Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVaccin tegen het Coronavirus

Vaccin tegen het Coronavirus

3595 antwoorden
522 weergaven
18-5-2026
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#1
CuriousExplorer zei:
Aan allen die het vaccin niet willen omdat het nlet onder dezelfde omstandigheden werd ontwikkeld als andere vaccins, kopen jullie dan ook totaal geen RC's?
Klik om te vergroten...
Ik alleen nog 1p lsd. Heb wel rc's gekocht maar vind het risico te groot.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#2

Which produces a stronger immune response: a natural infection or a vaccine?​

The short answer: We don’t know. But Covid-19 vaccines have predictably prevented illness, and they are a far safer bet, experts said.
Vaccines for some pathogens, like pneumococcal bacteria, induce better immunity than the natural infection does. Early evidence suggests that the Covid-19 vaccines may fall into this category. Volunteers who received the Moderna shot had more antibodies — one marker of immune response — in their blood than did people who had been sick with Covid-19.
In other cases, however, a natural infection is more powerful than a vaccine. For example, having mumps — which can cause sterility in men — generates lifelong immunity, but some people who have received one or two doses of the vaccine still get the disease.

To Mr. Paul’s point: Natural immunity from the coronavirus is fortunately quite strong. A vast majority of people infected produce at least some antibodies and immune cells that can fight off the infection. And the evidence so far suggests that this protection will persist for years, preventing serious illness, if not reinfection.

www.nytimes.com

‘Natural Immunity’ From Covid Is Not Safer Than a Vaccine (Published 2020)

What if you’ve already had Covid-19 — do you still need a vaccine? Experts tackle questions about vaccine immunity.
www.nytimes.com www.nytimes.com
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hoi, even een medische update van mijn kant: ik ben gevaccineerd. Vanmorgen als één van de eersten bij de huisarts, om de nieuwe Russische versie van het COVID19-vaccin (Sputnik V) te krijgen. Tot nu toe gaat alles prima, geen voelbare bijwerkingen en voor diegənen van jullie diə bang zijn dat het niet getest is, ik həв het geproвееяd, en kan met een gеняust hart zеббeи dat er бeən efectoski secundarioski и меня зовут Лопес Обрадор, и я коррумпирован и лжец и почему я даю чистые прямые награды.....
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#4
NiandraLades zei:
Geïndoctrineerd zijn is niet hetzelfde als dom of onnadenkend zijn, he. Het zijn enorm goed doordachte manipulatieve technieken die door de constante herhaling je onderbewuste programmeren waardoor je op een gegeven moment steeds meer gaat denken dat wat er gezegd wordt waar is, en dat de boodschap iets is wat je zelf ook echt denkt. Zo heeft het in de geschiedenis al zo vaak gewerkt voor hele bevolkingsgroepen, en zo werkt het nog steeds. Ik kijk daar niet op neer. Het heeft nogmaals niks te maken met dom of slim zijn, er zijn gewoon al zo lang zo veel smerige maar bewezen effectieve manipulatietechnieken toegepast dat dit is wat er gebeurd. Het beste is naar mijn idee nog je er zo veel mogelijk aan te onttrekken/van af te schermen, en te blijven stilstaan bij de essentie van wie je bent, zodat je daar meer mee in contact staat en beter voelt welke gedachtes van jou zijn en welke van buitenaf zijn. Dan nog kan iedereen tot verschillende conclusies komen. Maar dan is het in ieder geval geen opgelegd gedachtengoed.

Mensen tegen elkaar opzetten is ook zo'n techniek, trouwens. Ik kan ook te fel zijn, om dezelfde redenen als Mindless hierboven aangeeft.
Klik om te vergroten...

R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#5
Interessant. Ik copy paste dit uit het pfizer covid test rapport. Als je de percentages bij elkaar optelt, dan kom je op meer uit dan 100%. Dit kan toch niet....... of zie ik iets over het hoofd.

"82.1% were White, 9.6% were Black or African American, 26.1% were
Hispanic/Latino, 4.3% were Asian and 0.7% were Native American/Alaskan native."


Er lijkt ook niet te zijn getest op arabs of semetic etniciteit of valt deze groep ook wel eens onder een andere noemer?


https://assets.publishing.service.gov.uk/government/uploads/system/uploads/attachment_data/file/940565/Information_for_Healthcare_Professionals_on_Pfizer_BioNTech_COVID-19_vaccine.pdf?fbclid=IwAR1RZMLopw4MDLeVrA0QqK3wsplhJoqqP-EaPPnwazVwz0C3Ozx6Djc6hJI
A
AlbedoLid
01-01-2024, 00:00
#6
Tijdloos zei:
Hoi, even een medische update van mijn kant: ik ben gevaccineerd. Vanmorgen als één van de eersten bij de huisarts, om de nieuwe Russische versie van het COVID19-vaccin (Sputnik V) te krijgen. Tot nu toe gaat alles prima, geen voelbare bijwerkingen en voor diegənen van jullie diə bang zijn dat het niet getest is, ik həв het geproвееяd, en kan met een gеняust hart zеббeи dat er бeən efectoski secundarioski и меня зовут Лопес Обрадор, и я коррумпирован и лжец и почему я даю чистые прямые награды.....
Klik om te vergroten...

Voor zover ik las is het nog niet goedgekeurd voor de EU en is de roll-out sinds vandaag in Rusland (Moscow)
Russia Begins to Roll Out Its Sputnik V Coronavirus Vaccine - WSJ

Opvallend dat je reactie erg veel lijkt op die van "Obli" een week geleden onderaan in dit artikel;
Hongarije bezig met aanschaf Russisch coronavaccin (zeelandnet.nl)
p
psycelLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik doe uiteraard niet mee aan die holocaust.

Neem verantwoordelijkheid voor je gezondheid, heb je geen vaccinatie nodig. Eet wat minder (check intermittent fasting), stouw jezelf niet meer vol met kankerverwekkende troep waaronder drugs en doe iets wat je zowel geestelijk als fysiek sterker maakt zoals Wim hof methode.

Even voor de duidelijkheid, ik hou nooit bewust afstand, draag nooit een mondkapje in een supermarkt of wat en haal zelf een paar keer overdreven diep adem omdat ik op m'n immuunsysteem vertrouw die ik in de afgelopen 5 maanden stevig aan het upgraden ben. Handen wassen met kankerverwekkende troep ook nog maar 5x gedaan omdat je anders niet naar binnen mag bij sommige winkels. Ik leef nog en meer dan ooit tevoren. Niet eens verkouden geweest ondanks dat ik met 4 graden buiten in het park, zonder shirt mediteer. (Ff een schouderklopje voor mezelf 🙃)

Corona vaccin is de laatste kaart die gespeeld wordt door onze narcistische, zieke en inhumane overheid om vervolgens de verbinding van de mens en zijn hoger zelf te verbreken. Chakra corona = kroon chakra in het Spaans. Coronavirus? Archon mind infection. Verder wens ik iedereen die in z'n comfortabele 9 tot 5 wilt blijven, frikandel broodjes en bier wilt blijven nuttigen in het weekend terwijl je jaar in jaar uit naar kerst en zomervakantie leeft heel erg veel plezier en dat je een gelukkig leven mag lijden als trouwe hersenloze maatschappij zombie 🙂
p
psycelLid
01-01-2024, 00:00
#8
Sterker nog, misschien moeten mensen wel eens eventjes flink ziek worden om wakker geschud te worden en verantwoordelijkheid te nemen wat betreft gezondheid. Of ben je dan een complot gekkie?
M
Mappie88Lid
01-01-2024, 00:00
#9
psycel zei:
Sterker nog, misschien moeten mensen wel eens eventjes flink ziek worden om wakker geschud te worden en verantwoordelijkheid te nemen wat betreft gezondheid. Of ben je dan een complot gekkie?
Klik om te vergroten...
Om even te checken of ik je begrijp: je gunt het mensen dus om even aan de beademing te moeten? Dat zullen ze wel zelf veroorzaakt hebben?

edit: kunnen we ajb stoppen met zaken als de holocaust benoemen in dit soort discussies want het is vreselijk respectloos en gaat echt alle grenzen voorbij.
p
psycelLid
01-01-2024, 00:00
#10
Mappie88 zei:
Om even te checken of ik je begrijp: je gunt het mensen dus om even aan de beademing te moeten? Dat zullen ze wel zelf veroorzaakt hebben?

edit: kunnen we ajb stoppen met zaken als de holocaust benoemen in dit soort discussies want het is vreselijk respectloos en gaat echt alle grenzen voorbij.
Klik om te vergroten...

Helaas wel de realiteit. Je kunt er ook omheen gaan en gewoon braaf doen wat je via tv etc voorgeschoteld krijgt. Niet zelf nadenken, gewoon vaccine nemen en je bek houden. Overheid zou nooit slechte bedoelingen hebben toch?

En nee, je begrijpt me niet.
H
Hija de la luna 1Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Albedo zei:
Voor zover ik las is het nog niet goedgekeurd voor de EU en is de roll-out sinds vandaag in Rusland (Moscow)
Russia Begins to Roll Out Its Sputnik V Coronavirus Vaccine - WSJ

Opvallend dat je reactie erg veel lijkt op die van "Obli" een week geleden onderaan in dit artikel;
Hongarije bezig met aanschaf Russisch coronavaccin (zeelandnet.nl)
Klik om te vergroten...
...en op hetgeen ik al drie weken via mijn whats app binnenkreeg 😂. Dus vergeetachtigheid is wel groot nadeel ervan.
B
BraboFLid
01-01-2024, 00:00
#12
IMG-20201214-WA0023.jpg
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#13
down the rabbit hole..
wat is wat?

M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#14
psycel zei:
Corona vaccin is de laatste kaart die gespeeld wordt door onze narcistische, zieke en inhumane overheid om vervolgens de verbinding van de mens en zijn hoger zelf te verbreken. Chakra corona = kroon chakra in het Spaans. Coronavirus? Archon mind infection.
Klik om te vergroten...
Ik heb er twijfels bij om dit soort dingen te zeggen tegen mensen, omdat dit zo makkelijk iemand kan afstoten. Wat ik overigens ook heel begrijpelijk vind, want... kroonchakra, hogere zelf, archons... Wat moeten we nou met dat soort wazige termen in deze hectische tijden van echte down to earth problemen?

Toch denk ik dat deze op het eerste oog wazige termen verwijzen naar zeer reële aspecten van ons leven. In meer normale taal zou de hogere zelf bijvoorbeeld de intuïtie genoemd kunnen worden. Dat in jezelf dat intuïtief aanvoelt wat juist is. De zogenaamde kroonchakra is dan de verbinding met die intuïtie. Archon is dan dat wat heerst, dat wat controleert, dat wat erop uit is de intuïtie volledig uit te schakelen, om de verbinding af te sluiten. Kijken we dan naar onze dagelijkse levens, dan zijn dit geen wazige concepten, maar reële krachten. Er zijn daadwerkelijk mensen/krachten bezig om ons zoveel mogelijk van onze intuïtie af te houden.

En is het echt zo gek om te zeggen dat de mensen aan de top de meest narcistische, de meest psychopathische, de meest inhumane mensen zijn op deze wereld? Denk er eens logisch over na mensen... Het kunnen toch alleen mensen als dat zijn, die op de allerhoogste posities komen? Wie anders zullen die onstilbare honger hebben naar meer geld en vooral meer macht, meer controle. Het zijn deze mensen die bepalen wat iedereen onder hen moet denken en doen. Omdat daar zoveel lagen van hiërarchie in bestaan, kan iemand 'lager in de rangen' natuurlijk oprecht geloven daar niet aan onderhevig te zijn, maar we zitten allemaal in dit 'web' van macht die begint aan de top en doorsijpelt naar alle lagen daaronder. Omdat we afhankelijk zijn van geld, omdat we afhankelijk zijn van onze digitale zelf die inmiddels cruciaal is geworden in deze maatschappij. Maar die mensen aan de top, ik noem een Klaus Schwab, ik noem een George Soros, ik noem een Bill Gates. Als je met je intuïtie kijkt, zie jij dan een menselijkheid in hun ogen? Denk je dat deze mensen doen wat ze doen, om hun medemens te helpen? Geloof je dat echt?

Zelf geloof ik dat het virus echt is en ik ben er ook niet helemaal van overtuigd dat het vaccin er is om ons te doden of ziek te maken (misschien ben ik hier naïef in, we zullen zien), maar wat ik ook denk is dat er krachten zijn die misbruik maken van dit alles om ons dus af te sluiten van onze intuïtie, onze hogere zelf als je het in meer spirituele termen zou willen benoemen. En wat is een betere manier om dat te doen, dan ons dit uit vrije wil te laten doen? Door ons via de media en de politiek zó bang te maken, dat we uit vrije wil onze vrijheden opgeven. Is dit dan niet precies wat er gebeurd op het moment? Naast die angst is er nog de sociale controle. Het doen van dingen waar je eigenlijk niet achter staat, maar die je toch doet omdat je niet raar aangekeken wil worden, niet verstoten wilt worden van de maatschappij. Neem bijvoorbeeld de mondkapjeskwestie. Hier zag ik laatst een heel treffende uitspraak over van iemand op internet:

"Het uiteindelijk toch maar dragen van een mondkapje, voelt als toegeven dat 2 + 2 = 5."

Want het gaat tegen de intuïtie in. Je weet van binnen dat het niet juist is, dat wij niet zo horen te leven, maar je doet het toch omdat er consequenties hangen aan het niet doen. Dit is een vorm van geestelijke onderdrukking, niets meer niets minder. Nu heb ik het dus niet over mensen die er dus helemaal geen problemen mee hebben, maar over mensen die dat wel hebben. En natuurlijk, aan de oppervlakte lijkt het helemaal niet zo ingrijpend om een mondkapje op te doen, maar het is dat afdwingen, verplichten, opleggen en beboeten als je het niet doet, wat het juist zó ingrijpend maakt. Zó'n inbreuk op onze vrijheid.

Waarom is het zo moeilijk om openhartig over dit soort zaken te kunnen praten? Waarom worden mensen die anders denken de laatste tijd zo gauw als een 'gekkie', een 'complotdenker' weggezet? Juist door die krachten van controle die wil en eist dat iedereen hetzelfde denkt. Dat iedereen denkt hoe de heersende opinie is. De mondkapjes staan ook echt symbool hiervoor: kap op en geen tegengeluid bieden. Doen wat je opgedragen wordt. Maar de intuïtie, de hogere zelf, de spirit, laat zich niet klem zetten op die manier. Omdat het voelt dat vrijheid niet bespreekbaar is. Vrijheid is een universeel grondrecht, nog fundamenteler dan het grondrecht gecreëerd door mensen.

Dit wou ik even kwijt. Ik hoop toch echt dat er veel mensen zijn die dit ook zo zien en voelen.
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik geloof niet in "mensen aan de top". Iedereen heeft "bazen" of "mensen aan wie ze zich moeten verantwoorden / gehoorzamen / ...", tenzij je off the grid leeft en toevallig gerust gelaten wordt door de lokale maffia, Ik geloof dus ook niet in "mensen aan de top" die dingen orchestreren. Wel geloof ik dat mensen vooral in eigenbelang handelen (en nee, dat is geen tegenstelling aan "vrijgevig"), en dat de hele opiniemarkt dus duw-en-trekwerk is. En de algemene opinie bijgevolg beïnvloed langs alle kanten en moet evolueren door de kudde die continu tegen muren loopt en zo koers moet aanpassen.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#16
Tijdloos zei:
Hoi, even een medische update van mijn kant: ik ben gevaccineerd. Vanmorgen als één van de eersten bij de huisarts, om de nieuwe Russische versie van het COVID19-vaccin (Sputnik V) te krijgen. Tot nu toe gaat alles prima, geen voelbare bijwerkingen en voor diegənen van jullie diə bang zijn dat het niet getest is, ik həв het geproвееяd, en kan met een gеняust hart zеббeи dat er бeən efectoski secundarioski и меня зовут Лопес Обрадор, и я коррумпирован и лжец и почему я даю чистые прямые награды....
Klik om te vergroten...
Wow die vond ik echt grappig :tearsofjoy:
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#17
Eik zei:
Ik heb die vergelijking op dit forum al eerder gemaakt maar ik zal het nog eens doen. Hier wordt een schatting gemaakt dat de IFR (Infection Fatality Rate) van Covid rond de 1,15% is. Dat is ruim 10 keer zo hoog als bij de seasonal flu (gewone griep) die volgens de WHO vaak rond de 0,1 % is.

Report 34 - COVID-19 Infection Fatality Ratio Estimates from Seroprevalence | Faculty of Medicine | Imperial College London

In dit onderzoek uit Nieuw Zeeland wordt zelfs gesproken over 17 maal dodelijker:
The COVID-19 elimination debate – needs to use correct data | The BMJ

Of het nu 10 keer of 17 keer dodelijker is dan een gewone griep doet er uiteindelijk niet zoveel toe. Het is gewoon niet zomaar een griepje maar een veel gevaarlijker virus. Het is best irritant dat dat door een aantal mensen nog steeds ontkent wordt op basis van wat schimmige you-tube filpmjes, achterdochtige onderbuikgevoelens of verkeerd geinterpreteerde wetenschappelijke artikelen.

Dit elke keer opnieuw onderbouwd moeten weerleggen is gewoon een stuk meer werk dan zomaar het eerste het beste linkje met fake-news op het forum te plaatsen. Dat mensen die moeite niet elke keer nemen voor iets wat ondertussen toch redelijk algemeen bekend is begrijp ik wel.
Klik om te vergroten...

@Rivalrie ik geef toe dat mijn bericht niet erg genuanceerd of onderbouwd was, heb nu ook geen tijd om allerlei bronnen te gaan zoeken en quoten (is best wat werk als ik dat serieus ga doen, thanks @Eik voor een aantal voorbeelden) dus had wellicht even mijn mond moeten houden vandaag. :wink: Maar het is wat Eik hierboven zegt, het is iets wat algemeen bekend en ook geaccepteerd is binnen de wetenschap en onder experts. Hier is consensus over. Ik snap gewoon niet echt dat we deze discussie nog voeren.

@Mindless met griepje bedoelde ik inderdaad griep, influenza. Ik weet dat dat een ernstiger beeld geeft dan een verkoudheid. Het zijn de ‘anti-vaxxers’ (ik doel nu op niemand persoonlijk hier maar op wat ik veelal in social media voorbij zien komen) die het woord griepje vaak in de mond nemen. Maar goed, laten we het dan houden op griep.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#18
Follow the money... Dan kom je vanzelf uit bij de top. Het is geen complottheorie dat 1% (veel) meer geld heeft dan de overige 99% samen. En als je zo extreem veel geld hebt, zegt geld steeds minder, dus zoek je het in meer macht, meer controle over iedereen. Althans, als je dus een psychopaat bent die niet gewoon content kan zijn met zichzelf, maar een ziekelijke dwang heeft tot meer meer meer. En dat hebben die lui aan de top, anders kom je daar nooit.

Ook apart om te zien, is dat mensen niet geloven dat er een agenda is. Terwijl deze agenda open en bloot verkondigt wordt door dit soort mensen. "The Great Reset", zoals Schwab het noemt. Agenda 21, agenda 2030. Maar als je iets niet wilt zien, dan zul je het ook niet zien. Natuurlijk wordt alles in mooie taal uitgesproken, maar als je goed kijkt draait álles om controle.
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#19
Mindless zei:
Follow the money... Dan kom je vanzelf uit bij de top.
Klik om te vergroten...

Nee, dan kom je in een stroom terecht die nooit eindigt.

Mindless zei:
Het is geen complottheorie dat 1% (veel) meer geld heeft dan de overige 99% samen.
Klik om te vergroten...

complottheorie niet, maar dat je daaraan koppelt dat die mensen iedereen in hun macht hebben wel. Jij zit trouwens bij die 1%, net als ik.
Mindless zei:
En als je zo extreem veel geld hebt, zegt geld steeds minder, dus zoek je het in meer macht, meer controle over iedereen. Althans, als je dus een psychopaat bent die niet gewoon content kan zijn met zichzelf, maar een ziekelijke dwang heeft tot meer meer meer. En dat hebben die lui aan de top, anders kom je daar nooit.
Klik om te vergroten...

Ik weet dat, dat er mensen zijn die controle zoeken en dat dat inderdaad een psychopatische eigenschap is. Maar dat bewijst niet het bestaan van "een top". Meer controle zoeken betekent niet dat je effectief alles en iedereen in je macht hebt.

Mindless zei:
Ook apart om te zien, is dat mensen niet geloven dat er een agenda is. Terwijl deze agenda open en bloot verkondigt wordt door dit soort mensen. "The Great Reset", zoals Schwab het noemt. Agenda 21, agenda 2030. Maar als je iets niet wilt zien, dan zul je het ook niet zien. Natuurlijk wordt alles in mooie taal uitgesproken, maar als je goed kijkt draait álles om controle.
Klik om te vergroten...
Ik weet van die "great reset", ik weet dat dat een dystopisch resultaat zal hebben mits uitgevoerd, maar het feit dat ze met die propaganda moeten afkomen, betekent net dat ze geen controle hebben vanuit de zogenaamde "top", anders zouden ze ons niet moeten "klaarstomen" ervoor maar dan hadden ze het al hé.
Dit is exact wat ik zeg: mensen die anderen proberen beïnvloeden uit eigenbelang. "Maar als je iets niet wilt zien, dan zul je het ook niet zien" is nogal een grote aanname van jou dat ik niet zou weten waarover ik spreek en "blind" ben voor iets.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#20
Wie durft nog?

www.nytimes.com

Scandal Dogs AstraZeneca’s Vaccine Partner in China (Published 2020)

The British-Swedish drugmaker has joined with a huge Asian company to produce a Covid-19 vaccine in China, where shady reputations are common in the pharmaceutical industry.
www.nytimes.com www.nytimes.com

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...115116117118119...180
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."