekozen dat niet te doen. Zodat iedereen zijn zegje kan doen hier.

Ik vind het wel nog steeds storend om te zien hoeveel feitelijke onjuistheden in dit forum gespamt worden. Wellicht is het verplaatsen naar het "onzin subforum" zo'n gek idee nog niet. Ik zal het eens met de andere mods bespreken maar verwacht niet een heel snel antwoord hierover.

Fijne dag nog allemaal en wees een beetje lief voor elkaar okay?!
Klik om te vergroten...
Wat heb ik gemist joh? Heb dit niet eens mee gekregen..
L
Lid 153446Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Eik zei:
Je verpakt het in leuke humor en ik begrijp waar je vandaan komt. Maar dit blijft natuurlijk een persoonlijke provocatie in een topic dat toch al heel gevoelig is. Omdat jij geen verleden met waarschuwingen hebt, laat ik het even bij deze opmerking. Let er even op in het vervolg okay?
Klik om te vergroten...
Ik reflecteer hier vandaag nog even op.
Het was niet eens zozeer m'n bedoeling om leuk te zijn, maar 't was op z'n minst passief-agressief van me, en in het andere uiterste best wraakzuchtig om mensen persoonlijk aan te vallen en ze te laten voelen hoe het is om ongefundeerde aantijgingen over jezelf te lezen. Ergens vanuit boosheid of machteloosheid, kan ik wel 's grof gaat schieten met woorden.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik snap niet dat dit topic nog open staat eerlijk gezegd. Ik klik dit bewust echt nooit aan, wat een gezeur. Wees eens lief voor elkaar zeg.
L
Lid 153446Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Mindless zei:
Dat het überhaupt wordt overwogen is dood- en doodeng.

Gevaccineerd of niet, daar zou toch iedereen zo over moeten denken. Maar dat is niet zo en daardoor lijkt dit straks dus echt een realiteit te gaan worden. Als je dan nog denkt dat je in een vrije samenleving woont, dan ben je echt verwijderd van de realiteit.

Mijn hoop is dat ongevaccineerden én gevaccineerden gezamenlijk de waanzin hiervan inzien. Want dit gaat zoals je zegt écht te ver.
Klik om te vergroten...
ik wil het geen waanzin noemen, dat voelt alsof 't kleiner gemaakt wordt.

Terecht krijg ik hier wel 's terug dat ik sterk oordeel, en dat doe ik hierover ook. Ik ben echt zo ontzettend tegen het verplichten van welke medische handeling dan ook... dat mag gewoon niet.
De geschiedenis gaat ons hierin gelijk geven, zoals dat ook eerder is gebeurt.

Dit is barbaars. Het is verdomme mijn lijf, ons lijf.
Ik maakte een vrije keuze om me wel te laten vaccineren en dat was mijn gok en keuze. Maar van niemand anders.

Met woorden wil ik best mensen overtuigen om te laten vaccineren maar het dwingen via niet eens een omweg, door je het werk anders moeilijker of onmogelijk te maken?
Da's geen waanzin. Dat is erger. Dan is het machtsmisbruik. :(
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#8
QueerMan zei:
ik wil het geen waanzin noemen, dat voelt alsof 't kleiner gemaakt wordt.

Terecht krijg ik hier wel 's terug dat ik sterk oordeel, en dat doe ik hierover ook. Ik ben echt zo ontzettend tegen het verplichten van welke medische handeling dan ook... dat mag gewoon niet.
De geschiedenis gaat ons hierin gelijk geven, zoals dat ook eerder is gebeurt.

Dit is barbaars. Het is verdomme mijn lijf, ons lijf.
Ik maakte een vrije keuze om me wel te laten vaccineren en dat was mijn gok en keuze. Maar van niemand anders.

Met woorden wil ik best mensen overtuigen om te laten vaccineren maar het dwingen via niet eens een omweg, door je het werk anders moeilijker of onmogelijk te maken?
Da's geen waanzin. Dat is erger. Dan is het machtsmisbruik. :(
Klik om te vergroten...
Ja helemaal mee eens.

En inderdaad, de geschiedenis gaat ons ook gelijk geven. Maar hoeveel moeten hier eerst nog onder lijden... En voor wat...
L
Lid 153446Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Empower Eachother zei:
Vreemd dat hier niet op wordt gereageerd. Dit is dus prima?😌
Klik om te vergroten...
Vindt het niet prima. Maar ik vind het zomaar een krantenknipsel wat vaag.

Dit gaat te ver, IMO als de inhoud van het artikel klopt.
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Zanza zei:
Nee, klopt. Maar het gaat wel veel schelen
Klik om te vergroten...
Ik denk van niet hoor. van Kudde immuniteit is nog weinig meer te spreken vanwege de effectiviteit van het vaccin. En alsnog kan je COVID krijgen en doorgeven met vaccin, je wordt alleen minder ziek dus het enige wat het doet is de zorg ontlasten. Hoe veel effect het heeft op spreiding is nog vrij onduidelijk en niet met cijfers aan te tonen.

Wanneer iedereen gevaccineerd zou zijn dan wordt er wel weer wat anders verzonnen, want cijfers gaan weer stijgen. Net als dat het met griep elk jaar doet. Aan griep gingen initieel ook veel mensen dood, veel druk op de zorg, maar toen werd er helemaal niet zo spastisch gedaan als nu. Het is te belachelijk voor woorden welke acties er ondernomen (gaan) worden.

Ik ben overigens niet tegen vaccinatie, maar de argumenten die tot nu toe geleverd zijn kunnen me niet echt overtuigen.

he, nu meng ik me ook weer hier in. LAAT ME MET RUST
T
Trippy langkousLid
01-01-2024, 00:00
#11
Empower Eachother zei:
Vreemd dat hier niet op wordt gereageerd. Dit is dus prima?😌
Klik om te vergroten...
Niet iedereen heeft tijd om zo snel dingen te lezen, zo heb ik niet eens meegekregen wat er verder hier allemaal gebeurt is.

Maar nee, ik vind dit niet normaal als het waar is. Maar ik vind idd een screenshot een beetje vaag, ik wil eerst wel zeker zijn of het waar is..
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#12
n8wachT zei:
Geen kritiek op je hoor, maar gewoon even een gedachten spinsel..

Als je het verplichte karakter bijvoorbeeld vergelijkt met auto rijden... In principe zijn we allemaal vrij om dit te mogen doen, mits we daarvoor een rijbewijs behalen (welke we ook kunnen overleggen mocht er op gecontroleerd worden). De vergelijking lijkt vergezocht, maar eigenlijk zitten er best veel overeenkomsten in. Als je ervoor kiest geen rijbewijs te halen, dan is dat okay... niemand dwingt ons ertoe. Maar er vervallen wel privileges, zoals in dit geval autorijden. Waar het verschil 'm zit is uiteraard dat een rijbewijs niet in je arm hoeft te worden gespoten, maar dat terzijde. De morele afweging snap ik van beide kampen..
Klik om te vergroten...

Rotjoch zei:
Jawel, de privilege om auto te rijden vervalt. Maar zonder auto kom je ook wel op de plaats van bestemming, maar op een andere manier. Zonder vaccin kom je straks wellicht de schoenenwinkel of OV niet meer in.

Ik kan in je analogie wel komen, maar het gaat mij meer op de semantiek. ‘Geen vrijblijvende keuze’ betekend in mijn boekje vrijwel hetzelfde als ‘verplicht’
Klik om te vergroten...
Ik vind het niet echt een vergelijking. Zonder rijbewijs kun je overal heen, overal in, alles doen. Oke, je moet fietsen of met ov maar je word nergens in belemmerd imo.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#13
Het kriebelt zo om op sommige mensen hier te reageren...

Haal nou in godsnaam dit topic eens weg of maak een optie om deze te negeren...
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#14
whitesugar zei:
Niet iedereen heeft tijd om zo snel dingen te lezen, zo heb ik niet eens meegekregen wat er verder hier allemaal gebeurt is.

Maar nee, ik vind dit niet normaal als het waar is. Maar ik vind idd een screenshot een beetje vaag, ik wil eerst wel zeker zijn of het waar is..
Klik om te vergroten...
www.geenstijl.nl

GeenStijl: Australië bouwt quarantainekamp, volledig gevaccineerden mogen uurtje extra naar buiten, "Covid fugitive" gearresteerd terwijl publiek juicht

Wie zoet is krijgt lekkers
www.geenstijl.nl www.geenstijl.nl

Premier Queensland Australië kondigt quarantainekamp aan: 'Er komt hier een quarantainefaciliteit!'

Het is ongelooflijk maar in Queensland Australië bouwen ze een quarantainekamp. Dit om de bevolking te beschermen "tegen de Deltavariant".
www.dagelijksestandaard.nl www.dagelijksestandaard.nl

www.nu.nl

Video | Australië wil coronagevallen op afgelegen eiland plaatsen

Australië wil burgers die mogelijk zijn blootgesteld aan het coronavirus op een eiland in quarantaine zetten. De evacués uit China worden dan op Christmaseiland ondergebracht in een detentiecentrum.
www.nu.nl www.nu.nl
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#15
De Dunne zei:
Ik vind het niet echt een vergelijking. Zonder rijbewijs kun je overal heen, overal in, alles doen. Oke, je moet fietsen of met ov maar je word nergens in belemmerd imo.
Klik om te vergroten...
Waarom citeer je mij? We zijn het met elkaar eens
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Mindless zei:
Het kriebelt zo om op sommige mensen hier te reageren...

Haal nou in godsnaam dit topic eens weg of maak een optie om deze te negeren...
Klik om te vergroten...
Maar het mag toch gewoon over dit onderwerp gaan? Ben het met je eens voor de negeer optie, maar er op klikken en lezen heb je zelf gedaan.

even los gezien van mensen die elkaar aanvallen dan
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#17
Rotjoch zei:
Waarom citeer je mij? We zijn het met elkaar eens
Klik om te vergroten...
Sorry ik citeerde mensen die het er over hadden. Niet persoonlijk bedoeld.
(voor er weer “ruzie” komt)
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#18
Mindless zei:
Het kriebelt zo om op sommige mensen hier te reageren...

Haal nou in godsnaam dit topic eens weg of maak een optie om deze te negeren...
Klik om te vergroten...
Ja kan ook niet kijken.
Maar dat is lastig, i know.. 😜
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#19
De Dunne zei:
Sorry ik citeerde mensen die het er over hadden. Niet persoonlijk bedoeld.
(voor er weer “ruzie” komt)
Klik om te vergroten...
Niet persoonlijk bedoeld? NIET PERSOONSLIJK BEDOELD?!?! Wie ben jij??!! Mods! Mods! Ban deze vrouw!

nee gekheid. Ik denk dat er sowieso een week geen ‘ruzie’ is
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#20
Mindless zei:
Het kriebelt zo om op sommige mensen hier te reageren...

Haal nou in godsnaam dit topic eens weg of maak een optie om deze te negeren...
Klik om te vergroten...
Maak je niet druk joh

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...163164165166167...180
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."